EnDrIu` Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 A nie mozesz zalozyc zimowek i sie przejechac? Nie sadze by byla to wina kół, chyba , ze zmianil sie obwod kola i licznik Ci przeklamuje ostro. Najlepiej sprawdzic z GPSem.
aju Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 ze zmianil sie obwod kola i licznik Ci przeklamuje ostro. nie da się aż tyle przekłamać przy zmianach kół
greg2505 Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 szerokość kół może wpłynąć na przyspieszenie ale nie na v-max
Musashi Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 Na nowym sofcie bez kata i EGRa na kołach 215/45/17 2paczki wskazówka przekroczyłą moim byłem AFNem więcej nie pujdzie bo obrotomierz chyba już czerwonego dotykał a motor wołał "odpuść!!!" nie dziwie sie na takim profilu
vauxhall95 Opublikowano 28 Września 2010 Autor Opublikowano 28 Września 2010 zrozum że jak by było wszytko dobrze to by pojechał więcej, kolega afnem na 18kach jechał ze mną 200licznikowe a mieliśmy jeszcze w bagażniku 2 farby po 10litrów ak mowie ze wszystko dziala dobrze to dziala turbo idealnie dnmucha,przeplywka tak samo pokazywałeś na forum logi? Cos ci powiem ja ludziom pomagam w dziale diagnostyka vag i nie bede swoich logow wklejal bo sam je w 100% dobrze interpretuje.A szybkie pytanko czemu jak mialem 16 felgi 205/55 to 190 i chcial wiecej a pod noga bylo ze hoho
bish - kopt Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Siema.Mam pytanie ile jedzie AFN na 18 felgach przod 215/45 tyl 225/45.Seria,Zaslepiony egr,wywalony kat i inne czyszczenie kolektora itp itd.Prosze o wypowiedzenie sie tych ktorzy maja taka konfiguracje ew. 1cal w jedna lub w druga.Pozdrawiam profil 45 na 18" to nie jest prawidłowy rozmiar do B5, nie bedzie prawiłowego odczytu prędkości[br]Dopisany: 28 Wrzesień 2010, 07:47_________________________________________________przy 225/45 koło ma ponad 2 cm większą średnice niż powinno
wiktorsam Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Różnica w średnicy da nam jakieś 2,5 % przekłamania w prędkości, czyli przy 160 km/h będzie licznik zaniżał o 4km/h czyli tyle co nic. Dla mnie dziwne jest co niektórzy piszą że średnica, waga i szerokość kół nie wpływają na v-max. Moim zdaniem wpływają, szczególnie szerokość i waga felg. Jeżeli trafiłeś na jakieś ciężkie 18 to wpływ może być znaczny, gdyż mamy tutaj do czynienia z masa rotującą. Szerokość zaś to chyba każde dziecko zrozumie że większe opory=mniejszy v-max. To chyba tylko pobożne życzenie właścicieli dużych felg żeby nie miały one wpływu na osiągi auta. Jeżdżę na rowerze, wymieniłem sobie opony na lżejsze i dętki na tzw ultralight, dętki zamiast 200 gram mają teraz 80, a opony zamiast 800-900 gram maja 470. Łącznie każde koło odchudziłem o około 0,5 kg i różnica w jeździe jest kolosalna, a pamiętajmy że rower osiąga prędkości rzędu 20-50 km/h. Łatwo sobie wyobrazić co się dzieje z autem osiągającym 160 km/h gdy na każdej feldze dodamy po 5-10 kg dodatkowej masy. Moim zdaniem albo nowe felgi to jakieś mega kloce, albo coś nie tak z autem mimo wszystko. A i jeszcze jedno . GPS jest jak najbardziej wiarygodnym źródłem pędkości, dużo lepszym niż licznik który fabrycznie zawyża prędkość. Na gps-ie przekłamanie w prędkości to jest max 1-2 km/h i raczej ma związek z częstotliwością odświeżania danych przez gps niż z faktycznym przekłamaniem.
bish - kopt Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Różnica w średnicy da nam jakieś 2,5 % przekłamania w prędkości, czyli przy 160 km/h będzie licznik zaniżał o 4km/h czyli tyle co nic. różnica jest 3.5% x pi3.14 to jest 11% z 200kmh to już masz ponad 20 kmh przekłamania
wiktorsam Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp Wg tego różnica w średnicy to 16 mm a więc 2.45% Nie wiedziałem też że różnica procentowa w obwodzie zwiększa się logarytmicznie w zależności od promienia Ja jednak obstaję przy swoim i stwierdzam że obwód koła nadal będzie większy o 2,45% a więc i przekłamania będą większe o 2,45 % Podpowiem - obwód koła 204,414 kontra 199,39 Pozdrawiam
Musashi Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Różnica w średnicy da nam jakieś 2,5 % przekłamania w prędkości, czyli przy 160 km/h będzie licznik zaniżał o 4km/h czyli tyle co nic. Dla mnie dziwne jest co niektórzy piszą że średnica, waga i szerokość kół nie wpływają na v-max. Moim zdaniem wpływają, szczególnie szerokość i waga felg. Jeżeli trafiłeś na jakieś ciężkie 18 to wpływ może być znaczny, gdyż mamy tutaj do czynienia z masa rotującą. Szerokość zaś to chyba każde dziecko zrozumie że większe opory=mniejszy v-max. To chyba tylko pobożne życzenie właścicieli dużych felg żeby nie miały one wpływu na osiągi auta. Jeżdżę na rowerze, wymieniłem sobie opony na lżejsze i dętki na tzw ultralight, dętki zamiast 200 gram mają teraz 80, a opony zamiast 800-900 gram maja 470. Łącznie każde koło odchudziłem o około 0,5 kg i różnica w jeździe jest kolosalna, a pamiętajmy że rower osiąga prędkości rzędu 20-50 km/h. Łatwo sobie wyobrazić co się dzieje z autem osiągającym 160 km/h gdy na każdej feldze dodamy po 5-10 kg dodatkowej masy. Moim zdaniem albo nowe felgi to jakieś mega kloce, albo coś nie tak z autem mimo wszystko. -nalezy brac pod uwage ze jeden pasazer to ok 70-80 kg. wiec masa felg oczywiscie stanowi skladowa oporu ale czy az tak istotna? -vmax jest okreslana przez producenta dla pojazdu poruszajacego sie ze srednim lub wrecz max obciazeniem o ile dobrze pamietam dla afn z manual to 205 km/h -kwestii szerokosci zalozyciel watku nie poruszal, chociaz jak najbardziej ma wplyw na opory toczenia oraz opor aerodynamiczny -istotna skladowa oporow toczenia maja opony, roznice dochodza do paru procent -standardowe kola w b5 z afn to 195/65/15 i do nich powinno sie odnosic
wiktorsam Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Odnosiłem się właśnie do 195/65/15, a co do 5 kilo różnicy na feldze to przy prędkościach rzędu 160 km/h podejrzewam że przez to iż jest to masa rotująca daje to różnicę jak by dołożyć pewnie 100-150 dodatkowych kg co i tak nie tłumaczy tak sporej różnicy w osiągach. Nawet jak zsumujemy kilka procent straty na obwodzie, kilka procent na wadze kół, dołożymy kilka procent na oporach toczenia, niech razem da nam 10 % gorsze osiągi to i tak auto te 180 powinno spokojnie osiągnąć.
Musashi Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 afn przy pelnym obciazeniu na 205/55/16 smiga lekko 200 sprawdzone rok temu kumpla autem na autostradzie w DE
vauxhall95 Opublikowano 28 Września 2010 Autor Opublikowano 28 Września 2010 Dobry afn,na kolach 15 to 210-220 poleci ale to juz max
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się