Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Pierscienie 220 zl.uszczelka glowicy 98.wydech 35 oliwa filtry a robota moja wiec jak ktos sam ogarnia motor to koszty duze nie sa tokarz ok 200 zl znajomy .Tylko robic panowie pierscionki i fura bangla lepiej niz z fabryki audi dalo ciala ale polak potrafi.

Silnik byl rozebrany w pyl wszystko umyte tylko zostal wkurzajacy terkot zaworu nastawnika ale ten tez ogarne juz w najblizszym czasie iauto bedzie jak nowe ?

Zapodalem jeszcze nowegumy na ssacym koszt 18 zl sztuka w serwisie w bydzi w piatek bede w firmie to podam jakie pierscienie zalozylem ale zadowolony jestem i juz maski nie podnosze co chwile.

Glowice tez zrobilem na cacyprzy okazji

No i guma na kierownicy powietrza dziurawa i nie zyjeale cosik wykminie z ta gomeczka moze dorobie cos moze ktos ma na opych gruche'?

A odme mam juz dawno przerobiona i to nic nie dawalo wiec mnie to wkurzylo i zrobilem moda tlokow i to jest sedno calego balaganu z olejem odma to polsrodek.Pozdrawiam ide spac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jutro koncze urlop i napisze jakie pierscienie zastosowalem ale naprawde inacz e j sie jezdzi ze swiadomoscia ze auto nie zlopie oleju teraz lac lpg i smigac.No i problem walkowany przez lata w gruncie rzeczy w miare latwy do ogarniecia i to z dobrym rezultatem az chce sie jezdzic.

Rozwiazany

W razie jakichkolwiek pytan dzwoncie 669101105

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0899140000 goetze lub mahle 03489n0

Zastosowalem te pierwsze efekt prawie 10000 i ok 0.5 l oliwy to efekt dopasowania pierscieni czyli problem rozwiazany panowie

Ok 65 zl za jeden tlok plus uszczelki nowe no i robocizna .Do dziela chlopaki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłeś tylko olejowy czy kompesyjne też?

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te pierścienie są nadwymiarowe czy standard? Rozumiem, że pierścienie olejowe są od innego silnika skoro przetaczałeś rowki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie założysz nadwymiarowych pierścieni do standardowych tłoków bo będzie kupa. Do przetoczenia jest środkowy rowek pod pierścień kompresyjny i oczywiście pod olejowy. Jestem świeżo po remoncie na ori gratach, i chyba nie ma wyjścia jak wpakowac ww pierścienie

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie pierscienie sa inne i wszystkie rowki byly przetaczane caly kpl jest o wymiarze 82.5 std i jest gitara nic dodac nic ujac.

Jestem zadowolony z efektu i to sie liczy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ALT pożerał 2,5 litra oleju na 1 tys. km. Byłem już załamany i zdesperowany na wymianę silnika lub remont jak w postach powyżej. Tydzień temu mnie coś tknęło i po uzupełnieniu poziomu oleju na max. postanowiłem totalnie zmienić styl jazdy. Tzn. do tej pory jeździłem cały czas na biegu dopasowanym do prędkości, hamowanie silnikiem czyli tzw.ekodrive. Od tygodnia śmigam dużo na luzie i staram się w ogóle nie odejmowanie gazu jadąc na biegu. Efekt...mnie POWALIŁO :-) 300 km i poziom MAX :-) Wiem ze to może za wcześnie na osąd ale nie mogłem się powstrzymać ☺ I pojawia się pytanie - o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne pierścienie to gówno, są tak zaprojektowane że mają przepuszczać czyli tzw planowane zużycie. Rozmawiałem z mechanikiem który robił mi remont silnika, zainwestował w maszyny i wykonuje remonty głowic osobówek i ciężarowych. Naprawial masę 2.0l grupy vag, twierdzi że pierścienie wytrzymują 250tkm i trzeba je zmienić na nowe. Nie chciał słyszeć o nieoryginalnych pierscieniach, i twierdzi że gdy się one ułożą i po ok 20-40 tkm dopiero zacznie brać olej. Nie bardzo wierzę w tą opinie, wątpliwości rozwiałaby osoba która zrobiła powiedzmy 50tkm i wszystko ok. Znacie taki przypadek?

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne pierścienie nie są złe , złe są tłoki Panie , są Alt które pobierają ok 1L oliwy od wymiany do wymiany (15tys kM), pisałem o tym nie raz .

Ktoś wreszcie odważył się zrobić to o czym pisałem wcześniej , czyli wyrowkować tłoki i zastosować grubsze pierścienie i nagle na forum wielkie łaał .

A ty Panie dałeś się widzę wkręcić w remont bez ruszenia tłoków , czyli dołączyłeś do grona tych co zrobili psełdo remont , kasa poszła i efektów brak ,

Sposób który tu opisujecie stosuję od b.dawna w różnych silnikach , nie ważne czy to PB czy Diesel i działą i będzie działał wystarczy zrozumieć dlaczego silnik wpierdziela oliwę i po rozebraniu silnika rzetelnie zweryfikować jego zużycie , podejść do sprawy indywidualnie , bo nie ma dwóch takich samych silników .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie od dwuch lat robie pirwsza wymiane oleju calkowita tyle co wlalem tyle zlewam zawsze tylko dolewki juz banka z olejem z bagaznika poszla na polke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykuj warsztat i tokarke, ile by Czasu Ci to zajęło?

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Cały silnik miał już remont, więc jedynie tłoki wyjąć. Mam do Cb ok 120 km

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie 2/3 dni jak bym zajął się tylko twoim pojazdem , niestety ja tak lekko nie mam . Aktualnie 1.8 T rozebrany ( słaba komprecha) następny V8 BAT z Audi Allroad (problemy z rozrządem , cały silnik do weryfikacji po partaczach ) , następny Vw 1,4 16V z urwanym korbowodem i jeszcze sprawy bieżące , serwisy , rozrządy , zawieszenia itp.

Jak jesteś cierpliwy to zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ogarniete, będzie poprawka remontu z ww pierscieniami :-)

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Waskivw mówisz że problemem są tłoki, mam rozumieć że rowki są wyklepane czy zbyt duże do ori pierscionkow?

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez xsebo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużywają się pierścienie i tłoki , te drugie szybciej ,co potwierdza fakt że wymiana na nowe ori pierścienie nie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...