Misian88 Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 Witam! Dziś wziąłem sie do wymiany rozrządu i całej reszty, tj. paska wieloklinowego, napinacza, pompy wody, i paska od pompy wody, wszystko pięknie łądnie aż dotarłem do koła pasowego na wale korbowym, jakoś umęczyłem 4 mniejsze śruby na imbusy, ale natknąłem na dużą 19 centralną na tym kole, wiecie może jak to odkręcić?? bo kręce w lewo i nic... help fotki w trakcie pracy... http://img824.imageshack.us/img824/3191/aa1n.jpg http://img842.imageshack.us/img842/4474/aa2n.jpg
andrzej_1970 Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 To masz pecha w moim adr schodzi bez odkręcania tej śruby.kolega probował różnych sposobów i jedynym najlepszym sposobem aby nic nie urwać jest odkręcenie kluczem pneumatycznym.
marewel Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 Nie musisz odkręcać tej śruby żeby zdjąć kolo.
Misian88 Opublikowano 11 Października 2010 Autor Opublikowano 11 Października 2010 Musze je zdjąc zeby zdjąc obudowe paska rozrządu....
marewel Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 Rozumiesz co sie pisze do ciebie? Odkrec kolo sruby centralnej nie musisz,jak zdejmiesz kolo to i oslona zejdzie.
tuszek77 Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 Rozumiesz co sie pisze do ciebie? Odkrec kolo sruby centralnej nie musisz,jak zdejmiesz kolo to i oslona zejdzie. Z załączonych zdjęć jednak wynika że bez odkręcenia tej centralnej śruby nie zdejmie koła pasowego
Góral.tz Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 no i co poszła ta śruba?? bo jak nie kolego to jest taka jedna metoda :evil: "bez młota .uj nie robota" przyłóż jej parę razy zablokuj silnik gdzieś przy rozruszniku i próbuj. u mnie po pier... poszło a śrubki umęczone imbusowe proponuję na nowe wymienić bo przy następnej wymianie problem zacznie się już na ich poziomie. :gwizdanie:
Dawid0 Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 Środkowej śruby się nie odkreca.... te 4 imbusowe trzymają koło! jak nie chce zejsc można je delikatnie zbić! sprawdzone setki razy.
Misian88 Opublikowano 11 Października 2010 Autor Opublikowano 11 Października 2010 Koło jest przykręcone tymi 4 imbusami i tą jedną, dzwoniłem do znajomego mechanika który w tym siedzi, i faktycznie, do zdjęcia potrzebny jest jest klucz pneumatyczny. A żeby było jeszcze weselej murze zkądś wykombinować 12'kątną nakładkę na klucz 19 A sama śruba jest klejona podobno... Na chwile obecna moja niunia stoi na w pół naga przed garażem ;( A o co chodzi z tym zbijaniem??
zegarmistrz Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 Wiem że mam inny silnik, ale to kółko wygląda podobnie jak u mnie... i u mnie się tej śruby nie odkręca.. tylko te imbusowe i koło schodzi.. i jestem pewien na 100 % że go nie ściągałem (a zrzucałem głowice i po założeniu głowic i paska kręciłem poprzez tą śrubę wałem żeby zobaczyć czy wszystko OK).. EDIT.. ale u CIEBIE wygląda to tak że trzeba ją ściągnąć... ale mogę się mylić (śruba na zdjęciu ma jakby kołnierz)..
martinno Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 Witam! Dziś wziąłem sie do wymiany rozrządu i całej reszty, tj. paska wieloklinowego, napinacza, pompy wody, i paska od pompy wody, wszystko pięknie łądnie aż dotarłem do koła pasowego na wale korbowym, jakoś umęczyłem 4 mniejsze śruby na imbusy, ale natknąłem na dużą 19 centralną na tym kole, wiecie może jak to odkręcić?? bo kręce w lewo i nic... help fotki w trakcie pracy... http://img824.imageshack.us/img824/3191/aa1n.jpg http://img842.imageshack.us/img842/4474/aa2n.jpg Witam,koło paska zębatego odkręca i demontuje się w przypadku wymiany uszczelniacza wału. Do ściągniecia osłonki paska wystarczy zdemontować koło pasowe które jest zamocowane na 4 imbusy a ta centralna śruba przejdzie przez koło podczas demontażu,jeśli dobrze siedzi użyj młotka i deski albo gumowego młotka.Ściągasz koło pasowe a potem osłonkę. Pozdro
Góral.tz Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 a moja metodę stosowałeś?? :kox:
Misian88 Opublikowano 11 Października 2010 Autor Opublikowano 11 Października 2010 K.... Tak ale ja mam silnik ADP! Mówię już że jak odkręciłem te 4 imbusy to koło nadal siedzi, i podczas prób odkręcenia śruby centralnej poprzez blokowanie koła pasowego, koło zębate paska rozrządu przekręciło się ok 1/4 obrotu względem koła pasowego (te pod kołem pasowym) jaśniej mówiąc, blokowałem koło pasowe i odkręcając śrubę centralną kręciłem wałem korbowym razem z śrubą... jutro zrobię foto-sesje to zobaczycie o co chodzi dokładniej... A imbusy są wkręcone z powrotem, bo jutro jak będę odkręcać kluczem pneumatycznym to klucz załapie właśnie o otworki w kole pasowym...
Góral.tz Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 K.... Tak ale ja mam silnik ADP! Mówię już że jak odkręciłem te 4 imbusy to koło nadal siedzi, i podczas prób odkręcenia śruby centralnej poprzez blokowanie koła pasowego, koło zębate paska rozrządu przekręciło się ok 1/4 obrotu względem koła pasowego (te pod kołem pasowym) jaśniej mówiąc, blokowałem koło pasowe i odkręcając śrubę centralną kręciłem wałem korbowym razem z śrubą... jutro zrobię foto-sesje to zobaczycie o co chodzi dokładniej... A imbusy są wkręcone z powrotem, bo jutro jak będę odkręcać kluczem pneumatycznym to klucz załapie właśnie o otworki w kole pasowym... blokuj tam gdzie masz zęby po których rozrusznik hula a śrubę musisz wykręcić
marewel Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 Mówię już że jak odkręciłem te 4 imbusy to koło nadal siedzi, Bo zardzewiało i się przykleiło,mów do słupa a slup jak d*pa.
Dawid0 Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 K.... Tak ale ja mam silnik ADP! Mówię już że jak odkręciłem te 4 imbusy to koło nadal siedzi, i podczas prób odkręcenia śruby centralnej poprzez blokowanie koła pasowego, koło zębate paska rozrządu przekręciło się ok 1/4 obrotu względem koła pasowego (te pod kołem pasowym) jaśniej mówiąc, blokowałem koło pasowe i odkręcając śrubę centralną kręciłem wałem korbowym razem z śrubą... jutro zrobię foto-sesje to zobaczycie o co chodzi dokładniej... A imbusy są wkręcone z powrotem, bo jutro jak będę odkręcać kluczem pneumatycznym to klucz załapie właśnie o otworki w kole pasowym... KOLEGO mam 1 a4 z ADP 1 z ADR i jedna z AEB i we wszystkich ale to wszystkich odkręca się imbusy i koło schodzi.... I NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI JAK TY PISZESZ, nalej jakiegoś odrdzewiacza na to bo napewno sie od rdzy i czasu "zespoliło" wszystko razem, jesli u Ciebie jest inaczej to cudaaaaa ..... albo nie ori koło albo jakaś magia.... OTWÓR CENTRALNY JEST SREDNICY WIEKSZEJ o 0,5mm od ŚRUBY!!
grzes1150 Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 Pomocny filmik : może komuś się przyda
WIŚNIA Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 Jak chcesz zablokować wał,to wrzuć wsteczny albo jedynkę i naciśnij hamulec,tylko z czuciem odkręcaj żeby pasek nie pękł weź przedłużkę i próbuj.
jkr80 Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 Tak jak koledzy piszą koło zębate na wale odkręcasz tylko jak wymieniasz simering. Ja wymieniałem i zrobiłem to tak: 1. Odkręciłem koło pasowe i przez dwa sąsiednie otwory obwodowe w kole przeciągnąłem i skręciłem nakrętkami śruby chyba M8 dość długie tak żeby można było przełożyć między nimi dźwignię 2. Przykręciłem koło imbusami - wszystkimi 3. Przełożyłem dźwignię przez przeciągnięte śruby i zaparłem o podłoże 4. klucz 12kątny i przedłużka - no i poszło Skręcenie w odwrotniej kolejności
Misian88 Opublikowano 12 Października 2010 Autor Opublikowano 12 Października 2010 Witam! Prace do przodu, ale niestety jeden krok do przodu i dwa wstecz, ponieważ zrobiłem tak jak mówiliście, waliłem po tym kole młotem przez deske, koło odeszło z bardzo wielkim oporem, ale niestety juz sie nie nadaje do ponownego urzycia, cały środek jest pogięty, z jednej strony tak jak by było przyspawane do tej śruby... ale kupiłem już urzywane takie samo - 35zł wymieniłem śrubki mocujące te koło pasowe, srubki na napinaczu paska wieloklinowego, i na kole pasowym z pompy wody ponieważ troche sie sfatygowały podczas odkręcania... wcześniej miałem małego zonga, bo przy odkręcaniu jednej z trzech śrub m8 na imbusik przy napinaczu paska wieloklinowego, objechało mi gniazdoimbusa w śrubie... a używałem nasadki umbusowego do gedor'ów, śrubka w środku okrągła ale opiłowałem ją z dwóch stron i odkręciłem francuzem również z wielkim oporem, chwile miałem wrażenie że ją ukręcam... ale jakoś poszła jutro będę wymieniać rozrząd, i cała reszte. Dla zainteresowanych: Rolka napinacza paska rozrządu, pasek rozrządu, napinacz paska wieloklinowego, pasek wieloklinowy, mikropasek pompy wody, pompa wody - za całośc dałem 438zł, dużo?? Pozostało mi do wymiany jeszcze na nowe: chłodnica, i wentylator z wisko bo jest troszke połamany Dziekuje za pomoc i przepraszam za upartośc, wszystko wskazywało ze jest inaczej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się