Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Błędne wskazania poziomu paliwa - naprawa pływaka


Maxsimus

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego by masz 1.8 wiec bedziesz miec pompe paliwa, a kolega Maximus na diselka 1.9 z silnikem 1Z wiec on ma samego smoka z plywakiem i jemu bez problemu to wyczlo . A ty musisz cos po kombinowac niestety nie pomoge bo tez mam diselka :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytuje

Hej,

To ustrojstwo po odłączeniu czarnego weżyka (peszel) wyjmuje się w całości (pod odpowiednim kątem).

Przerabiałem ten temat - sprawdzone.

fakt wyjmuje sie ale tu nie oto dokładnie chodzi, a o to jak to środkowe ustrojstwo (wężyki/pompka paliwa/wskaźnik poziomu) sie wypina, czy odpina od baku,bo z wyciągnięciem tego raczej nie widze problemu...

może ktoś wie?

JAK WYPIĄĆ CAŁOŚĆ TYCH WNĘTRZNOŚCI W BAKU BY JE WYCIĄGNĄĆ?

Szczerze to nie do końca rozumiem Twoje pytanie, ale postaram się na nie odpowiedzieć :D

No więc tak, najpierw odpinasz oba czarne węże i wtyczkę, później odkręcasz ten czarny pierścień w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, czyli w lewo. No a później podnosisz to do góry, u mnie musiałem to lekko podważyć śrubokrętem bo było tak zassane, a jak już będzie luźne, to wyciągasz powolutku do góry pod skosem, później troszkę obracasz tym chyba do siebie i znowu do góry no i masz już wyciągnięte.

A żeby rozebrać tego całego smoka to ten pręt co się tak rusza z takim czarnym plastikiem pchasz do tyłu żeby się wysunął z tego ruchomego elementu, a później ciągniesz do siebie żeby wyskoczyło z zatrzasków. Następnie ten ruchomy element wychodzi bez niczego, no i masz już wszystko rozebrane na części :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pływak w benzyniakach umocowany jest do pompy za pomocą zatrzasku.....

Wystarczy włożyć rękę do baku i i wyczuć mały wystający "cypek" u podstawy pływaka i go wcisnąć i w ten sposób mamy pływak wyjęty....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pływak w benzyniakach umocowany jest do pompy za pomocą zatrzasku.....

Wystarczy włożyć rękę do baku i i wyczuć mały wystający "cypek" u podstawy pływaka i go wcisnąć i w ten sposób mamy pływak wyjęty....

Kolega omario ma rację. Wyczułem ten zatrzask i wyjąłem czujnik poz. paliwa wraz z pływakiem. Warto wcześniej wyjeździć jak najwięcej benzynki, ja musiałem moczyć łapy w paliwie.

Ps. przed robotą czapki z głów i papierosy z zębów. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U plywak wskazuje zawsze 1/4 baku nawet po zatankowaniu na ful i gdy jade na rezerwie. dopiero po odpieciu i ponownym podlaczeniu aku poziom sie zmienia ale znow zostaje nienaruszony nawet po pelnym zatankowaniu. czy to jest tez wina plywaka czy raczej elektryka? bo na VAG'u nic nie wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciezko powiedzieć wykonywałeś ten zabieg który opisał Maxsimus jezeli nic nie pomógł to może pływak jest zepsuty...Spróbuj może podmienić od kogoś innego i zobaczysz czy rzeczywiście to jest wina pływaka :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ja ostatnio tez miałem taki sam problem jak większość i postanowiłem się dobrać do tego pływaka. i udało mi sie wszystko bez problemu rozebrać. ten pływak czy nawet to sitko nie jest do niczego przymocowane porostu trzymane jest przez jego górna część. także trzeba pokombinować i jakoś wyjdzie. no właśnie ja się do tego dostałem ale niestety jest tak jak było raz odpalam i mam wskazówkę przy rezerwie a drugi raz 1/4 baku i tak w kółko i nie wiem co teraz robić czy np ten element po którym chodzą te rysiki można gdzieś kupić czy wina leży po stronie tej płytki czy możne licznik szwankuje a może coś z VAGiem jest nie tak?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w koncu rozebralem to ustrojstwo ale jak juz wszystko podlaczylem to autko nie chcialo zapalic. dopiero po podlaczeniu pod prostownik cos pomoglo. moze ktos wie co moglem zrobic nie tak???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ja się do tego dostałem ale niestety jest tak jak było raz odpalam i mam wskazówkę przy rezerwie a drugi raz 1/4 baku i tak w kółko

Jak już się dostałeś to mogłeś podłączyć omomierz, szczoteczka przesuwając się po elemencie oporowym (pływak góra dół) powinna mieć z nim stały kontakt. U mnie zrobił się luz i raz stykało raz nie. Luz zlikwidowałem i teraz działa poprawnie. Warto oczywiście wszystkie elementy przewodzące prąd przeczyścić, najlepiej specjalnym sprajem do elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

także i ja w końcu też rozebrałem całość. faktycznie w benzynce jest troszke inaczej niz przedstawiono to na fotografiach w pierwszym poście. A mianowicie ktoś wspominał o wystającym dzyndzelku więc próbowałem go namacać i znalazłem. Wiec wszystko wyciągnęłem ,przeczyściłem styki w każdym możliwym miejscu, zamonotowałem ,odpalam i nic

NADAL MAM ZERO NA WSKAŹŃIKU PALIWA I NADAL PALI MI SIĘ KONTROLKA REZERWY

może ktoś zna przyczynę:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Panowie gdzie dokładnie jest te dekielek w avancie? Podczas jazdy spadł mi wskaźnik paliwa do zera, kontrolka od wachy się świeci i podczas włączenia daje sygnał dźwiękowy. W pierwszej kolejności chcę obejrzeć te ustrojstwo, tylko nie wiem gdzie ten dekiel?

prosze o pomoc

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa u mnie wyglądała tak że bak paliwa nie zostaje odpowietrzony i pompa poddaje się podczas ssania paliwa i przez to szalał wskaźnik i padał bezpiecznik. Do wymiany poszedł elektrozawór odpowietrzający bak(zamontowany obok filtra paliwa) do sprawdzenia są przewody paliwowe.

Witam.

U mnie sprawa z wskazaniem poziomu paliwa wyglądała tak że wskaźnik pokazywał dobrze ale czasem nagle nie stąd ni zowąd wskazówka opadała na zero, zaświecała się rezerwa i po jakimś czasie się wyłączała. Problem był w tym że zaczęło mi wywalać bezpiecznik od pompy paliwa po wizycie u mechanika okazało się że pompa jest dobra a nawet usłyszałem że "nowa", więc jako zabieg "prewencyjny" wymienili mi przewody elektryczne. I wszystko było ok więc wybrałem się w trasę do Holandii ale po przejechaniu prawie 600 km bezpiecznik padł i każdy kolejny również. A że i ja wolałem dmuchać na zimne to kupiłem sobie przed trasą pompę paliwa i na stacji paliwowej w dwie godziny ją wymieniłem i dalsza droga poszła z płatka.

Może jest coś takiego że gdy pompa szaleje (robi jakieś zwarcie,zacina się) tak działa na wskaźnik paliwa (w moim przypadku).

ps. nie wiele to wnosi do tematu ale w razie wystąpienia takich objawów może warto się zainteresować pompą paliwa.

Sprawa nadla się ciągnie, bezpieczniki od pompy paliwa nadal się przepalają. Znalazłem kilkanaście wątków na ten temat ale żadnego rozwiązania, masakra.

Czujnik poziomu paliwa przeczyściłem i pokazuje prawidłowo poza tym że właśnie przed spaleniem bezpiecznika wskazówka zaczęłą iść w dół ku rezerwie

Pozdrawiam i szerokiej drogi.

Jednak wskaźnik poziomu paliwa nadal się czasami wacha co pokazać, czyli nie było powiązania z źle działającą pompą - w końcu muszę go rozebrać i przeczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i ktos mi cos pomoze, mam tak ze raz wskaznik pokazuje stan paliwa , a raz lezy na zero, dobrze ze komputer pokazuje ile jeszcze do przejechania jest kilosow, bo inaczej nie wiedzial bym ile jeszcze mam paliwka, i dodam ze na vagu nie pokazuje mi zadnego bledu, ma ktos jakis pomysl??? lub patent na to ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy u was (tym, którym udało sie wyjąć pływak) też tyle tych rurek i wężyków jest w baku, nie wiem za co sie złapać jak na to patrzę :/

zerknijcie :/

http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_naprawa_plywaka_diesel_25_1999_quattro-t86067.0.html;msg974489#msg974489

HELP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...