HaYeR Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 Witam! Prosze nie kazować mojego tematu, gdyż przeleciałem szukajkę, ale nie znajazłęm odpowiedzi na moje pytanie... problem jest taki... 2 dni temu auto smigało mi elegancko, ale że mialem mało ON, bardzo malo, bylem zmuszony zatankować na stacji Auchan :/ i tu zaczyna się problem... być może to zbieg okoliczności ale od tego czasu moje auto złapał muła na każdym biegu, jeździ tak jakby nie mial wogole turba, a z kolei turbo wyraźnie słychać że gwiżdże jak wkreca sie go na obroty... ogólnie rzecz biorąc nie wiem jak ugryść mój problem... Jakieś 10 miesiecy temu wyjmowałem i czyscilmem turbine, do tej pory smigala bez zarzutu, aczkolwiek czasami zdarzaly mi sie problemu typu brak mocy i predkosc max 120... ale na ogół pomalało przegonienie auta i turbinki... Dzisiaj wyczyscilem N75 jednak nie dalo to zadnego rezultatu... Patrzalem na przepluwomierz (nie czyscilem go) jest czysty, nie wyglada zeby mu cos dolegalo... Moje pytanie czy może to być np wina katalizatora? Albo co jeszcze sprawdzić... problem jest o tyle zagadką, że żadne resety, zapalanie auta na nowo nie pomagają... od 2 dni niezaleznie od niczego auto poprostu nie przyspiedza dynamicznie... cały czas... Pozdrawiam i licze na szybką odpowiedź [mod]nazywaj wątki zgodnie z regulaminem forum, formułuj tematy w sposób precyzyjny, a nie potoczny, "silniki mułów nie łapią" - Musashi [/mod]
ALBINEK Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 Może to naprawdę wina paliwa, od tego bym zaczął.
Sztomel Opublikowano 26 Października 2010 Opublikowano 26 Października 2010 a ja bym zaczął od sprawdzenia czy nie wywaliło węża dolotu powietrza doładowanego pomiędzy turbo a kolektorem ssącym - to raz a dwa - sprawdziłbym vagiem ewentualne zapisane w sterowniku silnika błędy, skasował je i sprawdził czy są takie, których skasować nie można - chociażby błąd związany z przerwą w obwodzie zasilania elektrozaworu N75 powoduje trwały tryb awaryjny, którego nie da się zresetować poprzez wyłączenie i ponowne uruchomienie silnika np. wypięta z niego wtyczka. Logów nie ma sensu wykonywać jeśli będą błędy wskazujące na przyczynę trwałego trybu awaryjnego lub kiedy będzie rozłączony dolot powietrza doładowania bo wtedy przyczyna kompletnego braku efektu turbodoładowania jest oczywista.
piotrsob1 Opublikowano 26 Października 2010 Opublikowano 26 Października 2010 Paliwo pd Auchanenm ma być jak najtańsze , żeby ściągnąć klijenta A tanie są te wszystkie badziewia które sprzedają jako ON. Ja ostawiam to niby paliwo
stanki_CTU_ Opublikowano 26 Października 2010 Opublikowano 26 Października 2010 Witam. Ja mam ostatnio taki przypadek w Audi ze przy predkosci powyzej 100km/h, gdy chcialem wcisnac gaz zeby przyspieszyc to auto zachowywalo sie tak jakbym nic nie dusil. Obroty nie podnosily sie lecz spadaly!!!, redukcja biegow tez nic nie pomogla.... Az do momentu gdy zgasilem silnik i odpalilem go jescze raz wtedy bylo ok.... nie wiecie jaka moze byc tego przyczyna??
Kolkov Opublikowano 26 Października 2010 Opublikowano 26 Października 2010 2 dni temu auto smigało mi elegancko, ale że mialem mało ON, bardzo malo, bylem zmuszony zatankować na stacji Auchan :/ i tu zaczyna się problem... być może to zbieg okoliczności ale od tego czasu moje auto złapał muła na każdym biegu, jeździ tak jakby nie mial wogole turba, a z kolei turbo wyraźnie słychać że gwiżdże jak wkreca sie go na obroty... ogólnie rzecz biorąc nie wiem jak ugryść mój problem... albo faktycznie kijowe paliwo, albo jak miałeś baaardzo mało, to zassało syf nagromadzony przez ponad 10 lat z dna baku i przyblokowało przewody Witam. Ja mam ostatnio taki przypadek w Audi ze przy predkosci powyzej 100km/h, gdy chcialem wcisnac gaz zeby przyspieszyc to auto zachowywalo sie tak jakbym nic nie dusil. Obroty nie podnosily sie lecz spadaly!!!, redukcja biegow tez nic nie pomogla.... Az do momentu gdy zgasilem silnik i odpalilem go jescze raz wtedy bylo ok.... nie wiecie jaka moze byc tego przyczyna?? auto wpada w tryb awaryjny, przede wszystkim a ja obstawiam N75
Sztomel Opublikowano 26 Października 2010 Opublikowano 26 Października 2010 nie wiecie jaka moze byc tego przyczyna?? wiemy - tryb awaryjny z powodu przeładowania lub niedoładowania turbo - najczęściej jednak ta pierwsza przyczyna ale aby to potwierdzić to należy odczytać błędy zapisane w sterowniku silnika (o ile będą bo nie zawsze są zapisywane) a potem logi dynamiczne oraz obserwacja pracy sztangi przy logu statycznym grupy 011 w trybie Basic Settings.
stanki_CTU_ Opublikowano 27 Października 2010 Opublikowano 27 Października 2010 Spoko dzieki za rade a czy moze tak sie dziac przez to ze zmienilem mapy wtryskow w sofcie kompa?? bo jak tak to nie ma sensu katowac fury.... pozdro
HaYeR Opublikowano 28 Października 2010 Autor Opublikowano 28 Października 2010 Paliwo jest wymieszane z Vpowerem z shella, a taki stan ropy juz mialem nie raz, i do tej pory bylo ok, bez problemu smigał... sam nie wiem co tu zrobić
dziku Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 Ropka z Auchan jest ok. Aktualnie mają umowę z Orlenem (wygrali przetarg na dostarczanie paliw), i jest to taka sama ropa jak na stacjach tego koncernu. Dodam, że przez rok tankowałem tam i nigdy nie miałem problemu. Teraz jeżdze na ropce z Neste bo mam bliżej niż na Auchan i też jest dobrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się