woszu Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 Witam. Właśnie rozebrałem turbinę w związku z dziwnym dźwiękiem który wydobywa się z jej okolic. Jest nawet duży wątek na ten temat, ale już ciągnie się kilka lat i nikt nie wyczaił co jest. Po rozebraniu i wyczyszczeniu zauważyłem dziwnie luźną blaszkę pod wirnikiem. Jak zakręciłem, to o coś ta blaszka szura. Wydaje mi się, że to może być właśnie ten dźwięk, który mnie niepokoił. Na zdjęciu zaznaczyłem tą blaszkę. Załączam też film na którym widać i słychać zachowanie tej blaszki po zakręceniu. Proszę napiszcie mi czy tak ma być?
mcm Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 szurać nie powinno, wirnik powinien sie bezszelestnie obracać
banshee Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 Widzisz, napisałem to w tamtym poście: "Rozbierz sprężarkę i będziesz wiedział... Opcje są 2: - blacha na części gorącej dzwoni - wirnik ociera o korpus przez luzy osiowe lub promieniowe" :> Ta blacha powinna być dociskana do korpusu, jak widać po obwodzie masz ślady styku. Jeżeli wirnik dotyka tej blachy to stąd wydobywa się dźwięk - jak napisałem wcześniej. Nie wiem, czy można ją wywalić, czy podgiąć...
woszu Opublikowano 11 Listopada 2010 Autor Opublikowano 11 Listopada 2010 Sam wirnik obraca się cicho. Ta blacha hałasuje. Na filmie widać, że jakby miała za duzy otwór i jest za luźna, czy coś...[br]Dopisany: 11 Listopad 2010, 16:35_________________________________________________Wywalić to raczej chyba jej nie można. Ale kutwa nie wiem co teraz zrobić. Jak już wyciągnięta turbina, to można by pokombinować, bo szkoda by było roboty;]
banshee Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 Wirnik to raczej będzie obracał się cicho, tylko postaraj się go docisnąć do tej blachy i zobacz czy wtedy ociera. Jeżeli ociera to na osi wirnika masz za duży luz - regeneracja, albo wydłubanie tej blachy... Myślę, że ona pełni funkcję ochrony łożysk przed gorącymi spalinami, ale nie jestem pewien.
woszu Opublikowano 11 Listopada 2010 Autor Opublikowano 11 Listopada 2010 Z wirnikiem problemu nie ma żadnego. Luz w dopuszczalnych granicach - ok.1mm i nic nie ociera. Tylko ta pieprzona blacha... Może spróbuje ją podgiąć, żeby ją dobrze docisnęło.
steve69 Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 ... Ale kutwa nie wiem co teraz zrobić. Jak już wyciągnięta turbina, to można by pokombinować, bo szkoda by było roboty;] Jesteś zdaje się 3 osobą, którą ta blaszką zaintrygowała: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=133074.0 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=17053.msg1354369#msg1354369 Póki co, nikt chyba nie wie po co ona właściwie tam jest i czy powinna tak luźno latać. -- Pozdrawiam. Sławek
michcio1985 Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 skoro ociera to czy opiłki metalu nie dostają sie do cylindrów?
audiomaniak Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 Widziałem już dwie turbiny w których te blaszki są luźne więc pewnie tak ma być
banshee Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 Opiłki lecą do wydechu chłopie, jeżeli w ogóle są! Ta blacha nie trze o wirnik tylko brzęczy - jest luźna.
audiomaniak Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 Czyściłem swoją i ta blaszka była luźna. Ja myślę, że jak się wszystko poskłada do kupy to nic tam nie brzęczy.
michcio1985 Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 dopiero doczytałem że to po stronie gorącej.
Kali S4 Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 Czyściłem swoją i ta blaszka była luźna. Ja myślę, że jak się wszystko poskłada do kupy to nic tam nie brzęczy. nie brzęczy,ale to szuranie jest słyszalne
adam7 Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 witam wszystkich. podejrzewam to samo u mnie. w przedziale około 1300-1700 obt/min mam takie dziwne brzęczenie(dzwonienie) pod maską. chyba właśnie mojej czarnuli dotyka ten sam problem. do tego raz, miesiąc temu, wyjeżdżając z miasta po godzinnej bujance 40 km/h brakło jej tzw "cuga". po wyłączeniu silnika wróciła do normy i jak na razie problem się nie pojawił ale to brzęczenie mnie wkurza, pewnie chodzi o ten sam problem, i co z tym tematem zrobić bo obawiam się dalszych konsekwencji. pomóżcie jeśli możecie
Yaqb Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 ja tez rozbieralem juz dwie turbawki i tez te blaszki byly luzne??!? ale czy tak mam byc???
ciahciah Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 TAK MA BYĆ każda turbina ma luźną tą blaszkę, po złożeniu turbiny blaszka siedzi na swoim miejscu i się nie rusza, blaszka chroni przed nadmiernym grzaniem się najważniejszej części turbiny, uszczelnia pod te trzy wałeczki przykręcane podłóż cieniutkie podkładki i dobrze oczyść rant zewnętrzny muszki gorącej w celu lepszego spasowania i lepszego dociskania tej podkładki, która jak nie jest mocno dociskana to może się kręcić wydając odgłos szurania, moja już tak szura od 50tys km i nic złego się nie dzieje, jak się nagrzeje silnik to odgłos prawie nie występuje bo metal się rozszerza
woszu Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Opublikowano 13 Listopada 2010 No niestety, po złożeniu dźwięk pozostał. Z tym, że teraz jak się wsłuc**ję to jednak mam wątpliwości czy to ta blacha... To jednak troszke inny dźwięk. Nie taki metaliczny
Sztomel Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Efekt szurania z pewnością może dawać otworek wyrównujący ciśnienie przed membraną w gruszce siłownika podciśnieniowego przy turbo - każdy ruch sztangi powoduje zmiany objętości komory powietrza wewnątrz gruchy co wiąże się z tym, że przez otworek wyrównujący ciśnienie albo jest zasysane powietrze atmosferyczne albo wypychane na zewnątrz.
woszu Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Opublikowano 13 Listopada 2010 No to konstruktorzy nie pomyśleli że to będzie wydawało takie wkurwiające dźwięki? Może jest jakiś sposób, żeby się tego szurania pozbyc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się