Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy silników klap nagrzewnicy, rozmieszczenie, opis i nastawy podstawowe w Audi A4 B6 i A4 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Kolejne (chyba juz 5) podejście do tematu wymiany silniczka V71 u mnie w B8.
Pół dnia odkręcania i jedna wielka KUPA !!!

Silniczek widać działa w przeciwieństwie do sytuacji przed wymianą. Ale co za tym idzie nie idzie wykonac Basic Setting :/ Za chiny wg instrukcji nie chciało to isc w VCDSie :/

Na te chwile mamy błędy :

01087 - Basic Setting Not Performed
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
004 - No Signal/Communication

I sam chyba tego nie ogarne bo nawet nie wiem gdzie szukac :/

Edytowane przez simon__75
Opublikowano

Mam co prawda B5 ale u mnie problem jest następujący - klima jak i grzanie działają bez zarzutu. Zastanawia mnie jedynie fakt iż przy obiegu zamkniętym dmucha z kratek elegancko ale gdy ów obieg zamknięty wyłączę to przy tej samej prędkości dmuchawy dmucha o wiele słabiej.
Czy to jest również jakaś przypadłość tychże klap?
Będę wdzięczny za pomoc.

Opublikowano

Tak, ja tak miałem.


Silniczek od zamkniętego obiegu powietrza do sprawdzenia.

Opublikowano

Dzięki za info. Napisz coś więcej - co zrobiłeś, którędy dostęp, czy VAGiem coś czesać (choć błędów nie mam) itp.

Opublikowano

Sprawdź na VAG wartości, jakie silniczki pokazują - u mnie błędu nie było, ale pokazywał o 200 jednostek inną wartość. W dodatku otwierał nawiew zamknięty zamiast zamykać - działał odwrotnie. Możesz też zrobić nastawy podstawowe.

Opublikowano

Mam co prawda B5 ale u mnie problem jest następujący - klima jak i grzanie działają bez zarzutu. Zastanawia mnie jedynie fakt iż przy obiegu zamkniętym dmucha z kratek elegancko ale gdy ów obieg zamknięty wyłączę to przy tej samej prędkości dmuchawy dmucha o wiele słabiej.

Czy to jest również jakaś przypadłość tychże klap?

Będę wdzięczny za pomoc.

Sprawdź też filtr przeciwpyłkowy

Tak, ja tak miałem.

Silniczek od zamkniętego obiegu powietrza do sprawdzenia.

Opublikowano (edytowane)

Siemka :) Panowie - przeczytałem cały temat i mimo to, że jestem totalnym lajkiem, to nie ma tu nic trudnego. Kupiłem kabel od viakena (podziękowania dla użytkownika silnik !) i zabrałem się za robotę. Wszystkie silniczki wyczyszczone. Po włożeniu ich z powrotem pojawiają się błędy:
00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)
30-00 - Open or Short to Plus
01207 - Control Module for Auxiliary Heater (J364)
49-00 - No Communications

Pierwszy błąd wiem czego dotyczy - białego silniczka V70 z prawej strony (za schowkiem) i niestety jest on do wymiany.

Nie wiem natomiast, co to za drugi błąd.

Mam zainstalowany panel od webasto, ale służy on mi tylko do przewietrzania wnętrza - wiem, że przy nim jakiś błąd wyskakuje, ale nie wiem, czy to właśnie to.

Proszę o pomoc.

EDIT.

Za błąd 01207 - Control Module for Auxiliary Heater (J364) 49-00 - No Communications odpowiedzialny jest panel menu, który jest podłączony tylko do przewietrzania wnętrza (brak webasto w aucie).

Edytowane przez vblpl
Opublikowano

Błąd dotyczy nagrzewnicy elektrycznej. Teraz pytanie czy posiadasz taką nagrzewnicę ?? Skąd masz panel od webasto ?? Jeżeli auto było wyposażone w webasto to nie ma nagrzewnicy elektrycznej. Wejdź jeszcze w sterownik Aux.Heat. (18 ) i sprawdź błędy. Może coś jest źle zakodowane.

Opublikowano

Już wiem o co chodzi. Mam panel menu, ponieważ sam go montowałem do przewietrzania auta i stąd ten błąd - to normalne, jak się nie ma webasta, a ma się panel menu. Teraz tylko pytanie, czy z tym błędem zrobię nastawy podstawowe?

Opublikowano

Zrobisz bo nastawy nie robisz w 18-webasto tylko w klimatroniku

Opublikowano

Mam pytanko, nie dotyczące audi, ale passata B5, dlaczego nie mogę zrobić nastaw klap klmatronika , tylko wywala mi błąd , aż podpiąłem do swojego do mojego autka , ale u mnie działa bez problemu!

Opublikowano

Silniczki do wymiany.

Opublikowano

a z kompa moge sprawdzic ktore czy jak to stwierdzic?

Opublikowano (edytowane)

Ewidentnie ten: 8E1820511B - silnik nastawczy klapy rozmrażania - zielony (V107)

VAG/VCDS w dłoń i sprawdź bloki pomiarowe tego silniczka.

Edytowane przez nitroo
Opublikowano

Dzisiaj się zabrałem w końcu za zrobienie porządku z błędami z climatronica (potencjometry wywalały błędy). Najpierw rozebrałem te silniczki, które wskazywał vcds ale nie widziałem żeby były jakoś specjalnie zasyfione, na wszelki wypadek popsikałem środkiem do czyszczenia potencjometrów, zamontowałem do autka, zrobiłem kalibracje i mam pytanie: czy czyszczenie potencjometrów miało jakikolwiek wpływ na to, czy wystarczyłaby sama kalibracja :eusathink: i kolejne pytanie czy w najbliższym czasie mogę spodziewać się znowu wywalenia błędów?

Opublikowano

Zapewne wrócą w niedługim czasie.

Opublikowano

Raczej sama kalibracja pomogła.

Opublikowano

koledzy mam pytanie który z silniczków odpowiada za nawiew przedniej szyby... zauważyłem ostatnio że w momencie kiedy ustawiam nawiew na szybę powietrze zupełnie nie wieje na szybę.... dzięki za pomoc

Opublikowano

Sprawdź błędy

Nie ma typowego silnika na szyby, któryś otwiera się np do połowy

Poczytaj pierwszą stronę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...