Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regeneracja przełącznika świateł drogowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kolej na mnie :naughty:, rozebrałem, poskładałem, nie działają światło mijania, z tego co tutaj czytam to ta pofalowana blaszka na zdjęciu u góry ma się stykać na każdym zagięciu??

Opublikowano

Widzę,że problem z przełącznikiem świateł ma wielu forumowiczów.Ja rozbierałem swój, zanim odwiedziłem dział:Warsztat - Zrób to sam. Po "regeneracji" światełka działają już półtora roku-oby jak najdłużej.

Wszystkim "rozbierającym" radzę uzbroić się w cierpliwość,bo nie zawsze udaje się naprawić za pierwszy razem.

Opublikowano

Jeżdzę do dziś, i odpukać wszystko jest ok :P światła działają, nie rozbierałem tego właśnie dlatego ze mogę xle poskładac.

Tak więc polecam sposób z wd40...

Opublikowano

Dzisiaj się zabrałem za regenerację. Bo światła drogowe działały tylko jak się chciało nimi migać, jak się je włączyło na stałe to gasły światła z przodu. Dwie godzinki roboty dużo cierpliwości i udało się wszystko złożyć. Przyznam że nawet wszystko działa jak powinno. Bardzo dobry opis javascript:void(0);ze zdjęciami. :gwizdanie:

Opublikowano

siema ja ma problem ze swiatłami bo jak dam ze swiatel nnormalnych na długie to całkiem gasna i cos koledzy macie zaradzic pomocy

Przecież ten wątek jest o naprawie tej awarii.... W pierwszym poście Spdyta jest wszystko opisane.....Ludzie czytajcie ze zrozumieniem.....

Opublikowano

Witam.

Od tygodnia mam problem ze światłami mijania. Zaczęło się od 45 min. spędzonych na stacji paliw (godz. 23.00, temp. -12st.), gdzie po zakupie nowych żarówek wymiana nie dała efektu. Stare, zmierzone w domu omomierzem były dobre. Bezpieczniki dobre i już na nich nie mam napięcia. Żaden przekaźnik nie cyka, gdy włączam św. mijania, wiec wziąłem się za naprawę jak w tytule. Rozebrałem, wyczyściłem, zapsikałem WD40 i złożyłem (tutaj dzięki wielkie za fotostory). Żadnej poprawy. Przekaźnika nie znalazłem, bo tam, gdzie powinien być mam puste miejsce. Tyle opisu, a teraz pytania:

1: Czy ktoś na forum wie i potrafi określić choćby kolorem przewodu, które piny gniazdka przełącznika zespolonego odpowiedzialne są za światła mijania ? Mógłbym wtedy na wymontowanym przełączniku stwierdzić, czy przewodzi prąd prawidłowo - oszczędza czas potrzebny na zdemontowanie kierownicy i ponowne stwierdzenie, że nie ma poprawy.

2: Czy po przełączeniu z postojowych na mijania, postojowe powinny zgasnąć ? U mnie świecą w obu położeniach manetki (jaką rolę spełnia tutaj przekaźnik? - może zwarł się na postojowych i nie cyknie na mijania) ?

3: Czy opisane przeze mnie objawy jednoznacznie eliminują awarię przekaźnika, zakładając że w manetce jest wszystko ok ?

Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź na którekolwiek z pytań, jednocześnie przepraszam za moje elektrotechniczne lamerstwo i zapewniam, że się poprawię :)

PS: Te dwie blaszki od świateł drogowych - lewa (ta od strony manetki) dolną częścią (samym stykiem) wchodzi pod spód styku w korpusie manetki - może stąd problemy z prawidłowym złożeniem i późniejszym działaniem św. drogowych. Dodam też że mam troszkę inną konstrukcję styków manetki św. mijania i postojowych (A4 Avant 2000r B5 2L), mianowicie nie mam tej falistej blaszki o której tyle pisano, lecz podobny "wózek", co ten biały u dołu manetki.

Opublikowano

sprawdźcie dokładnie przełączniki w środku bo idzie na siłę założyć odwrotnie, jedna blaszka od długich można dać pod styk lub pod styk .... i potem ciężko wajcha chodzi i można ułamać miedzianą blaszkę przez to.... po drugie blaszka od mijania i postojowych .... trzeba z nią delikatnie bo potem trzeba będzie dogiąć .... a jak się za mocno dognie to ciężko będzie to działać i migać przy przełączaniu....

Opublikowano

Witam. Mam taki sam problem z światłami mijania, załączyć je idzie tylko trzeba mocniej nacisnąć , ale mrugać nie idzie wcale.

To mówisz o światłach drogowych. Może przewody od blaszek, albo zawiasy kiwaka manetki, albo sprężynki pod blaszkami ... rozkrecisz, to sie dowiesz - powodzenia.

Opublikowano

proponuje sposób z wd40. bez demontażu bez problemów i działa już 2 miesiąc rureczką wcisnąć między wyłącznik kierunków i świateł psiknąć mała co nieco i gitara. :polew:

Opublikowano

Mała uwaga: u mnie (rocznik 2000) kierownica przykręcona jest nie zwykłą nakrętką sześciokątną (jak w fotostory) a nakrętką z łbem XZN. Ja zatrzymałem się własnie na tym etapie przy demontażu. Polecam zaopatrzyć się w odpowiedni klucz...

Dzisiaj spróbowałem sposobu z WD40 - pomogło od razu!!!

Opublikowano

Wczoraj pojawił mi się problem, mianowicie jadąc jakiś czas na "długich" światłach, poczuliśmy smród spalenizny i zaczął unosić się dym z okolicy manetki, wyłączyłem światła i przestało, jadąc dalej na wyłączonych światłach drogowych same się włączyły, kiedy ustawiłem manetkę w położenie "włączone" światła drogowe zgasły :), efekt jest teraz taki że mając włączone nie działają a wyłączając je świecą. Czy regeneracja tej manetki tu coś jeszcze pomoże czy od razu zmienić na inną? I czy manetka z B5 do 99, różni się czymś od manetki do lifta?

Opublikowano

Dziś również zastosowałem wd40... pomogło :naughty: czasami nie włączały mi się światła drogowe a miganie działało. Już po problemie :>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...