tomek533 Opublikowano 7 Października 2010 Opublikowano 7 Października 2010 (edytowane) Wczoraj zabrałem się za wymianę płynu w układzie wspomagania.Powodem wymiany była dość głośna praca oraz niski poziom płynu w zbiorniczku, a że nie wiedziałem co tam było wlane to wymieniłem.Jest już na forum kilkanaści/kilkadziesiąt podobnych postów ale nie znalazłem takiego żeby było opisane wszystko od początku do końca.Może nie jest to wielka filozofia ale sporo osób zadaje pytania jak odpowietrzyć, jaki wlać, co odkręcić.Zacznijmy od początku.Potrzebne rzeczy.-Płyn minimum 2L.-Szczykawka z gumowym wężykiem (żeby dalej sięgnąc w zbiorniczku)-Dodatkowy przewód gumowy-Druga osoba-Klucze, śrubokręty, szmatki-ChęciPłyn jakim zalałem to Febi 6162 (zielony) mineralny. (na korku pod maską pisze jakim zalać)Na początek wyciągamy szczykawką lub pipetą płyn jaki znajduje się w zbiorniczku (będzie on zdecydowanie się różnił od tego nowego kolorem i konsystencją też)Później odkręcamy jeden przewód który dochodzi do zbiorniczka ( ja odkręciłem ten bliżej kabiny, zrobiłem to nie przy zbiorniczku tylko od spodu samochodu, jest łatwiejszy dostęp.Jest to ten przewód wyżej w takiej plecionce. Uwaga wyleci z niego trochę płynu.Po rozłączeniu przewodu na metalowy koniec który zostanie zakładamy jakiś wężyk aby łatwiej trafić do pojemnika na stary płyn i spuścić resztę z układu.W celu spuszczenia reszty płynu sadzamy kogoś do samochodu aby nam kręcił kierownicą w prawo do oporu i lewo do oporu aż do momenty kiedy już nic nie będzie leciało. Dobrze jest gdy samochód podniesiemy do góry i postawimy go na podpórkach, wtedy łatwiej kierownicą kręcić.Teraz skręcamy układ zalewamy nowym płynem pół zbiorniczka a druga osoba kręci w tym czasie kierownicą, my obserwujemy płyn i uzupełniamy jego stan aż do momenty kiedy przestaną bąbelki lecieć.I znów spuszczamy ten pyłn w celu przepłukania układu. Płukanie możemy powtórzyć jeszcze raz, ja już tego nie robiłem bo płyn wylatywał w miarę czysty.Skręcamy cały układ i zalewamy go płynem.Spuszczanie płynu z układu odbywa się na ZGASZONYM SILNIKUOdpowietrzanie układu jest opisane powyżej , czyli zalewamy do połowy zbiorniczek , druga osoba kręci kierownicą a my dolewamy płynu aż do przestania bulgotania. odpalamy silnik i obserwujemy płyn w zbiorniczku jak się nie pieni to jest OK.Gasimy silnik, wchodzimy pod samochód, patrzymy czy są jakieś wycieki, jeśli wszędzie sucho to zakładamy wszystkie osłony zamykamy maskę i cieszymy się cichą pracą wspomagania.Mam nadziej, że za bardzo nie zagmatwałem, w razie co służę radą. :>O tym jaki płyn do wspomagania zastosować, można poczytać tutaj:http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=766.0 Edytowane 14 Lutego 2017 przez tomek533
grzes1150 Opublikowano 29 Października 2010 Opublikowano 29 Października 2010 Febi 6162 to płyn G004000 a u mnie na zbiorniczku pisze G002000. Czym to się różni??? :gwizdanie:
morwa76 Opublikowano 29 Października 2010 Opublikowano 29 Października 2010 litr na wymiane i litr na druga wymiane poozdro 1
Dev Opublikowano 29 Października 2010 Opublikowano 29 Października 2010 do wypłukania i wymiany spokojnie wystarczy 1 litr
tomek533 Opublikowano 30 Października 2010 Autor Opublikowano 30 Października 2010 do wypłukania i wymiany spokojnie wystarczy 1 litr raczej nie wystarczy, 1,5 litra by wystarczyło ale w połówkach chyba nie ma
Panton Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Febi 6162 to płyn G004000 a u mnie na zbiorniczku pisze G002000. Czym to się różni??? :gwizdanie: Z tego co mi wiadomo to dawniej była norma G002000 ... only mineral fluid.....co można przeczytać na zbiorniczku/nakrętce.... tej normy obecnie już nie ma (została zmieniona) i jest G004000M2. Płyny G002000 i G004000M2 mieszają się ze sobą dlatego można spokojnie dolewać. Namawiam do kupowania oryginalnego płynu w ASO (koszt ok 50zł za 1litr).
Artur82 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 plyn od wspomagania max dwa lata w układzie?? jestem troche zdziwiony...potwierdzi to ktos bo mi sie wydaje ze jesli nie ma ubytkow i kolo kiery kreci sie tak jak powinno to nie ma sensu zmieniac
Dev Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 płyn jest mineralny wymiana co 2 lata lub 60 000 km
marewel Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 G004000 jest syntetykiem,a G002000 mineralnym. 1
ROBERT Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 Ja proponuję wymianę w taki sposób ( silnik cały czas unieruchomiony ! ) : 1. Podnieść samochód i ustawić na "koziołkach" 2. Strzykawką wyciągnąć maksymalnie ile się da płynu ze zbiorniczka 3. Zdjąć przewód powrotny - ten cieńszy (idzie od chłodnicy płynu wspomagania a potem maglownicy) 4. Zaślepić czymś powstałą "dziurę" na krućcu w zbiorniczku 5. Włożyć końcówkę przewodu który zdjęliśmy ze zbiorniczka do jakiejś pustej butelki 6. Teraz jedna osoba dolewa do zbiorniczka nowy płyn a druga kręci kierownicą w lewo-prawo, pamiętać o uzupełnianiu płynu na bieżąco ! 7. Tak "przepuścić" ok. 1.5 litra płynu 8. Kręcić kierownicą aż zbiorniczek będzie pusty i wtedy zdjąć zaślepkę i nałożyć przewód "powrotny" z powrotem na swoje miejsce 9. Dolać do max. płynu i uruchomić silnik , pokręcić jeszcze kierownicą lewo-prawo kilka razy, uzupełnić płyn jeżeli poziom jeszcze nieznacznie spadnie Po dokonanej wymianie płynu wspomagania w wyżej opisany sposób układ na pewno nie zapowietrzy się, nowy płyn przeciska zużyty do butelki (podobnie wygląda to z wymianą płynu hamulcowego) Może i dla niektórych z Was niezrozumiale to opisałem ale myślę że może komuś się przyda taki opis Płyn proponuję zakupić w ASO ~ 40 zł za litr 2
carles Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Czy tak samo mogę postąpić przy wymianie płynu w B7 ?
Dev Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 tak samo warto tez wyciagnac zbiorniczek i przeplukac go benzyna ekstrakcyjna 1
domin179 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Panowie mam pytania odnośnie wymiany w celu zrozumienia; 1). czy podczas wyciskania płynu (przez kręcenie kierownicą na zgaszonym silniku)wypuszcza się płyn także z pompy i przewodu ssącego? Chyba tylko z przekładni ,chłodnicy i przewodu powrotnego,bo przecież pompa nie pracuje? 2). Czy stary płyn wypchniemy z pompy i przewodu ssącego po zalaniu nowym płynem i kręcąc kierownicą jeżeli silnik nie pracuje(bo wtedy nie chodzi pompa) ? Czy nie musi pompa pracować żeby płyn się przez nią przecisnął?
adadur Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Febi 6162 to płyn G004000 a u mnie na zbiorniczku pisze G002000. Czym to się różni??? :gwizdanie: Z tego co mi wiadomo to dawniej była norma G002000 ... only mineral fluid.....co można przeczytać na zbiorniczku/nakrętce.... tej normy obecnie już nie ma (została zmieniona) i jest G004000M2. Płyny G002000 i G004000M2 mieszają się ze sobą dlatego można spokojnie dolewać. Namawiam do kupowania oryginalnego płynu w ASO (koszt ok 50zł za 1litr). Proszę nie wprowadzać zamieszania a poczytać trochę na forum.Odnośnie jaki płyn do wspomagania zastosować (czym różni się FEBI 6161 i 6162 a to jest istotne) można poczytać tutaj:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/746-synchronizacja-pilota-od-alarmu-i-centralnego/Wg zawartych tam informacji wynika, że autor "porady" użył niewłaściwego oleju zamiast FEBI 6162 powinien być FEBI 6161i proszę już tą kwestią nie zaśmiecać tematu
artur1983 Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 witam czy do Audi A4 B5 1995r 1.8T można zalać olej febi 06162 ? proszę o odpowiedz bo jutro jadę po olej i nie jestem pewien, korek jest koloru zielonego i na zbiorniczku jest napisane G002000 pozdrawiam
dziako Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 co ile powinno się wymieniać płyn do wspomagania?
Marko42 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 co ile powinno się wymieniać płyn do wspomagania? najlepiej co dwa lata wyżej w poście już ktoś napisał
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się