szyba Opublikowano 21 Lutego 2011 Autor Opublikowano 21 Lutego 2011 5154 jest do czyszczenia diesli. Sprzedawcy sugerują się, że jest do benzyny, bo na stronie producenta pod tym kodem jest zdjęcie preparatu z nazwą BENZIN, ale jest to złe zdjęcie. 5154 można używać bez żadnej ropy, na filmiku który zamieściłem możecie sobie posłuchać jak silnik na tym pracuje. W składzie tego preparatu jest już ropa więc rozcieńczanie nie ma sensu. Na samym końcu dolejcie ropy żeby wszystko się zmieszało i silnik przepalił cały preparat bez zasysania powietrza.
mxzibi Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 Witam Ja zrobiłem dokładnie jak opisał szyba z tym ze wężyki włożyłem do butelki z preparatem a butelkę postawiłem na ziemi bo wężyki się rozgrzały i zaczęły się załamywać. Podczas czyszczenia preparatem faktycznie po jakimś czasie kolor preparatu zrobił się bardzo ciemny a sam silnik pracował tak jak na ropie . Po zakończonym czyszczeniu wymieniłem filtr paliwa na nowy ale tak szczerze mówiąc nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika . Pozdrawiam mxzibi
Pandzior Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Można użyć dwu butelek, do jednej wlać preparat i włożyć wężyk aby zasysał do silnika, a drugi do drugiej aby tam zbierał się syf??
Killer1984 Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Można użyć dwu butelek, do jednej wlać preparat i włożyć wężyk aby zasysał do silnika, a drugi do drugiej aby tam zbierał się syf?? Wydaje mi się, że nie bo tu masz obieg zamknięty... czyli paliwo krąży cały czas a wtryski pobierają sobie odpowiednią ilość... jak zrobisz tak jak piszesz to porostu wszystko przeleje się do drugiej butelki i zapowietrzysz układ :gwizdanie:
PILOT_24 Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Ale tak jak kolega SZYBA pisał bardzo dobrym pomysłem jest zaaplikowanie dodatkowego filtra np. z WSK-i na wężyku powrotnym z PD idącym do naszego tymczasowego zbiornika (butelki). No i zmostkowanie króćcem wężyków idących ze zbiornika w celu odciążenia pompy w zbiorniku. Tak jak inni czekam na testy. :gwizdanie:
adeko Opublikowano 26 Lutego 2011 Opublikowano 26 Lutego 2011 Witam no i znalazłem czas i wyczyśćiłem zgodnie z opisem szyby. Zmieniłem kila rzeczy a mianowicie dodałem filterek z benzyny na powrocie,zamontowałem filterek z diesla na przewodach zasilania i powrotu te które odpielismy od filtra które szyba zaślepili srubami połaczylem oby dwa przewody zrobilem tzw lacznik mozna tez wyciagnac bezpiecznik nr 28 i tez pompka nie bedzie tloczyla. tutaj sa logi przed i po czyszczeniu. moje wrazenia silnik chyba troche ciszej chodzi przyspieszanie nie odczuwalne na cieplym zobacze rano na zimnym silniku odpalanie na cieplym bez zmian zobaczymy czy pomoglo na poranne odpalanie zimnego motoru.
zbojna Opublikowano 26 Lutego 2011 Opublikowano 26 Lutego 2011 Podaj jeszcze info jakim preparatem czyściłeś i i czy rozcieńczałeś go z ropa. Po logach nie wiele się zmieniło. Logi robiłeś przed czyszczeniem i po czyszczeniu na w pełni rozgrzanym silniku?
adeko Opublikowano 26 Lutego 2011 Opublikowano 26 Lutego 2011 Czyściłem takim samym preparatem jak kolega szyba Moly Diesel-System-Intensiv-Reiniger Liqui Moly 5154. Nie rozcienczałem go z ropa na samym końcu dolałem ropy zeby przepalił resztę preparatu. logi robiłem od razu po czyszczeniu rozgrzany motor potem przegoniłem go na 10 kilometrach i znowu zrobiłem loga. wymieniłem filtr paliwa po całej operacji na nowy.
adeko Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Witam zamieszczam logi po drugim dniu po czyszczeniu Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/adeko1_36999.html Grupy: 013,023 - http://vaglog.rtnet.pl/adeko1_37000.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/adeko1_37001.html dzisiaj Rano -1 stopni odpalam ładnie cichutko chodzi nie przebiera cylindrami wiec zobaczymy przez nastepne dni co będzie sie działo wczoraj zalałem ropę z lotosa wiec nie wiem czy moze ropa czy czyszczenie pomogło zobacze jak coś będę dawał znać i czekam na opinie innych użytkowników jak u was wyszło. A co do logów widać poprawę ten pierwszy i drugi był robiony prze temp. silnika 70stopni a trzeci przy temp 89stopni. Pozdrawiam
szyba Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Opublikowano 2 Marca 2011 JET CLEAN - LIQUI MOLY Limpieza sistemas de inyección Diesel Zamieszczam film z czyszczenia wtryskiwaczy oryginalnym urządzeniem Jet Clean, wyraźnie widać, że wpinają to w filtr paliwa więc widocznie robiłeś jakieś inne czyszczenie
hansman Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 Bylem ostatnio na operacji czyszczenia wtryskow za pomoca urzadzenia Jet Clean w Lomiankach k/wawy. Koszt operacji 350 pln, czas - ok 1,5 godziny. Efekty: - mniejsze "telepniecie" przy odpalaniu - odpalanie "na dotyk" - cichsza i bardziej miarowa praca silnika+minimalnie mniejsze spalanie - aczkolwiek to juz moze byc moje subiektywne odczucie Przy okazji mi wyszlo, ze dawki podawanego paliwa na PD sa w caly swiat i trzeba bedzie cos z tym zrobic. Reasumujac, jak ktos wydaje ze 100-200 zl rocznie na lanie STP to moim zdaniem lepiej dolozyc i udac sie na profesjonalne czyszczenie takim sprzetem. p.s. przy okazji stala w warsztacie cala plejada probek paliwa z naszych stacji + 3 fury, ktore zostaly przywiezione niebawem po zatankowaniu "dobrego" paliwa z roznych stacji, nie ma znaczenia czy Shell, Orlen, BP i odmowily posluszenstwa. Nie do uwierzenia jaki nam wciskaja syf, az dziw bierze, ze Diesle w tym kraju jeszcze jezdza...
zbojna Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 A tu podobne wykonanie w A3: Audi A3 PD TDI diesel purge PART 1
Yoghurt Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 wykonalem ten zabieg u siebie. Przygotowanie homemade jet cleaner'a zajmuje maks pol godziny. Roboty przy samochodzie jest na 15 minut. Calosc przepalil mi w okolo 25 minut - wiec wszystko mozna zrobic spokojnie w 1.5 godziny. Moja instalacja wyglada troche inaczej niz szyby, wpialem sie za filtrem paliwa, bezposrednio w przewody wychodzace z silnika, uzylem gumowych przewodow 8mm oraz dolozylem filtr paliwa. Calosc wygladala w zasadzie jak na filmiku z posta powyzej. filtr paliwa, ktory uzylem to najtanszy jaki byl dostepny na waz 8mm. Ten akurat jest od benzyny bo te do diesla nie byly przezroczyste a w zwiazku z tym, ze weze mam gumowe chcialem aby przez ten element cos bylo widac. Po zakonczeniu czyszczenia i rozmontowaniu sprzetu, gdy troche plynu wycieklo z filtra do butelki widac jak zienil on barwe: na poczatku byl to czysty, zolty kolor, na koniec zrobil sie troche szary, jakby brudnawy. ale jakiejs spektakularnej zmiany barwy nie bylo. i na koniec wrazenia - na poczatek maly background - jestem wlascicielem BRD czyli mam wtryski siemensa, o ktorych opinia jest lekko mowiac przecietna. Nie hamowalem samochodu po zakupie wiec nie wiem czy trzymal moc, ogolnie kupujac samochod z przebiegiem niewiele ponad 80K bylem zadowolony z jego osiagow. Wtryski nigdy nie byly wymieniane, moze poprzedni wlasciciel je czyscil, tego nie wiem. Samochod kupilem 11 miesiecy temu, zrobilem troche ponad 20K km (aktualny przebieg 105K). Od zakupu samochod byl jezdzony tylko na shell'u v-power (raz zalalem BP ultimate) - czyli tylko paliwa "premium" tankowane glownie w Krakowie. Co 5K uzywalem STP (ostatnio nawet zalalem dwa razy pod rzad gdyz odnioslem wrazenie, ze samochod muli a po tym zabiegu jakby lekko sie poprawialo). Nie mialem zadnych problemow typu trzesaca sie buda, problemy z odpaleniem rano + chmura dymu itd. Jedynie mialem wrazenie, ze samochod ciagnie gorzej niz zaraz po zakupie. Po czyszczeniu poprawa jest odczuwalna. Zdecydowanie lepiej silnik pracuje w dolnym zakresie obrotow (1700-2100). Jestem bardzo zadowolony. W korekcji praktycznie roznicy nie widac. przed: i po: jeden pomiar z wczoraj z rana, drugi z dzisiaj po trasie z domu do pracy (25km, ~polowa to autostrada). podsumowujac - wciagam ten zabieg na liste rzeczy, ktore regularnie robie przy samochodzie przynajmniej raz na rok. zadne STP nie dalo u mnie takiej poprawy. Polecam wszystkim szczegolnie, ze koszt niewielki i roboty tez nie za duzo. aha, jeszcze jedno. za tydzien jestem umowiony na program u Aligatora (to miedzy innymi byl powod czyszczenia wtryskow, nie chcialem tracic dnia na darmo i wracac z "pustymi rekami" z Katowic) wiec bede mial shamowany samochod. Porownania przed i po czyszczeniu nie bedzie ale bedzie widac ile KM ucieklo przez te 100K km.
danu44 Opublikowano 28 Maja 2011 Opublikowano 28 Maja 2011 Witam kolegow Mam krotkie pytanie, moze naiwne i amatorskie, ale czy w moim Audi silnik AFN tez mozna to zrobic? Z tego co przeczytalam powyzej koledzy robia to na autach znacznie mlodszych. Czy w Audi ponad 10 letnim i z przebiegiem nie znanym, ale zalozymy ze ma okolo 350 tys. kilometrow. Mozna to wykonac bez obawy ze silnik znajdzie sie w bagazniku? :gwizdanie: Dziekuje z informacje i odpowiedz. Pozdrawiam
olo avf Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 mysle ze tym bardziej powinno sie zaaplikowac taki zabieg profilaktycznie ale uwaga na podwyzszone obroty podczas pracy na tym preparacie.ja miesiac temu robilem wlasnie krok po kroku tak jak poprzednicy opisywali i przy ktoryms tam punkcie ze nalezy potrzymac silnik na srednich -obrotach zalapalem tryb awaryjny i turbina przestala pracowac -troche sie zgrzalem bo myslalem w pierwszym momencie ze ktoras pompka padla ale naszczescie byl vag pod reka i po minucie bledy byly wykasowane co do samgo zabiegu to nieznaczna poprawa dynamiki w dolnym zakresie obrotow dalo sie odczuc, jednak ja to i tak robilem bardziej profilaktycznie bo nic mu nie dolegalo i przebieg tez maly .
Yoghurt Opublikowano 2 Czerwca 2011 Opublikowano 2 Czerwca 2011 no i bylem na hamowni... jak na BRD slabo wyszlo. albo inaczej - jak na BRD to wyszlo normalnie. Turbo jest zdrowe, nie doszukalismy sie rowniez nieszczelonosci w dolocie. Czeka mnie teraz czyszczenie wtryskow w myjce ultradzwiekowej. Ponownie jestem umowiony z Aligatorem na 25 lipca, wtedy znowu podziele sie wynikami. Teraz jak na to patrze to troche szkoda, ze nie shamowalem samochodu przed pierwszym czyszczeniem. bylo by widac czy jest jakas poprawa czy to tylko moje subiektywne odczucia.
Madoń Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opublikowano 6 Czerwca 2011 szyba, a czy Ty czasem nie masz coś nie tak z tymi wtryskami? Bo w sumie dlaczego środek w butelce zrobił Ci się czarny? Tak zacząłem myśleć bo dzisiaj, w sumie przed chwilą robiliśmy dwa autka Twoim sposobem i... LM był czyściutki nawet po przy gazowaniu także wydaję mi się, że tak powinno być bo przecież to co przepływa przez wtryskiwacz trafia do komory spalania, a nie do filtra / butelki ? Robiliśmy tak A4 AWX i A3 1Z. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie ale biorąc na logikę to ten cały syf, który wypłynie z wtrysków zostaje spalony, a nie zwrócony...
szyba Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2011 szyba, a czy Ty czasem nie masz coś nie tak z tymi wtryskami? Bo w sumie dlaczego środek w butelce zrobił Ci się czarny? Tak zacząłem myśleć bo dzisiaj, w sumie przed chwilą robiliśmy dwa autka Twoim sposobem i... LM był czyściutki nawet po przy gazowaniu także wydaję mi się, że tak powinno być bo przecież to co przepływa przez wtryskiwacz trafia do komory spalania, a nie do filtra / butelki ? Robiliśmy tak A4 AWX i A3 1Z. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie ale biorąc na logikę to ten cały syf, który wypłynie z wtrysków zostaje spalony, a nie zwrócony... Robiłem już tym sposobem 3 silniki diesla w audi i zawsze pojawiał się czarny syf po przygazówce. Skoro preparat krąży między pompowtryskami a butelką a jego zadaniem jest czyszczenie układu, to pojawienie się syfu w butelce jest czymś w 100% normalnym myślę.
Madoń Opublikowano 8 Czerwca 2011 Opublikowano 8 Czerwca 2011 hmm to może mieliśmy tak "czyste silniki" skoro u nas czyściutko Bo raczej nic źle nie zrobiliśmy, w sumie nie ma tam czego źle zrobić nawet gdyby się chciało :> no nic pozdrawiam
Yoghurt Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 jak pisalem wyzej u mnie plyn barwy mocni nie zmienil ale jednoczesnie na pewno nie mam wtryskow w dobry stanie. ze 170 KM po czyszczeniu hamownia pokazala 155. najwyrazniej mam tak zawalone wtryski, ze czyszczenie ta metoda nie rozpuscilo calego syfu, ktory tam mam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się