Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Czy te silniki tak maja (temperatura)


gawey

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc wszystkim mam takie pytanko autko w zimie przy tych mrozach dlugo sie nagrzewa ale jak sie nagrzeje do 90 stopni na desce to jak gdzies postoje jakis czas to temp z deski spada nawet do 60 zauwazylem jak dmuchawa chodzi na jednej kresce to wtedy nie spada w lecie wymienialem termostatat i nowy plyn (ori z aso) i wszystko bylo ok ale przy tych mrozach takie zaskoczenie czy ktos tez tak ma czy da sie cos z tym zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się zrobić.

Podepnij VAGa i sprawdź temperaturę - w dziale diagnostyka masz opisane, gdzie i co sprawdzić i co oznaczają różnice w temperaturach.

Powodem może być: czujnik G62 lub termostat.

Czujnik może źle podawać temp. na wskaźnik, ale może też podawać źle temp. do ECU i wtedy źle sterowany jest termostat.

I nie słuchaj szpeców, którzy na podstawie Twojego opisu podadzą Ci gotowe rozwiązanie - na takiej podstawie wymieniłem kiedyś termostat, który okazał się być dobry. Potem dopiero podpiąłem VAG i zmieniłem czujnik.

Zamiast wydać 100 na czujnik, wydałem jeszcze 250 na termostat, płyn, wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może też podawać źle temp. do ECU i wtedy źle sterowany jest termostat

Ecu to termostatem nie steruje.

Tez mi sie tak zdawalo, ze to temperatura plynu a nie ecu steruje :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też się trochę nagrzewa, zależy od temperatury zewnętrznej i jak mam ustawione ogrzewanie. Przy obecnych temperaturach temperatura ustawiona na 21 st nawiew 4 kreski to po 10-12km jest 90 st i dopiero daję na AUTO. Po osiągnięciu normalnej temperatury układu chłodzenia jak trochę postoję w korkach to temperatura spada o parę stopni. Jeśli Tobie spada do 60 st to coś jest nie tak. Sprawdź czujniki, jeśli są ok to wychodzi na termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się zrobić.

Podepnij VAGa i sprawdź temperaturę - w dziale diagnostyka masz opisane, gdzie i co sprawdzić i co oznaczają różnice w temperaturach.

Powodem może być: czujnik G62 lub termostat.

Czujnik może źle podawać temp. na wskaźnik, ale może też podawać źle temp. do ECU i wtedy źle sterowany jest termostat.

I nie słuchaj szpeców, którzy na podstawie Twojego opisu podadzą Ci gotowe rozwiązanie - na takiej podstawie wymieniłem kiedyś termostat, który okazał się być dobry. Potem dopiero podpiąłem VAG i zmieniłem czujnik.

Zamiast wydać 100 na czujnik, wydałem jeszcze 250 na termostat, płyn, wymianę.

Kolega dobrze radzi sprawdź działanie czujnika temperatury miałem podobny problem w aucie ojca i dopiero podczas jazdy zauważyłem, podczas obserwacji odczytu temp., że czujnik nagle wskazywał temperaturę - 11 stopni a po chwili wracał do ostatniego dodatniego odczytu. Przed wymiana czujnika auto długo się grzało i tez jak złapało 90 to po chwilowym postoju temperatura spadała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz włączone ogrzewanie i postoisz troszkę na wolnych obrotach to jest norma że temperatura ci spadnie to nie silnik benzynowy że na wolnych obrotach się szybko nagrzewa jeśli masz oryginalny termostat to ewentualnie możesz sprawdzić czujnik vagiem jak koledzy napisali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz włączone ogrzewanie i postoisz troszkę na wolnych obrotach to jest norma że temperatura ci spadnie to nie silnik benzynowy że na wolnych obrotach się szybko nagrzewa jeśli masz oryginalny termostat to ewentualnie możesz sprawdzić czujnik vagiem jak koledzy napisali

Ale nie z 90 do 60 w ciągu kilku-, kilkunastu minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pieprzycie glupoty,tez kiedys posluchalem naszych forumowiczow i bardzo zle na tym wyszedlem.Mialem termo z ASO plyn tez.Tak samo spadala temp po wlaczeniu ogrzewania i jak wlaczylem na HI temp spadala nawet do okolic 50 stopni.Wymienilem drugi termo i czujnik temp z ASO,odpowietrzanie cuda wianki.Gowno to dalo,tak ma byc w tych silnikach i zadne kartony tego nie zmienia!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam na desce non stop 90 i nie ma ch.. zeby spadlo.Pol roku temu nie trzymal temperatury wymienilem termostat i plyn i po klopocie... Na klimatroniku tez podaje Ci 60st ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ze jest to do zrobienia tez miałem problemy z temperaturą nigdy nie osiągnął 90 i wahał sie miedzy 90 a 80

Po wymianie termostatu na nowy trzyma 90 i ani nie drgnie.Szybciej sie nagrzewa i mniej pali paliwa na 100km

Zawsze ma mieć silnik te 90 stopni nie zależnie od pogody i ma stać na 90.Pogoda wpływa jedynie jak szybko sie nam nagrzeje po 8 km powinien mieć te 90

Gawey!! sprawdz po odpaleniu silnika czy górny wąz jest ciepły a dolny ten co wychodzi z chłodnicy zimny

jesli jest ciepły to termostat padlina jak zimny to termo ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio obserwowałem wskazania climatronika (kanał 49) i wskaźnika temp. w zegarach. Wnioski: jak silnika się nagrzeje po przejechaniu kilku kilometrów to wskazówka stoi na 90C i ani drgnie niezależnie czy jadę czy na postoju. Na kanale 49 temperatura waha się w czasie jazdy od 88 do 90 a na postoju od 87 do 90. Ogrzewanie ustawione na auto i 19C. Termostat wymieniony dwa lata temu na Wahlera :mysli: . Także nie wszystkie tak mają że temp spada na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pieprzycie glupoty,tez kiedys posluchalem naszych forumowiczow i bardzo zle na tym wyszedlem.Mialem termo z ASO plyn tez.Tak samo spadala temp po wlaczeniu ogrzewania i jak wlaczylem na HI temp spadala nawet do okolic 50 stopni.Wymienilem drugi termo i czujnik temp z ASO,odpowietrzanie cuda wianki.Gowno to dalo,tak ma byc w tych silnikach i zadne kartony tego nie zmienia!!!!

Święta prawda :good:a jak ma sie nagrzać jak chodzi na wolnych obrotach a ciepłe powietrze leci do środka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest norma w TDI jak jest niska temp. otoczenia to przy włączonym nadmuchu temp. płynu spada.

TDI nie jest w stanie na wolnych obrotach uzyskać właściwej temp. pracy przy minusowych temp. powietrza.

Amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem może być: czujnik G62 lub termostat.

Czujnik może źle podawać temp. na wskaźnik, ale może też podawać źle temp. do ECU i wtedy źle sterowany jest termostat.

Nie obraź się, ale takiej bzdury dawno nie słyszałem. :polew: Od kiedy to popsuty czujnik temp źle steruje termostatem? Jeśli widziałeś termostat to powinieneś wiedzieć, że działa on całkowicie mechanicznie, komputer ani jakikolwiek czujnik nie ma na niego żadnego wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mój TDI ma 90*C na blacie, to po postoju 10-15 min temp. spada.

Czasami nawet do 60*C. Dzieje się tak przy mrozie -8/-13*C.

Płyn mam nowiutki G12+ i nowy termostat Audi/VW oryginał.

Pozdrawiam :hi:

:ON:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem może być: czujnik G62 lub termostat.

Czujnik może źle podawać temp. na wskaźnik, ale może też podawać źle temp. do ECU i wtedy źle sterowany jest termostat.

Nie obraź się, ale takiej bzdury dawno nie słyszałem. :polew: Od kiedy to popsuty czujnik temp źle steruje termostatem? Jeśli widziałeś termostat to powinieneś wiedzieć, że działa on całkowicie mechanicznie, komputer ani jakikolwiek czujnik nie ma na niego żadnego wpływu.

Niezłą aferę zrobiłem :decayed: A ilu znawców mechaniki od razu się znalazło.

Na myśli miałem konkretnie to, że padnięty czujnik (dwufunkcyjny), a konkretnie jego część odpowiedzialna za podawanie temperatury do ECU powodował dokładnie takie objawy jak padnięty termostat - jak gdyby za szybko się otwierał i nie mógł osiągnąć właściwej temperatury.

Gdyby nie VAG i opis na forum, to według starej szkoły mechaników wymieniał bym dalej termostat za termostatem.

To tak może, żeby nie pierd... dalej bez sensu.

Podpiąć VAGa, sprawdzić temperatury - innej opcji nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem raczej też to norma i nie tylko w TDI ale w innych majzlach również... Ja co prawda w swoim na obecnych mrozach nie mam takiej dolegliwości, ale w tamtym roku pamiętam jak było ponad -30st to wtedy dłuuuuugo się nagrzewał, zajechałem na stację zatankować i auto stało na wolnych obrotach... Zatankowałem, zapłaciłem, wracam a tu wskazówka na 60st :).... To normalne przy takim mrozie... Brat ma Mondeo MKIII 2.0 TDDI i ma tak samo... Jeśli w lecie trzyma temp i w jesieni też i jeśli wtedy wskazówka nie skaka między 60 a 90 to znaczy że wszystko w normie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp nie spada przy wylaczonym ogrzewaniu,nagrzewa sie 9-10km przy mrozie no nieraz -20.Zalozmy zalaczam Hi na full 5min i mam temperature 50stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...