Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Proszę o ocenę logów Golf 4 ALH


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

termostat do wymiany

statyczny kat wtrysku ma wartość 73, trochę za dużą, ustaw 54-60

jeśli jest stary filtr powietrza wymień i pokaż basic setting 003 i dynamicznego 011 od 1000obr

jest katalizator?

Opublikowano

piekne korekcje,co do logow to widac tylko sprawnie dzialajacy uklad podcisnienia i sterowania turbina,lecz chyba bez zdejmowania suszarki sie nie obedzie

Opublikowano

ten przykład jest bardzo fajny, wina turbo czy gruszki :naughty:

zakładzik? :decayed: ja mówię gruszka :kox:

Opublikowano

katalizator z tego co wiem to jest

przebieg samochodu to 170tys i wyglada na oryginalny wiec temu moze tak dobre korekcje.

z tym termostatem to jeszcze sie upewnimy bo nie wiem czy samochod byl dobrze nagrzany a po wszystkich dynamicznych zapomnialem zlogowac 007 bo juz bateria padala w lapku

Opublikowano

JA również stawiam na gruszkę z powodu jej położenia :>

Opublikowano

JA również stawiam na gruszkę z powodu jej położenia :>

wiec? co zrobic z nia ?

Opublikowano

Najpierw sprawdzić, czyli zdemontować i zobaczyć czy płynnie się rusza + czy jest szczelna.

Opublikowano

nie trzeba jej całkowicie demontować - wystarczy tylko zdjąć klips z dźwigni kierownic spalin a potem koniec sztangi zsunąć w bok z tej dźwigni i wtedy osobno palcami sprawdzić ruch dźwigni kierownic spalin i osobno zakres i łatwość ruchu samej sztangi. Sztangę wciska się w gruchę z wyraźnym oporem stawianym przez sprężynę w gruszce ale po zwolnieniu nacisku sztanga musi gwałtownie pod naporem sprężyny sama wysunąć się z gruchy. Oczywiście w Golfie Mk4 gruchę ze sztangą łatwo wypiąć i wymontować od góry silnika w przeciwieństwie do A4. Grucha w Mk4 jeśli nawet skoroduje to od strony sztangi a od strony króćca podciśnienia nie, więc szczelności nie utraci.

Opublikowano

w A4 wypięcie/wpięcie klipsa to nie lada wyczyn, cierpliwość i sprawne chude palce muszą być :rolleyes:

o co chodzi z położeniem gruszki?

Opublikowano

A ja twierdze, ze grucha jest dobra.

- wymien termostat

- rozwaz czyszczenie kierownic w sprezarce

regulacja kąta wtrysku to kosmetyka

Pozdrawiam

Opublikowano

o co chodzi z położeniem gruszki?

w silnikach z turbosprężarką ze zmienną geometrią montowanych poprzecznie czyli tych w Golfach, A3, Ibizach, Octaviach, Leonach itd. (za wyjątkiem silników AFN) siłownik podciśnieniowy (grucha ze sztangą) są skierowane w dół pod sprężarkę a nie do góry nad turbo i dlatego sztanga oraz wnętrze gruszki dość szybko korodują a co za tym idzie skorodowana sztanga z warstwą rdzy blokuje się w uszczelniającej plastikowej tulei na wyjściu z gruchy i początkowo się tylko zacina a potem ruch sztangi jest już całkowicie niemożliwy. Z tej też przyczyny w tych silnikach notlauf jest spowodowany albo zmienną geometrią albo zardzewiałym siłownikiem podciśnienia albo jednym i drugim jednocześnie (zazwyczaj ta ostatnia opcja występuje najczęściej).

Opublikowano

statystyki nie prowadzę czy częściej turbo do czyszczenia czy grucha do wymiany, ja przyjmuje zasadę jak auto łapie overboost, w sterowniku jest zapisany błąd i od razu nie zbija przeładowania to turbo do czyszczenia, a jak od razu zbija w dodatku zbija poniżej wymaganego i potem już cięgnie do końca ok no i jest brak w sterowniku błędu przeładowania to grucha nie domaga, i to dotyczy wszystkich, nie tylko tych montowanych do góry nogami

Opublikowano

dodam ze w silniku nie bylo żadnego błędu.

Opublikowano

przyjmuje zasadę jak auto łapie overboost, w sterowniku jest zapisany błąd i od razu nie zbija przeładowania to turbo do czyszczenia, a jak od razu zbija w dodatku zbija poniżej wymaganego i potem już cięgnie do końca ok no i jest brak w sterowniku błędu przeładowania to grucha nie domaga, i to dotyczy wszystkich, nie tylko tych montowanych do góry nogami

no to praktyka w diagnozowaniu turbodoładowania w silnikach poprzecznych z VNT szybko zmieniłaby Twoje podejście do takiej ich interpretacji gdyż z własnego doświadczenia wiem (na własnym i kolegów diagnozowanych samochodach), że nie ma Twoja interpretacja odzwierciedlenia w praktyce. Osobiście przerabiałem sporo przypadków, że po overboost'cie ciśnienie nie spadało do końca logu utrzymując się na stałym poziomie 2570 mbarów a przyczyną była całkowicie zablokowana sztanga w gruszce (oczywiście w pozycji maksymalnie wciągniętej) przy sprawnie pracującej dźwigni kierownic spalin a zauważ, że właśnie jeżdżę Golfem. U mnie najpierw właśnie padł siłownik podciśnienia z powodu korozji powodując stałe maksymalne przeładowanie a dopiero po kilku kolejnych tys. km (z już wymienionym siłownikiem podciśnienia) przy przebiegu 185 tys. km od nowości auta zatarły się kierownice spalin na bieżni muszli gorącej ryjąc konkretne bruzdy. Co do sterownika silnika to zapisywał błąd przeładowania tylko na tym etapie kiedy sztanga już całkowicie była nieruchoma (zawsze błąd 17965) natomiast w przypadku zatartych kierownic spalin również nie od razu zapisywał błąd a dopiero jak kierownice już się nie ruszały wcale i zawsze był to błąd (17958). Faktem natomiast jest, iż w trasy rzadko wyjeżdżałem więc błędy łapał w jeździe miejskiej (a wolno nie jeżdżę).

Opublikowano

pisząc w ogóle nie wiozłem pod uwagę że gruszka też może się zakleszczyć :notworthy: no bo w A4 to chyba rzadkość, przynajmniej ja jeszcze nigdy nie spotkałem się z tym

w takim przypadku nie jest nikt w stanie powiedzieć bez odkręcenie gruszki czy kierownice czy gruszka zablokowana patrząc w logi :good:

Opublikowano

statystyki nie prowadzę czy częściej turbo do czyszczenia czy grucha do wymiany, ja przyjmuje zasadę jak auto łapie overboost, w sterowniku jest zapisany błąd i od razu nie zbija przeładowania to turbo do czyszczenia, a jak od razu zbija w dodatku zbija poniżej wymaganego i potem już cięgnie do końca ok no i jest brak w sterowniku błędu przeładowania to grucha nie domaga, i to dotyczy wszystkich, nie tylko tych montowanych do góry nogami

Ta zasada to troche mało ma wspolnego z rzeczywistoscią...

Opublikowano

kropeczki nic mi nie mówią, uzasadnij swoją wypowiedz

niech właściciel omawianego przypadku sprawdzi po zdjęciu cięgła gruszki czy dzyndzel turbo chodzi z oporem czy luźno, jak będzie tarło niech wyczyści turbo i wklei kilka logów 011 żebym zrozumiał swój błąd :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...