Piero Opublikowano 30 Listopada 2010 Autor Opublikowano 30 Listopada 2010 Bieniek - pytałeś jak sprawdzić czy turbo przeładowuje. Oprócz testu który został opisany można podpiąć VAGa i sprawdzić to w trakcie jazdy. Dzwoń do Olka i zapytaj kiedy możesz wpaść, ale pewnie nie wcześniej niż w sobotę albo przyszły tydzień... masa roboty. Dzięki panowie za aktywność w temacie, dziś/jutro mieli wywalać kata i wszystko się wyjaśni. Apropo wymiany tylu rzeczy Flyer... widać, co potrafią "mechanicy z ASO" WYMIENIAĆ! Właściciel wrzucił już w auto ponad 8000zł, a problem nie został rozwiązany. Oprócz wymiany mechanizmu napędu pompy oleju i wymiany wtrysków które pomogły na szarpanie auta w zakresie 1800-2100 obr (a wystarczyło wyczyścić stare wtryski i też byłoby OK) - to cała reszta wymieniona niepotrzebnie. Szczególnie szkoda kasy na sprzęgło + dwumas, bo było w 100% sprawne... Tak samo EGR, N75, Turbo...
Bieniek Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 JUz nim gadalem i potwierdzil,ze moze byc katalizator.Wspominal tez cos o EGR,ale ten jest chyba sprawny. Wpisujcie mnie i Tomeksa w kajecik na srode.
Piero Opublikowano 30 Listopada 2010 Autor Opublikowano 30 Listopada 2010 OK, tylko wpadnijcie o rozsądnej porze najlepiej.
Flyer Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Bankowo katalizator... znam to autopsji Panowie U mnie wygladalo to tak: chcialem zrobic soft w aucie, wiec standardowo zrobilem komplet logow. Wyszlo przeladowanie turbo. U Rogala wyjeli turbine zeby wyczyscic, okazalo sie, ze upalony jest wirnik wydechowy. Zalozylem nowke sztuke. Po 2 dniach problem z "odglosami" powrocil. Skonczylo sie na wywaleniu kata, auto zaczelo wreszcie jezdzic.
Piero Opublikowano 30 Listopada 2010 Autor Opublikowano 30 Listopada 2010 No i wszystko w temacie. Ja bym zaczął naprawę od: zrobienia logów, później od sprawdzenia/wymiany turbo, kolejny byłby EGR i KAT. Mechanik z ASO zaczął od wymiany sprzęgła z dwumasą. Pan pracuje na stanowisku "diagnosta" czyli zawodowo w ASO określa przyczynę usterki...
Piero Opublikowano 5 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2010 Na pewno napiszę tylko jeszcze nic nie wiem, kolega nie dzwoni. Jak tylko się dowiem co było dam znaka. EDIT: Kata nie wyjęli, ktoś tam stwierdził, że nie ma sensu bo to na pewno nie to... itp. itd. Kumpel stracił cierpliwość i w tym tygodniu przyjeżdża do nas na serwis z drugiego końca Polski, także jak załatwimy z Olkiem problem to dam znać co było nie tak
waldekkk Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Potwierdzam wypowiedź @Flyer .Wczoraj odstawiłem auto do warsztatu na wybicie kata + wymiana plecionki.Po robociźnie jazda próbna :> w/w dźwięki zamarły.W warsztacie w którym to robiłem wstawiono rurkę w katalizator -tak polecił mi "gość" który zajmuje się wydechami od kilkunastu lat.Wcześniej zmieniałem alternator na nowy(nie nadawał się do naprawy),oraz po jakimś tam czasie Egr +N75-ze względu na w/w odgłosy i szarpania.Po tamtym zabiegu dalej "wyło" ale już nie szarpało w przedziale 1800-2000 więc połowa sukcesu).Po przejrzeniu kilkunastu tematów z w/w problemem postawiłem 50/50 że albo turbo albo kat.Zdecydowałem się na kata ponieważ już "plecionka" nie funkcjonowała jak należy.Po całym zabiegu irytujący odgłos zamilkł.Koszt to 300zł na "gotowo".
miszaj Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 mam identyczny problem w 2.0 BVA 163ps czyli zmodyfikowanym BRD. dzwonie do mechaniora zeby sie umowic na wywalenie kata;izatpora..
POPO Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 miszaj jak chcesz wywalić kata jak ty masz DPF?
miszaj Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 jestem laikiem w tym temacie, nie wiedzialem ze jedno drugie wyklucza. Co wiec mam zrobic ? u mnie ten dzwiek pojawia sie czasami tylko ale chce to wyeliminowac... dzieki za odpowiedz.[br]Dopisany: 10 Styczeń 2011, 09:55_________________________________________________juz dojzalemw innym temacie dot DPF. bede niebawem kontsktowsl sie z MR Motors i niejakim panem Witkiem i wywale DPF dla swietego spokoju i moze program jakis wskoczy.dzieki
Renegade Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Na szybko. Pierwsze z brzegu. Podobne tematy, podobne problemy (forum golfa). Tematów oczywiście więcej w zależności od chęci i znajomości używania f-cji szukaj, powracających w różnych odstępach czasu na fora. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=374985&p=4577708&hilit=surge#p4577708 [mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie??? http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=365381&p=4456824&hilit=surge#p4456824 Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL Na zagranicznych forach podobne wyjaśnienia, oscylujące wokół surge turbulum. Dodatkowo okraszone związanymi nie bezpośrednio z surge, zagadnieniami chociażby takimi jak zatkane "katownie" czy problemy z geometrią VNT lecz odbiegają one w ocenie userów którzy problem przegryzali samodzielnie bądź z pomocą fachmajstrów od przewodniego motywu powrotu "tlenu" (surge). Niektórzy powodowani uwagami na forach, pomimo braku przeładowania czytaj notorycznych notlaufów czyszczą VNT, bebeszą DPF-y i "katownie", lecz dźwięk pozostawał.
Bieniek Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Ja chyba rozwiazalem problem.Tak sie zlozylo, ze w weekend rozszczelnil mi sie IC. Zlozylismy i poprawilismy drugi i o dziwo dzwiek ustal. Jeszcze pojezdze i zobaczy, czy faktycznie jest cisza. Kata i tak wycinam
POPO Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 umnie ten dźwięk czasem jest a czasem go nie ma, miałem tak w octavi i golfie, uważam że tak ma być
cieniasek1981 Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Moim zdaniem to jest wina wirnika w turbinie. Pojawil sie juz w niej luz. Proponowalbym udac sie do specjalistow od turbin.
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Moim zdaniem to jest wina wirnika w turbinie. Pojawil sie juz w niej luz. Proponowalbym udac sie do specjalistow od turbin. Ta z pewnością. Panowie a ja wam powiem ze ten odgłos to tak naprawde nic powaznego. Jest to najzwyczjniejsze nadwydajność turbiny przy niskich obrotach silnika. Ja nie mam kata i w niewielkiej mierze mam taki odgłos. Ale naprawde w niewielkiej. A więc spokojnie mozna z tym smigać i nie ma sie co zamartwiać. Na pewno wyjęcie kata pomoze w duzej mierze. Bo spaliny juz bedą miały swobodniejszy wydech. Poprostu gdy bys to miał pod obciązeniem to była by lipa. Ale po przegazowaniu to jest ok. Musi gdzies ten wirnik sobie wychamować przeciez jak obroty spadną w silniku to wirnik przez pare s jeszcze pompuje i to duzo za duzo. Pozdro ZC
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się