Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

ciekawe czy w mojej sytuacji pomógł by ten antykoks albo podobny środek.....przeczytałem całe forum co jest nie lada wyczynem :banan: ale jakoś nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi czy komuś to pomogło czy wręcz przeciwnie zaszkodziło rozszczelniając silnik :shock3:

coś te osoby po remontach silnika się nie udzielają.....czy dały one jakiś efekt....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przeczytałem ten wątek i Twój również. Żałuję, że Ci się ten remoncik nie do końca udał......

Mam pytanie do Itora i innych, którzy zastosowali u siebie sitka przy wylocie z klawiatury....wiem, że to problemu nie rozwiąże ale mam nadzieję, że chociaż ograniczy ubytek oleju z tej strony....ale do sedna sprawy.....zastanawia mnie fakt, czy zastosowane sitka po jakimś czasie nie zostaną zapchane nagarem czy innym syfem i nie odetnie to drogi ujścia oparów? czy patent polega na tym, żeby co jakiś czas tam zaglądać i czyścić te sitka....? Wiadomo, chodzi o czysty dolot, a to najłatwiejsza droga z tymi sitkami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. jakby ktos potryebowa to mam odme nowa orginalna kupiona w serwisie.. nie ydaryzlem jej wzmienic u siebie na nowa bo auto mi koyiolkowalo i w obecnej chwili jest juy pewnie w hucie.

jakby co to na priv albo numer tel 793534239

poydrawiam skalpel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak jezdzisz kolego ze auto koziolkowalo, samo?

Wysłane z mojego GT-I9070 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co mod odmy jeśli niewiele to daje? Trzeba czytać cały wątek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam Panowie. Ze względu ze jestem posiadaczem A4 z silnikiem ALT i niestety nie należę do szczęśliwców którym silnik ten nie pobiera oleju, od kilku miesięcy zmagałem się z tym temat i doszedłem tylko do jednego wniosku. Nie da się całkowicie wyeliminować pobierania oleju. Po wielu modyfikacjach odmy itp które nic znaczącego nie wniosło ostatecznie zdecydowałem się na następujące kroki:

Pobór oleju przed zmianami : 0,5 l / 800 km czasem udało się przejechać 1000 bez dolewki

Zmiany :

- Uszczelnienie silnika ( wymian uszczelki pod pokrywą zaworów ) - delikatnie spod pokrywy pocił sie olej

- Uszczelnienie układu dolotu powietrza - W jednym miejscu urwana była rurka ( wymieniłem cała rurkę )

- Naprawa tzw Kierownicy Powietrze ( Była pęknięta membrana + urwany uchwyt )

- Wymiana Filtra Oleju ( Kentech )

- Wymiana Oleju ( Poprzednio zalany 5w40 Max Life , zaryzykowałem po długiej lekturze i wymieniłem na olej Motul 6100 Synergie+j 10W40 - ważne aby był orginalny)

Jak do tej pory przejechałem około 1500 bez dolewki. Rano przed jazda stan na bagnecie 2-3 mm od maks - myślę ze 3000 km przejedzie bez problemu.

Nie jest to pełen sukces ale ogólnie jest dużo lepiej niż było. Dam znać dokładnie kiedy zapali się kontrolka min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś w innym wątku również był poruszany temat oleju 10W40 jako tego który jest zalecany do ALT i któryś z użytkowników również zauważył zmniejszony pobór oleju po przejściu na 10W40. Zaczyna nachodzić mnie ochota żeby przy następnej zmianie spróbować 10W40 :kox: Śmigam teraz na Valvoline MaxLife 5w40, spróbuję zalać również Valvoline tylko 10W40 i zobaczymy co się będzie działo :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Ostatnio trafiła sie dłuższa trasa no i 2000 km przejechane bez dolewki,

Stan utrzymuje się jak ostatnio.


Po przejechaniu 2200 km - Zapalona kontrolka Oil min. ( niestety )

Poprawa jest i to znaczna - postaram się jeszcze coś zmienić aby dobić do 4 - 5 tyś bez dolewki, taki wynik był by satysfakcjonujący

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo ludzi czyta ten wątek więc może coś wniosę do tematu co u mnie bardzo pomogło.

Oil Min przed poniższymi operacjami mniej więcej co 300-350 km / dolewka na 1000 km/ 700-800 ml

Zmiana oleju z Mobil1 10w40 na Motul 10w40 6100S+ i filtr z filtrona na mann

Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów (miałem zapocone)

Wymiana zaworu odmy (czwórnika) + uszczelnienie wyjścia z czwórnika do dolotu

Od tych operacji przejechałem 800 km - oil min - brak ale ale... olej był zalany do MAX na gorącym silniku(przy wymianie weszło 4.3 L), po podanym dystansie stan oleju jest na połowie miarki bagnetu(mierzone 30 min po zgaszeniu silnika i po nocy) więc nadal są ubytki choć można już oszacować, że jest o wiele lepiej.

Sprawdziłem więc wyjście z czwórnika:

CAM00667.jpg

W związku z czym stwierdziłem, że ubytki są wynikiem dalszego walenia oleju do układu dolotowego (tylko takie maślane? - nieszczelności pomiędzy układem chłodzenia nie ma, płyn jest tam ten sam od ponad roku i nie stwierdzam obniżania jego poziomu, pod korkiem oleju masła nie ma!)

Więc mod tego zaworu:

CAM00666.jpg

CAM00668.jpg

Założyłem dodatkowy filterek oleju, stosowany np. w skuterach(fraza "filtr oleju do skutera" na allegro.) :naughty: pasuje idealnie w wyjście czwórnika.

W wyjściu do dolotu umieściłem, również miedzianą rurkę aby w przypadku gdyby ten filterek wydmuchało zatrzymał się właśnie na tej rurce, a nie poleciał w dolot :decayed: średnica rurki została tak dobrana aby weszła w ten przewód między czwórnikiem a dolotem bardzo ciasno!

Przejechałem od momentu dołożenia tego filterka około 700 km i stan na bagnecie taki sam (może około milimetra w dół ale i tak jest cholerna poprawa) zatem zaczynam się przyzwyczajać do braku tego złośliwego komunikatu.

Edytowane przez Kary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minęło trochę czasu i mogę podsumować ostatnie 17 tys. km:

Po przepłukaniu Liqui Molly Engine Flush i zalaniu Mobil 1 ESP 5w30 była wyraźna poprawa, dolewałem co kilka tys km, na początku wychodziło jakieś 150ml/tys. km. Tak było do jakiegoś 10 tys km, potem podkusiło mnie i dolałem trochę mobila zwykłego - też 5w30, ale nie mobil 1, tylko 3000 bodajże, i to był błąd - zaczął życzyć sobie częstszych dolewek. Wczoraj przepłukałem engine flush, olej wymieniłem na Mobil 1 0W40 i zobaczymy co będzie. Podsumowując całą moją walkę z pożeraniem oleju: wymiana nieszczelnych rurek, zwłaszcza czwórnika, ale i tak banalnych rzeczy jak wyrobionych uszczelek bagnetu pomiaru oleju (zauważyłem tłusty nalot wokół rurki), filtry knecht zamiast jakiegoś szajsu który mi zakładano zanim dowiedziałem się że to nie wszystko jedno ("mamy takie filtry David Vasco, bardzo dobre, nikt nie narzekał" :[[[ ) oraz płukanie silnika przy wymianie oraz porządny olej sprawiły że zamiast dolewać olej co 2 tys km dolewam co 5-7 tys. Po zmianie oleju na gęstszy mam nadzieję na dalszą poprawę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jakie rezultaty? Wlalem mobila 5w50 i co 250-300km dolewam 0.5l. Wczesniej na liqui moly 5w40 0.5l na 1000. Zostaje chyba tylko wymiana pierscieni i uszczelniaczy...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się mi chyba ale jakiś człowiek (admin) dołożył tutaj kolejne kilkadziesiąt postów do już istniejących. Ostatnio tu było około 70....wzwyż jak sie nie mylę.

O przepraszam. To dotyczyło wątku "Zapalająca się kontrolka poziomu oleju". Ale tego jest. Już się pogubić idzie.

Edytowane przez Dajmon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę nikogo do niczego namawiać... bo nie o to chodzi... Prowadzimy od dłuższego czasu korespondencję z michass`em i za jego radą udostępniłem mój pomysł na forum. Nie mówię, że to jest patent na 100% ale tylko propozycją. Tak jak mówię u mnie mam na trip`ie 2760 km a olej na poziomie max. Przed przeróbką kupiłem nowy trójnik i odmę i to niczego nie zmieniło. Masz rację, że omija to trójnik ale skoro on nie spełnia swojego zadania to może warto z niego zrezygnować? Wymienić nie zaszkodzi ale szczerze to nic to nie pomoże... Niestety... Ja mam zamiar dotoczyć w mojej zakładowej tokarni kolanko z kołnierzem i w ogóle zrezygnować z trójnika. Mam nadzieję, że w sobotę znajdę chwilę i zrobię zdjęcia i filmik i zobaczycie jak to wygląda. Wklejam zdjęcie "urządzenia" które wkręciłem w odmę (też własna robota:) )dscf5896.jpgdscf5905.jpg

alt iść brawo kolego ja mam podobne rozwiązanie i przestał ten olej zręcznościowe bd stopniu teraz bryle trochę bujam i powiem że jest całkiem całkiem przyzwobicie. Przy takiej zmianie sprawdź jak na bagnecie oleju przedmuc**je

Dużo ludzi czyta ten wątek więc może coś wniosę do tematu co u mnie bardzo pomogło.

Oil Min przed poniższymi operacjami mniej więcej co 300-350 km / dolewka na 1000 km/ 700-800 ml

Zmiana oleju z Mobil1 10w40 na Motul 10w40 6100S+ i filtr z filtrona na mann

Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów (miałem zapocone)

Wymiana zaworu odmy (czwórnika) + uszczelnienie wyjścia z czwórnika do dolotu

Od tych operacji przejechałem 800 km - oil min - brak ale ale... olej był zalany do MAX na gorącym silniku(przy wymianie weszło 4.3 L), po podanym dystansie stan oleju jest na połowie miarki bagnetu(mierzone 30 min po zgaszeniu silnika i po nocy) więc nadal są ubytki choć można już oszacować, że jest o wiele lepiej.

Sprawdziłem więc wyjście z czwórnika:

CAM00667.jpg

W związku z czym stwierdziłem, że ubytki są wynikiem dalszego walenia oleju do układu dolotowego (tylko takie maślane? - nieszczelności pomiędzy układem chłodzenia nie ma, płyn jest tam ten sam od ponad roku i nie stwierdzam obniżania jego poziomu, pod korkiem oleju masła nie ma!)

Więc mod tego zaworu:

CAM00666.jpg

CAM00668.jpg

Założyłem dodatkowy filterek oleju, stosowany np. w skuterach(fraza "filtr oleju do skutera" na allegro.) :naughty: pasuje idealnie w wyjście czwórnika.

W wyjściu do dolotu umieściłem, również miedzianą rurkę aby w przypadku gdyby ten filterek wydmuchało zatrzymał się właśnie na tej rurce, a nie poleciał w dolot :decayed: średnica rurki została tak dobrana aby weszła w ten przewód między czwórnikiem a dolotem bardzo ciasno!

Przejechałem od momentu dołożenia tego filterka około 700 km i stan na bagnecie taki sam (może około milimetra w dół ale i tak jest cholerna poprawa) zatem zaczynam się przyzwyczajać do braku tego złośliwego komunikatu.

Nie chcę nikogo do niczego namawiać... bo nie o to chodzi... Prowadzimy od dłuższego czasu korespondencję z michass`em i za jego radą udostępniłem mój pomysł na forum. Nie mówię, że to jest patent na 100% ale tylko propozycją. Tak jak mówię u mnie mam na trip`ie 2760 km a olej na poziomie max. Przed przeróbką kupiłem nowy trójnik i odmę i to niczego nie zmieniło. Masz rację, że omija to trójnik ale skoro on nie spełnia swojego zadania to może warto z niego zrezygnować? Wymienić nie zaszkodzi ale szczerze to nic to nie pomoże... Niestety... Ja mam zamiar dotoczyć w mojej zakładowej tokarni kolanko z kołnierzem i w ogóle zrezygnować z trójnika. Mam nadzieję, że w sobotę znajdę chwilę i zrobię zdjęcia i filmik i zobaczycie jak to wygląda. Wklejam zdjęcie "urządzenia" które wkręciłem w odmę (też własna robota:) )dscf5896.jpgdscf5905.jpg

alt iść brawo kolego ja mam podobne rozwiązanie i przestał ten olej zręcznościowe bd stopniu teraz bryle trochę bujam i powiem że jest całkiem całkiem przyzwobicie. Przy takiej zmianie sprawdź jak na bagnecie oleju przedmuc**je

Dużo ludzi czyta ten wątek więc może coś wniosę do tematu co u mnie bardzo pomogło.

Oil Min przed poniższymi operacjami mniej więcej co 300-350 km / dolewka na 1000 km/ 700-800 ml

Zmiana oleju z Mobil1 10w40 na Motul 10w40 6100S+ i filtr z filtrona na mann

Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów (miałem zapocone)

Wymiana zaworu odmy (czwórnika) + uszczelnienie wyjścia z czwórnika do dolotu

Od tych operacji przejechałem 800 km - oil min - brak ale ale... olej był zalany do MAX na gorącym silniku(przy wymianie weszło 4.3 L), po podanym dystansie stan oleju jest na połowie miarki bagnetu(mierzone 30 min po zgaszeniu silnika i po nocy) więc nadal są ubytki choć można już oszacować, że jest o wiele lepiej.

Sprawdziłem więc wyjście z czwórnika:

CAM00667.jpg

W związku z czym stwierdziłem, że ubytki są wynikiem dalszego walenia oleju do układu dolotowego (tylko takie maślane? - nieszczelności pomiędzy układem chłodzenia nie ma, płyn jest tam ten sam od ponad roku i nie stwierdzam obniżania jego poziomu, pod korkiem oleju masła nie ma!)

Więc mod tego zaworu:

CAM00666.jpgCAM00668.jpg

Założyłem dodatkowy filterek oleju, stosowany np. w skuterach(fraza "filtr oleju do skutera" na allegro.) :naughty: pasuje idealnie w wyjście czwórnika.

W wyjściu do dolotu umieściłem, również miedzianą rurkę aby w przypadku gdyby ten filterek wydmuchało zatrzymał się właśnie na tej rurce, a nie poleciał w dolot :decayed: średnica rurki została tak dobrana aby weszła w ten przewód między czwórnikiem a dolotem bardzo ciasno!

Przejechałem od momentu dołożenia tego filterka około 700 km i stan na bagnecie taki sam (może około milimetra w dół ale i tak jest cholerna poprawa) zatem zaczynam się przyzwyczajać do braku tego złośliwego komunikatu.

http://s4.postimage.org/SRKnJ.jpg

Panowie przepraszam za rysunek - nie mam zdolności plastycznych.

Po wielu godzinach studiowania tego silnika w garażu doszliśmy ze znajomym mechaniorem do następującego wniosku:

"powodem gubienia oleju przez silnik 2.0 ALT jest wada konstrukcyjna odmy olejowej, która zamiast zwracać olej do silnika, większą jego część wali w dolot." Zostało to sprawdzone poprzez założenie między trójnikiem a dolotem pojemnika w stylu "catch oil". Wynik badania: 95% ubytku w pojemniku. 5% prawdopodobnie w dość długich wężach z powodu braku miejsca. Właśnie dlatego postanowiłem poświęcić jedną odmę i 1 trójnik a także część środkową dolotu na pewien eksperyment. Odciąłem część wylotową trójnika w miejscu czerwonej kreski na rysunku i zaczopowałem starannie jego wylot. Następnie do dolotu podłączyłem wąż, którego drugi koniec wylądował w gruszce odmy. W ten sposób silnik nie wypluwa oleju prosto w dolot a jest zmuszony zwrócić go do odmy. Nie wiem co o tym myślicie. Opowiedzcie się proszę!! Zrobiłem 2000 km - stan na bagnecie max. Wcześniej 0,5 L na 1000 km. :)

kolego prawie poprawiles fabryke na 100% twoje rozwiazanie dziala choc ja mam inaczej zrobiony uklad. Ajak z przedmuchem na bagnecie oleju po nowym rozwiazaniu ulotnienia sie oparow?? bardzo mnie to ciekawi

Dużo ludzi czyta ten wątek więc może coś wniosę do tematu co u mnie bardzo pomogło.

Oil Min przed poniższymi operacjami mniej więcej co 300-350 km / dolewka na 1000 km/ 700-800 ml

Zmiana oleju z Mobil1 10w40 na Motul 10w40 6100S+ i filtr z filtrona na mann

Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów (miałem zapocone)

Wymiana zaworu odmy (czwórnika) + uszczelnienie wyjścia z czwórnika do dolotu

Od tych operacji przejechałem 800 km - oil min - brak ale ale... olej był zalany do MAX na gorącym silniku(przy wymianie weszło 4.3 L), po podanym dystansie stan oleju jest na połowie miarki bagnetu(mierzone 30 min po zgaszeniu silnika i po nocy) więc nadal są ubytki choć można już oszacować, że jest o wiele lepiej.

Sprawdziłem więc wyjście z czwórnika:

CAM00667.jpg

W związku z czym stwierdziłem, że ubytki są wynikiem dalszego walenia oleju do układu dolotowego (tylko takie maślane? - nieszczelności pomiędzy układem chłodzenia nie ma, płyn jest tam ten sam od ponad roku i nie stwierdzam obniżania jego poziomu, pod korkiem oleju masła nie ma!)

Więc mod tego zaworu:

CAM00666.jpg

CAM00668.jpg

Założyłem dodatkowy filterek oleju, stosowany np. w skuterach(fraza "filtr oleju do skutera" na allegro.) :naughty: pasuje idealnie w wyjście czwórnika.

W wyjściu do dolotu umieściłem, również miedzianą rurkę aby w przypadku gdyby ten filterek wydmuchało zatrzymał się właśnie na tej rurce, a nie poleciał w dolot :decayed: średnica rurki została tak dobrana aby weszła w ten przewód między czwórnikiem a dolotem bardzo ciasno!

Przejechałem od momentu dołożenia tego filterka około 700 km i stan na bagnecie taki sam (może około milimetra w dół ale i tak jest cholerna poprawa) zatem zaczynam się przyzwyczajać do braku tego złośliwego komunikatu.

odlacz jeszcze wezyk maly zaslem wyjscie i z drubiej strony do odpowietrzenia skrzyni doloz filter moze byc malutki stozkowy i bedzie gitara

Panowie ja mam wywalony totalnie 4-rnik zamontowałem kolanko które przedłożyłem gwintowanej rurki i dalej zakończona wężem olejowym(możne byc ogrodowy) :) od gruszki tak okolo 10 cm wstawilem 3-nik metalowy jeden koniec idzie od gruszki do dolotu a 3ci od klawiatury . Zapomnieliscie Koledzy o malutki wężyku którego tez trzeba wywalić, plastik kolo przepustnicy zaślepcie małym filtrem do powietrza(odpowietrzenie skrzyni). Wszystkie potrzebne czesci do przerobki odmy znajdziecie w Castoramie koszt to ok 30zl + filterek mały stożkowy do skutera 14zl.

Attis3 kolego tymi naszymi rozwiazaniami poprawilismy fabryke:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj włożyłem filterek oleju motorowy, dzis zauważyłem spadek osiągów przy przyśpieszaniu. Jak by mu uciekło 20 koni, jezdze na pb98, katalizator nowy, odma szczelna i kierownica powietrza sprawna. Myśle że trzeba by faktycznie zaślepić wyjscie z trójnika na dolot i od gruszki polecieć z wężem do dolotu. Przedmuchy z silnika działały jak turbina :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też obstawiałbym pierścienie. Normalna temperatura robocza silnika to powiedzmy okolice 90 stopni, więc zanim u Ciebie doszło do czerwonego pola czyli dajmy na kolego to obstawiam dalej pierścienie ale w swoich myślach. Panowie ludzie robią kapitał kl i noc jak wpierdziela tak wpierdziela olej

Też obstawiałbym pierścienie. Normalna temperatura robocza silnika to powiedzmy okolice 90 stopni, więc zanim u Ciebie doszło do czerwonego pola czyli dajmy na kolego to obstawiam dalej pierścienie ale w swoich myślach. Panowie ludzie robią kapitał kl i noc jak wpierdziela tak wpierdziela olej

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


odlacz jeszcze wezyk maly zaslem wyjscie i z drubiej strony do odpowietrzenia skrzyni doloz filter moze byc malutki stozkowy i bedzie gitara
Panowie ja mam wywalony totalnie 4-rnik zamontowałem kolanko które przedłożyłem gwintowanej rurki i dalej zakończona wężem olejowym(możne byc ogrodowy) od gruszki tak okolo 10 cm wstawilem 3-nik metalowy jeden koniec idzie od gruszki do dolotu a 3ci od klawiatury . Zapomnieliscie Koledzy o malutki wężyku którego tez trzeba wywalić, plastik kolo przepustnicy zaślepcie małym filtrem do powietrza(odpowietrzenie skrzyni). Wszystkie potrzebne czesci do przerobki odmy znajdziecie w Castoramie koszt to ok 30zl + filterek mały stożkowy do skutera 14zl.

Attis3 kolego tymi naszymi rozwiazaniami poprawilismy fabryke:)

kolego jak byś mógł to wstaw pare fotek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiada kto kolwiek jakis kontkakt do michass lub attis3? oprocz tego forum?wiem ze pytanie nie na temat ale bedzie tego dotyczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...