drarek Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 Witam. Mam taki problem, że samochód nagrzewa mi się do 90 stopni. Dobrze mi grzeje w środku i jest ok. Po pewnym czasie temp zaczyna rosnąć do nawet 110 stopni. Nagle przestaje grzać - kilmatronic w pozycji HI. Dodam, że słychać bulgotanie od strony deski rozdzielczej (chyba z nagrzewnicy). Po pewnym czasie temp wraca do 90 stopni i znów grzeje. Zauważyłem że ubywa też płynu w zbiorniczku (poziom oleju nie wzrasta i nie widać go też w zbiorniczku). Wymieniłem termostat. Płyn z tego co zaobserwowałem płyn wyrzucany jest przez ten zaworek w zbiorniczku bo zalane miałem wszystko co jest pod nim + plama pod samochodem. Druga sprawa to chłodnica, która jakoś słabo się nagrzewa. Czy problemem może być zamulona chłodnica czy może nagrzewnica???
snajper75 Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 A może uszczelka pod głowicą padła dodam że ja mam tak samo , wszyscy tak stawiali i raczej jestem przychylić się do ich przekonań .
k0za Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 to że bulgocze to znaczy że masz zapowietrzony układ. częściowo odpowietrza się sam i pewnie dlatego zaobserwowałeś ubytek płynu
machina Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Ja bym obstawiał uszczelkę pod głowicą która jest sprawcą wysokiego ciśnienia oraz powietrza w układzie chłodzenia.
rookie Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Uszczelka pod głowicą do wymiany. Przy okazji sprawdź szczelność głowicy i zrób jej szlif. Wymień od razu wszystkie prowadnice zaworów i uszczelniacze zaworowe. Przy okazji wszystkie uszczelki: kolektora, szpilek itd. Olej nowy też i płyn chłodniczy. Świece żarowe również jak są padnięte. Nie martw się, miałem to samo co ty a teraz mam nowy silnik. Koszt 1500 zł Tylko daj do dobrego fachowca. A jak nie będziesz miał to dam ci namiar w Złotowie. Pozdrawiam
drarek Opublikowano 21 Lutego 2011 Autor Opublikowano 21 Lutego 2011 A może uszczelka pod głowicą padła dodam że ja mam tak samo , wszyscy tak stawiali i raczej jestem przychylić się do ich przekonań . I okazało się że to uszczelka była u Ciebie przyczyną tych problemów??[br]Dopisany: 21 Luty 2011, 18:06_________________________________________________Złotów trochę daleko. A jak to sprawdzić żeby mieć pewność, że to uszczelka????[br]Dopisany: 21 Luty 2011, 18:09_________________________________________________to że bulgocze to rzeczywiście zapowietrzony układ. Tylko skąd się bierze to powietrze?? Poza uszczelką może to być co innego jeszcze? Ten koszt 1500zł to całość?? (robocizna i części)
snajper75 Opublikowano 26 Lutego 2011 Opublikowano 26 Lutego 2011 Tak , pęknięta głowica tak jak u mnie
SotoM Opublikowano 26 Lutego 2011 Opublikowano 26 Lutego 2011 rookie dobrze jest to juz miec za soba... kolega dobrze opisał. - głowica do zdjecia - spr.szczelnosci , planowanie,wymiana 8szt prowadnic zaworowych,uszczelniaczy,przetarcie zaworów i ja nakłaniam do wymiany hydrosztosów jesli nie były wymieniane. przynajmniej na tym zaoszczedzisz. teraz nie zmienisz a za jakis czas bedziesz musiał. jakis czas temu z 3miesiace... robiłem tez znajomemu w octavi głowice nie chciał zmieniac hydro bo mowi co-silnik nalatane 180tys leje motula...nie zmieniamy- to ok... a teraz mu sie hydro podwiesza...
drarek Opublikowano 26 Lutego 2011 Autor Opublikowano 26 Lutego 2011 byłem w piątek w jednym z warsztatów gdzie robią audi i vw. Gość po opisie problemu i sprawdzeniu obiegu płynu stwierdził że na 90% pompa wody padła. Czasem się obraca, a czasem nie - stąd ten problem z tym, że jest ogrzewanie w kabinie, za chwilę brak i tak wkoło. Powiedział że jak przyczyną byłaby uszczelka to ogrzewanie byłoby cały czas. Otwierał też zbiorniczek wyrównawczy na zapalonym silniku i stwierdził że jest przepływ ale bardzo słaby. [br]Dopisany: 26 Luty 2011, 18:56_________________________________________________ Tak , pęknięta głowica tak jak u mnie ile kosztowała cię naprawa??
dariodario Opublikowano 26 Lutego 2011 Opublikowano 26 Lutego 2011 rookie dobrze jest to juz miec za soba... kolega dobrze opisał. - głowica do zdjecia - spr.szczelnosci , planowanie,wymiana 8szt prowadnic zaworowych,uszczelniaczy,przetarcie zaworów i ja nakłaniam do wymiany hydrosztosów jesli nie były wymieniane. przynajmniej na tym zaoszczedzisz. teraz nie zmienisz a za jakis czas bedziesz musiał. jakis czas temu z 3miesiace... robiłem tez znajomemu w octavi głowice nie chciał zmieniac hydro bo mowi co-silnik nalatane 180tys leje motula...nie zmieniamy- to ok... a teraz mu sie hydro podwiesza... a tak z ciekawosci-co to sa te hydrosztosy
rookie Opublikowano 26 Lutego 2011 Opublikowano 26 Lutego 2011 byłem w piątek w jednym z warsztatów gdzie robią audi i vw. Gość po opisie problemu i sprawdzeniu obiegu płynu stwierdził że na 90% pompa wody padła. Czasem się obraca, a czasem nie - stąd ten problem z tym, że jest ogrzewanie w kabinie, za chwilę brak i tak wkoło. Powiedział że jak przyczyną byłaby uszczelka to ogrzewanie byłoby cały czas. Otwierał też zbiorniczek wyrównawczy na zapalonym silniku i stwierdził że jest przepływ ale bardzo słaby. [br]Dopisany: 26 Luty 2011, 18:56_________________________________________________ Tak , pęknięta głowica tak jak u mnie ile kosztowała cię naprawa?? Może ci padła pompa, oby. Ale to że na walniętej uszczelce zawsze jest ogrzewanie to bzdura. Ja miałem nową pompę wody Ruville, z uszczelki waliło w układ i w rezultacie w nagrzewnicy było powietrze, a nie płyn. Oczywiście ogrzewania wcale, w środku -17*C tak jak na zewnątrz. Myślałem, że się wqrwię.
SotoM Opublikowano 27 Lutego 2011 Opublikowano 27 Lutego 2011 to fakt. w PD jest pompa w rozrzadzie, nie raz przerabiałem temat ze wirnik tłoczacy chłodziwo odklejał siew od oski pompy - obracal sie na osce ale nie powodowało to zapowietrzania sie nagrzewnicy lecz zwiekszenia temp silnika co moze powodowac rozszczelnieni sie uszczelki pod gł, pekniecie głowicy lub bloku. ale zadko bywa, najczesciej siada uszczelka pod czapką...i wtedy problem z ogrzewaniem... równiez termostat moze byc temu winien, wystarczy ze nie bedzie sie otwierał na max,bedzie nieodpowiedni przepływ chłodziwa i tosamo,uszczelka gotowa...
drarek Opublikowano 27 Lutego 2011 Autor Opublikowano 27 Lutego 2011 termostat miałem wymieniony ny w poprzednim tygodniu więc myślę, że jest dobry. Jutro oddam samochód do mechanika. Ma wyjąć zupełnie termostat żeby płyn krążył w dużym układzie (podejrzenie też o niedrożność chłodnicy). Zobaczymy czy chłodnica będzie się nagrzewać bo w ostatnim czasie była zimna cały czas. Jeśli będzie ok trzeba będzie sprawdzić tą pompę wody. Mam nadzieję, że to nie będzie jednak uszczelka pod głowicą ;(
SotoM Opublikowano 27 Lutego 2011 Opublikowano 27 Lutego 2011 jak dla mnie to dodatkowa strata kasy bo to nie bedzie wina ani tego, ani tego. ewentualnie sprawdz czy jest drozny przewód wodny na zbiorniczku wyrównawczym te cienki górny przelewowy...
drarek Opublikowano 27 Lutego 2011 Autor Opublikowano 27 Lutego 2011 przewód o którym piszesz jest drożny. Czyli wg ciebie to będzie uszczelka i nie ma co sprawdzać innych rzeczy??
rookie Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Zgadza się, opisałeś dokładnie wszystkie objawy uszczelki: - wyrzucany płyn za zbiorniczka - bulgotanie w nagrzewnicy - wzrost temperatury powyżej 90*C - okresowy brak ogrzewania
drarek Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Opublikowano 28 Lutego 2011 jaki jest koszt naprawy uszczelki pod głowicą? pytam tak orientacyjnie żeby ktoś mi nie krzyknął jakiejś kwoty nie wiadomo skąd.
Maraas Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 W tanowie (15km od Szczecina) dobry mechanik, z dobrymi cenami 450zł robocizna. 1000-1100 w moim przypadku wyjdzie za części z robocizną.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się