Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Wymiana rozrządu


pox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wybieram się do mechanika na wymianę rozrządu. Obecnie mam przebieg dochodzący do 180tys. Mechanik powiedział, żebym wszystko kupił i zostawił mu samochód wraz z częściami.

Problem tkwi w tym, że nie wiem jaki to rozrząd, 152 czy 153 zęby. Auto jest z 1996 roku (z marca)

W niemieckiej książce serwisowej jest wpis, że rozrząd był wymieniony przy 119tys. km.

Jak myślicie, czy wtedy wymienili rozrząd na ten z 153 zębami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu masz problem. najlepiej by było najpierw go wyciągnąć i zobaczyć który masz. a jeśli nie to dogadaj sie ze sprzedawca ze weźmiesz 2 i później oddasz ten nie właściwy...

zrob tak jak kolega pisze, albo po prostu pogadaj z mechanikiem jaka jest sprawa, i niech ci pierwsze rozbierze zobaczy jaki jest rozrzad i wtedy szybko kupisz i po sprawie. Albo kup na 152 i powiedz w sklepie jaka jest sytuacja ze czasami mozesz go wymienic na 153 zeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko takie coś wchodzi w gre niestety :rolleyes:

a mechanik daje Ci gwarancje na to wszystko jeśli Ty zakupisz części ?? bo większość nie chce tego robić...

potem jak coś Ci niedajboże strzeli to masz problem więc jeśli nie daje gwarancji to przy tak ważnej sprawie jaką jest rozrząd lepiej jednak żeby to on kupił części i dał gwarancje :wink4: no i poza tym masz z głowy problem jaki masz pasek

czasem pare złotych zaoszczędzone na częściach nie zawsze okazuje sie taką oszczędnością :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wcale nie chce oszczędzać na częściach.

A do mechanika mam zaufanie. Facet zna się na robocie. Doświadczyłem tego na swoich poprzednich samochodach, gdzie zwykle diagnoza problemy byla bezbledna. Już przemyślałem sprawę i kupię komplet na 153Z.W razie czego to dokupię tylko napinacz, bo z tego co czytałem to można zmienić z 152 na 153.

Zastanawiam się tylko, czy podczas wymiany rozrządu w niemczech zmienili go na 153Z skoro ten ze 152 okazał się być wadliwym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszałem ze jezeli ma sie 152 można zmienić na 153.

W koncu sensowny post.Kupujesz pasek 153 i napinacz do niego i masz z glowy.Z tego co wiem do paska 152 idzie inny napinacz,wiec mozesz tez kupic masek 152 i do niego napinacz.

www.rozrzad.pl

* Uwaga (Dotyczy silników ADR i AEB)!! W autach wyposażonych fabrycznie w pasek o 152 zębach, stosuje się rolkę napinającą 55729 która umożliwia montaż paska o 153 zębach. Nie ma w ofercie rolki napinającej pasującej do paska o 152 zębach!!!

Po złożeniu zamówienia koniecznie podaj nam numer nadwozia i kod silnika!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzychuzzz

Ale ja nie wiem w czym problem?

Kup na 153 zęby i na bank będzie pasował nawet jak wcześniej miałeś 152 zęby.

W serwisie nie dostaniesz już kompletu na 152 zęby tylko zamienniki.

Pojechałem specjalnie do serwisu przed wymianą u siebie i dowiedziałem się dokładnie co i jak.

Ja kupiłem komplet SKF na 153 zęby i wszystko bangla jak należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,889.msg11098.html#msg11098

Nie dostaniecie napinacza do paska na 152 zeby, byl awaryjny i został wycofany z produkcji.

Dla naszych silnikow kupujemy tylko pasek na 153 wraz z nowym napinaczem.

Tutaj są zdjecia starego napinacza:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,2832.msg172393.html#msg172393

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...