Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz, Wajek napisał:

Z chęciom bym to zrobił ale po takiej naprawie mam gwarancje i nie znajdę mechanika , który się zgodzi to poprawić.  Wtedy gwarancja przepada a kolejny mechanik jest odpowiedzialny z usterkę .

 

To jedź do niego i niech naprawia, jeżeli jest gwarancja to nie ma wyboru, jeżeli się wypnie na Ciebie to masz po prostu problem :D

Nie ma gadania przy takiej akcji, ma naprawić i pokryć ze swojej kieszeni jeżeli spartaczył całą robotę i na dodatek przy okazji zmiany oleju zapomniał wlać oleju :grin::facepalm:

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wajek sam posprawdzaj czy ci gdzieś nie wycieka olej na silniku(trzeba wytrzeć podejrzane miejsca i czekac czy się spoci tz olej sie pojawi jak nagrzejesz auto ),  Zalej do max na miarce olejowej (jak olej nowy to nalej rano oleju na max, jak auto postoi i olej splynie przez noc), sprawdz czy jest płyn chłodzący  w zbiorniczku wyrównawczym,  I kontroluj olej! najlepiej rano jak postoi długo , i z czasem będziesz dobrze wiedział co ijak u ciebie z olejem.

Opublikowano
W dniu 8.12.2017 o 14:21, k232 napisał:

To jedź do niego i niech naprawia, jeżeli jest gwarancja to nie ma wyboru, jeżeli się wypnie na Ciebie to masz po prostu problem :D

Nie ma gadania przy takiej akcji, ma naprawić i pokryć ze swojej kieszeni jeżeli spartaczył całą robotę i na dodatek przy okazji zmiany oleju zapomniał wlać oleju :grin::facepalm:

auto stoi już od miesiąca na gwarancji w warsztacie , teraz  przetacza rowki pierścieni na pierścienie nad wymiar , może to coś da.

Opublikowano
W dniu 8.12.2017 o 18:00, guccioo777 napisał:

Wajek sam posprawdzaj czy ci gdzieś nie wycieka olej na silniku(trzeba wytrzeć podejrzane miejsca i czekac czy się spoci tz olej sie pojawi jak nagrzejesz auto ),  Zalej do max na miarce olejowej (jak olej nowy to nalej rano oleju na max, jak auto postoi i olej splynie przez noc), sprawdz czy jest płyn chłodzący  w zbiorniczku wyrównawczym,  I kontroluj olej! najlepiej rano jak postoi długo , i z czasem będziesz dobrze wiedział co ijak u ciebie z olejem.

Wiesz żeby to było takie łatwe znaleźć  przyczynę, wszystko o czym piszesz  było sprawdzane i jest ok, żadnych wycieków ani mokrych części , była robiona analiza spalin ok . a ciągle bierze i po takim kapitalnym remoncie też, po prostu nic to nie dało a z kieszeni 7 tys poszło . szukam kogoś kto może naprowadzić na przyczynę tego nietypowego problemu . ;(

Opublikowano
W dniu 8.12.2017 o 08:42, guccioo777 napisał:

do" Wajek" niech mechanik ci podłączy kompa i przejedz kawałek ,zobacz czy wszystko ok z temperaturą wody i oleju pod obciążeniem silnika! ,masz turbo to temperatura olej jest bardzo ważna. Zrobiłeś remont- to nie czekaj aż zapali ci się lampa oleju min!!!!!!!!!!!!!!!!!! tylko jak trzeba to sprawdzaj 100 razy dziennie, stan oleju masz mieć po wymianie pierścieni itd cały czas max .. Pewnie usmażyłeś wszystko bo ci się olej kończył a ty jeżdziłeś   sobie!!   po wymianie pierścieni aż ci się komunikat pojawił MAŁO OLEJU. 

dobrze ze jest czujnik poziomu oleje, bo inaczej część ludzi by czekało na kontrolkę BRAK (SMAROWANIA) CISNIENIA OLEJU.

Od 3 lat mam auto i nie miałem problemu z braniem oleju, nie było konieczności sprawdzać co 100 km, po tej wymianie się zaczęło

teraz to nie mam wyjścia i muszę sprawdzać co chwilę , chociaż po takiej kapitalnej naprawie spodziewałem się efektu a nie jeszcze większego kłopotu. Gdybyś wyłożył 7 tyś to też byś chciał  mieć kłopot z głowy a nie pusto po kieszeni. 

 

Opublikowano

Dlatego jaki 4-letni użytkownik alt który dolewa trochę oleju przestrzegam wszystkich przed remontami.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Od 3 lat mam auto i nie miałem problemu z braniem oleju, nie było konieczności sprawdzać co 100 km, po tej wymianie się zaczęło
teraz to nie mam wyjścia i muszę sprawdzać co chwilę , chociaż po takiej kapitalnej naprawie spodziewałem się efektu a nie jeszcze większego kłopotu. Gdybyś wyłożył 7 tyś to też byś chciał  mieć kłopot z głowy a nie pusto po kieszeni. 
 
Proponuję dobrze ubezpieczyć i popalić gada. U mnie oprócz brania oleju pojawił się problem z zapowietrzaniem układu chłodzenia. Najwyraźniej źle skrecony silnik, zrobione ok 45-50 tyś. Uszczelka siadla i wychodzą wtopy. Pomimo wszystkich inwestycji w silnik zastanawiam się czy go nie zmienić na np 1.8t lub kupić z jakąś normalną jednostką i quattro

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dla wszystkich niezadowolonych z ALT polecam sprzedać i poszukać auta z 1.8T lub 3.0.

Ja mam ALT i nie narzekam, jednakże gdybym miał pozbyć się problemu zwiększonego zużycia oleju zdecydowanie sprzedałbym samochód i kupił z innym silnikiem.

Remont jak widać jest ryzykowny, przekładka w mojej ocenie również.

Ewentualnie tak jak ja - jeździć i nie wnikać. Bańka oleju w bagażniku i do przodu :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Polać koledze, dobrze gada [emoji106]

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
5 godzin temu, zapsu napisał:

Dla wszystkich niezadowolonych z ALT polecam sprzedać i poszukać auta z 1.8T lub 3.0.

Ja mam ALT i nie narzekam, jednakże gdybym miał pozbyć się problemu zwiększonego zużycia oleju zdecydowanie sprzedałbym samochód i kupił z innym silnikiem.

Remont jak widać jest ryzykowny, przekładka w mojej ocenie również.

Ewentualnie tak jak ja - jeździć i nie wnikać. Bańka oleju w bagażniku i do przodu :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Dlatego też własnie jak jadę w dalszą trasę. to zabieram z sobą prócz gaśnicy jeszcze własnie "litrowy "zapas oleju. :)  Lub poszukać czegoś innego, tak jak napisałeś albo 1.8T , lub ewentualnie jakiś Diesel 1.9 w Quattro ;) 

Opublikowano

remont silnika , zaraz drugi remont, kolejny samochód można kupić z tą kase!!!!!!!!!!! większość mechaników  robi te silniki na poziomie golfa 1.6 d, nie rozumieją że wystarczy wyczyścić wszystko z nagaru i obniżyć tem pracy(zapytaj mechanika po remoncie czy ci sprawdzi temperature wody ioleju przy predkości 150 km/h - przy 90 km/h i niech powie czy wsztko ok, oczwwiście weż go na fotel pasażera z komputerem ,podejrzewam ze będzie w czarnej d*pie i nawet nie wsiądzie do auta ,a powie narazie docieraj pan auto po remoncie)., Najlepiej wywalic ten durny termostat przeczyścić kat i jezdzić  bedzie OK bedziesz dolewł 1l oleju na +- 7 tys km,  orginalnie silnik pracuje na granicy przegrzania  i tu jest problem po remoncie jest dobrze  ale na krótko bo jak nie domaga chłodzenie to zaraz się usmaży i znowu zapieczone pierścienie - pije oleum, tak można w kółko .

Opublikowano

@guccioo777

A sam wyrzuciłeś termostat?
Zainteresowałeś mnie pomiarami temperatur oleju oraz wody w różnych prędkościach.
Ale możesz mieć racje, po dłuższej jeździe czuć takie specyficzny zapach "grzania" się po zatrzymaniu. Zapach ten wzmaga się w lecie/upałach.

Poza tym, egzemplarz którym jeżdżę był sprowadzone z Niemiec i przybył do mnie z "zepsutym" termostatem.
Ograniczniki, które trzymają wkład były zerwane. Wyglądało to tak, że termostat był cały czas otwarty i auto się nie grzało. Nawet ciepła w środku za bardzo nie było...


Sam na spalanie oleju nie narzekam, 0,6L na 2-2,5k km w zależności od jazdy.

Opublikowano

sam ? nie z kumplem

1 odpinasz aku, klema -, spuszczasz płyn chłodzący 

2 demontujesz alternator 

3 demontujesz bagnet oleju

4 odkręcasz nakrętki, dolne mocowanie kolektora ssacego (trzeba go delikatnie unieść)

5 odpinasz węże wody i wtyczkę termostatu i go demontujesz.

6 rozkręcasz termostat wyrywasz srodek , na frezarce lub wiertarce stołowej robisz miejsce w tym dekielku(kapturku co go odkręcisz zeby się dostać do termostatu) miejsce na nowy termostat tz tak żeby sie zmieścił w tym dekielku trzeba go delikatnie pogłębic po org termostacie, nie chodzi mi o obwód bo wszystko pasuje, tylko w głąb dekielka, Wklejasz(oring + silikon wys-tem) zwykły termostat  -ważne w odpowiednią stronę!!!!!!!!  i skręcasz termostat ,

na drugi dzień składasz wszystko do kupy + nowy czujnik tem , zalewasz płyn, odpowietrzasz, odpalasz auto czekasz aż sie nagrzeje(wiatrak sie włączy trzeba długo czekać i gazować) patrzysz czy wszystko OK, podpinasz kompa i jazda od 3 biegu ogień i sprawdzasz (tz twój kumpel obok)  tem płynu(wskażnik na desce pokazuje w przybliżeniu tem, trzeba sprawdzic przez vag)  tem  nie powinna przekroczy 97 stopni ,układ chłodzenia w ALT jest bardzo wydajny. 

 

Opublikowano

Co do demontażu to mam już w tym wprawę.
Tak jak wspomniałem, auto przyjechało z zepsutym termostatem, więc musiałem sobie jakoś poradzić.
A że każdy mechanik, do którego pojechałem, chciał odkręcać kolektor dolotowy, to stwierdziliśmy z ojcem, że sami to zrobimy.
Dokonaliśmy tego dokładnie w ten sam sposób, jak Ty opisałeś.

Co do zmiany termostatu u mnie, zastanowię się nad tym przy następnej większej akcji serwisowej.
Narazie będę jeździć tak jak jeżdzę, auto pali, ma przyspieszenie, tylko oliwy trzeba czasem dolać.

Btw, jak obniżenie temperatury pracy silnika wpłynęło na spalanie oraz jego dynamikę?
Wspominasz tutaj o temperaturze około 97 stopni, a jaka jest na oryginalnym termostacie, ponad 100?

Opublikowano

Myślę że to może być strzał w 10, dziwne pobieranie oleju u większości użytkowników idealnie pasuje do przegrzanego silnika. Alt utrzymuje temp 105 stopni, 95 pod obciążeniem. Tyle bynajmniej stara się utrzymać. Po pierwszym remoncie silnik został rozebrany do przeróbki tłoków, 2 i 3 tłok osmolony nagarem. Olej tam był spalany

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Już dawno temu o tym pisałem w tym temacie, że zastosowanie zwykłego termostatu, mogło by zmniejszyć odparowywanie oleju... taki, który ma temp otwarcia około 82 stopnie... Zapewne by się dało ten króciec wsadzić od innego auta, bez elektronicznego termostatu... zostaje kwestia błędu, ale pewnie programowo też idzie to ogarnąć, by zmienić mapę chłodzenia na zwykłą 90C... 

Można by jeszcze się pokusić o olej 5W60 / 10W60...

Opublikowano

Z olejami kombinowalem kilka lat temu, żadnych trwałych i dużych różnic nie zaobserwowałem. Poza szklankami do wymiany podczas remontu [emoji848]

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Z olejami kombinowalem kilka lat temu, żadnych trwałych i dużych różnic nie zaobserwowałem. Poza szklankami do wymiany podczas remontu [emoji848]

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka


Ogólnie zapowietrza się ciągle układ chłodzenia, rozważam co zrobić z tym autem. Pogonic za grosze, zrobić uszczelke pod głowicą czy swap na 1.8t

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

spalanie na org termostacie 40l lpg   +-370 km, na termostacie zwykłym 40l lpg +- 330 km.

ważna sprawa to kat musi być drożny ,

ps: widziałem dzis gościa jak majsterkował przy audi na prkingu  gali, Panowie nie wiążcie tej kierownicy drutami do zbrojen, wystarczy zmierzyć suwmiarką główkę dobrać opaskę sprężystą do węży ,położyć to co sie ułamało od góry na swoje miejsce, z góry posmarować klejem , w opasce obciąc końce tak zeby przeszła dzwigienka ,rozchylić szczypcami i nałożyć na główkę dzwigienki.:banan: 

Opublikowano

Ja również mam LPG, spalanie przy zbiorniku 45L, trasa 450-460km, trasa+miasto: 390-410km. 
Oczywiście rezultaty zależą też od ciężkości nogi.

Ja u siebie na bank mam kata do wymiany, wywalało mi błąd i jeden z mechaników wstawił mi tuleje, która odsuwa sonde.

@guccioo777

A Ty przeprogramowałeś mape chłodzenia?
Jakiego dokładnie termostatu użyłeś?
Może da rade podpasować coś od innych/starszych modeli Audi?

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...