tomek533 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Jak długo powinna się świecic kontrolka od grzania świec? Temp. ok -10
andy_sky Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 wszystko zależy od temp. otoczenia
dziadek Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Zależy od temp, tylko teraz pytanie: cieczy chłodzącej czy temp otoczenia? ale chyba cieczy bo silnik moze być ciepły przy niezmiennej temp otoczenia. @Musashi a te 5 sek to jakiś max? jest to gdzieś określone w jakimś manualu?
andy_sky Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Zależy od temp, tylko teraz pytanie: cieczy chłodzącej czy temp otoczenia? ale chyba cieczy bo silnik moze być ciepły przy niezmiennej temp otoczenia. @Musashi a te 5 sek to jakiś max? jest to gdzieś określone w jakimś manualu? masz rację mówiłem o pierwszym rozruchu
tomek533 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2010 do 5 sek. A jeżeli grzeją dłużej? Chodzi oczywiście o pierwszy rozruch na zimnym silniku. To do wymiany?
michu93 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 dodajmy, że czas świecenia się kontrolki jest tylko orientacyjny a nei dokładny z czasem grzania się świec osobiście nie spotkałem się, żeby świeciła się dłużej niż te 5 sekund.
Mario_Ref Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 A jeżeli grzeją dłużej? Chodzi oczywiście o pierwszy rozruch na zimnym silniku. To do wymiany? W zeszłym roku padł mi czujnik temperatury płynu chłodzącego. Lampka świecy potrafiła się świecić nawet kilkanaście sekund zanim zgasła. Myślałem że to świece ... a skończyło się na wymianie czujnika ...
author0928 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Dziewczyna ma B6 AWX i w lecie kontrolka zaraz zgasła... Wczoraj odpalałem po nocy temp -8 na blacie i kontrolka świeciła dość długo ok 15/20 sekund... Już któryś raz zauważyłem że świeci dość długo w porównaniu do mojego AFNa. U mnie rzeczywiście świeci dłużej niż w wyższej temperaturze ale nigdy nie świecił więcej jak 5 sekund, a tutaj w AWXie gruuubo ponad 10... Moim zdaniem jeśli autko ładnie odpala to nie ma się tym co przejmować.... Najlepiej słuchać kiedy przekaźnik wyrzuci i wtedy dopiero palić ponieważ ta kontrolka to rzeczywiście tylko tak orientacyjnie świeci.... Dodam iż po zapaleniu zimnego silnika świece są jeszcze dogrzewane przez jakiś czas mimo iż kontrolka już na desce się wtedy nie świeci.
dziadek Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Dla mnie informacją że świeczki niedomagają jest sytuacja gdy auto po odpaleniu nie chodzi równo. Ostatnio tak miałem u siebie w Bm-ce - auto odpalało przy -19 niby bez problemu ale przez kilka sek chodziło nierówno - 3 świece były spalone. Po wymianie "malina". ...więc nie sądzę żeby długość palenia się kontrolki świec mówiła o tym że są spalone...
author0928 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Zawsze można sprawdzić zwykłym miernikiem... Ściągamy fajke, ustawiamy miernik na brzęczek i przykładamy jedną elektrodę miernika do słupka świecy, a drugą gdzieś do karoserii lub korpusu silnika. Jak piszczy to świeca teoretycznie dobra... Teoretycznie ponieważ moze grzać ale ze wzg na starość może już nie osiągać swojej ciepłoty. Najczęsciej wtedy kiedy świece nie dogrzewają czyli nie mają swojej ciepłoty to wtedy silniki odpalają i "szatkują" przez chwile... Ale owe Szatkowanie na wolnych obrotach może mieć wiele przyczyn więc tym też się nie ma co sugerować na 100%.
marewel Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Pany czas grzania jest zalezny od temp na zewnatrz.
dziadek Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 czasem nie ma dostępu do świec więc nie da rady zrobić tak jaki piszesz author0928 ale jak jest to jak najbardziej
ROBERT Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Pany czas grzania jest zalezny od temp na zewnatrz. i temp. odczytanej z G62
dziadek Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Pany czas grzania jest zalezny od temp na zewnatrz. no ale jak masz silnik ciepły np po przejechaniu 100km a na zewnątrz -20 to świece nie będą się grzały tak jakbyś odpalił zimny silnik więc raczej temp cieczy chłodzącej jest sprawdzana w/g mnie
author0928 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Pany czas grzania jest zalezny od temp na zewnatrz. no ale jak masz silnik ciepły np po przejechaniu 100km a na zewnątrz -20 to świece nie będą się grzały tak jakbyś odpalił zimny silnik więc raczej temp cieczy chłodzącej jest sprawdzana w/g mnie Też tak uważam... W każdym razie jak zimny i zimno na polu to napewno grzeje dłużej... Bodajże jak silnik zimny i temp otoczenia mniejsza od zera wtedy przekaźnik załancza grzanie na dłużej i kontrolka też dłużej świeci... W każdym razie tak jak pisze kolega wyżej nie ma się co sugerować tym czy grzeje długo czy krótko... Jeśli odpala i jest ok to nie ma co dumać.. Gorzej gdyby kontrolka świeciła długo i nie palił lub zaraz gasła i też nie palił... Każde autko jest inne. Jednemu będzie świecić dłużej innemu krócej.
Daimos Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Pany czas grzania jest zalezny od temp na zewnatrz. czas grzania zależy wyłącznie od temperatury silnika (G62), żeby się przekonać wystarczy wypiąć wtyczkę od czujnika temperatury wtedy ECU myśli, że jest bardzo niska temperatura (brak oporności czujnika) i grzeje świece max czas bez względu na temp otoczenia, nawet w upał
gar.bik Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 U mnie w AWX-e jest tak samo jak piszesz przy ok -10 kontrolka świeci się ok 10 15 sekund. Świece sprawdzałem czujnik podmieniłem i to samo, dzieje się tak zawsze po nocy jak autko trochę postoi..Potem już przy kolejnych uruchomieniach gaśnie po kilku sekundach. Myślę ze najważniejsze ze zapala..
tomek533 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2010 U mnie w AWX-e jest tak samo jak piszesz przy ok -10 kontrolka świeci się ok 10 15 sekund. Świece sprawdzałem czujnik podmieniłem i to samo, dzieje się tak zawsze po nocy jak autko trochę postoi..Potem już przy kolejnych uruchomieniach gaśnie po kilku sekundach. Myślę ze najważniejsze ze zapala.. Dokładnie tak jak piszesz, po noc kontrolka świeci się ok 10-15 sekund później już dużo krócej. Tylko, że u mnie po odpaleniu chwile pracuje nierówno tak jak pisali tu wcześniej, może to być wina świec lub poduszki bo na Vag-u wyskakuje błąd poduszki pod silnikiem? Co jest bardziej prawdopodobną przyczyną nierównej pracy? świece czy poducha?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się