Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] HID-kwestie prawne


Lukaszxxx

Rekomendowane odpowiedzi

to wytłumaczcie mi przeciwnicy HIDów-jeśli cos jest dozwolone w innych krajach-dlaczego jest zabronione w PL? -homologacja jest wszędzie taka sama przecież ...

w jakim kraju europejskim są dozwolone hidy ??

UK :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wytłumaczcie mi przeciwnicy HIDów-jeśli cos jest dozwolone w innych krajach-dlaczego jest zabronione w PL? -homologacja jest wszędzie taka sama przecież ...

w jakim kraju europejskim są dozwolone hidy ??

UK :cool1:

Przykład UK akurat nie przemawia do mnie, skoro ci ludzie zgodnie z przepisami mogą jeździć z oponami różnej konstrukcji na jednej osi :wink4: co do homologacji trzeba by zajrzeć w rozporządzenia, może komuś będzie się chciało, ja niestety chwilowo nie mam na to czasu :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne-teraz to wszystko wyciągniecie ,na niekożyść HIdów-jest to dozwolone- barwa ma być biała,a jesli o oponach mowa-czy one tez mają jakies homologacje? Mają,wiec jeśli ma odpowiedni stan bieżnika-można jej używać-nieważne jest,jaki typ-bieżnik i profil ma być ten sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne-teraz to wszystko wyciągniecie ,na niekożyść HIdów-jest to dozwolone- barwa ma być biała,a jesli o oponach mowa-czy one tez mają jakies homologacje? Mają,wiec jeśli ma odpowiedni stan bieżnika-można jej używać-nieważne jest,jaki typ-bieżnik i profil ma być ten sam

Homologacje jest udzielana na reflektor jako całość, razem ze źródłem światła. Jeżeli zmieniasz źródło światła lampa traci homologację. Nie wiem i nie mam teraz czasu kopać w przepisach jak to jest rozwiązane na linii prawo wspólnotowe UE, a krajowe UK, ale tak jak pisał devastation w DE czy chociażby w Polsce na hid- ach nie wolno jeździć. Wyciągamy co się da na niekorzyść hid- ów bo to gówno jest niebezpiecznie, zwłaszcza jeżeli bawią się tym nieodpowiedzialni ludzie.

Na 2 różnych oponach fajnie się jeździ do czasu nieprzewidzianej sytuacji na drodze, przerabiałem w praktyce, co prawda nie a4, lot skosem w stronę rowu, hamowanie bez abs-u kiedy jedno koło staje, a drugie się kręci- bezcenne :gwizdanie: auto miało z prawego przodu zapas i padał deszcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem w Serwisie Audi i specjalnie pytałem o HIDy,nota bene ,po kolejnej rozmowie dot.HIDów na tym Forum i zapytałem diagnosty o ich legalność w UK-ma byc barwa biała,lub żółta i mają być ustawione tak,żeby jadąc w normalnej odległości od auta nie świeciły powyżej jego lusterek,lampy tylne-mogą być pomalowane w tęczę-mają emitować światło czerwone[światła włączone i stop) i białe podczas cofania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem w Serwisie Audi i specjalnie pytałem o HIDy,nota bene ,po kolejnej rozmowie dot.HIDów na tym Forum i zapytałem diagnosty o ich legalność w UK-ma byc barwa biała,lub żółta i mają być ustawione tak,żeby jadąc w normalnej odległości od auta nie świeciły powyżej jego lusterek,lampy tylne-mogą być pomalowane w tęczę-mają emitować światło czerwone[światła włączone i stop) i białe podczas cofania

W Polsce warunki dopuszczenia pojazdu do ruchu są nieco inne, w związku z czym montaż i używanie hid- ów na drogach publicznych nie jest dozwolony, a dyskusje toczą się głównie w sprawie używania tego wynalazku w kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wiadomo, że nie każdy fabryczny ksenon ma samopoziomowanie czy spryski.. Może być golas..

Kolego, każdy samochód z lampami ksenonowymi sprzedawany w Europie musi mieć układ samopoziomowania i zmywania reflektorów, bez tego nie dostanie homologacji europejskiej. Inaczej może być z autami pochodzącymi z egzotycznych rynków, ale w naszym obszarze odstępstw nie ma.

Szwecja..

W Warszawie mieliśmy B5 z ksenonem bez sprysków o samopoziomowaniu nie wspomnę. Samochód z szwecji właśnie.

Ja mam b6 bez samopoziomowania, a co więcej bez regulacja świateł z wewnątrz auta. Tyle, że v. USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce warunki dopuszczenia pojazdu do ruchu są nieco inne, w związku z czym montaż i używanie hid- ów na drogach publicznych nie jest dozwolony, a dyskusje toczą się głównie w sprawie używania tego wynalazku w kraju.

sam zacząłeś rozmowę,że to nielegalne w Europie-tu Twój cytat

Kolego, każdy samochód z lampami ksenonowymi sprzedawany w Europie musi mieć układ samopoziomowania i zmywania reflektorów, bez tego nie dostanie homologacji europejskiej. Inaczej może być z autami pochodzącymi z egzotycznych rynków, ale w naszym obszarze odstępstw nie ma.

więc ja zadałem pytanie

to wytłumaczcie mi przeciwnicy HIDów-jeśli cos jest dozwolone w innych krajach-dlaczego jest zabronione w PL? -homologacja jest wszędzie taka sama przecież ...

o regulacjach Europejskich dot.oświetlenia

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31997L0030:PL:HTML

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak.. Bezsensowne powtarzanie w kółko hasła "homologacja, homologacja"..

Hid to high intensity discharge - ksenon..

A czym tak bardzo różni się od tego montowanego fabrycznie.. Mam na myśli newralgiczne elementy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam b6 bez samopoziomowania, a co więcej bez regulacja świateł z wewnątrz auta. Tyle, że v. USA.

Też mam wersję USA i mam samopoziomowanie i spryski do ksenonów. Lampy masz ori USA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś wspomniał Szwecja, przecież w tym kraju większość aut ma spryski, bez hidów czy też ori ksenonów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech wszyscy jada do DE, tam od razu zostaną wyleczeni z głupoty za kilka setek ojro

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Byłeś kiedyś w Niemczech?????

Tam więcej aut jak w Polsce ma hidy,tyle,że wszyscy prawidłowo ustawione.

W T4 mam hidy prawie 3 lata,nikt mi jeszcze nie mrugnął długimi miałem kilka kontroli w Polsce i z 20 w Niemczech,mandatów za Zenony 0 :gwizdanie:

Auto nie było nigdy bite i mam oryginalne klosze,a nie jakieś sonary,depo czy srepo...

Zauważyłem,że zaczynają oślepiać innych gdy są brudne klosze,znacznie gorzej też się wtedy widzi..

W A4 mam ori ksenony i gdy lampy są brudne nawet spryski nie pomagają, zdarza się,że ktoś mrugnie mimo,że widzę gorzej jak w busie.

Włożyłem też kiedyś hida do MKII,ale to już była pomyłka.

Lampy miałem,mam i będę miał zawsze dobrze ustawione,przecież jak się kogoś oślepia,to na pewno nie widać dobrze jezdni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem, że rozpęta się taka dyskusja :decayed:

Osobiście śmieszą mnie przeciwnicy hidów (niemający żadnych konkretnych argumentów) :gwizdanie:

Najpierw uczepili się samopoziomowania (że oryginalny xenon nie oślepia bo jest układ samopoziomowania :polew: ) a teraz homologacji.

A ciekawe co by powiedzieli na oryginalny zestaw lamp i ksenonów D2S zamontowany w przedliftowej B5 - przecież on też nie ma homologacji, mimo, że jest oryginalny :cool1:

Btw, Hid o barwie 4300k w soczewce jest nie do odróżnienia od oryginalnego ksenonu o takiej samej barwie. Co innego 6k czy 8k, od razu wiadomo, że to hidy (6k jest montowany w niektórych, nowych autach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech wszyscy jada do DE, tam od razu zostaną wyleczeni z głupoty za kilka setek ojro

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Byłeś kiedyś w Niemczech?????

Tam więcej aut jak w Polsce ma hidy,tyle,że wszyscy prawidłowo ustawione.

W T4 mam hidy prawie 3 lata,nikt mi jeszcze nie mrugnął długimi miałem kilka kontroli w Polsce i z 20 w Niemczech,mandatów za Zenony 0 :gwizdanie:

Auto nie było nigdy bite i mam oryginalne klosze,a nie jakieś sonary,depo czy srepo...

Zauważyłem,że zaczynają oślepiać innych gdy są brudne klosze,znacznie gorzej też się wtedy widzi..

W A4 mam ori ksenony i gdy lampy są brudne nawet spryski nie pomagają, zdarza się,że ktoś mrugnie mimo,że widzę gorzej jak w busie.

Włożyłem też kiedyś hida do MKII,ale to już była pomyłka.

Lampy miałem,mam i będę miał zawsze dobrze ustawione,przecież jak się kogoś oślepia,to na pewno nie widać dobrze jezdni.

GILI dobrze mowi w belgi jezdzi masa samochodow z HIDami i jakos nikt sie ich nie czepia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam b6 bez samopoziomowania, a co więcej bez regulacja świateł z wewnątrz auta. Tyle, że v. USA.

Też mam wersję USA i mam samopoziomowanie i spryski do ksenonów. Lampy masz ori USA?

Tak, tak.. Ori..

Mam spryski, nie mam samopoziomowania, ani regulacji ręcznej :kox:

ktoś wspomniał Szwecja, przecież w tym kraju większość aut ma spryski, bez hidów czy też ori ksenonów

No, ale co z tego, że większość aut ma spryski ?

Jakie to ma odniesienie do tego co napisałem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domjenick, ten dokument akurat nic nie mówi o lampach ksenonowych bo tyczy się świateł dziennych, bocznych obrysowych i stopu. Auto Nosfera jak sam pisze jest z USA i nie ma samopoziomowania, tutaj akurat może to być podyktowane innymi przepisami dot. oświetlenia pojazdu w USA.

Oryginalny zestaw zamontowany w B5, wyposażony w samopoziomowanie i zmywanie reflektorów jest legalny bo jako całość udzielono mu kiedyś homologacji na ten pojazd.

Niektórzy piszą, że przeciwnicy HID- ów nie mają konkretnych argumentów, mój przynajmniej jest taki że wiązka za***iście mocnego światła w niektórych sytuacjach potrafi solidnie oślepić bo nie jest w żaden sposób stabilizowana w halogenowej lampie :thumbdown:

Ja tam światła mam zawsze prawidłowo ustawione, trzeba zacząć od siebie to oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to was nie rozumiem, czym rózni sie owe światło HID4300 z soczewki od takiego światła D2S 4300 też z soczewki :blink: to że ma homologacje to co, inaczej świeci, nigdy w zyciu :gwizdanie: ustawiasz dpowiednio i są nie do odróznienia czy to na postoju czy to na trasie :gwizdanie:

temat zwykłych lamp to w ogóle pomijam bo to tak jak wkładanie chipboxów

Kiedys był taki wątek o HIDach i go zamkneli, ten też powinien być zamknięty :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to was nie rozumiem, czym rózni sie owe światło HID4300 z soczewki od takiego światła D2S 4300 też z soczewki :blink: to że ma homologacje to co, inaczej świeci, nigdy w zyciu :gwizdanie: ustawiasz dpowiednio i są nie do odróznienia czy to na postoju czy to na trasie :gwizdanie:

temat zwykłych lamp to w ogóle pomijam bo to tak jak wkładanie chipboxów

o o o! wlasnie to mialem pisac. Xenon to xenon. Może niektórzy mylą pojęcie Xenonu ze zwykłą żarówką świecącą na biało/niebiesko, które faktycznie powinny byc wsadzane producentom w .. :decayed: Wydaje mi sie ( nie jestem pewny ) ze do xenonu powinien byc inaczej ulozony klosz i lustro lampy. Przeciez jest pare aut, ktore ma montowane xenony bez soczewki i one jakos nie wala po oczach? Da sie? da sie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to was nie rozumiem, czym rózni sie owe światło HID4300 z soczewki od takiego światła D2S 4300 też z soczewki :blink: to że ma homologacje to co, inaczej świeci, nigdy w zyciu :gwizdanie: ustawiasz dpowiednio i są nie do odróznienia czy to na postoju czy to na trasie :gwizdanie:

temat zwykłych lamp to w ogóle pomijam bo to tak jak wkładanie chipboxów

Przeciez jest pare aut, ktore ma montowane xenony bez soczewki i one jakos nie wala po oczach? Da sie? da sie!

da się, tylko że w takich reflektorach zastosowany jest żarnik z "przesłoną" D2R :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...