Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i Działanie Webasto Diesel 1.9 2.0 TDI [ALL B6/B7]


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.01.2019 o 17:34, Slowiktm napisał:

powoli przymierzam sie do założenia webasta i kupiłem z 3.0 (mam 2.0 ) jako ,że mam xenon płyn znika błyskawicznie ,a nie chcę zakładać mniejszego zbiorniczka i pytanie znalazłem gdzie w wątku ,że można zamontować je poziomo na podłużnicy czy jest dużo zabawy z mocowaniami bawił się ktoś z tym ?

jak masz poziomy piec to montuje się go na podłużnicy, jak pionowy to w nadkolu. Są dwa rodzaje pieców i one nie są zamienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem gdzie się je montuje koledzy wcześniej pisali ,że budowa jest ta sama ,tylko pytam się czy ktoś montował pionowy jako poziomy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2019 o 23:31, Slowiktm napisał:

wiem gdzie się je montuje koledzy wcześniej pisali ,że budowa jest ta sama ,tylko pytam się czy ktoś montował pionowy jako poziomy...

Moim zdaniem budowa tych pieców nie jest taka sama. Może w środku są takie same ale z zewnątrz różnią się znacznie. Zwłaszcza uchwyty pompy obiegowej, sterownika no i uchwyty montażowe są zupełnie inne. Wydech też inny. Moim zdaniem żeby to zamienić to trzeba obciąć uchwyty i dospawać nowe tak żeby pasowało to w fabryczne otwory i żeby sterowniki i pompę obiegową zamontować tam gdzie mają być. Sporo zabawy będzie żeby to dopasować ale pewnie jest to możliwe, może ktoś takie mody robił ale moim zdaniem to zupełnie nie opłacalne lepiej kupić piec taki jak ma być zwłaszcza że tych poziomych jest więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety pionowy nie podejdzie. Sam miałem i musiałem zmienić na poziomy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz jeszcze jaki silnik to wyśle ci schemat

z tego co wiem to wersja E jest do mniejszych aut do b6 b7 dedykowane są C. obydwa pasuja ale C jest mocniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.10.2010 o 20:33, wrclaguna napisał:

Tak wyglada na zywca wzmacniacz antenowy do Avanta 8E9 035 225 Q:cool1:

druga wtyka od prawej strony to wejscie antenowe do webasto

wzmakantenowykombi.jpg

Witam  

Mam webasto z tourana 1k0 815 007ap

Podejdzie  mi to do a4 z 2006 roku? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hello wszytkim .szukam pomocy . zarejestrowałęm sie na tym forum poniewaz nie mogę znalesc pomocy w montażu webasto w audi a6 c5 . widze ze tutaj ten wątek jest szeroko rozwiniety ale link do tutoriala nie jest juz aktywny . jesli ktos by byl miły wysłać mi go na mail : [email protected] lub na facebook : grzesica piotr . to byłbym wdzieczny . z gory dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy jest tutaj ktoś kto poda mi numery wężów potrzebnych do podłączenia pionowego webasto do silnika 2.0 TDI BPW. Ze schematu wnioskuję że potrzebuje tylko dwa, jeden od nagrzewnicy do webasta i drugi od webasta do nagrzewnicy. Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B6 były przewody o sr wewn 19mm. Do kupienia w każdym motoryzacyjnym. Tańsze niż Ori. Do tego złączki proste najlepiej metalowe i opaski gbs dobrane do zewn średnicy przewodu wody. Opaski sprężynowe nie zawsze wystarczająco mocno zacisną się na przewodzie j może przeciekać - wiem co mówię bo tak miałem. 

W B6 wąż idacy z tyłu silnika do nagrzewnicy Się przecinało (bardzo trudny dostęp) i wpinalo przewody idące z Webasto. Ważne aby wąż idacy z Webasto szedł do nagrzewnicy a z silnika do Webasto (sprawdź gdzie Webasto ma wyjścia a gdzie wejście płynu).

W zasadzie potrzeba 2 złączki i 6 obejm (po 2 na złączkę i 2 przy Webasto)

Potrzeba max 4m węża wody. Zostanie trochę wtedy

Do tego opaski zaciskowe aby podwiesić węże w komorze aby nie lataly

Edytowane przez oloxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za fajny opis co potrzeba, niestety ja muszę szukać leżącego pieca bo niestety do mnie nie wchodzi. I tutaj przestroga dla wszystkich którzy chcą włożyć piec z A4 B6 2,5 TDI V6 do A4 B7 2.0 TDI . Jest to piec pionowy i jak wiadomo jest potrzebny zbiorniczek płynu, lecz nic bardziej mylnego. Zbiorniczek z B6 nie pasuje do B7 ponieważ jest inaczej mocowany błotnik. Druga sprawa to jest inny intercooler i nie ma szans upchnąć tego z 2.0 TDI przed piecem webasto, jest o wiele większy i ma w innym miejscu zawieszenie. To jest sprawa zamontowania pieca, jest jeszcze jedna rzecz. Otóż pompa w baku, i tutaj kolejny problem bo jest całkowicie inna. Ta z A4 B6 2,5 TDI V6 ma grubsze złączki przewodów i nie mogłem jej zastosować w mojej B7 2.0 TDI. Wiec finalnie z całego zestawu jaki zdemontowałem z A4 B6 2,5 TDI wykorzystałem: wiązkę, pompa dozująca paliwo, odbiornik radiowy pilota, wzmacniacz antenowy, przewód paliwowy wraz z mocowaniami pod samochodem. Reszta kompletnie jest mi zbędna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak jest podłączone ogrzewanie w Audi? Mam u siebie w Volvo piecyk Ardic 912d sterowny timerem. Czy w audi też była możliwość sterowania zegarem, czy tylko z komputera samochodu? Pytam ponieważ mam zablokowany sterownik z którym nic nie chce się połączyć i myślę jak obejść ten problem. Może w Audi jest inny sterownik i zegar z którym łatwiej nawiązać komunikację, bo sam piecyk jest na pewno taki sam.OGRZEWANIE POSTOJOWE WEBASTO ARDIC KOMPLET DIESEL

Podobny obraz

Podobny obraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się uruchomić zestawik na stole. Sterownik okazał się być sprawny, ale nie wiem dlaczego wcześniej nie chciało wystartować. Najważniejsze, że działa. Oryginalna pompka paliwa przeciekała i podawała za mało paliwa, przez co chyba na początku bardzo kopcił. Po podmianie na nową z aliekspress, którą kupiłem wcześniej, ale nie testowałem, przestał kopcić i ładnie grzeje. Teraz tylko montaż i zima niestraszna.

 

Edytowane przez cynek777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, cynek777 napisał:

Udało się uruchomić zestawik na stole. Sterownik okazał się być sprawny, ale nie wiem dlaczego wcześniej nie chciało wystartować. Najważniejsze, że działa. Oryginalna pompka paliwa przeciekała i podawała za mało paliwa, przez co chyba na początku bardzo kopcił. Po podmianie na nową z aliekspress, którą kupiłem wcześniej, ale nie testowałem, przestał kopcić i ładnie grzeje. Teraz tylko montaż i zima niestraszna.

 

Gratki. Najważniejsze zadbaj o czystość przewodów paliwowych ponieważ wtrysk w piecu jest z taką membraną jeśli się zapcha to trzeba wymieniać a koszt spory. Dodam jeszcze że we Wrocławiu serwis Eberspächer nie podjął się naprawy mojego pieca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza była symulacja niskiej temperatury w postaci wpięcia czujnika w pomidor z zamrażarki :decayed:

Przewody paliwowe muszę kupić nowe. Zastanawiam się skąd wziąć paliwo i chyba zamontuję dodatkowy zbiornik w bagażniku, bo jakoś mi się nie widzi wpinanie w powrót paliwa i umieszczanie tej chińskiej pompki pod autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zamontowałem webasto i wszystko pięknie działa lecz dzisiaj chciałem sprawdzić czy działa dogżewanie silnika kiedy temperatura spadnie poniżej 5 stopni i niestety nie włącza się. W adaptacji mam ustawione że ma dogżewać. Co może być nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, djbasto napisał:

Witam. Zamontowałem webasto i wszystko pięknie działa lecz dzisiaj chciałem sprawdzić czy działa dogżewanie silnika kiedy temperatura spadnie poniżej 5 stopni i niestety nie włącza się. W adaptacji mam ustawione że ma dogżewać. Co może być nie tak

ECON masz włączony czy wyłączony? Dogrzewanie załącza się tylko przy wyłączonym econ przynajmniej u mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Econ wyłączone, temperatura na zewnątrz 2 stopnie silnik odpalony i niestety nie startuje. Błędu sterownik żadnego nie łapie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, djbasto napisał:

Econ wyłączone, temperatura na zewnątrz 2 stopnie silnik odpalony i niestety nie startuje. Błędu sterownik żadnego nie łapie 

Szukaj w kodowaniu licznika tam chyba było w którymś kanale 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...