Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jaki Vmax na felgach 18 seria


vauxhall95

Rekomendowane odpowiedzi

ze zmianil sie obwod kola i licznik Ci przeklamuje ostro.

nie da się aż tyle przekłamać przy zmianach kół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nowym sofcie bez kata i EGRa na kołach 215/45/17 2paczki wskazówka przekroczyłą moim byłem AFNem :wink4: więcej nie pujdzie bo obrotomierz chyba już czerwonego dotykał a motor wołał "odpuść!!!" :decayed:

nie dziwie sie na takim profilu :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrozum że jak by było wszytko dobrze to by pojechał więcej, kolega afnem na 18kach jechał ze mną 200licznikowe a mieliśmy jeszcze w bagażniku 2 farby po 10litrów :cool1:

ak mowie ze wszystko dziala dobrze to dziala turbo idealnie dnmucha,przeplywka tak samo

pokazywałeś na forum logi?

Cos ci powiem ja ludziom pomagam w dziale diagnostyka vag i nie bede swoich logow wklejal bo sam je w 100% dobrze interpretuje.A szybkie pytanko czemu jak mialem 16 felgi 205/55 to 190 i chcial wiecej a pod noga bylo ze hoho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema.Mam pytanie ile jedzie AFN na 18 felgach przod 215/45 tyl 225/45.Seria,Zaslepiony egr,wywalony kat i inne czyszczenie kolektora itp itd.Prosze o wypowiedzenie sie tych ktorzy maja taka konfiguracje ew. 1cal w jedna lub w druga.Pozdrawiam

profil 45 na 18" to nie jest prawidłowy rozmiar do B5, nie bedzie prawiłowego odczytu prędkości[br]Dopisany: 28 Wrzesień 2010, 07:47_________________________________________________przy 225/45 koło ma ponad 2 cm większą średnice niż powinno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w średnicy da nam jakieś 2,5 % przekłamania w prędkości, czyli przy 160 km/h będzie licznik zaniżał o 4km/h czyli tyle co nic.

Dla mnie dziwne jest co niektórzy piszą że średnica, waga i szerokość kół nie wpływają na v-max. Moim zdaniem wpływają, szczególnie szerokość i waga felg. Jeżeli trafiłeś na jakieś ciężkie 18 to wpływ może być znaczny, gdyż mamy tutaj do czynienia z masa rotującą. Szerokość zaś to chyba każde dziecko zrozumie że większe opory=mniejszy v-max.

To chyba tylko pobożne życzenie właścicieli dużych felg żeby nie miały one wpływu na osiągi auta.

Jeżdżę na rowerze, wymieniłem sobie opony na lżejsze i dętki na tzw ultralight, dętki zamiast 200 gram mają teraz 80, a opony zamiast 800-900 gram maja 470. Łącznie każde koło odchudziłem o około 0,5 kg i różnica w jeździe jest kolosalna, a pamiętajmy że rower osiąga prędkości rzędu 20-50 km/h.

Łatwo sobie wyobrazić co się dzieje z autem osiągającym 160 km/h gdy na każdej feldze dodamy po 5-10 kg dodatkowej masy.

Moim zdaniem albo nowe felgi to jakieś mega kloce, albo coś nie tak z autem mimo wszystko.

A i jeszcze jedno ;).

GPS jest jak najbardziej wiarygodnym źródłem pędkości, dużo lepszym niż licznik który fabrycznie zawyża prędkość.

Na gps-ie przekłamanie w prędkości to jest max 1-2 km/h i raczej ma związek z częstotliwością odświeżania danych przez gps niż z faktycznym przekłamaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp

Wg tego różnica w średnicy to 16 mm a więc 2.45%

Nie wiedziałem też że różnica procentowa w obwodzie zwiększa się logarytmicznie w zależności od promienia ;)

Ja jednak obstaję przy swoim i stwierdzam że obwód koła nadal będzie większy o 2,45% a więc i przekłamania będą większe o 2,45 % ;)

Podpowiem - obwód koła 204,414 kontra 199,39

Pozdrawiam :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w średnicy da nam jakieś 2,5 % przekłamania w prędkości, czyli przy 160 km/h będzie licznik zaniżał o 4km/h czyli tyle co nic.

Dla mnie dziwne jest co niektórzy piszą że średnica, waga i szerokość kół nie wpływają na v-max. Moim zdaniem wpływają, szczególnie szerokość i waga felg. Jeżeli trafiłeś na jakieś ciężkie 18 to wpływ może być znaczny, gdyż mamy tutaj do czynienia z masa rotującą. Szerokość zaś to chyba każde dziecko zrozumie że większe opory=mniejszy v-max.

To chyba tylko pobożne życzenie właścicieli dużych felg żeby nie miały one wpływu na osiągi auta.

Jeżdżę na rowerze, wymieniłem sobie opony na lżejsze i dętki na tzw ultralight, dętki zamiast 200 gram mają teraz 80, a opony zamiast 800-900 gram maja 470. Łącznie każde koło odchudziłem o około 0,5 kg i różnica w jeździe jest kolosalna, a pamiętajmy że rower osiąga prędkości rzędu 20-50 km/h.

Łatwo sobie wyobrazić co się dzieje z autem osiągającym 160 km/h gdy na każdej feldze dodamy po 5-10 kg dodatkowej masy.

Moim zdaniem albo nowe felgi to jakieś mega kloce, albo coś nie tak z autem mimo wszystko.

-nalezy brac pod uwage ze jeden pasazer to ok 70-80 kg. wiec masa felg oczywiscie stanowi skladowa oporu ale czy az tak istotna?

-vmax jest okreslana przez producenta dla pojazdu poruszajacego sie ze srednim lub wrecz max obciazeniem o ile dobrze pamietam dla afn z manual to 205 km/h

-kwestii szerokosci zalozyciel watku nie poruszal, chociaz jak najbardziej ma wplyw na opory toczenia oraz opor aerodynamiczny

-istotna skladowa oporow toczenia maja opony, roznice dochodza do paru procent

-standardowe kola w b5 z afn to 195/65/15 i do nich powinno sie odnosic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosiłem się właśnie do 195/65/15, a co do 5 kilo różnicy na feldze to przy prędkościach rzędu 160 km/h podejrzewam że przez to iż jest to masa rotująca daje to różnicę jak by dołożyć pewnie 100-150 dodatkowych kg co i tak nie tłumaczy tak sporej różnicy w osiągach.

Nawet jak zsumujemy kilka procent straty na obwodzie, kilka procent na wadze kół, dołożymy kilka procent na oporach toczenia, niech razem da nam 10 % gorsze osiągi to i tak auto te 180 powinno spokojnie osiągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

afn przy pelnym obciazeniu na 205/55/16 smiga lekko 200 sprawdzone rok temu kumpla autem na autostradzie w DE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...