Janekx Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Janekx jak to bywa w wątkach każdy co innego poleca i zalewa czymś inny. producent zaleca 5w30. Ja mam taki obecnie, pierwszy właściciel lał taki od początku. Ale koledzy sugerują olej który lepiej się sprawdza w wysokich temperaturach np Castrol 0w40
dj_bobo Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 5W-30 to lekkobieżny niskooporowy "rozrzedzony" olej do silników o bardzo ciasnych pasowaniach. Stosuje się go do obniżenia zużycia paliwa, czyli jest przyjazny chrzanionym ekologom. "30" to kiepska lepkość na gorąco i większe prawdopodobieństwo zerwania filmu olejowego niż "40" czy "50". Jeśli mój ALCIK będzie dalej sobie pochlewał, to zaleję dziada jakimś dobrym 10W-60, a jak i to nie pomoże to wleję mu do gardła olej przekładniowy 75W-90 i będę patrzył jak kona Żartowałem
tomek081 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 może być z olejem problem wiekszość samochodów przez 2000 r . lało się 10 w40 a tu raptem zmiana na super olej 5W.. czy tam 0W.. wszystko przez tych ekologów, a czy ktoś leje 10W40 ? i zauważył zmianę ? Zastanawia mnie jedno wszystko wygląda tak jak jak by ktoś zaczął coś kombinować i dał se na spokój chodzi mi o konstruktorów audi ,jesli ktoś sie dobrze przyglądał to wie o co chodzi ,pod spodem z drugej strony dolotu jest rura i dzie aż do tej bańki ale nie jest połaczona tylko zaslepiona nie wydaje mi się ze to jakiś tłumik szmerów
uris Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Ja leję 10W40 i wciąga aż miło ,wątpię co by zmiana oleju pomogła jedynie można jeszcze spróbować zalać ten preparat do silnika co nagar wypłukuje ,druga sprawa to kolega co rozebrał silnik musiał by pomierzyć wszystko i w tedy by było wiadomo ile wymiary odbiegają od normy , na oko się nic nie sprawdzi .
darkle Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Zalałem ostatnio Mobil 1 Rally Formula 5W-50 i żre mniej niż 5W-40. Ile mniej? Aby pomierzyć musiałbym mieć chociaż średnicówkę i jakieś dane katalogowe do porównania wymiarów. Ale myślę że tuleje trzymają wymiar - jak pisałem na całej powierzchni są ślady honowania więc o ile tuleja nie zmieniła kształtów wskutek odkształceń termicznych to powinno być ok. Pierścienie też są ok - po włożeniu pierścienia zgarniającego do cylindra prawie się zamyka. Jedyna rzecz która wydaje mi się powodem brania oleju przez ten silnik to pozaklejane szlamem ze spalonego castrola 5W-30 pierścienie. Swoją drogą poczytałem na necie trochę i widzę że we wszystkich markach które są w ostatnich latach zalewane olejami energooszczędnymi powtarza się problem oleju. M. in opel. A przecież do niedawna jeździłem vectrami i powiem tylko że sprawdzanie oleju było w nich tylko formalnością. Ostatnia przy przebiegu 260 tys z LPG brała 0,2 l/10 000 km mobila 10w-40. W ALT to nie do osiągnięcia. Poprzednia przy przebiegu około 500 000 km brała 0,7l/10 000 mobila 15W-40. Teraz czytam że vectra z prawie takim samym silnikiem ale zalewana olejem 5W-30 i serwisowana co 30tys wciąga litra/1000 km Powiem tak:COŚ Z TYMI OLEJAMI MUSI BYĆ NIE TAK. Ekologia? Ogólnie zrywanie filmu olejowego przy silniejszych obciążeniach albo spalanie na tłokach i pierścieniach Postaram się chyba jutro zamówić ten środek do pierścieni antykoks. Jak to mu nie pomoże to już nie wiem A co do oleju jaki wleje. Gdyby mój ALT nie brał go to zalałbym go np. Mobilem 0W-40, ale do biorącego lepszy może być ten 5W-40. A wracając do temperatury oleju w ALT o ile mi wiadomo to w B6 jest wskaźnik. Ale to że temp nie przekracza 100 stopni nie oznacza że gdzieś np. na tłokach nie przekracza 200 I wt ym miejscu będzie go właśnie palić. Mniej lub bardziej ale z 5W-30 zostaje popiół
uris Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 @darkle z tą temperaturą oleju to masz rację nie jest wszędzie 100* link do fajnego artykułu http://www.zssplus.pl/www_prace_dyplomowe/praca_6_oleje.htm#1 Jak byś mógł zrobić lepsze zdjęcia tłoka z pierścieniami bo te są słabej jakości no i trzeba uruchomić wyobraźnie a to nie to samo co zobaczyć 6. Chłodzenie silnika.Według obiegowych poglądów, odpowiedzialnym za odprowadzanie ciepła powstałego w trakcie pracy silnika jest układ chłodniczy. W rzeczywistości zaś układ ten odprowadza jedynie 60% ciepła, Pozostałą część odprowadzana jest innymi drogami. Układ chłodniczy odprowadza ciepło z górnej części silnika, np. z głowicy, ścianek cylindrów, zaworów itp. łożyska korbowodowe, popychacze i inne elementy w dolnej części silnika chłodzone są poprzez cyrkulujący olej silnikowy. Olej w misce olejowej po uzyskaniu normalnych warunków pracy osiąga temperaturę 85-130o C, w rejonie pierwszego rowka pierścieniowego do 220-230o C, a w rejonie łożysk głównych od 120o C do 160o C. Jak widać, olej poddawany jest bardzo zmiennym oddziaływaniom cieplnym, co przyśpiesza lego utlenianie i starzenie. Aby ograniczyć ten proces, do oleju domieszane są dodatki antyutleniające. Z drugiej strony, aby odprowadzić maksymalną ilość ciepła, wymagane jest utrzymanie w ciągłej cyrkulacji dużej ilości oleju. Nowoczesne silniki mają konstrukcyjnie zaprojektowaną chłodnicę oleju silnikowego. We współczesnych konstrukcjach silników, przy ciągle zmniejszającej się pojemności miski olejowej, konieczne jest utrzymanie oleju i miski olejowej w czystości, aby zapewnić ciągłą cyrkulację. Uwaga: przez 1 h przez silnik czterosuwowy o mocy 75 KM przepływa » 1350 l oleju. 7. Doszczelnienie komory spalania. Powierzchnie ścianek cylindrów i pierścieni tłokowych nigdy nie są idealnie gładkie. Konsekwencją tego są trudności w utrzymaniu odpowiedniego ciśnienia w komorze spalania oraz przedmuchy spalin do skrzyni korbowej. Pomocną rolę odgrywa tutaj olej smarowy, który pełni funkcję dodatkowego uszczelnienia. "Film" olejowy na powierzchni ścianek cylindra, oprócz zmniejszania tarcia, o czym była mowa wcześniej, uszczelnia komorę spalania. Oczywiście, aby taki "film" mógł spełnić swoją rolę, musi posiadać odpowiednią grubość i wytrzymałość na bardzo duże naprężenia ścinające, panujące w rejonie górnego pierścienia.
darkle Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 @darkle z tą temperaturą oleju to masz rację nie jest wszędzie 100* link do fajnego artykułu http://www.zssplus.pl/www_prace_dyplomowe/praca_6_oleje.htm#1 Jak byś mógł zrobić lepsze zdjęcia tłoka z pierścieniami bo te są słabej jakości no i trzeba uruchomić wyobraźnie a to nie to samo co zobaczyć Postaram się jutro zrobić jakieś fotki cyfrówką, bo te robiłem na szybko telefonem A jeszcze jakby udało mi się znaleźć jakiś sposób na odkręcenie tej śruby na końcu wału korbowego to wyciągnąłbym resztę tych tłoków Ogólnie to silnik wygląda w środku na mało zużyty, tylko ten syf i coś musiało wpaść do tego czwartego cylindra. Na tulei są 3 rysy, ale na tłoku nie ma śladu poza drobnymi obiciami od czegoś małego co obijało się po denku.
dj_bobo Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Zalałem ostatnio Mobil 1 Rally Formula 5W-50 i żre mniej niż 5W-40. Ile mniej? Swoją drogą poczytałem na necie trochę i widzę że we wszystkich markach które są w ostatnich latach zalewane olejami energooszczędnymi powtarza się problem oleju. M. in opel. ... Powiem tak:COŚ Z TYMI OLEJAMI MUSI BYĆ NIE TAK. Ekologia? Ogólnie zrywanie filmu olejowego przy silniejszych obciążeniach albo spalanie na tłokach i pierścieniach A co do oleju jaki wleje. Gdyby mój ALT nie brał go to zalałbym go np. Mobilem 0W-40, ale do biorącego lepszy może być ten 5W-40. darkle, na moje oko zauważalnie mniej. Na 5W-40 musiałem dolać średnio nawet 0,3l/1000km. Teraz po przejechaniu 1000km ubyło z bagnetu może 1-2mm, czyli jakby przestał już tak jeść. Mam jeszcze 13-letnią Skodę katowaną głównie po mieście i czasami na Torze Rakietowa we Wrocławiu - z silnikiem VW AEE 1,6 75KM, do której nie dolewam oleju od wymiany do wymiany. Po 15kkm z bagnetu ubywa może 1mm. Co do 5W-40 a 0W-40, to czemu miałby mniej pić oleju skoro wskaźnik lepkości na gorąco jest ten sam "40"? Będzie wciągał na zimno więcej oleju "0" niż "5", ale olej najbardziej jest zużywany gdy ma optymalną temperaturę pracy. Dla mnie sens jest zwiększyć wskaźnik lepkości na gorąco, czyli iść w górę : 50, 60... 5W-30 nie zalałbym do swoich silników, bo to wg mnie woda, a nie olej. I zostało to wdrożone w czasach gwałtownej pogoni za normami spalania Euro 4, 5, 6...
darkle Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 do 5W-40 a 0W-40, to czemu miałby mniej pić oleju skoro wskaźnik lepkości na gorąco jest ten sam "40"? Będzie wciągał na zimno więcej oleju "0" niż "5", ale olej najbardziej jest zużywany gdy ma optymalną temperaturę pracy. Dla mnie sens jest zwiększyć wskaźnik lepkości na gorąco, czyli iść w górę : 50, 60... 5W-30 nie zalałbym do swoich silników, bo to wg mnie woda, a nie olej. I zostało to wdrożone w czasach gwałtownej pogoni za normami spalania Euro 4, 5, 6... Co do oleju 5W-30 to mamy takie samo zdanie. Po kupnie auta zalałem co prawda taki zgodnie z zaleceniem serwisu. Bierze mi go jakieś 0,5-0,6l/1000km. Wskaźnik lepkości oleju 5W40 i 0W-40 na gorąco jest prawie taki sam. Toteż zastanawiam się który kupić. Ale najpierw muszę odblokować te prawdopodobnie zapieczone pierścienie. A tak swoja drogą masz ALT w B7? I też bierze olej? Jeśli masz go od nowości to czym był wcześniej zalewany?
dj_bobo Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Tam mam. Ciut bierze niestety, ale po czerwcowej wymianie jakby przestał (taj jak pisałem powyżej). Kupiłem od 2. własciciela, który na pytanie "Czy bierze olej?" odpowiedział: "Nie wiem, nie dolewałem od ostatniej wymiany w ASO, a jesli już bierze to mieści się w normie". Gdy kupowałem poziom był na MIN. W bagażniku miał 1l banieczkę Shella 5W-40. Ja na Twoim miejscu zalałbym go olejem Mobil 1 Rally Formula 5W-50. Cena podobna, a warto spróbować.
fahur Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Ja na Twoim miejscu zalałbym go olejem Mobil 1 Rally Formula 5W-50. Cena podobna, a warto spróbować. Mi się właśnie zbliża wymiana i pewnie wleję M1 5W-50 (jest w podobnej cenie jak C 5W-30) - zobaczymy czy coś się zmieni Przed wymianą może wleje coś na nagary, tak żeby chociaż trochę ALTik odetchnął
darkle Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Tam mam. Ciut bierze niestety, ale po czerwcowej wymianie jakby przestał (taj jak pisałem powyżej). Kupiłem od 2. własciciela, który na pytanie "Czy bierze olej?" odpowiedział: "Nie wiem, nie dolewałem od ostatniej wymiany w ASO, a jesli już bierze to mieści się w normie". Gdy kupowałem poziom był na MIN. W bagażniku miał 1l banieczkę Shella 5W-40. Ja na Twoim miejscu zalałbym go olejem Mobil 1 Rally Formula 5W-50. Cena podobna, a warto spróbować. Czyli poprawki wprowadzone w silniku ALT w roku 2003 to mit Fakt że Tobie to jeszcze nie bierze tego oleju wcale w porównaniu do innych.
dj_bobo Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Dodam, że wspom,niany przeze mnie olej 5W-50 spełnia normy podane w książce wozu, czyli wszystkie oleje z gatunku nieenergooszczędnych wg VW 5... ... bla bla bla. Zatem wydaje mi się, że producent nie zabrania wlewać tego oleum do silnika.
uris Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 @dj_bobo ile masz przejechane km ? druga sprawą też bym szedł w stronę 5W50.
itor Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 @dj_bobo ile masz przejechane km ? druga sprawą też bym szedł w stronę 5W50. najsensowniej bedzie 10w60
uris Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Może i masz rację 10W60 to chyba półsyntetyk @itor powiedz mi czy masz zamiar wlać do silnika ten środek czyszczący LIQUI MOLY ,ja niestety jestem już po wymianie oleju tydzień temu ale przy następnej chyba się zdecyduje zalać silnik przed wymianą, ten środek musi być bardzo mocno chemiczny skoro 10min wystarczy na uruchomionym silniku .Nie wiem czy używaliście kiedyś płynów do mycia nagaru w kuchni ( piekarnik,czajnik,patelnia ) czarny nagar prawie jak w silniku ,pryska się płynem na daną powierzchnię 10min i schodzi czarny syf działa to nawet nie źle z tym tak jak mówię opary z tego płynu są takie że aż dusi trzeba się oddalić na bezpieczną odległość .Myślę że ten preparat do silnika działa podobnie dlatego trzeba to zalać na 10min i na gorący silnik bo w tedy gorący olej lepiej spłukuje ten nagar .Kupię ten środek i na początek wypróbuję na np: patelni :> potem gorącą wodę na to dam zobaczymy czy będzie jakiś efekt .
dj_bobo Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 @dj_bobo ile masz przejechane km ? druga sprawą też bym szedł w stronę 5W50. 127kkmnajsensowniej bedzie 10w60 Zaleję nastepnym razem jeśli wychleje dużo 5W-50.
darkle Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Ja na razie zamówiłem ten antykoks. To cudo wlewa się do cylindrów przez świecę jak naftę. Zobaczymy co da rosyjska nanotechnologia To też się wlewa do ciepłego silnika na 20 minut więc to pewnie też ten sam środek do patelni. Myślę że płukanie całego silnika nie jest konieczne bo przecież za branie oleju odpowiedzialne są tylko pierścienie. Z reszta boję się że nadmiar wypłukanego syfu z całego silnika poleci gdzie nie powinien np. w popychacze. Uszczelniacze zaworów raczej będą dobre bo już kilka osób tu je bez skutku wymieniało i zresztą to byłoby za proste . Sprawny silnik nie powinien brać oleju a jeśli go bierze to raczej wymiana na gęstszy aż tak dużo nie pomoże. Tak sobie myślę że skoro 10W-60 ma dużo wyższa lepkość przy 100* czyli wyższa odporność na ścinanie więc może go być trudniej "zdrapać" ze ścianek pierścieniom zgarniającym i efekt może być odwrotny do zamierzonego. Ale to takie moje myślenie i mogę się mylić, najlepiej jakby ktoś to wypróbował. Ja zrobię chemioterapię pierścieniom i zaleję go mobilem 0W-40 albo 5W-40. W sumie to wolałbym może nawet ten 5W-40 ale z tego co widziałem to na opakowaniu pisze HC-synthese a to już nie jest prawdziwy syntetyk
uris Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Z tą temperaturą oleju to chodzi o to że np przy 100-120* olej jeszcze zachowuje lepkość co za tym idzie na powierzchni utrzymuje się Film olejowy ,w momencie wyższej temperatury olej traci swoją przyczepność no i leci przez pierścienie po czym się spala ( warto by było sprawdzić jaką temperaturę osiąga olej w ALT ) .Można by użyć oleju który ma wysoki TBN ( środki czyszczące ) w tedy teoretycznie przy kilku wymianach powinna być różnica w czystości .Praktycznie im niższy współczynnik tym lepszy TBN czyli 0W.... ma najlepszy TBN a tu jeszcze taki text Na pozaeuropejskie wyścigi Grand Prix, np. w Australii, Malezji czy Japonii Castrol zazwyczaj zabiera 200 litrów oleju silnikowego i 80 litrów oleju przekładniowego. Przy braku niespodziewanych zdarzeń, podczas weekendowego wyścigu zużywa się około 60 litrów oleju.Olej Castrol stosowany w silniku BMW w Formule 1 osiąga temperaturę pracy około 140 stopni Celsjusza, olej przekładniowy zaś około 150 stopni, czyli mniej więcej takie same jak w normalnym samochodzie drogowym. W układzie smarowania silnika BMW F1 V10 jest 5,5 litra oleju, którego część znajduje się w zbiorniku uzupełniającym. Kierowca może uzupełnić olej w układzie smarowania podczas jazdy poprzez włączenie odpowiedniego przycisku, gdy kierownictwo teamu mu to nakaże. Chodzi m. in. o to, aby przez cały czas w silniku znajdowała się minimalna ilość oleju, co ogranicza powstawanie strat na skutek zawirowań cieczy. W skrzyni biegów znajduje się około 1 litra oleju. Silnik BMW Formuły 1 zużywa około 1 litra oleju Castrol na 100 km. Panowie montujemy dodatkowy zbiornik na olej i po sprawie w końcu ALT to prawie F1
itor Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Może i masz rację 10W60 to chyba półsyntetyk @itor powiedz mi czy masz zamiar wlać do silnika ten środek czyszczący LIQUI MOLY ,ja niestety jestem już po wymianie oleju tydzień temu ale przy następnej chyba się zdecyduje zalać silnik przed wymianą, ten środek musi być bardzo mocno chemiczny skoro 10min wystarczy na uruchomionym silniku .Nie wiem czy używaliście kiedyś płynów do mycia nagaru w kuchni ( piekarnik,czajnik,patelnia ) czarny nagar prawie jak w silniku ,pryska się płynem na daną powierzchnię 10min i schodzi czarny syf działa to nawet nie źle z tym tak jak mówię opary z tego płynu są takie że aż dusi trzeba się oddalić na bezpieczną odległość .Myślę że ten preparat do silnika działa podobnie dlatego trzeba to zalać na 10min i na gorący silnik bo w tedy gorący olej lepiej spłukuje ten nagar .Kupię ten środek i na początek wypróbuję na np: patelni :> potem gorącą wodę na to dam zobaczymy czy będzie jakiś efekt . 10w60 to syntetyk ja swojeauoto sprzedaje na razie wlalem CERATECA i obacze jak to bedzie wyglada, boje sie wlewac tych cudownych srodkow na nagar bo jeszcze mi sie cos zwali i bede musial wymieniac silnik bo remont sie nie oplaca, sprzedaje to g...o i szukam V6
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się