Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] wymiana rozrządu - niejasności


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Przebieg mojego auta 165tys. Rozrząd był wymieniany przy 108tys w Niemczech. Nawalił mi termostat i w celu wymiany udałem się do warsztatu. Tam dostałem informację, że należałoby zmienić również rozrząd ze względu na przebieg od ostatniej wymiany. Moje pytanie: Co ile kilometrów należy zmieniać rozrząd. Druge pytanie: Jakie części wtedy wymienić?

P.S.

Proszę polecić jakiś warsztat na pomorzu w okolicach Lęborka

Pozdrawiam

Grek

Opublikowano

Teoretycznie masz jeszcze troche km do wymiany rozrządu ... może pójść na kompromis i wymienić tylko pasek

Opublikowano

Ale jaka masz pewność, że przebieg którym się sugerujesz jest prawdziwy?? Jeśli masz finansową możliwość to przy zakupię auta warto wymienić płyny eksploatacyjne, filtry i rozrząd. Lepiej teraz niż jak padnie i się okaże, że autko ma odrobine więcej przebiegu :)

Opublikowano

Ja tam slyszalem ze jak na zamiennikach jest robione, to rozrzad sie wymienia co 60000km.

Opublikowano

Ja tam slyszalem ze jak na zamiennikach jest robione, to rozrzad sie wymienia co 60000km.

dokładnie tak, co 90k km można sobie wymieniać jak się wymieni i koła pasowe (te po których chodzi pasek rozrządu)

Opublikowano

rozrząd co 90tyś km ale można zrobic to trochę wcześniej, napewno nie zaszkodzi. polecam przeczytać

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,3774.html

Co 90kkm to w R4 w/g fabryki...

W przypadku V6 to 100kkm jesli ma sie pewnosc co do fachowosci poprzedniej wymiany i jakosci uzytych czesci. W/g fabryki wymienia sie co 120 tys, wytrzymalosc materialowa czesci to mniej wiecej 150 tys, wiec jesli ktos wymienia w V6 rozrzad co 60kkm to lekka nadgorliwosc...

Jesli masz wolna gotowke i zamierzasz autem troche pojezdzic, to zainwestuj w rozrzad - prosta sprawa.

Wez tez bardzo powaznie pod uwage to, co napisal gugas... Jesli kupiles auto niedawno i jedynym zrodlem "wiarygodnosci" przebiegu jest ksiazka serwisowa, to ja bym sie tym nie sugerowal tylko wymienil kompletny rozrzad u dobrego fachowca - a tych od V6 tez jest bardzo malo :confused4:

Jesli Twoj mechanik stwierdza koniecznosc jego wymiany na podstawie przebiegu w zegarach, to widac nie wie z czym ma do czynienia :>

Opublikowano

Zrobisz jak uważasz ale myślę że po demontażu mechanik oceni stan rolek i najprawdopodobniej (bezpiecznie) skończy się na tym że wymienisz sam pasek i od tej pory już czas zbierać na rozrząd a w V6 tanio on nie wychodzi.

Łukasz a co mają do tego koła pasowe, one nie ulegają zużyciu - może myślałeś o łożyskach (sprężarki, alternatora). Napinacze to jest chyba najczulszy punkt tego układu.

Opublikowano

Adam mówisz że zęby kół się nie zużywają (nie wycierają się zaokrąglone wierzchołki zębów robiąc się ostre)?? nie mówię że po 90k km ale koło 200 300 warto do nich zajrzeć...

Opublikowano

Łukasz kilometry kilometrami jeden śmigał po autobanie dziennie 200km drugi w tym czacie stał w korku godzinami (silnik pracuje) to że auta mają przejechane 200 tyś nie świadczy że są tak samo zużyte ... tylko demontaż i ocenia wzrokowa powie jak jest naprawdę.

Opublikowano

... tylko demontaż i ocenia wzrokowa powie jak jest naprawdę.

i to nie do końca, chyba że znajdziesz mechanika co Ci da gwarancje na piśmie że ten rozrząd wytrzyma jeszcze ileśtam km, ale raczej nie znam takiego :decayed:[br]Dopisany: 06-11-2007, 15:42:50_________________________________________________pęknięty pasek w V6 to jakieś 10k plnów :shocked:

Opublikowano

Przebieg auta jest autentyczny. Osobiście pojechałem do niemiec i auto kupiłem w salonie. Samochód miał jednego właściciela, była to firma, czyli wszystkie przeglądy w koszty. Rozrząd był więc wymieniny w Niemczech przy stanie licznika 108tys. Teraz stan licznika wynosi 165tys.

Mechanik powiedział, że mogę jeździć do 200tys. ale wówczas będzie trzeba wymienić koła pasowe i że to tylko w serwisie i za duże pieniądze.

Zaproponował mi wymianę samego paska i jeśli zajdzie potrzeba to rolek. Na forum czytałem, że należałoby wymienić wszystko i zgadzam się z tym. Problem jest taki, że nie mam 1500zł na części. Pytanie brzmi: Wymieniać sam pasek, czy pasek i rolki, czy wszystko (napad na bank), czy dać sobie spokój na jakieś 20tys. km. Przypominam, że termostat muszę wymienić.

Pozdrawiam

Grek

Opublikowano

Przebieg auta jest autentyczny. Osobiście pojechałem do niemiec i auto kupiłem w salonie. Samochód miał jednego właściciela, była to firma, czyli wszystkie przeglądy w koszty. Rozrząd był więc wymieniny w Niemczech przy stanie licznika 108tys. Teraz stan licznika wynosi 165tys.

Mechanik powiedział, że mogę jeździć do 200tys. ale wówczas będzie trzeba wymienić koła pasowe i że to tylko w serwisie i za duże pieniądze.

Zaproponował mi wymianę samego paska i jeśli zajdzie potrzeba to rolek. Na forum czytałem, że należałoby wymienić wszystko i zgadzam się z tym. Problem jest taki, że nie mam 1500zł na części. Pytanie brzmi: Wymieniać sam pasek, czy pasek i rolki, czy wszystko (napad na bank), czy dać sobie spokój na jakieś 20tys. km. Przypominam, że termostat muszę wymienić.

Pozdrawiam

Grek

Ja bym zmienił sam pasek, a po 60k km wszystko.

Opublikowano

SebMis

pęknięty pasek w V6 to jakieś 10k plnów shocked

OT :oj bez przesady - nie wydaje mi się (no chyba że mówisz o naprawie na częściach z serwisu... wówczas nie ma sensu naprawiać tego silnika tylko kupić drugi (a to koszt 3-4k zł) EOT

Opublikowano
Ja bym zmienił sam pasek, a po 60k km wszystko.

Pytanie, czy nowy pasek za 150zł nie jest gorszy od założonego oryginała z przebiegiem 60tys?I jak zachowuje się na starych rolkach?

Opublikowano
Ja bym zmienił sam pasek, a po 60k km wszystko.

Pytanie, czy nowy pasek za 150zł nie jest gorszy od założonego oryginała z przebiegiem 60tys?I jak zachowuje się na starych rolkach?

Widzę, że czekasz na jedną z tych odpowiedzi:

- wymień wszystko, bo nigdy nic nie wiadomo (i martw się o kasę)

- zostaw tak jak jest, bo wszystko jest udokumentowane.

Ja Ci powiedziałem, co ja bym zrobił tak na sucho bez zaglądania w rozrząd.

Opublikowano

Zdecydowanie nie baw się w same paski itd.. tylko komplet, lepiej pojeździj jeszcze 30 tys i zrób wszystko niż teraz na raty... Jeżeli wymieniasz termostat mechanik bez problemu rzuci okiem na stan napinaczy czy rolek, jesli będą ok - przy 200 kkm obligatoryjnie wymień wszystko (i jeszcze raz termostat, powaga :D ) :a4fan:

Opublikowano

Wymieniaj rozrząd i nie sugeruj sie opiniami mechaników - są różni.

Założysz dobry rozrząd i masz spokój na długi okres czasu.

Dlatego w tym przypadku nie warto oszczędzać.

Opublikowano

Przy takich rzeczach jak rozrząd należy stosować zasadę ograniczonego zaufania :D Jeśli Cię na to stać, zrób porządnie, będziesz wiedział co masz założone. Będziesz spokojnie spał. Ostatnio oglądałem Passata B5 1.8T, właścicielowi powiedzieli, że autko miód malina nie robić nic i jeździć, jak rozrząd po miesiącu poszedł to koszta były mało przyjemne.

Opublikowano

dobra kończymy wątek bo będzie jeszcze kilka stron pisania wymień albo nie nie wymieniaj, "usłyszałeś" nasze propozycje a zrobisz jak uważasz...

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...