alcompany Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 Po wymianie klocków hamulcowych i przetoczeniu tarczy lewe koło od kierowcy sie grzeje dlaczego?odpowietrzałem wszystkie koła i nie tylko w silniku też,przy prawym kole musiałem wymienic cały werzyk i wszystko ok znikła kontrolka czerwona bo swieciła czerwona kontrolka i miałem pusty zbiorniczek płynu hamulcowego a koło było mokre,a po lewej stronie miałem tez ze mi reczny nie działał wyczysciłem gumki zmieniłem wszystki teraz poprawnie idzie ale niewiem dlaczego dalej grzeje mi sie koło niewiem co robic???
alcompany Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor Opublikowano 22 Lutego 2011 Jak klocek moze nie odbijac jak przetoczyłem tarcze a klocki nowe to napewno nie to:-(
hornet Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 Jak klocek moze nie odbijac jak przetoczyłem tarcze a klocki nowe to napewno nie to:-( Jakby nic nie tarło to nie grzałoby się koło..... bo i od czego.... zerknij dobrze.
pan kierownik Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 Jak klocek moze nie odbijac jak przetoczyłem tarcze a klocki nowe to napewno nie to:-( A stan tłoczków był sprawdzony??
kalik Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 Po wymianie klocków hamulcowych i przetoczeniu tarczy lewe koło od kierowcy sie grzeje dlaczego?odpowietrzałem wszystkie koła i nie tylko w silniku też,przy prawym kole musiałem wymienic cały werzyk i wszystko ok znikła kontrolka czerwona bo swieciła czerwona kontrolka i miałem pusty zbiorniczek płynu hamulcowego a koło było mokre,a po lewej stronie miałem tez ze mi reczny nie działał wyczysciłem gumki zmieniłem wszystki teraz poprawnie idzie ale niewiem dlaczego dalej grzeje mi sie koło niewiem co robic??? Przepraszam, ale tego bełkotu nie da się czytać i nie wiele zrozumiałem z Twojego pytania. Zacznij od poprawnego napisania postu. Potem może uda nam się dojść do jakiegoś rozwiązania Twojego problemu.
songo Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 tłoczki muszą nie odbijać prawidłowo albo twoja tarcza po przetoczeniu nie jest zbyt prosta i teraz ociera no a co za tym idzie koło grzać sie musi
spetsnaz Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Po wymianie klocków hamulcowych i przetoczeniu tarczy lewe koło od kierowcy sie grzeje dlaczego?odpowietrzałem wszystkie koła i nie tylko w silniku też,przy prawym kole musiałem wymienic cały werzyk i wszystko ok znikła kontrolka czerwona bo swieciła czerwona kontrolka i miałem pusty zbiorniczek płynu hamulcowego a koło było mokre,a po lewej stronie miałem tez ze mi reczny nie działał wyczysciłem gumki zmieniłem wszystki teraz poprawnie idzie ale niewiem dlaczego dalej grzeje mi sie koło niewiem co robic??? nie kumam co napisałeś? INTERPUNKCJA
Kamyk Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 kolego, popraw błędy (i to bez VAGa) i zamieść post jeszcze raz ...
supi9 Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Słuchaj a zobacz czy klocki nie blokują się w wycięciach w jarzmach zacisku i czy prowadnice w jarzmie nie są zapieczone.
hornet Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Przecież to oczywiste że coś musi trzeć...... :gwizdanie:
Kamyk Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Przecież to oczywiste że coś musi trzeć...... :gwizdanie: tak się jakoś dziwnie składa, że wzrost temperatury jest najczęściej wywołany tarciem się dwóch części nie może być inaczej alcompany poszukaj co się za bardzo do siebie przytuliło
lukjust Opublikowano 26 Lutego 2011 Opublikowano 26 Lutego 2011 Miałem podobny przypadek z tylnym prawym kołem przyczyna była taka ze tłoczek się wysuwał lecz prawie nie chował. Naprawiłem tan problem przez zestaw naprawczy do zacisków kilka gumek koszt jak dobrze pamiętam 20zł na przód też mieli zestawy naprawcze jeśli chcesz mogę się spytać i jak coś bym ci wysłał taki zestawik gdybyś nigdzie u siebie nie znalazł. Może być też tak jak koledzy wcześniej pisali źle przetoczona tarcza, byłeś może przy obróbce tej tarczy ustawiali ją ? mam możliwość sprawdzania bicia tarczy i regeneracji ich tak wiec mogę również pomóc. pozdrawiam
djbojus Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 kolego miałem ten sam grało mi sie lewe tylne kolo po wymianie klocków odpowietrz jeszcze raz i powinno być dobrze u mnie ten problem ustal po 100 km pozdrawiam
red0n Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 odświeżę temat. mam podobny problem jak kolega, tzn grzeje mi się lewe koło od kierowcy. szukam kolejnej możliwej opcji bo: - tarcze oraz klocki mam nowe - przewody były wszystkie wymieniane. - z tego co dobrze pamiętam, rok temu łożysko było wymieniane czytam tutaj o jakichś jażmach, to to w czym klocki są umieszczone? co jeszcze może być przyczyną? nie chce, żeby znowu mnie moi czarodzieje namawiali na "niezbędne" naprawy. pomóżcie:)
SZYNKAR Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 W maluchu przetaczali mi bębny - zrobili to mało precyzyjnie, skończyło się frustracją i zakupem nowych (za toczenie nie oddali), tylko czasu poświęconego na kilkakrotną wymianę i ogląd żal. Od tej pory kupuję nowe elementy. Objawy to szarpanie kierownicą i drgania podczas hamowania zależne od obrotu koła. Jedziesz wolno "puka wolno" szybko- puka(szarpie) szybciej W Golfie miałem podobnie, tarcze w czasie jazdy gorące bez hamowania potem się dotarło. Od tej pory sprawdzam cylinderki przy wymianie(cylinderki pchają klocek w stronę tarczy podczas hamowania). Sprawdzenie (w Golfie) polega na wciśnięciu ich np. kluczem, trzonkiem młotka. Cylinderek zapieczony - potrzebna większa siła, albo nie da się wcisnąć. UWAGA: wciskanie cylinderków powoduje wzbieranie płynu hamulcowego, czasem trzeba go odessać ze zbiorniczka żeby się nie wylał. Nowe klocki są grubsze i aby się zmieściły cylinderki muszą się cofnąć żeby zrobić miejsce. Czasem cylinderki trą o coś i nie chcą się cofać, wtedy tarcza się grzeje i rośnie zużycie paliwa Ja podważałem dwoma śrubokrętami (z boków, za metalową płytkę) okładzinę i starałem się uzyskać szczelinę wystarczającą żeby kartka papieru się zmieściła pomiędzy klocek a tarczę. Trzeba zabezpieczyć tarczę np patyczkami od lodów żeby jej nie porysować bo zadzior wyskrobie dziurę w klocku. Po tym było lepiej. Teraz jadę na wymianę do warsztatu.
zibol48 Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 Mnie też się grzeje jedno tylne koło ale niewiele bardziej od tego drugiego. Jest tam jednak jakiś niezidentyfikowany jeszcze problem bo: - po podniesieniu samochodu na podnośniku (przy innej naprawie) w warsztacie wyrażnie to koło ciężej się obraca ale nie słychać tarcia, - przy dłuższej jeździe na autostradzie 140 coś huczy z tyłu, po zwolnieniu do 110 przestaje. Ostatnio przestało huczeć, może chwilowo?. Nie wiem czego się spodziewać i jakie części przygotować bo chciałbym sam to naprawić przy okazji zmiany kół na zimowe. Podejrzewam łożyska, hamulec ręczny, tłoczek lub prowadnice klocków - niekoniecznie w tej kolejności. Może ktoś zna numery łożysk kół tylnych?, nie mogę nigdzie znaleźć a chciałbym kupić u sprzedawcy łożysk. Pozdrawiam
SZYNKAR Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 Kiedyś miałem podobnie (poza tym 140/h ) w Maluchu, linka ręcznego z jednej strony się blokowała i jedno koło było ciągle przyhamowane. Palił 1 litr/100km więcej. Nie było tego furcenia - a furcenie to może być łożysko i ono się ekstra grzeje, widziałem kulki od maszyn stopione albo przebarwione na fiolet. Najprościej podnieść koło i poszarpać na obwodzie góra dół, jak łożysko ma luzy to będzie luz i stuki.
zibol48 Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 Jutro pewnie sprawdzę to koło aby wyeliminować łożysko - lub potwierdzić bo sprawdziłem tylko jak się obraca a nie sprawdziłem szarpaniem na boki. Pozostał by jeszcze tłoczek i prowadnice oraz najgorsza linka hamulca, bo za nią zupełnie nie wiem jak się zabrać.[br]Dopisany: 18 Wrzesień 2011, 23:46_________________________________________________Koło sprawdzone wg zaleceń kol. Szynkar - brak luzów. Prowadnice przeczyszczone. Tłoczek się wysuwa ale prawdopodobnie on jest winien bo nie odbija. Trzeba zabrać się za wymianę tłoczka - chyba, że podrzucicie jakąś podpowiedż... Nie wiem jaki kupić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się