Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanko na temat obrotów


Gość MorgothDBMA

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano
natomiast w benzynie powyzej 3500RPM zaczyna sie dziac i to calkiem niezle sie dzieje ;)

potwierdzam :mrgreen: co prawda u mnie nie za wiele się dzieje ale zawsze to coś :wink:

Gość MorgothDBMA
Opublikowano

No mi się wydaje ze do 4000 rpm jest calkiem ok - potem to juz kicha :)

Opublikowano

W 1.6 na V biegu 100 km/h - 3100 RPM, 190 km/h 5500 RPM - spalanie lepiej nie wiedzieć :grin:

Podajcie, jeżeli wiecie przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi przy silniku 1.6 by jazda była najbardziej ekonomiczna.

Pozdrawiam

Opublikowano
tak okolo 4900 poczulem ze zaczynam tracic moc

biedny silnik :grin:

Nie przesadzajmy. Jednorazowe przypadki, przy rozgrzanym silniku, nie zaszkodzą. Byleby nie za często. :wink:

U mnie max to 6000obr.

Do góry zmieniam zwykle koło 2500obr, na dół, jak sam zrzuci :wink:

Przy 160km/h mam 3000obr.

Gość MorgothDBMA
Opublikowano

Przedwczoraj sprawdziłem ile mojaj Niunia pomyka (na trasie W-wa --> Lublin) około północy

Wyszło mi że około 202 km/h przy 4350 RPM

Myslicie ze to OK wynik dla silnika 1Z ??

Opublikowano

jak dla mnie to dobrze, ja narazie swojego do 194 licznikowych rozpedzielm i ciezko mu juz bylo dalej, ale pewnie jeszcze nie raz sprobuje go pociagnac

Gość MorgothDBMA
Opublikowano

No mój już więcej prawie na 100% nie pójdzie, od około 10-20 sek obrotomierz ani rusz dalej :) Czyli około 200 km/h to MAX

Opublikowano
Przedwczoraj sprawdziłem ile mojaj Niunia pomyka (na trasie W-wa --> Lublin) około północy

Wyszło mi że około 202 km/h przy 4350 RPM

Myslicie ze to OK wynik dla silnika 1Z ??

jak na starego kondona jakim jest silnik 1Z to wynik godny uznania .... :twisted:

Opublikowano
jak na starego kondona jakim jest silnik 1Z to wynik godny uznania ....

na bank bylo lekko z gory przynajmniej inaczej by tak nie poszedł :mrgreen:

Opublikowano
jak na starego kondona jakim jest silnik 1Z to wynik godny uznania ....

na bank bylo lekko z gory przynajmniej inaczej by tak nie poszedł :mrgreen:

czekamy na dokumentacje fotograficzna ..... :twisted:

Opublikowano

A ja swoją 75 konną "BESTIĄ :grin: " w niemczech na autostradzie 169km/h wydusiłem ale pompa juz nie wyrabiala i juz więcej nie dało niuni pogonić :sad:

Opublikowano

a ja mam pytanie odnosnie rozpedzania auta - od jakich obrotow moge bezpiecznie rozpedzac auto? czy 2000-2200 obrotow to nie za malo?

Opublikowano

Na początku źle zrozumiałem jest od jakich a nie do jakich. Mi się wydaje, że tak 2000 to już spoko jest (na prostym, a nie pod górę )

Opublikowano
Na początku źle zrozumiałem jest od jakich a nie do jakich. Mi się wydaje, że tak 2000 to już spoko jest (na prostym, a nie pod górę )

heh pod gore to zawsze albo rozped albo redukcja, nie ma co, oszczedze kilka groszy na paliwie a mechanika w aucie dostaje w dupe... poza tym za bardzo ja lubie zeby ja meczyc (a ona odwdziecza mi sie tym samym i daje extra frajde z jazdy :P ).

Gość MorgothDBMA
Opublikowano

jezeli nawet bylo z gorki to bardzo niewiele bo wizualnie droga byla prosta ... :)

a to 201-202 km/h to osiagnelem po dosyc dlugim trzymaniu buta na podlodze z sila okolo 50 N :) Wiecej juz ani drgnal budzik.

Moze to ma jakies znaczenie: Jezdze tylko na BP Ultimate Diesel ... hmmm

Serio to tak duzo ?? :) Jestem dumny z Mojej Niusi :) :) :]

[ Dodano: 2006-09-11, 08:52 ]

A ile wasz samochodziki pojadą ?? tak z ciekawości. ja swój raz sprawdziłem i starczy :) Ogólnie to raczej nie bede przekraczal 160 km/h (3500 RPM) bo potem to juz mi szkoda samochodu a i droga zaczyna sie waska robic ... :) Pozdry

Opublikowano
nie ma co zalowac ... auto ma jezdzic a nie stac :D

I tu się z kolegą zgadzam, a biegi zmieniam tak przy 2500 - 3200 /1,9 TDI 110 KM/ wcześniej czyniłem to w granicach 2000 obr/min i czasami jakby spadała moc przy przyspieszaniu, a pewnego razu jadąc pod górkę chcąc przyspieszyć, odcięło mi przy 3000 obr/min. Pojechałem do znajomego mechanika, wpiął VAGa i jakiś błąd o nieprawidłowym ciśnieniu w kolektorze dolotowym. Posprawdzał, wszystko w normie, wykasował błąd, pojechaliśmy na jazdę próbną z komputerkiem, i nic. Więc stwierdził, że zaciął się pewnie regulator łopatek w turbinie, i nie mam co żałować...auta tylko jeździć. Od tego czasu jak jest ciepły pozwalam mu popracować powyżej 3 tysięcy obrotów i problem już nie występuje.

ps. 2000 obr/minutę - 100 km/h

4000 obr/minutę - 200 km/h - ale to tylko próba, z reguły 130 - 160 na autostradzie mi wystarcza, a niunia miło wtedy burczy jak zadowolony kotek.

Gość MorgothDBMA
Opublikowano

o to przy okazji:

masz 100 km/h przy 2000 RPM ??

Ja mam 100 km/h przy tak gdzie 2175 RPM (tak na oko)

Czy 110 PS i 90 PS mają inne przełożenia skrzyni na V-tym biegu ??

PS: Zna ktoś przełożenia skrzyni w "kondonie 1Z"?

:)

Opublikowano

macie tak samo tylko bład w odczycie wystąpił :wink:

Gość MorgothDBMA
Opublikowano

Tez mi sie tak wydawało... Ale ja mam troche ponizej 2200 przy 100 a przy 200 tak gdzies 4350 (jak juz pisalem) a dalej sie nie da..... Jak bym przy 200 mial 4000 to jeszcze troche by zostalo w zanadrzu ..... :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...