RS Opublikowano 22 Grudnia 2010 Opublikowano 22 Grudnia 2010 No mnie tez nie... A ten bialy dym masz gesty czy czy taki sredni? Oczywiscie nie mowimy tu o dymie po odpaleniu auta na zimnie
turdzi Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 on chyba ma na mysli dymienie podczas jazdy
RS Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Ja ostatnio tez zauwazylem ze DPF ma czeste fazy czyszczenia. Po sprawdzeniu Vagiem bledow okazalo sie ze mam awarie czujnika drugiego temperatury spalin i wyczytalem na necie ze wlasnie ten czujnik dostarcza danych do komputera ktory wylicza sobie na podstawie jego danych, oraz danych z przeplywki i z czujnika pierwszego cisnienia spalin, kiedy ma wlaczyc faze wypalania filtra. Ciekawostka jest ze Komputer ma 2 profile wedlug ktorych wylicza sobie kiedy bedzie wypalal. Drugie wyliczenie powstaje na podstawie danych z sondy Lambda, czujnikow temperatury spalin, oraz profilu stylu jazdy -ktory komputer potrafi rozpoznac. Pisze to jako nie jako OT tylko jako ciekawostke w tym temacie, bo mysle ze beda go czytac nie tylko ci co chca wycinac DPF-a, ale moze sa tez tacy co chca go zostawic i chcieliby zrozumiec dlaczego jest cos nie tak. Czyli jezeli nawali ktorys z tych czujnikow, albo przetrze sie kabelek to zaczyna sie cyrk z DPF-em.
FiodoRR Opublikowano 24 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2010 co do dymu - jak auto stoi to dym (biały) wydaje mi sie własnie taki gęstrzy (kiedyś fura brała mi płyn z chlodnicy i wtedy to był jeszcze bardziej gęsty dym) poczas jazdy trudno powiedzieć bo słabo widać w lusterku. Ale jak mówiłem wcześniej może to jest subiektywne wrazenie z powodu na niskie temapratury (a wiadomo wtedy wydaje sie ze dymu jest wiecej) Generalnie szczam na ten dym dopki auto jedzi poprawnie Co jeszcze zauważłym, co jest inaczej: teraz słychać o wiele głośniej świst turbiny ciekawe czemu.. Tygrys ja mialem dokładnie tak jak piszesz, musiał mi paść jeden z czujników (choć komputer pokładowy tego nie pokazał) bo włączyła mi się procedura wypalania DPF, wypaliłem go i po kolejnych 200km znowu się włączyła (jechałem na trasie więc nie było opcji żeby sie zatkał). Dopiero przy tym drugim wypalaniu DPFa jak po pół godziny nie chciał sie wypalić, włączyła się kontrolka świec żarowych i tryb awaryjny. Całe szczęscie że akurat byłem juz u siebie w mieście. Podjechałem do aso wyminili czujnik Kolejnym raz juz nie miałem tyle szczęscią, po 3 dniach procedura DPF włączyła mi się w korku w Warszawie.. na wylocie w Łomiankach już znowu, świece żarowe i tryb awaryjny i tak w trybie dokulałem się do Torunia (200km) wynik: DPF zapełniony w 98% Lepiej to gówno wyciąć i mieć spokój raz na zawsze
matti_pl Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Lepiej to gówno wyciąć i mieć spokój raz na zawsze Potwierdzam, teraz już nie ma co się zapchać Tygrys dziwne, że jak miałeś awarie czujnika temp.spalin to nie przeszedł odrazu w tryb awaryjny
RS Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Fiodorr- glosniej slychac u ciebie swist tej turbiny bo teraz masz tylko 2 tlumniki koncowe i nic wiecej, tylko same rurki do silnika. Zadnych tlumnikow srodkowych nie masz, a DPF-a wyciales wiec nic nie tlumi juz dzwieku turbiny. Mnie sie to nawet podobalo... :naughty: A co do czujnikow to delikatnie mnie zmartwiles.... [br]Dopisany: 24 Grudzień 2010, 10:47_________________________________________________ Tygrys dziwne, że jak miałeś awarie czujnika temp.spalin to nie przeszedł odrazu w tryb awaryjny Bo mam blad sporadyczny
gucioslaw Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 U mnie po wycięciu DPF'a też słychaś delikatny świst turbiny. To normalne? Mi się nawet podoba
FiodoRR Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2011 i co teraz... zapaliła mi sie kontrolka że DPF jest zapełniony (no tak tyle że mi go przecież WYCIELI). Przejechałem 400 km z tym i powiem wam że teraz po odpaleniu silnika to dymi konkret. Na zdrowy rozum to albo jakis błąd w kompie, labo jakiś czujnik padł albo kurw.. nie wiem. Auto jezdzi normalnie. Czy znowu bede musial odiwedzic MR motors w Wawie czy w ASO mi ten błąd usuną (był modyfikowany soft w MR na potrzeby usunięcia DPF) I love my BRD
RS Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Ja tez tak mialem po "modyfikacji" mojego softa Nazwyczajniej MR -stosowal ten sam program co moj kumpel Pociesze cie ze mozesz tak wiecznosc jezdzic i nic sie nie powinno stac. Ja zastanawialem sie nad takim urzadzeniem symulujacym prace czujnikow po wycieciu DPF-a . Ale wiesz co, tak sobie myslalem- jezeli ci sie DPF tak szybko zapelnial, to moze przyczyna byla gdzies indziej? Na przyklad uszkodzona jakas czesc ktora powoduje nadmierne kopcenie- tak ze DPF nie nadazal z regeneracja i sie szybko zapychal. U mnie tyl bledem byl zryty EGR- wymienilem na nowy z ASO (poprawiali go chyba juz x- razy ) i Aktualnie auto chodzi od tygodnia bez bledow , wczoraj sprawdzalem zabrudzenie DPF i bylo na pulapie 20% - wypalilem go znow do zera i musze powiedziec ze nie moge narzekac na prace silnika- wszystko chodzi pikobelo... Dodac musze ze podczas powrotu z polski padl mi EGR i zaslepilem go blaszka z red bulla, ale zeby przejechac te 800km bez zapchania filtra- wymontowalem go i wstawilem zwykla rurke (mialem juz ja kiedys wstawiona) po powrocie zalozylem nowego EGR-a i tego dpf-a, ale mial notlaufa dalej i wyczytalem ze ponowne wypalanie pomaga, co tez tydzien temu zrobilem i do dzis auto chodzi bezblednie- co ciekawe- nawet nie ma problemow z ruszaniem (wczesniej szarpal- jakby sie zalewal) FiodoRR- a powiedz mi czy Rogal ci wstawil rurke czy katalizator, bo jak sie dowiadywalem to powinno sie przynajmniej katalizator wstawic, i sonda lambda powinna tez byc podlaczona oraz 2 czujnik temperatury. Po prostu komp w BRD jest juz zbyt "inteligentny" i nielatwo go oszukac :decayed:
Carlos* Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 i co teraz... zapaliła mi sie kontrolka że DPF jest zapełniony (no tak tyle że mi go przecież WYCIELI). Przejechałem 400 km z tym i powiem wam że teraz po odpaleniu silnika to dymi konkret. Na zdrowy rozum to albo jakis błąd w kompie, labo jakiś czujnik padł albo kurw.. nie wiem. Auto jezdzi normalnie. Czy znowu bede musial odiwedzic MR motors w Wawie czy w ASO mi ten błąd usuną (był modyfikowany soft w MR na potrzeby usunięcia DPF) I love my BRD Najprawdopodobniej będziesz musiał odwiedzić MR Motors jeszcze raz, na ASO raczej nie licz oni nie mają zielonego pojecia. Po korekcie w sofcie po usunięciu DPF-a nie powinno być takiego problemu,czujniki różnicy ciśnień powinny być wyłączone programowo, także nie powinno być takiego problemu. Najlepiej zadzwoń do Witka i dowiesz się wszystkiego.
RS Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 (...) czujniki różnicy ciśnień powinny być wyłączone programowo (...) ...tam jest jeden czujnik roznicy cisnienia do ktorego dochadza 2 przewody/rurki z ktorych jedna jest podlaczona przed filtrem a druga za filtrem... takie male sprostowanie
matti_pl Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 FiodoRR najlepsze w tym będzie, że po podłączeniu vaga nie będziesz miał żadnych błędów, a lampka na fisie z filterkiem będzie się palić
topor Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 panowie, a gdzie ta lampka na fisie od dpf'a sie znajduje?
topor Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 musze sie przypatrzec, jeszce tego nie dojrzałem... :gwizdanie:
RS Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 musze sie przypatrzec, jeszce tego nie dojrzałem... :gwizdanie: To sie ciesz! Bo jak sie pojawi to bedziesz sie wkurzal- moze dzis uda mi sie foto zrobic (wywolam regeneracje Vagiem to sie pokaze)
MAJKI Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 http://img356.imageshack.us/i/dpfdd0.jpg/ ale nie na fisie
ksiu85 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Panowie a jest jakas mozliwos sprawdzenia w jakim stopniu jest Dpf zapelniony?? jakas kombinacja przyciskow czy tylko podlaczenie Vaga pomaga??
RS Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Wchoduisz w Vaga w silnik-> bloki pomiarowe -> kanal 75 i tam w trzecim okienku masz zapelnienie dpf-a w procentach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się