Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] HID-kwestie prawne


Lukaszxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Uważajcie mieszkancy Rzeszowa wczoraj zatrzymała mnie podczas jazdy miła pani policjantka która przy zmianie pasa przyłoiła radiowozem w krawężnik :polew: :polew: kto im daje prawo jazdy :polew: :polew: i jedyne co było powodem zatrzymania to kontrola oryginalnosci xenonów :) Pani kazałą włączyc swiatła mijania i spryskiwacz :kox: wiec posiadacze hidów bez sprysków uwaga w rz :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorą się biorą przynajmniej w moich okolicach i za to :oklaski: dla nich.

Historyjka z wczoraj, jadę sobie spokojnie po osiedlowej uliczce za policją. Patrzę z podporządkowanej wyjeżdża passat b5 z hidami 6000k. Policjanci zatrzymują się i czekają aż pajac przejedzie a potem tylko bomby i kontrola. Gość z passata dobrze wiedział o co chodzi bo momentalnie wyłączył światła i nawet nie zapalił postojówek (miał niebieskie).

Dowód poleciał bo idiota miał hidy 6000k w lampach lustrach.

A ja z moimi 4300k w soczewkach nie miałem żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ale popieram taką akcje, bo tylko debil zakłada do zwykłych reflektorów (bez soczewek) hidy, a o ustawieniu ich to już nie wspomnę,

wiele ludzi myśli, że im wyżej tym lepiej widać :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze ustawione Hidy w soczewkach nie oslepiaja co innego jak sa w zwyklych lampach bez soczewki. najgorsze sa stare graty gdzie lampy sa ustawione tak ze swiatlo ma za zadanie oswietlac czubki drzew :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze ustawione Hidy w soczewkach nie oslepiaja co innego jak sa w zwyklych lampach bez soczewki.

Wszystko pięknie do czasu aż trafisz na nierówność na drodze albo chociażby próg zwalniający, wtedy dla jadących z naprzeciwka zaczyna się świecenie po oczach. Oryginalny ksenon minimalizuje to zjawisko i żaden ustawion/ opuszczony w dół HID nie jest w stanie zachować się podobnie. Lampa wyładowcza w nieprzystosowanym do tego reflektorze to jest nieporozumienie, jest niezgodna z przepisami, nie będzie zachowywać się tak jak w reflektorze przystosowanym do tego i nie ma co dorabiać dziwnych usprawiedliwień i ideologii, że wystarczy ustawić światła i opuszczać w razie potrzeby regulatorem wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest do końca prawdą to co piszesz :cool1:

Układ samopoziomowania nie jest na tyle "szybki" by reagować na każdą nierówność. Poza tym, gdyby miał reagować na nierówności to by była dyskoteka świateł: góra - dół.

Powiedziałbym, że pozwala na dopasowanie wysokości świateł w zależności od obciążenia auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ samopoziomowania nie jest na tyle "szybki" by reagować na każdą nierówność.

Niemniej koryguje wysokość wiązki na tyle szybko, że oślepienie jadących z naprzeciwka jest minimalne lub wcale nie występuje. Kiedy jedziesz gdzieś po zmroku dziurawą drogą auto z normalnym ksenonem najwyżej trochę błyśnie, a to z wsadzonym na partyzanta HID- em nap****ala po oczach :thumbdown: chyba że jedzie ze strumieniem światła obniżonym pod sam nos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ samopoziomowania nie jest na tyle "szybki" by reagować na każdą nierówność.

Niemniej koryguje wysokość wiązki na tyle szybko, że oślepienie jadących z naprzeciwka jest minimalne lub wcale nie występuje. Kiedy jedziesz gdzieś po zmroku dziurawą drogą auto z normalnym ksenonem najwyżej trochę błyśnie, a to z wsadzonym na partyzanta HID- em nap****ala po oczach :thumbdown: chyba że jedzie ze strumieniem światła obniżonym pod sam nos.

Automatyczne samopoziomowanie ustawia wysokość świateł (na postoju) w zależności od obciążenia pojazdu (W taki zestaw są wyposażone starsze auta z oryginalnym ksenonem).

Dopiero dynamiczne samopoziomowanie pozwala na zmianę wysokości świecenia w zależności od ugięcia osi pojazdu podczas jego ruchu. Nowe samochody (i to mało które) mają taki bajer.

Morał jest taki, że dopiero najnowsze samochody nieoślepiają na wybojach, przy hamowaniu etc.

Na moje oko, na wybojach telepią się całe reflektory i to powoduje oślepianie a układ samopoziomowania nie jest w stanie temu zaradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta.. biorą się za to za co nie potrzeba. Strażnicy Texasu,u mnie co 2 ma wsadzone jakieś żarówki c**j wie co to jest nap***a po oczach ale NIEBIESKI KOLOR JEST !! ... :wallbash: i jakoś nie zatrzymują takich, tylko Ciebie zatrzymają bo jedziesz 5km za dużo. tfu... darmozjady.

Apropo ostatnio wjechałem do CPN i mnie zatrzymali bo skręcałem do CPN przez podwójną ciągłą, a kilka dni później jak byłem znów odwiedzić cpn jakiś inny patrol też sobię tak wjechał po podwójnej ciągłej, im wolno - tobie nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest do końca prawdą to co piszesz :cool1:

Układ samopoziomowania nie jest na tyle "szybki" by reagować na każdą nierówność. Poza tym, gdyby miał reagować na nierówności to by była dyskoteka świateł: góra - dół.

Powiedziałbym, że pozwala na dopasowanie wysokości świateł w zależności od obciążenia auta.

:good: :good: :good: :good: :good: :good: :good:

sam z ciekawosci stanąłem przednią osią na progu i d*p...a, dopiero po ok 12 sek obnizyły sie lampy

tak samo z tyłem, po takim samym czasie lekko sie uniosły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem jakieś dwa tygodnie temu przegląd i mam HID'y , diagnosta ustwił je idealnie aż sam się zdziwił że tak wzorcowo dało się je ustawić , dla mnie właściciele aut z HID'ami w lampach bez soczewek to debile , jak masz soczewki i dobrze ustawione lampy nie ślepisz , przynajmniej mniej niż niejeden z normalnymi H7 czy H4 który był na przeglądzie i ustawianiu lamp kilka lat temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze ustawione Hidy w soczewkach nie oslepiaja co innego jak sa w zwyklych lampach bez soczewki.

Wszystko pięknie do czasu aż trafisz na nierówność na drodze albo chociażby próg zwalniający, wtedy dla jadących z naprzeciwka zaczyna się świecenie po oczach. Oryginalny ksenon minimalizuje to zjawisko i żaden ustawion/ opuszczony w dół HID nie jest w stanie zachować się podobnie. Lampa wyładowcza w nieprzystosowanym do tego reflektorze to jest nieporozumienie, jest niezgodna z przepisami, nie będzie zachowywać się tak jak w reflektorze przystosowanym do tego i nie ma co dorabiać dziwnych usprawiedliwień i ideologii, że wystarczy ustawić światła i opuszczać w razie potrzeby regulatorem wysokości.

A myslisz ze Twoja zwykla lampa czy to soczewka czy nie soczewka nie walnie po oczach jak bedziesz przejezdzal przez prog zwalniajacy?

W kazdym aucie w ktorym mam soczewke zakladam HID. W Audi nie bylo soczewki, kupilem lampy tylko po to zeby zalozyc HID - po poprawnym ustawieniu swiatel jeszcze nie zdarzylo mi sie zeby ktos z naprzeciwka mignal dlugimi ze go oslepiam.

Jak juz wyzej zostalo napisane - xenon w zwyklej lampie to zlo i za to powinny leciec dowody.

Dlaczego zakladam xenon? Lepiej oswietla droge i zywotnosc zarnikow jest dluzsza (nawet tych chinskich) niz wiekszosci zarowek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, halogen też walnie, ale tam jest źródło światła o znacznie mniejszej mocy i ten efekt oślepienia nie jest tak spotęgowany. Ja też jestem zwolennikiem jak najlepszej widoczności, ale legalnie a nie kosztem innych. Dla mnie o cudownych efektach HID- ów możecie pisać całe poematy i dowolnie umniejszać rolę układów dynamicznej regulacji zasięgu i wysokości lamp dla lamp ksenonowych w ale nikt nie wmówi mi że czarne jest białe. Niehomologowane źródło światła w lampie jest nielegalne i auto z takim wynalazkiem nie powinno przejść przeglądu, ale wiemy jak to w Polsce wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ori ksenon to piękna sprawa, widzę czasem wieczorem jak jest mgła albo coś, to te światło tak równiusieńko się rozchodzi, dosłownie tnie powietrze na strefę światła i mroku, no bajka. Inne pseudo niebieskie oślepiacze to tragedia, jestem za weryfikacją takich tuningófff. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku gdy ktoś miałby niehomologowane oświetlenie i nie daj Bóg miałaby miejsce kolizja, to ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania... po stwierdzeniu takiego faktu. A swoją drogą, to powinno zabronić się sprzedaży tego dziadostwa.

Swego czasu jeden delikwent, który oślepiał mnie swymi bajeranckimi HIDami wdał się ze mną w niemiłą pyskówkę, która drogo się dla niego skończyła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hidy.. Łatwo skontrolować, to prawda akurat sprawdzanie czy są spryski czy samopoziomowanie to bzdura.. :angry:

Przecież wiadomo, że nie każdy fabryczny ksenon ma samopoziomowanie czy spryski.. Może być golas..

Więć kolejna wielka akcja policji to dla mnie śmiech na sali..

Ale za kontrolowaniem ustawień świateł to bym dał złoty medal.

Przykład -- cyknąłem telefonem:

69328_151594478217439_100001006628796_242797_2005844_n.jpg

HID w lustrach to już osobna kwestia, której nawet nie mam zamiaru komentować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wiadomo, że nie każdy fabryczny ksenon ma samopoziomowanie czy spryski.. Może być golas..

Kolego, każdy samochód z lampami ksenonowymi sprzedawany w Europie musi mieć układ samopoziomowania i zmywania reflektorów, bez tego nie dostanie homologacji europejskiej. Inaczej może być z autami pochodzącymi z egzotycznych rynków, ale w naszym obszarze odstępstw nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hidy.. Łatwo skontrolować, to prawda akurat sprawdzanie czy są spryski czy samopoziomowanie to bzdura.. :angry:

Przecież wiadomo, że nie każdy fabryczny ksenon ma samopoziomowanie czy spryski.. Może być golas..

to akrat jest bzdura :angry: ... nie musi miec spryskow, moze miec wycieraczki jak stare volvo v/s 40, ale musi miec autoregulacje wysokosci swiecenia i system samooczyszczania. hidy w zwyklym reflektorze oczywiscie sa duzo gorsze dla innych uzytkownikow drogi ale jak to napisal majkel_majki hidy na soczewce nie sa "cacy" itez jestem temu przeciwny. a regulacja swiatel na badaniach technicznych to smiech na sali :disgust: na ostatnich dwoch sam sie musialem dopraszac diagnosty zeby sprawdzil! (na roznych skp, z czego jedna przy serwisie bosha...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wytłumaczcie mi przeciwnicy HIDów-jeśli cos jest dozwolone w innych krajach-dlaczego jest zabronione w PL? -homologacja jest wszędzie taka sama przecież ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wytłumaczcie mi przeciwnicy HIDów-jeśli cos jest dozwolone w innych krajach-dlaczego jest zabronione w PL? -homologacja jest wszędzie taka sama przecież ...

w jakim kraju europejskim są dozwolone hidy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...