Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Webasto nie działa jako dogrzewacz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

u mnie dawka jest ustawiona na 171 ms i nic nie dymi :) nawet przy rozruchu :przebiegly:

Opublikowano

u mnie dawka jest ustawiona na 171 ms i nic nie dymi :) nawet przy rozruchu :przebiegly:

Było tak trzeba od razu napisać:) Chciałem iść na kompromis z tym dymieniem, ale jak u Ciebie z taką dawką nie dymi to muszę to w końcu rozebrać. Najpierw spróbuję zmierzyć dawkę.

Jedno pytanie: Czy świeca grzeje zawsze w trakcie pacy ogrzewania, czy tylko przy rozruchu?[br]Dopisany: 16 Luty 2011, 18:03_________________________________________________Może warto nową świecę założyć?[br]Dopisany: 16 Luty 2011, 18:21_________________________________________________Moja świeca wygląda tak:

98c3627207144a81.jpg[br]Dopisany: 16 Luty 2011, 19:12_________________________________________________Rano znowu dym, a teraz no flame...

Biorę pod uwagę świece albo ewentualnie pompkę, ale czy to możliwe, żeby podawała za dużo? Jakoś nie chce mi się wierzyć, że coś w piecu jest nie tak, bo auto jest jak nowe, przebieg 150tkm, piec używany pewnie raz na tydzień :)

Opublikowano

Zrób pierwsze tak jak Pikuś pisał sprawdź dawkę paliwa :) być może wężyk ma male załamanie i zakłóca dawkę :dontknow:

Opublikowano

Zmierzyłem dawkę wielokrotnie. Mam od 38-40ml.

I:

Pompa dozująca -V54- zostaje teraz wysterowana przez 250 sek. z częstotliwością 5 Hz (5 impulsów na sek.). Nastawiona w pompie dozującej -V54- wydajność wynosi przy tym ok. 0,03 ml na skok (0,03/1000 l)

II:

Wartość wymagana:

34 ml -2 ml /+4 ml (dopuszczalny zakres tolerancji 32 do 38 ml) oczywiście dla wartości 176ms

Przepraszam, ale chyba podane przez ciebie dwie informacje są ze sobą sprzeczne. Najpierw napisałeś, że pompa jest wysterowana na 250sek. z częstotliwością 5 Hz, a zaraz poniżej, że wartością wymaganą jest 32-38ml przy taktowaniu 176ms , co odpowiada 5.7Hz.

Oczywiście sprawdziłem wielokrotnie i mierzona dawka nie zależy od taktowania ustawionego ręcznie w adaptacji 02.

Przeprowadziłem wiele obliczeń (proporcje itp.) i wyszło mi, że muszę zwiększyć wartość w 02 aż o 25ms, żeby dawka wyszła odpowiednia.

Muszę to poskręcać wieczorem i przetestować ogrzewanie.

A oto foto z operacji:

5d79850b4fdfe2eb.jpg

Zalecenia do wykonania tej operacji

1. Wyciągnięcie rury, która leci od IC do EGR (jedna śruba, zawleczki w pozycji zwalniającej klipy, wyjęcie z filtra węża paliwa z podgrzewaczem)

2. Odkręcenie stalowej pokrywy, która zakrywa czujnik płomienia itp.

3. Wyciągnięcie brązowo-żółtej wtyczki ze sterownika ogrzewania

4. Wyciągnięcie węża paliwa i dołożenie własnego

Przed testem, trzeba oczywiście uzupełnić paliwem dołożony wąż, można poprzez test wyjść albo poprostu poprzez test dawki. Uwaga, dołożony wąż musi być pełny również po zakończeniu pompowania.

Sprawdziłem wąż paliwa w komorze silnika i jest luźny, więc nie może być ściśnięty. Wieczorem ściągnę osłonę podwozia, która zakrywa pompkę i zobaczę czy tam się coś nie dzieje.

Może jakieś sugestie co robić dalej, może nowa pompa, czyszczenie pompy?

Pozdrawiam

Opublikowano

Te starsze piece już tak mają że dymi no ale pewnie jest jakaś przyczyna tego :wink4:

Opublikowano

Zmierzyłem dawkę wielokrotnie. Mam od 38-40ml.

I:

Pompa dozująca -V54- zostaje teraz wysterowana przez 250 sek. z częstotliwością 5 Hz (5 impulsów na sek.). Nastawiona w pompie dozującej -V54- wydajność wynosi przy tym ok. 0,03 ml na skok (0,03/1000 l)

II:

Wartość wymagana:

34 ml -2 ml /+4 ml (dopuszczalny zakres tolerancji 32 do 38 ml) oczywiście dla wartości 176ms

Przepraszam, ale chyba podane przez ciebie dwie informacje są ze sobą sprzeczne. Najpierw napisałeś, że pompa jest wysterowana na 250sek. z częstotliwością 5 Hz, a zaraz poniżej, że wartością wymaganą jest 32-38ml przy taktowaniu 176ms , co odpowiada 5.7Hz.

Oczywiście sprawdziłem wielokrotnie i mierzona dawka nie zależy od taktowania ustawionego ręcznie w adaptacji 02.

Przeprowadziłem wiele obliczeń (proporcje itp.) i wyszło mi, że muszę zwiększyć wartość w 02 aż o 25ms, żeby dawka wyszła odpowiednia.

Może trochę źle napisałem, ze dla wartości 176ms. :wallbash:

Zmieniając wartość taktowania, wartość mierzona i tak Ci się nie zmieni przy teście.

Czyli czy ustawisz na 200ms czy na 150ms pompka wypluje tyle samo paliwa przy teście.

Jedynie możesz sobie wyliczyć ile ustawić żeby była odpowiednia i skorygować, chociaż serwisówka mówi o wymianie pompki jeśli podaje nie taka ilość paliwa.

Może u Ciebie przyczyna jest w dmuchawie i ma ona za małe obroty??

Opublikowano

chociaż serwisówka mówi o wymianie pompki jeśli podaje nie taka ilość paliwa.

Właśnie zamówiłem nową pompkę.

Może u Ciebie przyczyna jest w dmuchawie i ma ona za małe obroty??

Na szczęście dmuchawa ma prawidłowe obroty, jedyne co by mogło być to poluzowana śrubka na rozpylaczu paliwa, ale to by pewnie hałasowało. Po odkręceniu świecy widziałem jak kręci się coś w środku - prawdopodobnie rozpylacz, bo chyba nic innego na wirniku już nie ma.[br]Dopisany: 18 Luty 2011, 22:34_________________________________________________Podłączyłem się wczoraj jeszcze raz :)

W adaptacji w kanale 09, miałem wartość 230 zmieniłem ją na 0, bo w pierwszym poście jest napisane, że 0 jest wartością fabryczną.

Dlaczego miałem 230 w tym kanale? :)

Ustawiłem dawkę na 245ms i dalej dymi przy starcie :wallbash:

Chyba zapadła decyzja o wyciągnięciu pieca i przeglądnięciu co tam w środku jest nie tak... jeżeli dalej będzie kopcił to kupię piec z nowszego modelu...

Opublikowano

witam klubowicze, zaraz ktos mnie opie... ze wszystko jest podane ale mogl by mi ktos ładnie opisac krok po kroku co zrobic aby webasto nie włanczało sie przy kazdym rozruchu silnika, przy temp mniejszej niz 5C chcial bym aby włanczało sie tylko po włączeniu na fisie lub przez pilota, i czy mozna zmienic ta temp samoczynnego rozruchu na -15 ??????

Opublikowano

Sprobuj w kanale dopasowania 03 :)

– Wartość dopasowania 01 ogrzewania postojowe nie wyłącza się po wyłączenia silnika.

– Wartość dopasowania 02 ogrzewania postojowe wyłącza się po pracy silnika.

Prosze bardzo :) Ale pewnie masz za slaby kabel i tylko ASO :wink4:

Opublikowano

a da sie zmienic tylko temp zapłonu ???? tak myslałem ..... mam najtanszy z allegro ale mi taki wystarcza :gwizdanie: niemoge połaczyc sie tez z samo poziomowaniem xsenonow wiec pewnie jest ten sam problem.....

Opublikowano

a da sie zmienic tylko temp zapłonu ????

W Adaptacjach nie ma nic takiego .

Opublikowano

nie wiem dlatego sie pytam :gwizdanie: z webasto moge sie polaczyc, jutro nie bede mial czasu, ale w czwartek zobacze co widac na vagu, lecz chcial bym zeby ktos mnie nakierowal co mam robic

Opublikowano

dzisiaj zmierzyłem dawkę paliwa i wyszło ok 38ml, mierzyłem przez 250s ustawione w kanale 77,

i zmieniłem dawke ze 176 na 195 i niestety dalej nie odpala webasto, w piątek wyciąganie pieca,

a co może być przyczyną że pompka za dużo podaje ?chyba z czasem powinna podawać coraz mniej bo się zużywa, czy może się myle ?

Opublikowano

Spruboj dac na 171 i sprawdz :) Oczywiscie wykasuj bledy jak sa .

Opublikowano

próbowałem też 171 i też nie odpalił, ale po mierzeniu dawki wyszło że przez te 250s podało ok 38ml a powinno 34ml więc raczej zwiększyć muszę ale zwiększenie na 195 nic nie dało i dalej nie odpala,

a co może być przyczyną że pompka za dużo podaje

Opublikowano

Jakie masz bledy w sterowniku ?

Opublikowano

01406 brak powstania płomienia - jeśli w ogrzewaniu postojowym po wielokrotnych próbach jego uruchomienia nie dochodzi do prawidłowego powstania płomienia lub kilka razy z rzędu występuje usterka Przerwanie plomienia, przy czym w międzyczasie nie miało miejsca prawidłowe działanie (do ogrzewania postojowego zostało wtłoczone więcej niż ok. 70 ml (cm3) paliwa), ogrzewanie postojowe zostaje zablokowane (w ogrzewaniu postojowym może znajdować się zbyt dużo paliwa). Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero po odczytaniu i skasowaniu pamięci usterek.

Ogrzewanie zostaje zablokowane np. po zapisanej w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego liczbie prób uruchomienia, przy których nie doszło do powstania płomienia, jednocześnie może zostać przełączone na usterkę Przerwanie plomienia lub Ponowne przerwanie płomienia. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero po skasowaniu pamięci usterek.

Jeśli przyczyna tej usterki nie leży w zakresie zasilania paliwem, lecz np. po stronie układu wydechowego, to podczas każdej próby uruchomienia paliwo jest tłoczone do ogrzewania postojowego.

Jeśli zostanie wyświetlona ta usterka, przyczyną może być nieprawidłowe ułożenie przewodu poboru paliwa w zbiorniku paliwa. Dlatego w przypadku tej usterki należy sprawdzić wielkość dawki wtrysku przy napełnionym nie więcej niż 1/3 zbiorniku paliwa.

Jednostka rozpylająca jest przymocowana śrubą do wałka dmuchawy powietrza spalania , jeśli śruba ta została nieprawidłowo zamontowana, to podczas trybu spalania może się ona poluzować .

Aby w ogrzewaniu postojowym nie mogła zebrać się krytyczna ilość paliwa, komputer sterujący ogrzewania dodatkowego wyłącza ogrzewanie postojowe, gdy tylko zostanie wtłoczona obliczona ilość paliwa (maks. 70 cm3) i przez czujnik płomienia nie został rozpoznany płomień (np. po 3 próbach uruchomienia z powtórzonym uruchomieniem).

Opublikowano

mam tylko 01406 brak płomienia

palnik do wymiany/regeneracji.

Opublikowano

mam tylko 01406 brak płomienia

palnik do wymiany/regeneracji.

Przechodziles ta wymianke w tamtym roku :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...