Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz że szpilki polosi powinno się montować na klej zrywalny?

A wiesz, że powinno się smarować tylko pierwsze 2-3 zwoje tym klejem nie więcej? Po co ta przepychanka z cyklu ja wiem lepiej?? Wyraziłem swoją opinie na dany temat i tyle.

Osobiście nie chciałbym kupić auta po swapowanym silniku, gdzie instalacja, wydech, polosie były robione i zazwyczaj coś po czasie jest nie tak.

Sratu tatu, pitu pitu. Wystarczy mieć kogoś kumatego a nie oddawać auto na swap do pierwszego lepszego "mechanika"

Zrobiłem 2.0 alt 90 tys km jeżdżac po świecie, sprawny ma moc i przegoni niejedno 1.8t

Poleciałeś :lol:

Edytowane przez uszol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

przegonić może nie przegoni, jechałem też 1.8T i różnica niby tylko 20 konna ale ale różnica jest znacząca ;)

w każdym razie są ludzie którzy jeżdżą 2.0 ALT, wolnossący zawsze żywotniejszy niż uturbiony :P , po dobrym remoncie przestanie brać olej ale kogo teraz na to stać skoro silnik śmiga jak ta lala ? :P

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo wad które posiada 2.0 ALT trzeba jednak przyznać, że nie jest to taka najzwyklejsza dwulitrowa benzyna. Swoje kopnięcie to on ma, no i brzmi przy tym o wiele lepiej niż 1.8T Ja swoim ALT przejechałem ok. 100tyś km, leję co 12 tyś km Motula 6100+ 10w40, pobiera mi ok. 250ml od wymiany do wymiany i jedyną poważną naprawą była wymian uszczelki kolektora dolotowego. Reszta to eksploatacja. Bez LPG i innych cudów.

Edytowane przez kiko79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scigalem się z kolegą, on A4 b5 1.8t awt 150 i wąchał spaliny. Zawsze trochę kucy ucieka, przy przebiegu 165kkm w momencie się zbierał. Teraz niestety tak nie jest, najgorzej 80-120

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo wad które posiada 2.0 ALT trzeba jednak przyznać, że nie jest to taka najzwyklejsza dwulitrowa benzyna. Swoje kopnięcie to on ma, no i brzmi przy tym o wiele lepiej niż 1.8T Ja swoim ALT przejechałem ok. 100tyś km, leję co 12 tyś km Motula 6100+ 10w40, pobiera mi ok. 250ml od wymiany do wymiany i jedyną poważną naprawą była wymian uszczelki kolektora dolotowego. Reszta to eksploatacja. Bez LPG i innych cudów.

ja mam podobnie, troche wiecej pije oleju, ale na motulu 6100 10w40 synergie plus jest zdecydowana różnica i bierze 3x mniej niż na castrolu, poza wymianą czujnika dotąd nie robilem nic. teraz dopiero wzialem sie za katalizator bo padł.

reszta to eksploatacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scigalem się z kolegą, on A4 b5 1.8t awt 150 i wąchał spaliny. Zawsze trochę kucy ucieka, przy przebiegu 165kkm w momencie się zbierał. Teraz niestety tak nie jest, najgorzej 80-120

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

W życiu nie objedziesz 1.8t 150km, stawałem z nie jednym 1.8T i nie ma uja na mariole, na jedynce jest czesc jak czapka i juz nie dojdziesz.

mimo wad które posiada 2.0 ALT trzeba jednak przyznać, że nie jest to taka najzwyklejsza dwulitrowa benzyna. Swoje kopnięcie to on ma, no i brzmi przy tym o wiele lepiej niż 1.8T

:polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopy :D koniec offtopu. Moim zdaniem 2.0 nie ma szans z 1.8 za sprawą turbiny pod warunkiem ze oba auta sa calkowicie sprawne. Tyle w temacie. Do dalszych "przepychanek" zalozcie inny temat proszę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scigalem się z kolegą, on A4 b5 1.8t awt 150 i wąchał spaliny. Zawsze trochę kucy ucieka, przy przebiegu 165kkm w momencie się zbierał. Teraz niestety tak nie jest, najgorzej 80-120

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

W życiu nie objedziesz 1.8t 150km, stawałem z nie jednym 1.8T i nie ma uja na mariole, na jedynce jest czesc jak czapka i juz nie dojdziesz.

mimo wad które posiada 2.0 ALT trzeba jednak przyznać, że nie jest to taka najzwyklejsza dwulitrowa benzyna. Swoje kopnięcie to on ma, no i brzmi przy tym o wiele lepiej niż 1.8T

:polew:

przy tak starym dupowozie jaki posiadasz to bym się nie śmiał. Człowieku, masz furę starszą o jedną generację techniczną, a jej słabe punkty zajmą więcej miejsca niż wątek olejowy ALT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scigalem się z kolegą, on A4 b5 1.8t awt 150 i wąchał spaliny. Zawsze trochę kucy ucieka, przy przebiegu 165kkm w momencie się zbierał. Teraz niestety tak nie jest, najgorzej 80-120

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

No to pewnie to 1.8T nie mialo 150KM, jak zwykle zaworki i inne pierdołki, po czym takie 1.8T jedzie jak wolnossący 1.8. Uwierz, że ze sprawną serią nie masz szans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tak starym dupowozie jaki posiadasz to bym się nie śmiał. Człowieku, masz furę starszą o jedną generację techniczną, a jej słabe punkty zajmą więcej miejsca niż wątek olejowy ALT.

Kompromitujesz sie chłopie :facepalm:

Edytowane przez uszol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tak starym dupowozie jaki posiadasz to bym się nie śmiał. Człowieku, masz furę starszą o jedną generację techniczną, a jej słabe punkty zajmą więcej miejsca niż wątek olejowy ALT.

Kompromitujesz sie chłopie :facepalm:

kompromitacją nazwałbym raczej tą żenującą licytację kto kogo przegoni. Nie zmienia to faktu, że mocną stroną b5 -tki jest lepsza karoseria i trwałe aczkolwiek prymitywne (proste) silniki. Reszta...np. zawieszenie to...no ale niektórym wystarczy to że mają cztery pierścienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem B5 jest starsze o jedną generację ale to nie jest taki skok żeby mówić o mocniejszym silniku ALT 2.0 w B6

jasne że 1.8T wygra

gdyby to było 2.0 z A4 B8 to można wtedy porozmawiać.

kończmy ten offtop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam te przepychanki i nie wierzę w to co tu się wypisuje , wystarczy zerknąć w dane techniczne i mamy czarno na białym że ALT nie ma wręcz szans z 1.8T , nawet z najsłabszym AEB .

1.8T AEB 150kM- 5700 obr/min , moment obrotowy 210 NM dostępny w zakresie od 1750-4600 obr/min

2.0 ALT 130 kM-5700 obr/min , moment obrotowy 195 NM dostępny przy 3300 obr/min .

Do tego odliczmy kilka kilogramów na rzecz lżejszej budy B5 i nie ma co bić piany :)

Karoseryjnie wielkich różnic tez nie ma , przednie zawieszenie między B5 a B6 różni się jednym wahaczem , tył- tu wygrywa w przypadku napędu na przednią oś B6 ze względu na wielowahacz ( choć do normalnej eksploatacji wybieram belkę w B5 , tańsza obsługa ) jeśli porównamy wersję Q to obie wersje są wielowahaczowe i obie generują koszty przy naprawie , prowadzenie auta w obu przypadkach bardzo zbliżone .

A jeśli posiadacze B6 myślą że tylne zawieszenie jest niezniszczalne to proponuje dobrze obejrzeć wszystkie elementy , mnóstwo ludzi jeździ niesprawnymi autami wierząc w forumowe mity :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahacze proste różnią sie dokładnie, srednica stozka przy sworzniu w b5 ma 16mm a w b6 21mm, ot taki technologiczny skok :polew:

Rzekłbym nawet, że 1.8 wolnossace objeżdza 2.0 alt'a jak dziecko. B5 w stosunku do b6 jest lżejsze ok. ~ 100kg w zaleznosci od nadwozia, wypasu i i skrzyni.


aczkolwiek prymitywne (proste) silniki
Dalej sie kompromitujesz uważając b6 za szczyt techniki :lol: a w b6 co jest? 1.6 to samo co w b5, 1.8t roznia sie mocami czyli osprzetem slupki sie niemal identyczne. 2.4? wziete rodem z b5. 1.9tdi, 2.5tdi?? No rzeczywiscie prymitywne te silniki. Ja yebie :jerk:
Edytowane przez uszol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czepiacie się jak kom

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Czepiacie sie, dane fabryczne można sobie przeczytać. Tyle tylko że auto ok 15 letnie nie ma takich osiągów co w dniu produkcji

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Czepiacie sie, dane fabryczne można sobie przeczytać. Tyle tylko że auto ok 15 letnie nie ma takich osiągów co w dniu produkcji

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahacze proste różnią sie dokładnie, srednica stozka przy sworzniu w b5 ma 16mm a w b6 21mm, ot taki technologiczny skok :polew:

Rzekłbym nawet, że 1.8 wolnossace objeżdza 2.0 alt'a jak dziecko. B5 w stosunku do b6 jest lżejsze ok. ~ 100kg w zaleznosci od nadwozia, wypasu i i skrzyni.

aczkolwiek prymitywne (proste) silniki

Dalej sie kompromitujesz uważając b6 za szczyt techniki :lol: a w b6 co jest? 1.6 to samo co w b5, 1.8t roznia sie mocami czyli osprzetem slupki sie niemal identyczne. 2.4? wziete rodem z b5. 1.9tdi, 2.5tdi?? No rzeczywiscie prymitywne te silniki. Ja yebie :jerk:

nie uważam b6 za cud techniki. Powiem więcej, żadna generacja a4 nie jest cudem techniki. A z twojej wypowiedzi wynika, że to właśnie TY doszukujesz się DOSKONAŁOŚCI w niemal pełnoletnim aucie. Piszesz ciągle o objeżdżaniu kogoś dookoła. Sorry, ale mnie objeżdżanie kogoś dookoła już mnie nie podnieca. Jak już masz się doszukiwać podobieństw między b5 i b6 w postaci takich samych słupków, to ja powiem że b6 to jest takie w sumie b9. Bo nawet 6 do 9 podobne. I nie pisz znowu o kompromitacji, bo ona najbardziej ciebie dotyczy.

owszem B5 jest starsze o jedną generację ale to nie jest taki skok żeby mówić o mocniejszym silniku ALT 2.0 w B6

jasne że 1.8T wygra

gdyby to było 2.0 z A4 B8 to można wtedy porozmawiać.

kończmy ten offtop

2.0 z B6 i 2.0 z B8...hmmm...można wiele różnic znaleźć ale podobieństwo jest zasadnicze. Pobór oleju nadal na wysokim poziomie.

Czytam te przepychanki i nie wierzę w to co tu się wypisuje , wystarczy zerknąć w dane techniczne i mamy czarno na białym że ALT nie ma wręcz szans z 1.8T , nawet z najsłabszym AEB .

1.8T AEB 150kM- 5700 obr/min , moment obrotowy 210 NM dostępny w zakresie od 1750-4600 obr/min

2.0 ALT 130 kM-5700 obr/min , moment obrotowy 195 NM dostępny przy 3300 obr/min .

Do tego odliczmy kilka kilogramów na rzecz lżejszej budy B5 i nie ma co bić piany :)

Karoseryjnie wielkich różnic tez nie ma , przednie zawieszenie między B5 a B6 różni się jednym wahaczem , tył- tu wygrywa w przypadku napędu na przednią oś B6 ze względu na wielowahacz ( choć do normalnej eksploatacji wybieram belkę w B5 , tańsza obsługa ) jeśli porównamy wersję Q to obie wersje są wielowahaczowe i obie generują koszty przy naprawie , prowadzenie auta w obu przypadkach bardzo zbliżone .

A jeśli posiadacze B6 myślą że tylne zawieszenie jest niezniszczalne to proponuje dobrze obejrzeć wszystkie elementy , mnóstwo ludzi jeździ niesprawnymi autami wierząc w forumowe mity :)

piszesz że nie ma zaadniczo różnic między b5 a b6. Jeżeli B6 stylistycznie wygląda staro, to b5 wygląda baaardzo staro. To już jest naprawdę zmęczona konstrukcja. Stylistycznie i mechanicznie. A nie sztuką jest wziąć starą budę i wymienić w niej wszystko na nowe.

Edytowane przez kiko79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Panie grzebie sporo przy autach z tej grupy nawet ostatnio S4 B8 się trafiło na wymiane silnika i powiem że bardzo chętnie przytulę S4 B5 w dobrym stanie niż wspomniane B8 , wykonane z plastiku i przewidziane na kilka lat eksploatacji .

Zdecyduj się wreszcie co dla Ciebie jest ważne , rozwiązania konstrukcyjne zawieszenia , sztywności karoserii , prowadzenie , czy wygląd zewnętrzny , lampeczki , ledy i inne duperele które do frajdy z jazdy są wręcz nie potrzebne , jak wybierasz to drugie to kup sobie jakieś Renault nowe , tam masz wszystko w serii , tylko po 5 latach eksploatacji sprzedasz to auto za max 20 , może 30 % ceny która dałeś bo to jest tylko renault :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to forum uwzglednia wszystkie elementy auta, i mechanikę i stylistykę. Ale co ty piszesz o S4. To już chyba inna historia. Pochyla się nad wysłuzoną a4 b5 z przeciętnym 125 konnym silnikiem i przebiegiem grubo ponad 250 tyś km (bo chyba taki jest jedyny realny w tym wieku). Wszystkie parametry masz zredukowane wtedy co najmniej o 25%. Auto jedzie bo jedzie, ale to nie jest szczyt techniki. Przyznaję sam wole już poczciwego ALT niż te francuskie błyszczące cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z twojej wypowiedzi wynika, że to właśnie TY doszukujesz się DOSKONAŁOŚCI w niemal pełnoletnim aucie

Nie, tylko próbuje Ci wyjaśnic jak 2.0 alt jest nie udaną konstrukcją i dlaczego nie opłaca się jej remontować za nie mało pieniązków a Ty zaczynasz płakać jakie to b5 jest stare stylistycznie oraz techniczne i zmeczone w porownaniu do b6 które jest młodsze średnio aż 3-4 lata. Co ma piernik do wiatraka :facepalm:

Tyle na temat, uważam że dalsza dyskusja z wami jest bezcelowa. Remontujcie swoje alt'y.

Wszystkie parametry masz zredukowane wtedy co najmniej o 25%

Aha, czyli robiłeś pomiary wiesz, że po x latach eksploatacji wszystko czyli moc, wytrzymałośc cokolwiek redukuje sie o 25%? Fajnie! Pokaż mi dowody.

Swoją drogą... poczciwy ALT :decayed: To tak jakby powiedzieć poczciwe 2.5 w multi..

Wiesz Panie grzebie sporo przy autach z tej grupy nawet ostatnio S4 B8 się trafiło na wymiane silnika i powiem że bardzo chętnie przytulę S4 B5 w dobrym stanie niż wspomniane B8 , wykonane z plastiku i przewidziane na kilka lat eksploatacji .

+1

Edytowane przez uszol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...