kubat82 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Proszę o pomoc, nie wiem co się dzieje, przez ostatnie trzy zimy nie miałem żadnych problemów z odpalaniem auta, a w czasie ostatnich mrozów (nie tak wielkich ok. -10), nie mogłem odpalić auta. Jak jest cieplej pali bez problemu. W czasie mrozu odpala na około 3 sekundy i zaraz gaśnie. Potem ma objaw jakby nie kręcił rozrusznik. Po kilku próbach jak w końcu zapali pracuje bardzo nierówno (mechanik twierdzi że pali tylko na 1 lub 2 cylindry). Ten sam mechanik twierdzi że kąt wtrysku jest ok, rozrusznik ok, świece ok. Jego diagnoza to brak kompresji w czasie mrozu kiedy to metal trochę zmniejsza objętość. Wiąże się tol z wymianą lub regeneracją elementów silnika ;( . Pomocy, sądziłem, że to jakaś pierdoła a tu taka diagnoza. Może ktoś słyszał o takim przypadku...
hubipl9 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 To może jeszcze sprawdzić filtr paliwa? Może miałeś zalane jeszcze paliwko bez zimowych dodatków i przymarza trochę i zmniejsza przepływ. Jak się rozgrzeje to wszystko jest ok? Oleju nie bierze? Raczej jakby się kwalifikował do takiego remontu to brałby olej. I jeszcze co rozumiesz pod pojęciem "jakby nie kręcił rozrusznik"? Wał wogóle się nie obraca? To może akumulator słaby po prostu?
kubat82 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2010 Ostatnio jakby trochę za dużo ubyło oleju, a filtr paliwa jest ok[br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 17:56_________________________________________________żeby było ok, musi popracować kilka sekund. Jak jest cieplej niż ok -7 nie mam żadnych problemów [br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 18:00_________________________________________________Nie znam się za dobrze ale ma objaw jakby nie łapał tylko kręcił bez chrakt. "chechłania" aku nowe
zbychzz Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 a czy do tej diagnozy dostałeś pomiary ciśnienia sprężania na każdy gar ? mechanik może mieć rację ale to trzeba potwierdzić pomiarami.
_Solar_ Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 sprawdz czy napiecie na przewodach od swiec żarowych dochodzi
kubat82 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2010 nie twierdze że mechanik nie ma racji, Jutro ma sprawdzić kompresję więc zobaczymy
hubipl9 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Jak mówisz, że świece sprawdzone aku nowe i samochód nie zakaszle nawet to mi to wygląda na problem z układem paliwowym.
kubat82 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2010 też jutro sprawdzi bo to może wtryskiwacze ale raczej nie
Daimos Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 .... Potem ma objaw jakby nie kręcił rozrusznik. ... ...mnie to wygląda na słaby rozrusznik, chociaż tak naprawdę w dieslu przyczyn może być kilka i jak się razem wszystko zbierze to ciężko stwierdzić jednoznacznie co jest przyczyną
kubat82 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2010 rozrusznik sprawdzał i mówi że jest ok. jak jest ciepło to kręci normalnie i pali bardzo dobrze
Pretor Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Jeśli zeszłej zimy palił dobrze to nie wierzę, że w ciągu roku masz problemy z kompresją. Co do wtrysków czy cylindrów sprawdź korekcje, z grubsza będziesz widział czy jest coś nie tak. Ostatnio jakby trochę za dużo ubyło oleju, a filtr paliwa jest ok[br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 17:56_________________________________________________żeby było ok, musi popracować kilka sekund. Jak jest cieplej niż ok -7 nie mam żadnych problemów [br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 18:00_________________________________________________Nie znam się za dobrze ale ma objaw jakby nie łapał tylko kręcił bez chrakt. "chechłania" aku nowe Masz na myśli, że kręci sam rozrusznik i nie obraca wałem?
Daimos Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 no to masz bendix w rozruszniku do wymiany
kubat82 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2010 tankuje na orlenie więc nie powinno być najgorzej z paliwem, a poza tym czego bym nie zalał i tak objaw jest taki sam.
paput Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 a nie zapala Ci się kontrolka immobilizera czasem przy odpalaniu?
paput Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 to ja miłem podobnie jak filtr był zabity brudem i co chwila się zapowietrzał raz łapał i chodził przez chwilę i zaraz gasł
kubat82 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2010 filtr ma około 20 tys. przebiegu ale zanim rozbiorę silnik zmienię na wszelki wypadek najpierw filtr.
wiktorsam Opublikowano 8 Grudnia 2010 Opublikowano 8 Grudnia 2010 Na ile szacujesz przebieg swojego auta ? Problemy z kompresją w tym silniku to uwierzę ale jak auto grubo ma powyżej 500 tyś. Wg mnie jeżeli rozrusznik nie kręci wałem to bendix do wymiany. Świece masz sprawne ? Może mechanior chce Cię naciągnąć ? Ja bym go olał i sam sprawdził świeczki, i jeżeli rozrusznik wyje a nie kręci wałem to wymienił bendix. Świeczki sprawdzisz miernikiem, sprawne mają opór w granicach 1 ohm, im więcej tym gorzej. Tylko najpierw sprawdź opór samych kabelków od miernika łącząc je razem . Bo ostatnio koledze sprawdzałem świeczki i wyskoczyło 20 ohm i już mu kazałem kupować nowe, ale na szczęście sprawdziłem czy na kablu nie mam za dużej oporności. I na koniec rada - jeżeli mechanior nie jest twoim przyjacielem, nie stać Cię żeby co chwilę wymieniać pół auta, naucz się sam diagnozować choćby podstawowe rzeczy jak filtry, świece, kup sobie vaga, poczytaj o diagnostyce TDI, a gwarantuję że w portfelu zostanie Ci znacznie więcej pieniędzy. Ja nie mam możliwości samodzielnej naprawy auta, ale usterki diagnozuję sam i mechaniorowi tylko pokazuję co ma wymienić, bo jak miałbym się zdać na jego łaskę/umiejętności to bym dawno poszedł z torbami ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się