fayera 7 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 jezeli termostat jest sprawny to nie ma znaczenia temperatura na zewnatrz. Karton pomaga tylko w tym ze silnik szybciej sie nagrźewa deva o to mi chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rikardo 3 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 zaslon cala, nie krepuj sie. nic sie nie stanie nawet jak silnik osiagnie 90stopni,chyba,ze robisz trasy to inna rozmowa. Karton działa.Dziś się przekonałem. A że ktoś sobie porównuje do żuka,nysy itd.to jego problem :gwizdanie: W poprzednią zimę znajomy miał problemy z uzyskaniem 90 stopni w octavii i podczas wizyty u mechanika gość stwierdził, że spotkał się z takimi problemami w niektórych autach i jako powód wskazał duże ujemne temperatury. Polecił mu zasłonić częściowo chłodnice i efekt był taki, że silnik osiągał właściwą temperaturę bez problemu a w myśl co niektórych teorii termostat powinien być do wymiany. Doskonale pamiętam żuki, nysy które miały żaluzje oraz fiaty tam się zasłaniało chłodnice właśnie po to aby silnik szybciej osiągał właściwą temperaturę pracy co miało znaczenie dla jego trwałości. Minusem tego może być ewentualne przegrzanie silnika jak ktoś będzie z tym jeździł przy temperaturach dodatnich. Wyłączanie ogrzewania mija się z celem ponieważ klimatronik włącza dmuchawę gdy płyn chłodzący osiągnie już wystarczająca temperaturę a jechać z zaparowanymi szybami nawet dla bezpieczeństwa jest raczej ryzykowne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RS 2 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Hmmm, a co zrobicie jak sie wam z tektury papka zrobi od wody z sola na drodze? :decayed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fayera 7 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Hmmm, a co zrobicie jak sie wam z tektury papka zrobi od wody z sola na drodze? :decayed: Nie dopuścić i wymienić na new Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k0za 0 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Skończcie to pier***enie o tym że karton jest do żuka. Się sprawdza więc jest OK. Większość na forum nie ma pojęcia o co chodzi w układzie "chłodzenia" więc najlepiej jakby się nie odzywali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuzz 1 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Hmmm, a co zrobicie jak sie wam z tektury papka zrobi od wody z sola na drodze? :decayed: Kolega dawno w kraju nie był... u nas solą nie sypią BTW u mnie na osiedlu reklamowała się jakaś firma ochroniarska i rozwieszali takie niby tablice , które idealnie pasują przed chłodnice i nie rozpuszają się bo są z jakiejś pianki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaju 69 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 zaslon cala, nie krepuj sie. nic sie nie stanie nawet jak silnik osiagnie 90stopni,chyba,ze robisz trasy to inna rozmowa. bywa, że po pracy trafi się kurs do Wrocławia, bądź gdzieś indziej, dlatego wolę zostać przy 3/4... Jeśli będę widział, że się przegrzewa, to zdejmę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krych83 0 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 kolega ma wstawiony styropian, 2mm gruby całą płytę i ma ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juropek 0 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Heh ja mam korek od wyjazdu z domu do pracy, prędkość średnia z 10 km/h czyli 40-50 minut pracy silnika, ogrzewanie full nawiew na 1 i temperatura silnika około 70 stopni przez całą podróż, nawet jak go przetrzymam do 1500-2000 obrotów i temperatura skoczy do 90 to po chwili terkotania znowu mam 70. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgredek27 1 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Karteczke dla Pana za glupie zarty, a na powaznie...teraz: testowane w 1Z gdzie nie bylo swiec dogrzewających, gąbka/pianka pod panele (sztywna, sprzedawana w arkuszach chyba 80-100cm, ciemno szara, idealna ). Do wszystkich z fochem o kartony, dziwnym trafem w B4 na 100%, nie wiem jak w B5 - na kraje skandynawskie w pakiecie pojawiała się plastikowa zasłonka do grilla (od srodka maski). Przestańcie sie spuszczać na te auta, jest to samochód jak każdy inny, kwestie luksusu itp pozostawiam w ocenie kazdego. Kazdy dobrze wie że sprawność diesli w tym momencie jest bardzo duża i mało energii jest marnowane na oddawanie ciepła - stąd cały problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kowi87 163 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Co do grila A4 ja miałem taki ze od wewnątrz był obity plastikiem, że nie było przewiewu przez kratki :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgredek27 1 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Co do grila A4 ja miałem taki ze od wewnątrz był obity plastikiem, że nie było przewiewu przez kratki :gwizdanie: no i własnie o tym mowa. Niestety Panowie jak widac niektóre audi były zwieśniaczone/znyskowane/zżukowane już w fabryce :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kowi87 163 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Co do grila A4 ja miałem taki ze od wewnątrz był obity plastikiem, że nie było przewiewu przez kratki :gwizdanie: no i własnie o tym mowa. Niestety Panowie jak widac niektóre audi były zwieśniaczone/znyskowane/zżukowane już w fabryce :gwizdanie: Niektórzy to nawet pewnie nie wiedzą że grill od środka jest zaklejony plastikiem, oczywiscie nie każde A4 tak ma :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cuber 62 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Panowie , kazde następne OT w temacie i pisanie bredni skończy sie kropkiem :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejcheciny 0 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 ten typ tak już ma że długo sie grzeje. Ja mam do pracy 21 km i przy temp. -10st to 90 łapie mi po ok 11 km ale nie rozumem tego bo w pracy jeżdze tranzitem i jemu wystarcza zaledwie 3 km i ma 90 st. Albo może to jest przez to ze wiskoza sobie chodzi i to tez studzi silnik, tez spróbuje z tą tekturką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_92 0 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Ja mam zakrytą chłodnicę , kawałkiem linoleum ,auto nagrzewa się szybciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciahciah 3 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 przykro trochę, czekać 8-10km(z nawiewem HI 12km) by mój depnąć, a bez egr ponad 15km , do tego gdy płyn chłodzenia ma 90C to olej w silniku 70C(tak mi ktoś mówił) więc jeszcze nie jest w pełni rozgrzany wiec po uzyskaniu 90C(płyn) jeszcze kilka km wypadało by jechać delikatnie by olej osiągnął optymalne parametry pracy... zwróćcie uwagę ze pomimo że termostat zamknięty z drugiej strony chłodnicy pomimo braku obiegu cieczy na chłodnice występuje konwekcja(proces przekazywania ciepła związany z makroskopowym ruchem materii cieczy) w domku jednorodzinnym bez pompki cieczy centralnego ogrzewania też będziemy mieli ciepłe kaloryfery tylko wolniej, a więc żeby silnik szybciej się nagrzewał wypadało by chłodnice odciąć z obu stron a nie tylko z jednej termostatem, w bmw 2L tdi jest montowany zawór egr cieczy i zwykły termostat, są dwa zawory właśnie w celu szybszego nagrzewania silnika, u nas można w czipie zmodyfikować mapę świec żarowych podgrzewania płynu by grzały dłużej, można zmodyfikować mapę kąta wtrysku, zwiększyć ciśnienie turbo bo więcej tlenu to większa temp zapłonu(no ale szkoda turbo na zimnym silniku), to wszystko jest kosztem większego spalania, najlepsze było by webasto ustawiane grzanie uk,chłodzenia w określonym czasie przed jazdą, można by też wykorzystać spaliny do szybszego grzania płynu, możliwości dużo, w afn to jedyna wada długie nagrzewanie, gdyby to zlikwidował silnik idealny, bo można jeździć na obojętnie jakim paliwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiezak84 1 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 do tego gdy płyn chłodzenia ma 90C to olej w silniku 70C(tak mi ktoś mówił) u mnie jest zupełnie na odwrót, temp. oleju dosyc szybko rosnie do 90oC gdy płyn chłodniczy ma mniej i dochodzi max do 84oC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin248 0 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Co do grila A4 ja miałem taki ze od wewnątrz był obity plastikiem, że nie było przewiewu przez kratki :gwizdanie: no i własnie o tym mowa. Niestety Panowie jak widac niektóre audi były zwieśniaczone/znyskowane/zżukowane już w fabryce :gwizdanie: Niektórzy to nawet pewnie nie wiedzą że grill od środka jest zaklejony plastikiem, oczywiscie nie każde A4 tak ma :gwizdanie: Witam mam pytanko u mnie w B5 grill nie jest niczym zaklejony , jest normalny przepływ powietrza , jak są duże mrozy to i ja zakładam tekturę ale zainteresował mnie taki grill zaklejony plastikiem tak jest ori czy coś rezane? żeby przelotu nie było i jak on się ma do upalnych dni w lecie? , nadmuch powietrza w czasie jazdy swobodnie może padać jeszcze na dolną część chłodnicy jak by coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktorsam 3 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Mam taki grill z przedlifta jak byś chciał , wczoraj zamieniłem na polifta bez plastiku i o dziwo nagrzewa się tak samo szybko . I ja nadal będę bronił zaciekle stanowiska że auto ze sprawnym termostatem w TDI niech będzie że na VP bo nie chce mi się szarpać z posiadaczami PD powinno bez problemu uzyskać 90 stopni w mieście po 6-8 km w zależności od korków. Mój rano zawsze osiąga 90 stopni pod koniec mojej 7 km traski do pracy. Warunkiem jest umiejętne korzystanie z nadmuchu o czym już kiedyś pisałem. Więc - bez sensu jest ustawianie wysokich temperatur i siły nadmuchu na zimnym silniku bo nic to nie daje. Klimatronik otwiera wtedy klapę na maxa i puszcza całe zimne powietrze przez nagrzewnicę znacznie wydłużając czas grzania samochodu. Auto się dłużej nagrzewa więc z kratek dłużej leci letnie powietrze i zamiast marznąć 10 minut marzniemy pół godziny . Jeżeli ustawimy np temperaturę na 21 stopni, klapa zostaje częściowo zamknięta a klimatronik otwiera ją stopniowo coraz bardziej w miarę nagrzewania się silnika dzięki czemu nie wychładzamy dodatkowo zimnego silnika. Gdy auto osiągnie w końcu np 90 stopni a w aucie mamy 10 stopni może się zdarzyć że klimatronik klapę uchyli na maxa tak jak byśmy mieli odpalone ogrzewanie na HI, do czasu aż nie uzyska zadanej temperatury w kabinie, po tym czasie będzie ją powoli domykał utrzymując tą temperaturę. To samo tyczy się puszczania mocnego nawiewu - powoduje tylko niepotrzebne wychładzanie nagrzewnicy bo powietrze cieplejsze od tego i tak nie poleci . Dlatego ja puszczam nawiew na 3 kreseczki, temp na 21 stopni i nagrzewa mi się w mieście po 6-7km. Aha w moim przypadku zewnętrzna temperatura nie ma jakiegoś mocnego wpływu na szybkość nagrzewania - auto osiąga 90 stopni w 7 - do naprawdę max 9 km nawet jak jest -30 na zewnątrz. I tu mnie nachodzi jeszcze jedna refleksja - macie w ogóle założone osłony pod silnikiem i skrzynią ? Macie gąbkę pod górną osłoną silnika? Bo często ludzie zakładają głupie kartoniki a 90% ciepła im ucieka przez miskę olejową , a jak jest ona na dodatek aluminiowa to w ogóle pięknie pomaga wychłodzić silnik. Ja mam wszystkie osłony fabryczne z wytłumieniami, do tego wymienione wytłumienie pod górną osłoną silnika i może przez to nie mam problemów z temperaturą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się