Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zasłanianie chłodnicy


malinek21

Rekomendowane odpowiedzi

Zasłonienie tekturą chłodnicy nic nie daje to nie duży fiat przecież termostat nie puszcza obiegu do puki nie ośiągnie temperatury 87 stopni i trzeba się liczyć z tym ze jezdzimy dużo wolniej przez warunki panujące na drodze i też dłużej sie będzie nagrzewał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj spokój niech sobie zasłaniają jak w Żuku :tongue4:

Bo zamiast chwile przejechać bez ogrzewania to walą temp. na 23 i zdziwieni że się zagrzać nie może a jak już ktoś pisze ze mu w trasie 90 nie łapie to na bank ma wszystko sprawne :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pięknie ,ja myślałem że auto kupuję dla swojej wygody a nie po to żeby go w garażu kołdra przykrywać :wallbash:

To co mam rozgrzewać silnik czy siebie a może setka przed jazdą - będzie cieplej :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie nie piszcie o termostatach bo ja mam do pracy 6 km i po dojechaniu do pracy temp. przy takich mrozach osiąga w granicach 65 - 70 stopni , ciekawe czy kazdy kto ma B6 1,9 TDi ma walnięty termostat skoro ma ten sam problem :gwizdanie: :wallbash: nawiew jak najbardziej im mniej intensywnie wyciągamy ciepłe powietrze do kabiny to autko szybciej się grzeje :) a po drugie na jakich obrotach zmieniacie bieg 2400 rpm max ???? i jedziecie max na 3 jak nawali sniegu to jak ten silnik sie ma dogrzać :wallbash: :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie nie piszcie o termostatach bo ja mam do pracy 6 km i po dojechaniu do pracy temp. przy takich mrozach osiąga w granicach 65 - 70 stopni

No i na to nic nie poradzisz, taka konstrukcja silnika. Pomóc może ogrzewanie postojowe, ale na pewno nie tektura przed chłodnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po drugie na jakich obrotach zmieniacie bieg 2400 rpm max ???? i jedziecie max na 3 jak nawali sniegu to jak ten silnik sie ma dogrzać :

A jak mamy jeździć skoro wszyscy mówią żeby nie cisnąć gazu zanim silnik nie osiągnie optymalnej temperatury ...czyli 90 st. ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie tez to dziwne, nagrzalem auto do 90 stopni wlaczylem ogrzewanie na 22 stopnie z 5 kresek bylo i nagle temperatura spadla d 75. Kurde czyli mam marznac w aucie aby silnik byl cieply.

Tektura napewno da tyle ze osloniety od zimnego powietrza jest silnik. Na krotkie trasy pewnie cos tam pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie robilem tak i jakos mnie ta tektura nie przekonuje, bo moje audi to nie Zuk :decayed:

Wiecie jaka temperature osiaga powietrze sprezane w cylindrze? ok. 1000° Tylko ze sprezania. (swiece zarowe sa potrzebne tylko na poczatku, pozniej nastepuje samozaplon poprzez temperature sprezanego powietrza) Czyli zaraz po zapaleniu autka tworzy sie juz wysoka temperatura w silniku. Wlasciciele chlodniczek spalin maja dodatkowy plus (jak nie zaslepili EGR-u :decayed: ) Przy takich temperaturach, to ta tekturka da tylko tyle ze CZUJNIK CIECZY predzej pokaze pelna temperature -tak mysle...

Osobiscie nie bede kombinowal z tekturka, bo kiedys sie zapomne i pojade dalej i przegrzeje silnik. Mam grzane stolki, a te 5 minut w zimnym aucie wytrzymam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tektura napewno da tyle ze osloniety od zimnego powietrza jest silnik. Na krotkie trasy pewnie cos tam pomoże.

Ja testowałem ten patent w FSI, nic nie daje zwłaszcza przy miejskich prędkościach rzędu 50 kmh gdzie tego powietrza wpada pod maskę niewiele i z małą siłą. Każdy oczywiście zrobi jak zechce, ale od opowiadania bajek o cudownie szybszym nagrzewaniu silnika dzięki płatowi tektury przed chłodnicą gdy silnik grzeje mały obieg wody zęby bolą :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boze czy wy jestescie jacys ograniczeni i auto widzicie tylko do chlodnicy? tektura nie jest dla chlodnicy tylko dla komory silnika,zimne powietrze nie wpada do komory przez co auto szybciej sie nagrzewa. nie musicie wmawiac ze to nie dziala bo mam klimatronik i do pracy przy odcinku 4-5km mam 10-15stopni wiecej,co czuje w aucie.

a do Pana co pisal cos o cxujniku cieczy to jest on przy scianie grodziowej a nie przy chlodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś napisał, że mamy wyłączyć nadmuch na 8km :decayed:. Szyby ładnie by sie zaparowały :gwizdanie:

Ja tam zawsze mam włączony nadmuch na auto i jak zimny to ma chyba 2 kreski i luzik ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a do Pana co pisal cos o cxujniku cieczy to jest on przy scianie grodziowej a nie przy chlodnicy.

fakt- nie wiem gdzie jest, ale jest na bank daleko od rdzenia silnika. :)

Dlatego tez szybciej pokazuje wyzsza temperature skoro odgradzasz komore silnika od lodowatego powietrza.

Mysle ze test z tektura i bez tylko wtedy mial sens jak zrobimy to tak:

Termometr posrodku auta i kamera na niego.

Temperatura na zenatrz powinna byc taka sama za kazdym podejsciem.

Ten sam odcinek z taka sama predkoscia.

Klimatronik ustawiony na "auto" (sam dostosowuje sile nawiewu do temperatury grzanego powietrza)

24 Godziny pomiedzy pomiarami zeby silnik byl naprawde zimny za kazdym razem.

Mysle ze przy normalnym uzytkowaniu bedzie to jakies 2km (przy predkosci stalej ok. 70km/h) ktore oszczedacie z tekturka. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktos chce z oooo robic Nyse to jego sprawa :> Normalne ze w tych temperaturach silnik sie dluzej nagrzewa. Ale to chyba masochizm wylaczac nawiew i ogrzewanie zeby silnik sie szybciej nagrzal. A jak komus przeszkadza i nie moze sie z tym pogodzic ze po tych kilku km nie ma 90*C na blacie i uwaza ze to niezdrowo dla jego motorowni to radze sie przesiasc na rower :> Tam takich problemow nie ma :> A co do termostatu to nawet w obecnych warunkach jak silnik osiagnie juz normalna temperature to wskazowka nie ma prawa spac ponizej 90*C nawet przy max ogrzewaniu i nawiewie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet w moim świętej pamięci szalonym driftolonezie nie zakładałem żadnej tektury... Ale tam była wacha, zobaczę teraz w dieslu, niech stracę, założę zaraz tekturę, w nocy jak będę jechał do pracy, to zobaczę, czy jest jakakolwiek różnica. Potwierdzam natomiast to, że użytkując naszego diesla godnie, zacnie i z kulturą jak przystało w niższych temperaturach dłużej będzie się grzał - w końcu każdy z nas dobrze powinien znać pewien mały cytat umieszczony umieszczony w moim profilu... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...