poziek Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 witam, mam ten sam problem, obroty wzrastają o 200-300, dodatkowo na zimnym silniku slychać gwizd tak jakby ktoś gwizdał spod maski przejade 500 metrów i gwizd zanika. to gwizd dodatkowej pompy powietrza... normalka
andreass211 Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Opublikowano 20 Marca 2008 witajcie ma ktos moze fotke gdziedokładnie ten przewód jest októrym kazzek pisze moze to jest jakies wyjscie z tej sytuacji prosze o odpowiedz.pozdrawiam
mikro18 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Przyczyną może być nieszczelny układ dolotowy powietrza do silnika. Radze sprawdzić
piotrekt4 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Opublikowano 17 Czerwca 2008 nie dawno kupiłe autko z takim silnikiem jak wasz i nie stety też cierpie na ten problem gdysz przy moim stylu jazdy jest przy każdym naciśnięciu sprzęgła zwłaszcza że bierze mi przy samej górze hyba sobie zrobie że będzie brało przy samej podłodze może będzie lepiej
ShAMAN_666 Opublikowano 8 Lipca 2008 Opublikowano 8 Lipca 2008 zerknijcie koledzy proszę również tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ahl_problem_z_obrotami_podczas_zmiany_biegow-t37064.0.html problem jest podobny ale chyba nie taki sam..? pozdrawiam
gregorypeck Opublikowano 9 Lipca 2008 Opublikowano 9 Lipca 2008 Mam to samo. Poszukalem troche na sieci i widze ze to raczej powszechne zjawisko wystepujace nie tylko w Audi ale tez w innych autach z silnikiem benzynowym. Ludzie narzekają na chwilowo zwiekszające sie obroty albo podtrzymanie obrotów. Nie jestem mechanikiem i nie wiem po co tak ma byc ale wyglada ze to celowe dzialanie. No chyba ze silniki mają tendencje do psucia sie w ten sposob. Czy moze ktos potwierdzic czy w nowych autach tez tak jest? Pozdrawiam
Lechu23 Opublikowano 10 Lipca 2008 Opublikowano 10 Lipca 2008 Jak widać mam ten sam silnik. Miałem problemy z wolnymi obrotami do czasu kiedy nie wymieniłem układu rurek odpowietrzenia silnika i rurek układu ssącego. Wszystkie łączą sie w tzw. śrubie odpowietrzającej:1 odpowietrzenie z pokrywy zaworów 2 odpowietrzenie z michy olejowej 3 rurka do przewodu ssącego (po filtrze powietrza) i to co ewentualnie trzeba wymienić to rurka średnicy ok 12 mm i dalej łącząca sie z rurką w kształcie ,,U'' dochodzącej do kolektora ssącego w dół. Układ widoczny jest po zdjęciu plastikowej przykrywki silnika z napisem 2.0. Jeżeli w którejś z tych rurek będzie pęknięcie lub zwęzenie to można sie spodziewac skoków obrotów. Zestaw tych rurek jest drogi, są zrobione na wysokie temperatury ale ja je miałem popękane i sypały sie w rękach.
meidzer Opublikowano 16 Października 2008 Opublikowano 16 Października 2008 Mają ten sam problem podjechałem do mechanika, który polecił mi wyczyszczenie przepustnicy. Zdemontowałem ja 4 dni temu i okazało sie że faktycznie jest trochę okopcona, zabrudzona. Wyczyściłem ją i wstawiłem ponownie. Przez pierwsze 20 km wydawało mi sie że jest duza poprawa, która powoli z czasem malała i po przejechaniu ok 30 km od czyszczenia (przez kilka dni - jazdy do pracy - bliska odległość) znów jest tak jak było przed czyszczeniem tj. przy zmianie biegów na wyższych obrotach jak wciskam sprzegło to obroty podskakują o jakieś 200. Wyczytałem na forum, że potrzebna jest po czyszczeniu adaptacja przepustnicy, którą mam zamiar wykonać w przyszłym tygodniu. Moze to coś poprawi, ale w to tak szczerze wątpię. W trakcie denontarzu przepustnicy zauważyłem pęknięty, rozcięty na długości 4 cm wąż w kształcie litery 'S', który kolega Kazeek przedstawił na zdjęciu powyżej. Dziś go zregeneruję (bo z zakupem jest u mnie problem i podobno trzeba go sprowadzać aż z niemiec) i sprawdzę czy to coś pomoże.
skrzyna Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 ja u siebie zauwazylem to dopiero dzisiaj....przy zmianie biegu obroty podskakuja o jakies 100-200 i dopiero wtedy zaczynaja wolno opadac [i chyba troche za wolno] dodam ze u mnie notorycznie pojawia sie blad za bogatej mieszanki 17545 i to pomimo wymiany wtryskow i regolatora cisnienia paliwa... w miescie pali okolo 16l/100 wiec za duzo... zadnych innych bledow brak...rece mi opadaja ....wymienie jeszcze lambdy i przeplywke,mam nadzieje ze to pomoze...jedyne co mnie zastanawia to kiedy sprawdzalem vagiem lambdy na kanale 30 jedna pracowala"011 lub 111" a druga niezmiennie od tego czy trzymalem wyzsze obroty czy nie, byla w stanie " 010 lub 110"czyli gotowosci do pracy,z tego co mi powiedzial jeden z forumowiczow to od ECU zalezy czy sada pracuje czy jest w gotowosci do pracy...wiec dlaczego nie wlacza tej sondy? ciekaw jestem kiedy ktos znajdzie rozwiazanie tego problemu....pozdrawiam
Deszcz Opublikowano 3 Grudnia 2008 Opublikowano 3 Grudnia 2008 czesc ja też miałem problem z obrotami,dokładnie jak napisaliście,obroty rosły troche do góry potem spadały,albo pulsowały podczas jazdy. U mnie to była wina takiego małego przewodu od podciśnienia,był pęknięty od spodu i nie szło tego zauważyć..[br]Dopisany: 19 Marzec 2008, 05:56 _________________________________________________ a i jeszcze jedno bo zapomniałem, przy demontowaniu tego przewodu uważajcie na inne plastiki i przewody gumowe,wszystko jest osłabione z powodu przegrzania i się rozwala,pęka co tylko może,u mnie to była reakcja łańcuszkowa pekało jedno za drugim,ja mam przejechane 110 tyś mil,to jest 176tyś km. wymieniłem ten przewód i mam spokój zrobiłem po tym 3200 km. W angliku czyli kierownica po prawej,przewód znajduje się po stronie pasażera. powodzenia Rozumiem ze wymieniłes te dwa przewody zaciśnięte srebrnymi opaskami? Kupiłes ori czy jakies wymarane? Ciezko je dostac, mam tez jeden przerwany, ten co na fotce masz na 1 planie.
sianoz Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 witam, kolejny z problemem obrotów ale ciekawostka - u mnie pojawiło się to po awarii pompy paliwa - w trasie padła mi pompa i aso dokonało naprawy no i "popsuło " obroty. nie wiem jaki ma to związek ale tak się stało. a do tego lekko szarpie na wolnych obrotach - wyczuwalne na fotelu. załamka - aha naprawa w aso 1700zł....
gregorypeck Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 załamka - aha naprawa w aso 1700zł....
agoonzo Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 ja niestety też mam u siebie problem z tymi obrotami rosną o około 200 podczas zmiany biegu .ktoś w innym poście napisał,że to czujnik położenia pedału sprzęgła i chyba pójdę tym tropem i kiedyś go wymienię,mam nadzieje,że to rozwiąże ten problem.
domi Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 na twoim miejscu bym nie zmieniałtego czujnika przy pedale sprzegła ja to zrobiłem i nie pomogło ,ale z ciekawości was zapytam czy wasze silniki też są takie mułowate bo jak na te 2 litry to słabo
agoonzo Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 jak wpadnie jakaś zbędna kasa to spróbuje wymienić ten czujnik ,skoro nie ma pewności,że to rozwiąże problem to na razie sobie odpuszczę . Co do silnika,to nie uważam,żeby był mułowaty jak na 2litry ,jeździłem vectrą 2.0 i chodzi podobnie,do 100km/h rozpędza się w miarę,później jest gorzej ,to nie są niestety silniki tak dynamiczne jak w bmw
Elendir Opublikowano 21 Września 2012 Opublikowano 21 Września 2012 Ja do obrotów bo w sumie tutaj wątek jak odpalam auto to stają mi na 1200 i sobie stoją tak przez kilka sekund jak dodam gazu na luzie kilka razy to wtedy spadają do normalnego stanu wiecie co to może być ?
zabijaka Opublikowano 21 Września 2012 Opublikowano 21 Września 2012 Hmmm proponuję obadać czy problem również na postoju występuje czy może jedynie w trakcie jazdy. Jeśli na postoju również to może przycina się wam linka od gazu ? o ile wasze samochody mają linkę bo szczerze to nie wiem no i tak troszkę zgaduję. Jeśli w jeździe tylko no to pewno coś z dolotem będzie nie tak, nie wiem filtr powietrza to pewno nie jest ale jakaś nieszczelność pewno gdzieś, może silniczek krokowy ( zdaje się ze dobrze nazwę piszę ;D ) jest też przytkany bo przepływke już testowaliście...
Elendir Opublikowano 21 Września 2012 Opublikowano 21 Września 2012 Nie to zachodzi tylko jak auto trochę postoji i go odpalam później tego już nie ma ..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się