Q3KinG Opublikowano 12 Listopada 2007 Opublikowano 12 Listopada 2007 Mam problem, gdyz po instalacji gazu wysiadla mi cewka na 4 cylindrze. Teraz po miesiacy wyglada na to ze znow jest problem tym razem z cewka na 1 cylindrze. Mechanik sprawdzal swiece i powiedzial ze nie sa one super dobre. Czy mozliwe ze te cewki leca od instalacji gazowej? Czy moze od tych slabych swiec? Jakie swiece zalozyc bo mojego autka? Jakie swiece sa najlepsze? Silnik 1.8T, tak jak w opisie. Z gory dzieki za odpis. POZDRAWIAM
topet Opublikowano 28 Listopada 2007 Opublikowano 28 Listopada 2007 Sprawdz moduł sterowania cewkami, miałem juz dwa razy taki przypadek
poziek Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 w BFB nie ma żadnego modułu tak jak to było w AEB. Cewki padają, z tym trzeba się w B6 pogodzić i zawsze wozić w bagażniku 2 na zapas. Jutro dam ci znać czego się dowiedziałem o twoich cewkach. Yoł.
Q3KinG Opublikowano 5 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2007 Jutro dam ci znać czego się dowiedziałem o twoich cewkach. Dzieki wielkie za zainteresowanie, czekam na info.
azx Opublikowano 4 Stycznia 2008 Opublikowano 4 Stycznia 2008 poziek dobrze gada w B6 nie ma zadnego modulu zaplonowego jak to mialo miejsce w B5 a cewka to cewka ...czytalem gdzies ze mozna je naprawic ...ale nie pamietam gdzie
szogun0 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Zapomnij. Szkoda zachodu za takie ceny. Naprawiać to można było w Megane II 1.6 16v, tam dostawały przebicia i klej epoksydowy pomagał.
Q3KinG Opublikowano 8 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2008 Wiec jakie cewki kupic? Jakiej firmy?
gregory Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 Swiece platynowe, dedykowane do 1.8T: NGK PFR6Q.
bajant Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 jak chcesz to moge ci załatwić cewki ori i swiece porządne w dobrej cenie...musze mieć numer katal spisany z cewki i wszystkie dane z silnika i jak chcesz to moge cie poinformowac o kosztach.Jestem z lublina i moge ci przesłac ewentualnie jak bys chciał.moj kontakt 693-847-72.pozdrawiam :>
franio Opublikowano 27 Stycznia 2008 Opublikowano 27 Stycznia 2008 a skąd wiesz, że to cewka walnęła? a jeśli o świece to ja też uważam tylko NGK
gregory Opublikowano 27 Stycznia 2008 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Ja założyłem te PFR6Q i smigam już ponad 10k km i auto zap****ala aż miło. Nie miałem jak narazie żadnego problemu.
Kaczy Opublikowano 28 Stycznia 2008 Opublikowano 28 Stycznia 2008 Panowie kupiłem takie świece NGK V-LINE 27 BKUR6ET, jeszcze ich nie założyłem a wyczytałem na forum że zalecane do mego wozu ADR 97r. 1,8 są NGK BKUR6ET-10. Czy mogę założyć te które kupiłem czy lepiej by było założyć zalecane?
tomekzgierz Opublikowano 28 Stycznia 2008 Opublikowano 28 Stycznia 2008 Witam , uważam że powinieneś zadbać o czyste złącza na cewkach , masowych też , a najważniejsze : NGK w/g katalogu , natomiast przerwe ustal na 80 % nominalnej 1,8T : AEB , AJL , ARK , ANB , AWT , AVJ , BFB , BEX , ATW wszystkie wymienione 0,8mm PFR6Q , jedynie odmienne mają CABB 0,8mm PFR6S-8E . Czyli 0.8mm x 0.8 = 0.64mm = 0.65mm przerwa do LPG Wynika to z faktu że mieszanka gazowo powietrzna ma o 20% większą rezystancję niż klasyczna mieszanka paliwowo powietrzna zatem jest o tyle samo procent trudniejsza do zapalenia. Więc aby taki objaw zniwelować należy zmniejszyć przerwe o wspomniane 20 % i wtedy wartości kV indukowane na cewkach , będą zawierały się w takich samych wartościach jak przewidziane przez producenta. Następstwem seryjnej , czyli zbyt dużej przerwy na LPG może być wypadanie zapłonów którego następstwem może być przegrzewanie się cewek kiedy iskra nie przeskakuje do ujemnego bieguna a co za tym idzie, rosną indukowane kV na cewkach , oraz dopalanie się paliwa gazowego w katalizatorze doprowadzając go do przegrzania , i turbiny zresztą też. Należy zauważyć że silniki 1.8 atmosferyczne posiadają przerwy 1.0 mm natomiast doładowane 0,8mm Wynika to z faktu , iż mieszanka im jest bardziej sprężona , tym trudniej iskrze przeskoczyć między elektrodami , stąd te różnice przewidziane przez VAG'a. Różnica rezystancji między mieszanką benzynową a lpg nie są moimi domysłami , lecz potwierdzone badaniami . Pozdrawiam
szogun0 Opublikowano 28 Stycznia 2008 Opublikowano 28 Stycznia 2008 To nie jest do końca prawda z zasadą 20 %, bo przy przerwie między elektrodami około 0,6 mm lub mniej mieszanka benzyny może sie nie spalać prawidłowo. Zostawić przerwę 0,8 lub zmniejszyć do 0,7. Tak ja polecam.
Kaczy Opublikowano 29 Stycznia 2008 Opublikowano 29 Stycznia 2008 OK, czyli powinienem założyć NKG wg katologu. Może uda mi sie je wymienić w sklepie. A to ze zmniejszaniem przerwy to nie wiedziałem - zastosuję sie wskazówek - dzięki za odpowiedz. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się