grabson765 Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 Logi golfa 4 naszego kolegi z forum silnik ALH Log (0 - 007) Log (1 - 001,001) Log (2 - 000,000,000) Log (3 - 003,003,003) Log (4 - 008) Log (5 - 011,011) Log (6 - 013) Log (7 - 010) Log (8 - 004,004,004)
ciahciah Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 termostat do wymiany statyczny kat wtrysku ma wartość 73, trochę za dużą, ustaw 54-60 jeśli jest stary filtr powietrza wymień i pokaż basic setting 003 i dynamicznego 011 od 1000obr jest katalizator?
vauxhall95 Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 piekne korekcje,co do logow to widac tylko sprawnie dzialajacy uklad podcisnienia i sterowania turbina,lecz chyba bez zdejmowania suszarki sie nie obedzie
ciahciah Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 ten przykład jest bardzo fajny, wina turbo czy gruszki zakładzik? ja mówię gruszka
grabson765 Opublikowano 25 Listopada 2010 Autor Opublikowano 25 Listopada 2010 katalizator z tego co wiem to jest przebieg samochodu to 170tys i wyglada na oryginalny wiec temu moze tak dobre korekcje. z tym termostatem to jeszcze sie upewnimy bo nie wiem czy samochod byl dobrze nagrzany a po wszystkich dynamicznych zapomnialem zlogowac 007 bo juz bateria padala w lapku
banshee Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 JA również stawiam na gruszkę z powodu jej położenia :>
grabson765 Opublikowano 25 Listopada 2010 Autor Opublikowano 25 Listopada 2010 JA również stawiam na gruszkę z powodu jej położenia :> wiec? co zrobic z nia ?
banshee Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Najpierw sprawdzić, czyli zdemontować i zobaczyć czy płynnie się rusza + czy jest szczelna.
Sztomel Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 nie trzeba jej całkowicie demontować - wystarczy tylko zdjąć klips z dźwigni kierownic spalin a potem koniec sztangi zsunąć w bok z tej dźwigni i wtedy osobno palcami sprawdzić ruch dźwigni kierownic spalin i osobno zakres i łatwość ruchu samej sztangi. Sztangę wciska się w gruchę z wyraźnym oporem stawianym przez sprężynę w gruszce ale po zwolnieniu nacisku sztanga musi gwałtownie pod naporem sprężyny sama wysunąć się z gruchy. Oczywiście w Golfie Mk4 gruchę ze sztangą łatwo wypiąć i wymontować od góry silnika w przeciwieństwie do A4. Grucha w Mk4 jeśli nawet skoroduje to od strony sztangi a od strony króćca podciśnienia nie, więc szczelności nie utraci.
ciahciah Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 w A4 wypięcie/wpięcie klipsa to nie lada wyczyn, cierpliwość i sprawne chude palce muszą być o co chodzi z położeniem gruszki?
przemik Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 A ja twierdze, ze grucha jest dobra. - wymien termostat - rozwaz czyszczenie kierownic w sprezarce regulacja kąta wtrysku to kosmetyka Pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 o co chodzi z położeniem gruszki? w silnikach z turbosprężarką ze zmienną geometrią montowanych poprzecznie czyli tych w Golfach, A3, Ibizach, Octaviach, Leonach itd. (za wyjątkiem silników AFN) siłownik podciśnieniowy (grucha ze sztangą) są skierowane w dół pod sprężarkę a nie do góry nad turbo i dlatego sztanga oraz wnętrze gruszki dość szybko korodują a co za tym idzie skorodowana sztanga z warstwą rdzy blokuje się w uszczelniającej plastikowej tulei na wyjściu z gruchy i początkowo się tylko zacina a potem ruch sztangi jest już całkowicie niemożliwy. Z tej też przyczyny w tych silnikach notlauf jest spowodowany albo zmienną geometrią albo zardzewiałym siłownikiem podciśnienia albo jednym i drugim jednocześnie (zazwyczaj ta ostatnia opcja występuje najczęściej).
ciahciah Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 statystyki nie prowadzę czy częściej turbo do czyszczenia czy grucha do wymiany, ja przyjmuje zasadę jak auto łapie overboost, w sterowniku jest zapisany błąd i od razu nie zbija przeładowania to turbo do czyszczenia, a jak od razu zbija w dodatku zbija poniżej wymaganego i potem już cięgnie do końca ok no i jest brak w sterowniku błędu przeładowania to grucha nie domaga, i to dotyczy wszystkich, nie tylko tych montowanych do góry nogami
grabson765 Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Opublikowano 26 Listopada 2010 dodam ze w silniku nie bylo żadnego błędu.
Sztomel Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 przyjmuje zasadę jak auto łapie overboost, w sterowniku jest zapisany błąd i od razu nie zbija przeładowania to turbo do czyszczenia, a jak od razu zbija w dodatku zbija poniżej wymaganego i potem już cięgnie do końca ok no i jest brak w sterowniku błędu przeładowania to grucha nie domaga, i to dotyczy wszystkich, nie tylko tych montowanych do góry nogami no to praktyka w diagnozowaniu turbodoładowania w silnikach poprzecznych z VNT szybko zmieniłaby Twoje podejście do takiej ich interpretacji gdyż z własnego doświadczenia wiem (na własnym i kolegów diagnozowanych samochodach), że nie ma Twoja interpretacja odzwierciedlenia w praktyce. Osobiście przerabiałem sporo przypadków, że po overboost'cie ciśnienie nie spadało do końca logu utrzymując się na stałym poziomie 2570 mbarów a przyczyną była całkowicie zablokowana sztanga w gruszce (oczywiście w pozycji maksymalnie wciągniętej) przy sprawnie pracującej dźwigni kierownic spalin a zauważ, że właśnie jeżdżę Golfem. U mnie najpierw właśnie padł siłownik podciśnienia z powodu korozji powodując stałe maksymalne przeładowanie a dopiero po kilku kolejnych tys. km (z już wymienionym siłownikiem podciśnienia) przy przebiegu 185 tys. km od nowości auta zatarły się kierownice spalin na bieżni muszli gorącej ryjąc konkretne bruzdy. Co do sterownika silnika to zapisywał błąd przeładowania tylko na tym etapie kiedy sztanga już całkowicie była nieruchoma (zawsze błąd 17965) natomiast w przypadku zatartych kierownic spalin również nie od razu zapisywał błąd a dopiero jak kierownice już się nie ruszały wcale i zawsze był to błąd (17958). Faktem natomiast jest, iż w trasy rzadko wyjeżdżałem więc błędy łapał w jeździe miejskiej (a wolno nie jeżdżę).
ciahciah Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 pisząc w ogóle nie wiozłem pod uwagę że gruszka też może się zakleszczyć no bo w A4 to chyba rzadkość, przynajmniej ja jeszcze nigdy nie spotkałem się z tym w takim przypadku nie jest nikt w stanie powiedzieć bez odkręcenie gruszki czy kierownice czy gruszka zablokowana patrząc w logi
przemik Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 statystyki nie prowadzę czy częściej turbo do czyszczenia czy grucha do wymiany, ja przyjmuje zasadę jak auto łapie overboost, w sterowniku jest zapisany błąd i od razu nie zbija przeładowania to turbo do czyszczenia, a jak od razu zbija w dodatku zbija poniżej wymaganego i potem już cięgnie do końca ok no i jest brak w sterowniku błędu przeładowania to grucha nie domaga, i to dotyczy wszystkich, nie tylko tych montowanych do góry nogami Ta zasada to troche mało ma wspolnego z rzeczywistoscią...
ciahciah Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 kropeczki nic mi nie mówią, uzasadnij swoją wypowiedz niech właściciel omawianego przypadku sprawdzi po zdjęciu cięgła gruszki czy dzyndzel turbo chodzi z oporem czy luźno, jak będzie tarło niech wyczyści turbo i wklei kilka logów 011 żebym zrozumiał swój błąd
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się