Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AWX] Niepokojący dźwięk


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Uslyszalem dzisiaj niepokojacy dzwiek przy spadku obrotow z 2-2,5tys do obrotow na biegu jalowym (przygazowka). Dzwiek jakby cos ocieralo w okolicy rozrzadu, turbiny. Serce zaczelo mi mocniej bic.... Nagralem krotki filmik - prosze o porady.

Krotki film

2 tygodnie temu wymienilem olej na Motul Specific 505.01, filtr oleju Man'a i filtr powietrza. Wczesniej czegos takiego nie slyszalem....

Auto mam od 1.5 miesiaca...

Opublikowano

Na jakim wcześniej jeżdziłeś oleju ? Gdzie kupiłeś ten MOTUL ??

Opublikowano

Niestety nie wiem na jakim oleju jezdzil poprzedni wlasciciel. Auto sprowadzone z Austrii - w bazie ASO w Polsce nie maja pelnej dokumentacji bo juz pytalem. Motula mam od Cuber'a.

Rocznik 2001, przebieg na zegarach 167tys.

03 i 011 statyczne

011 Basic Settings

Opublikowano

Hmm teraz mam wątpliwości czy zmieniać z półsyntetyka Mobila na ten Motul 505.01.Wstrzymam się jeszcze z kupnem do momentu aż roztrzygnie się Twój przypadek.Niestety nic Ci nie doradzę w sprawie logów,bo nie jestem fachowcem od tego.Jak coś będziesz wiedzieć to odrazu napisz.

Opublikowano

te logi nic nie mówią, zrób dynamiczne, rzeczywiście słychać jakby coś gruchotało pod tą obudową. Kiedy był zmieniany pasek? jak patrzysz z góry na silnik to wszystko równo się kręci? Najlepiej jakby zdjąć obudowę od rozrządu i popatrzeć tam

Opublikowano

Lepiej juz nie jezdzij, tylko zajrzyj do rozrzadu. Moze rolka padla i wystarczy wymienic. Kiedys bylo cos takiego na forum, ze darlo pasek bo rolka sie wysrala. Nie ryzykuj jazdy...

Opublikowano

te logi nic nie mówią, zrób dynamiczne, rzeczywiście słychać jakby coś gruchotało pod tą obudową. Kiedy był zmieniany pasek? jak patrzysz z góry na silnik to wszystko równo się kręci? Najlepiej jakby zdjąć obudowę od rozrządu i popatrzeć tam

Auto ma 167tys. Pasek wymieniany przez poprzedniego wlasciciela, wg ksiazki serwisowej przy 91tys. Caly rozrzad razem z pompa i termostatem mam zamiar wymienic jeszcze we wrzesniu. Wszystko kreci sie rowno - odnioslem wrazenie jakby to bylo bardziej w okolicy turbiny - az boje sie myslec.....Na wolnych obrotach (i wyzszych) czeogs takiego nie slychac - tylko przy spadku obrotow....

Lepiej juz nie jezdzij, tylko zajrzyj do rozrzadu. Moze rolka padla i wystarczy wymienic. Kiedys bylo cos takiego na forum, ze darlo pasek bo rolka sie wysrala. Nie ryzykuj jazdy...

Mozna zajrzec do rozrzadu sciagajac tylko te uchwyty/zatrzaski? Wymagane sa jakies specjalne zabiegi? - pytam bo wole czegos nie urwac ;)

Opublikowano

Mozna zajrzec do rozrzadu sciagajac tylko te uchwyty/zatrzaski? Wymagane sa jakies specjalne zabiegi? - pytam bo wole czegos nie urwac

Dokladnie tak. Troche odchylasz i zagladasz czy nie jest postrzepiony.

Opublikowano

Witam ja nie jestem fachwcem ani nie mam B6 a TDI ktore ma to jest pirwsze wlasne wczesniej mialem trzy diselki ale to sluzbowe i w dodatku silnik ok citroena 1.9 ale wracajac do twego przypadku w golfie1.8 GTI mialem podobny dzwiek tylko ze caly czas okazalo sie ze pasek rozrzadu ocieral o obudowe bo sie cos tam na zatrzaskach czyli na mocowaniu obydowy poluzowalo sam zrobilem a po zdjeciu obydowy okazalo sie ze rolka napinajaca sie wyrobila i prawia zatarla ja bym to sprawdzil. no u mnie odpukac to cichutko auto chodzi no mam dopiero 90tys mil

Opublikowano

Mam ten sam samochód, nawet z tego samego roku i objawy identyczne-ten sam dźwięk. Jeżdżę z tym już drugi miesiąc i żaden fachowiec nie wie co to może być. DareQ jak znajdziesz przyczynę to daj znać.

pozdr!

Opublikowano

to jest chyba jakaś rolka/pasek, przy okazji należałoby sprawdzić stan napinacza.

A napinacz w naszych autkach do tanich nie należy :D

Opublikowano

Zajrzalem dzisiaj do rozrzadu - cisza i spokoj - niepokojace dzwieki nie pochodza jednak z rozrzadu... Zdjalem tez weza filtr powietrza->turbina i uslyszalem to wyrazniej. Pada turbina ;( Podobna diagnoze (bez rozbierania) postawil znajomy mechanik. Turbiny normalnie nie slychac zarowna na niskich jak i wysokich obrotach. Auto zbiera sie tez w miare normalnie (jezdze 1.5 miesiaca wiec nie wiem czy powinno jezdzic lepiej - w porownianiu do AFN'a roznica jest zauwazalna). Charakterystyczny dzwiek mozna uslyszec gdy obroty spadaja szybko z wysokich na niskie - tak jakby wirnik wyhamowywal i lopatki ocieraly o obudowe (sorry za niefachowe slownictwo ;)) Po zdjeciu weza z filtra powietrza do turbiny zauwazylem tez ze jest w nim troche oleju.... Ilosci sladowe ale jednak. Poki co auto nie dymi ale spodziewam sie ze zacznie i straci na mocy... :confused4: Zalamka....

Opublikowano

....Poki co auto nie dymi ale spodziewam sie ze zacznie i straci na mocy... :confused4: Zalamka....

Ty nie rób załamki tylko zrób pełne logi.

Przynajmniej będzie coś więcej wiadomo.

Opublikowano

Ty nie rób załamki tylko zrób pełne logi.

Przynajmniej będzie coś więcej wiadomo.

Tylko czy ciagniecie turbiny w takim stanie do 4000obr/min bedzie w miare bezpieczne (chcialbym jeszcze w okresie poszukiwania nowej turbiny autem pojezdzic)

Opublikowano

Mam ten sam samochód, nawet z tego samego roku i objawy identyczne-ten sam dźwięk. Jeżdżę z tym już drugi miesiąc i żaden fachowiec nie wie co to może być. DareQ jak znajdziesz przyczynę to daj znać.

pozdr!

bakrzych czy też ostatnio wymieniałeś olej na Motul 505.01 ?? Jak uważacie czy u autora tego tematu uszkodzenie turbiny może być spowodowane wymianą oleju z niewiadomego na syntetyczny Motul 505,01 ???

Opublikowano

wymienialem olej ale na jakies dziadziostwo BP. Znalazłem jeszcze cos takiego moze to to: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,1968.0.html U siebie sprawdzałem luzy na wirniku turbiny z jednej i z drugiej strony i nie było żadnych. Wyczytałem również, że przyczyną może być uszkodzony zaworek EGR tj. wracające spaliny zakłócają obroty wirnika. Zdjąłem ten wężyk podciśnieniowy z EGR i ten dźwięk tarcia słychać ale dużo ciszej.

Opublikowano

bakrzych czy też ostatnio wymieniałeś olej na Motul 505.01 ?? Jak uważacie czy u autora tego tematu uszkodzenie turbiny może być spowodowane wymianą oleju z niewiadomego na syntetyczny Motul 505,01 ???

Może być też tak, że ktoś miał już lany półsyntetyk i jak teraz nalał syntetycznego, czyli rzadszego to mogło wypłukać nagary i trochę głośniej pracować.

Ale nie wydaje mi się żeby to było od tego.

Tutaj dźwięk jest taki dziwny, że pojawia się przy spadających obrotach do poziomu biegu jałowego - dziwne.

Mi to nawet na myśl przyszło, że jakaś osłona, blacha albo jakiś inny element wpada w drgawki i brzęczy.

Postaraj się pogazować i ponaciskać co się da - może akurat trafisz.

Podjedź do ASO w ostateczności, ale tylko jeżeli wiesz, że są tam jacyś normalni ludzie, a nie partacze.

może akurat ktoś na jakiś pomysł wpadnie.

Niestety nie wiem na jakim oleju jezdzil poprzedni wlasciciel. Auto sprowadzone z Austrii - w bazie ASO w Polsce nie maja pelnej dokumentacji bo juz pytalem. Motula mam od Cuber'a.

Słuchaj, ja miałem opis jaki miałem olej na nalepce przy drzwiach kierowcy.

Opublikowano

Bylem wczoraj jeszcze u dwoch mechanikow. Jeden stetoskopem obsluchal rozrzad i turbine i stwierdzil ze turbina konczy swoj zywot. Drugi byl lekko zdziwiony bo czegos takiego jeszcze nie slyszal ale zadnej diagnozy bez rozbierania nie postawil.

Rozebralem tez czesc dolotowa powietrza i sprawdzilem luzy wirnika: luz poprzeczny jest pod reka wyczuwalny - ok 1mm, luzu osiowego nie ma. Luzu po czesci spalinowej nie sprawdzilem bo ciezko sie dostac bez rozbierania polowy auta :confused4:

Czyzby luz poprzeczny byl za duzy i przy wyhamowywaniu wirnik ocieral o obudowe??

Zdjąłem ten wężyk podciśnieniowy z EGR i ten dźwięk tarcia słychać ale dużo ciszej.

U mnie po zdjeciu wezyka bylo bez zmian...

Opublikowano

Bylem wczoraj jeszcze u dwoch mechanikow. Jeden stetoskopem obsluchal rozrzad i turbine i stwierdzil ze turbina konczy swoj zywot. Drugi byl lekko zdziwiony bo czegos takiego jeszcze nie slyszal ale zadnej diagnozy bez rozbierania nie postawil.

Rozebralem tez czesc dolotowa powietrza i sprawdzilem luzy wirnika: luz poprzeczny jest pod reka wyczuwalny - ok 1mm, luzu osiowego nie ma. Luzu po czesci spalinowej nie sprawdzilem bo ciezko sie dostac bez rozbierania polowy auta :confused4:

Czyzby luz poprzeczny byl za duzy i przy wyhamowywaniu wirnik ocieral o obudowe??

Zdjąłem ten wężyk podciśnieniowy z EGR i ten dźwięk tarcia słychać ale dużo ciszej.

U mnie po zdjeciu wezyka bylo bez zmian...

i co udało Ci się zdiagnozować problem ?

ja mam podobny dzwięk ale tylko w czasie jazdy jak cisnę go np. na 3 biegu i w momencie gdy turbo pompuje wysprzęgle bieg ( w okolicach 2000 obr ) to obroty spadają i przez sekundę słychać dokładnie takie samo tarcie jak u Ciebie :kwasny:

Na postoju tego nie ma. Jak wyciągnę obroty do 2,5 - 3000 i zmieniam bieg też cichutko i czyściutko

turbo do wymiany czy EGR :mysli:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...