Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Bardzo długo osiąga temperaturę


a4 110

Rekomendowane odpowiedzi

przeziesz jak grochem o ściane ktoś z innego forum napisał że wcześniej łapał temp po 1-1.5 km teraz po 500 metrach. Ale Ty nawet tak prostej żeczy nie rozumiesz co to znaczy "łapie temperature". Lektóra z podsatwówki sie kłania. Ciepło z kratek to sobie może leciec nawet gdy wskazówka temp nie drgnie.

Nie trzeba miec takiego kadeta i żadnego innego aby wiedziec co w trawie piszczy.

Wystarczyło się troche uczyc w szkole aby logicznie myślec a nie łamac prawa fizyki swoimi wypowiedziami na temat 90 stopni po przejechaniu niecałego kilometrze.

Inni czytający w tym wątku pewnie mają ładny ubaw, aż boki zrywają.

Pozdrawiam Cię i życzę Wesłołych Świąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynajmniej szybciej czas leci w pracy :naughty::decayed:

mi też :polew:podobno kolega wiktorsam jakiś filmik miał puszczać? :polew:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik będzie Panowie :naughty: spokojnie spokojnie. Miałem kręcić dzisiaj, ale za ciepło było - powyżej zera i zaraz połowa by napisała że to dlatego się tak szybko auto nagrzało :polew: :polew: :polew:

Ale liczę też że Ci którzy z tego powodu robili mi wycieczki osobiste jak już dostaną dowody w postaci filmiku i logów z vaga zmusza się chociaż do słowa przepraszam :) Wydaje mi się że wypadało by :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam podobnie kolego przy niskich temperaturach i krótkiej jeździe. Jak tylko na zewnątrz jest cieplej temp. silnika rośnie normalnie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kłócimy się o bzdury a tu nie o to chodzi żeby sobie udowadniać kto ma racje, poza tym filmik też nie jest wiarogodny bo niby jak chce filować temp i czas jednocześnie.

Mniejsza o to.

Napiszcie co możne być przyczyną takiego stanu rzeczy jak u mnie że auto wcale nie łapie 90 na klimatroniku max 81a dolny wąż zimny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie moich kolegów - niedowiarków :naughty:.

Próbowałem dzisiaj nagrać filmik, niestety było już dosyć ciemno, warunki tragiczne, i nie dużo z tego wyszło. Głównym problemem było takie usadowienie kamery żeby było widać zegary, mam malutką szpiegowską kamerkę i niestety nie widzę co ona nagrywa, muszę ustawiać na oko. Przez to na większości filmiku nie widać temperatury a to o nią przecież nam chodziło.

Zrobiłem też loga z VAG-COM gr 001 i tego wrzucam, choć pewnie powiecie że spreparowałem :D.

Temperatura zewnętrzna lekko powyżej zera, na termometrze domowym 0.5 stopnia, vag pokazał 2.7 stopnia dla płynu chłodzącego, po prostu program ma za słabą rozdzielczość przy tej temperaturze co zresztą widać doskonale po logach :).

Wrzucam więc logi, i mogę ewentualnie pociąć i wrzucić filmik gdzie widać przebieg jak zaczynam jazdę, i wkleić te momenty gdzie widać przebieg i aktualną temperaturę silnika, ale pewnie szanowne grono i tego nie uzna :).

Oto logi:

Log (0 - 001)

I mały komentarz

Ruszyłem praktycznie zaraz po odpaleniu, jednak chwilę się motałem z kamerką a potem musiałem puścić na zasypanej uliczce sąsiada stąd ta minutka na wolnych obrotach.

Pojechałem za miasto żeby uniknąć stania na światłach, niestety drogę masakrycznie zasypało śniegiem i nie mogłem jechać szybciej niż 50 -60 km na godzinę co bardziej odpowiada jeździe warunkach miejskich. W logach jak widać auto 80 stopni osiągnęło po około 600 sekundach od odpalenia auta co odpowiada 10 minutom jazdy. Dodam że od 80 stopni na blacie tak naprawdę mamy już 90 stopni. gdyż wskazówka wędruje automatycznie na 90 stopni.

Ogrzewanie włączone na full, ale pierwszy bieg, tak najczęściej po prostu jeżdżę. Dwójkę i trójkę uruchamiam tylko jak mam zaparowane/zaszronione szyby, dzisiaj nie było takiej potrzeby. W trybie miejskim mam znacznie więcej postojów więc i na krótszym dystansie auto złapie temperaturę.

Filmik zaraz potnę na kawałki i obrobię i wrzucę, mam nadzieję że wystarczy, a jeżeli nie - no cóż nazwano mnie kłamcą bezpodstawnie, a naprawdę nigdy nie kłamię i brzydzę się tym, więc nic innego mi nie zostanie jak nagrać jeszcze jeden żeby udowodnić szanownym kolegom jak bardzo się mylą w stosunku do mojej osoby. :hi:

Jeżeli jednak takie dowody wystarczą liczę na słowo przepraszam od tych co robili w stosunku do mnie wycieczki osobiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe a ile przejedziesz w 15 minut kolego autem bo o to się rozbija cały spór, biorąc pod uwagę że średnia z jazdy to jakieś 30 km/h ? I 15 minut to już osiągnięta temperatura max dla mojego termostatu, a jazda jak widzisz emerycka bez pałowania, widać doskonale obroty, do 2000 kręcone auto ??? Odpowiem - w 15 minut z taką prędkością przejadę 7,5 kilometra, a do osiągnięcia 90 stopni NA BLACIE a nie w vagu przejadę dokładnie 5 kilometrów czyli to o czym pisałem od początku.

Ja pitolę nawet jak człowiek dowody przedstawi to i tak mu wmówią że kłamie - szok. A co drugi pisze że auto w 5 km nie osiągnie temperatury 90 NA BLACIE czyli 80 w realu co u mnie odpowiada 10 minutom powolnej jazdy czyli dokładnie 5 kilometrom, co zresztą widać na filmiku który zaraz wrzucę !

I co śmieszniejsze większość z was na swoją obronę napisała że jeździ wolno bo śnieg i dlatego auta się nie grzeją...

I u mnie jest tak samo- na trasie, przy 90-110 km/h auto sporo szybciej łapie temperaturę,..

MASAKRA ...

[br]Dopisany: 11 Grudzień 2010, 17:27_________________________________________________Małe podsumowanie dla potomnych ...

Od kolegów usłyszałem między innymi:

Koledzy chyba auta w ciepłych garażach trzymacie jak wam po 6-7 km łapie 90 albo macie liczniki kopnięte po 6-7 km to dopiero wskazówka się rusza dziwne macie poglądy bo 90 % ludzi ma odmienne zdanie.
Kolego ja już posunąłem sie do metody ściśnięcia węża od chłodnicy a silnikiem ....(dolny)by potwierdzić miedzy innymi Twoją teorię ...i co?? jak myślisz...nie będę tego kończył ....

mam samochód w garażu ocieplonym..i 90* na blacie po 6-7 km w zimie przy mrozach i ogrzewaniu to chyba jak smreka uwiąże za samochodem....na smyka...

Taką temperaturę to latem mogę ociągnąć i to jeszcze trzeba jechać żwawo nie jak emeryt ....a termostat nowy ORI 100% sprawny ...sprawdzany przed założeniem....

uwierz kolego ze farmazony to piszesz ale ty !!!

4,7 km i 90? po miescie moze ale co 200m czerwone to zwracam honor good

Witam

Czytam i nie mogę wyjść z podziwu dla tych co im auto łapie 90 C po 5km panowie weźcie sobie prawa termodynamiki i porównajcie sprawność silnika benzynowego i diesla benzyna osiąga 90 C po 5 km bo ma dużo większe straty ciepła czemu diesel jest oszczędniejszy?? Bo ma mniejsze straty!!

Aruzzz na trasie jak ciągle jedziesz to faktycznie powinno być 90 u mnie jak miałem częste wahania temp wymieniłem czujnik i się skończyło, jak masz wskaźnik do temp oleju to możesz zobaczyć czy tem jest stała czy maleje jak maleje to termostat ale nie uwiężę nigdy że TDI złapie 90 C po 5 km.

Jak stałem w korku 2.5h trasa 10km nie było możliwości osiągnięcia 90oC.

Silniki mamy inne, jak jadę dynamiczniej to szybko wskazówka łapie pion.

wiktorsam uważam, że bzdury wypisujesz, przy 90oC włącz nawiew na temp Hi, zobaczysz ile energii odbiera ogrzewanie kabiny.

gzrybol a może masz układ zapowietrzony?

Jak widać wszystkim chodziło o 5 km, na filmiku wdać że 90 na blacie osiągnąłem po 5 ...

Oczywiście jak przypuszczałem zamiast jakiegoś słowa "myliłem się" koledzy zaczynają mnie dyskredytować: kolega powyżej napisał że 90 stopni po 15 minutach to nic nadzwyczajnego, a sam napisał w ostatnim cytacie że przez 2.5 godziny nie mógł osiągnąć 90 stopni i to uważa za normalne :shocked:

Komentarz do filmiku: jest co jest, jakość marna, kamerka umocowana do kierownicy i dlatego tak lata - ślisko było auto woziło po koleinach i musiałem kontrować ;), na początku uruchomienie vaga i temperatura płynu chłodzącego : 2.7 stopnia, umieściłem momenty gdzie widać temperaturę i kilometry, widać jak powoli jadę niestety warunki nie pozwalały na więcej niż 50 km/h, a w większości przypadków jadę wolniej - po prostu droga zasypana tak że szurałem podwoziem o śnieg, do tego koleiny...

W pewnym momencie widać piękną białą drogę :). Na filmiku jest aktualny czas, czasami widać czas na zegarze na blacie. Wszystko zgadza się też z czasem z logów vag.

Filmik nagram jeszcze jeden jak się warunki poprawią i będę mógł pojechać prawdziwą trasę z prędkością 90-110 km/h żeby dobitnie pokazać po ilu auto z silnikiem AHU i sprawnym układem chłodzenia powinno łapać 90 stopni na blacie... I wtedy nikt nie będzie mógł wybrzydzać że 15 minut blablaba

Niestety wiem już że i tak wam to nie wystarczy o czym świadczy komentarz powyżej ...

Filmik...

SUNP0002edited

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiktorsam

Miałem już Ci nic nie pisać ale jak widzę nie możesz zakończyć tego ...Więc zapytam moze o coś takiego...

Napisz mi czy dane w twoim profilu odnośnie ilości spalania ON na 100km to są aktualne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni bak 80% miasto 20% trasa spalanie na poziomie 7.6. Teraz będzie w okolicach 8-8,5 ale 100 % miasto jak wyjeżdżę bak to powiem.

Latem 100% miasto 7.5 litra.

NAJNIŻSZE UZYSKANE SPALANIE latem - 100 % miasto 6.38 - jeździłem ecodriving, NAJNIŻSZE UZYSKANE SPALANIE latem trasa - około 5 litrów, prędkość 90-110 km/h 5 bieg bez korków po drodze ekspresowej.

Moim zdaniem jest to właściwe spalanie auta z silnikiem TDI. Robię krótkie trasy - 7 km w jedną stronę, rano bez korków, po południu dosyć duże korki (7 km po południu jadę około 30 minut).

Wszystkie dane na temat mojego spalania można znaleźć w wątku na temat spalania.

A i jak piszę 100 % miasto to znaczy że jeżdżę tylko po mieście krótkie trasy...

Jak piszę o trasie to chodzi o każdy wyjazd poza miasto dłuższy niż te 10 km...

Ty byłeś właśnie jedną z osób która wyśmiała to że auto może się nagrzać na 5cio kilometrowej trasie, a jak udowodniłem że tak jest to masz jeszcze jakieś wątpliwości.

Przyznaję że ciężko mi to zrozumieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiktorsam

zapytałem bo zarzucasz ze miedzi innymi i ja mam nie sprawny termostat..

A jak Ci chyba jest wiadomo to przy niesprawnym termostacie silnik nie dogrzany zużywa więcej paliwa tak????

wiec Ci tylko powiem ze masz sporo większe spalanie niż ja w AFN

A poruszam sie praktycznie jak to sie mówi po mieście...

A jeszcze dodam ze sprawdzałem ten mój wyciągnięty stary termostat ( ori oooo )

i jest tak sprawny jak książka pisze ...87* dopiero zaczyna powoli puszczać ciecz...a jak tylko temperatura znajdzie sie w okolicy 86-stopnia to zamyka szczelnie i kropli nie puści ...

Wymieniłem go tylko bo właśnie naczytałem sie miedzy innymi takich głupot ze właśnie jak nie osiągnie 90* po przejechaniu 7-8-9 km to 100% termostat do wymiany ...

No cóż mam na zapasie i tyle ...a teorię na ten temat mam swoją ....

Kończąc pozdrawiam Cię i życzę powodzenia w udowadnianiu.... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat spalania już się dyskusje toczyły na tym forum. Powiem tylko że nie można porównywać spalania dwóch różnych osób, nawet jeżeli użytkują teoretycznie auta w takich samych warunkach.

Ja mam ciężką nogę, staram się nie ciągnąć po mieście w korku, sporo wyprzedzam. Jak jeździłem oszczędnie to i auto spaliło 6.38 a dało by się pewnie i mniej - jednak to jest po prostu nie mój styl jazdy. Do tego mam dużą dawkę paliwa ustawioną - około 2.8 - 3 ...

Teraz zimą jeszcze dochodzą katusze na placu - mam obok pracy taki piękny duży parking i nie bardzo mogę się powstrzymać przed małymi szaleństwami na ręcznym :kox:

Ty niby jeździsz po mieście, a napisz jak długie robisz trasy - ja jadę 7 km w jedną stronę, więc auto niedogrzane przez 80% czasu. Po południu z kolei auto niedogrzane przez połowę czasu ale za to spore korki...

Skoro masz sprawny termostat a auto się szybko nie nagrzewa, to może trzeba się zastanowić nad czujnikiem temperatury - i zauważ że w tym wątku zawsze pisałem że niedogrzewanie się auta, spadki temperatury to wina termostatu/czujnika...

A układ dogrzewania płynu masz sprawny ? Ja niby mam sprawny, ale leżą w domu świece na podmiankę bo stare od nowości nie były wymieniane i pewnie już nie grzeją jak nowe... Jak wymienię to jeszcze pewnie zrobię mały update ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj raz Jeszce ..wiktorsam

no właśnie ze ostatni to nie robię zdanych tras ..Max 10km i postój ..lub z powrotem ..

piszesz ze masz ciężką nogę ...wiec i lepiej sypiesz oooo do pieca co ja teraz tego nie robię bo sie nie da ( ślisko zima a ja mieszkam w górach )

skoro deptasz tam gdzie sie da a dawka paliwa ustawiona spora ..to się nie dziwię ze łapiesz troche SZYBCIEJ temperaturę wyższą niż inni ...przecież i spalasz więcej..czyż nie?

Czujnika nie sprawdze bi nie mam jak ...ale nie zamierzam go zmieniać ...jak już pisałem pokazuje i mnie 90* ale troche później niż Tobie...i trzyma ładnie potem ..wiec to bez sensu pakować kasę

A układ dogrzewania płynu masz sprawny ?

Tak mam sprawny ...ale praktycznie on mi nie podgrzewa bo ja auto mam w + temperaturze jak nim wyjeżdżam więc się nie załącza...

To tyle

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Widzę, że ciągle kręcimy się wokół tematu, który i tak trzeba zakończyć wiktorsam, Ty masz swoją wizję jak już pisałem odmienną od 90 % użytkowników TDI, to, że Twoje auto grzeje się szybciej niż AJM i AWX jak najbardziej ok jak już pisałem 5km i 90C to nawet Copperfield się kryje ze swoimi mykami.

Koledzy zakończmy ten temat bo sensu nie ma, my tu mamy rozwiązywać problemy z nie kłócić się.

Piszę to dlatego, iż zeszliśmy z głównego tematu, a ja w dalszym ciągu nie wiem czemu auto nie łapie więcej niż 81C na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że to co pisze wiktorsam jest jak najbardziej prawdą, być może jest w tej grupie 10% szczęśliwców którym trafił się w 100% sprawny termostat, wczoraj zrobiłem trasę 2x90km (temp. zew. ~-2,5stopnia) i podczas jazdy trzymał pięknie 88stopni, ale wystarczyło zatrzymać się na chwilę żeby temp. silnika zaczęła spadać... u mnie najbardziej zastanawiające jest to, że 50stopni łapie bardzo szybko po ~1-3km lub w czasie potrzebnym do odśnieżenia auta... jak złapie te 50 st. to już idzie baaardzo wolno ( w logach kolegi wiktorsam tego nie widać, cały czas temp pięknie się wspina do góry... ) - obstawiam, że przy tej właśnie temp. termostat zaczyna "popuszczać" i dlatego ciężko złapać mu odpowiednio szybko temp. i utrzymać ją...

Oczywiście, bez znaczenia nie jest - dawka paliwa i styl jazdy( ale co styl jazdy ma do pracy na wolnych obrotach? :kox: )

Moim zdaniem najwyższa pora żeby inżynierzy wprowadzili elektroniczne sterowane termostaty - nie byłoby aż takich problemów...

P.s. wszystkie obserwacje były przy pomocy klimatronika

Pozdrawiam :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co watek inna odpowiedz...u mnie jest tak samo, garowalem ostatnio do Czewy i 70 stopni max...proste pytanie do Was - wymienic termostat/czujnik temp cieczy czy tez nie? Wiem - bedzie odpowiedz zrob VAG...dziekuje za odpowiedz ale co w przypadku gdy tam bedzie wszystko ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wątku dodam swoje 3gr. 90 na blacie łapie mniej więcej 7km jazda tak do 100. I podczas jazdy cały czas trzyma się wskazówka pionowo. Co innego gdy gdzieś się zatrzymam na kilka minut wtedy od razu spada. Wg mnie poza tym termostatem zależy też temp ustawiona na climatronicu,oraz siła nadmuchu. ja mam cały czas 18 bo jak mi się auto nagrzeje to w środku jest za gorąco:) Po ustawieniu na HI temp też diametralnie spada na wskaźniku. Po przesiadce z B4 stwierdzam ze w B6 ogrzewanie jest masakrycznie wydajne :> Gdy jeździłem 1Z robiłem kiedyś test podczas dojazdu do pracy, po przejechaniu na zimnym nadmuchu jak dojeżdżałem temp dochodziła do 80, gdy jechałem od razu z ogrzewaniem na max ledwo się podnosiła na tym samym odcinku i temp zawietrznej. Po odetkaniu EGR silnik również zaczął nagrzewać się szybciej. Kolejna kwesta że w niektórych modelach są świece zatopione w płyn, przez co szybciej się nagrzewają. Niestety trzeba przywyknąć do mrozów i wolniejszego nagrzewania naszych autek i nie szukać dziury w całym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...