Lukasz_N Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Witam Pacjent to B5 1Z. Problem polega na ciezkim odpalaniu. Wiem ze temat byl wiele razy poruszany na forum ale nie znalazlem odpowiedzi na moj problem. Rano -15 po calonocnym postoju grzanie swieczek i trzeba krecic nim klikanascie sekund zeby zalapal. Jak odpali to przez chwile kuleje i do tego bialy bąk z wydechu. Jak sie juz nagrzje (90 na blacie), po zgaszeniu na kilka chwil, problem znow sie pojawia z tym ze troche krocej trzeba go krecic. Swiece sprawne, kat wyprzedzenia wtrysku 53. Co moze byc przyczyna?
tomik882 Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 drogi kolego...samochód ma 16 lat...niewymagaj od niego zeby przy takim mrozie odpalał z pierwszego strzału....moge Ci poradzić jedynie podgrzewanie świec do momentu charakterystycznego "pyknięcia"- takie cos wystepuje kilka sekund po zgaszeniu podgrzewania. Jednak wierz mi że to Ci conajwyżej skróci moment "kręcenia" Samochód ma zapewne juz nabite kilka ładnych tysiecy kielometrów...Dodawaj dodatek do diesla (black arrow- butelka z lekko żółtym płynem). Pozostaje Ci żmudne czekanie na dodatnie temperatury.
Killer1984 Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 na miejscu kolegi sprawdziłbym zawór zwrotny na filtrze paliwa najprawdopodobniej cofa się paliwo i zanim pociągnie to chwilę to trwa u mnie w tej chwili jest podobnie... ale przez 3-4 miesiące po wymianie filtra i zaworka po pół obrotu palił... czeka mnie kolejna wizyta u mechanika
Lukasz_N Opublikowano 23 Lutego 2011 Autor Opublikowano 23 Lutego 2011 Kolego tomik882 rozumiem ze autko prosto z salonu nie jest ale gadanie ze trzeba normalnie do tego podchodzic jest chyba troche nie na miejscu. Poza tym jakbys czytal uwaznie to pisze o tym ze nawet na cieplym mam problemy z odpaleniem. Takze nie sadze ze jest to problem zuzytego silnika poza tym stalo sie to w krotkim okresie czasu wiec raczej zgodzilbym sie z kolega Killer1984 ze problem moze lezec po stronie ukladu zasilania. Zreszta do tej pory palil lepiej niz nie jedno PD czy CR i to przy duzo nizszych temperaturach.
szyku Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 moim zdaniem wiek nie ma znaczenia a stan . sam mam jeszcze 1z z ładnym wiekiem i nie ma źle , zawsze pali i nie ma jakiegoś problemu . co do cofania paliwa to już prędzej się zgodzę
piotr290 Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 własnie dlatego ze dzieje sie tak na zimnym i cieplym silniku wziol bym pod uwage zuzycie silnika.inna sprawa gdyby sie tak dzialo na zimnym i tylko w takiej sytuacji to jeszcze wtedy mozna by bylo zaryzykowac stwierdzenie ze moze to byc jakas drobnostka np sterownik albo swiece,podepni pod komputer moze cos wyskoczy
Lukasz_N Opublikowano 24 Lutego 2011 Autor Opublikowano 24 Lutego 2011 Nie sadze ze silnik juz jest kaput. Zeby auto nie odpalilo przy kilkukrotnym kręceniu na cieplym silniku po 5 minutowym postoju, to sinik musialby byc juz padliną. Auto ogolnie ma moc , jezdzi dobrze, apetytu na olej nie ma, tylko jest problem z odpaleniem. I wystapil on nagle.
Marvel Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Może masz wodę w filtrze paliwa lub w baku i zamarza
Lukasz_N Opublikowano 24 Lutego 2011 Autor Opublikowano 24 Lutego 2011 Ale skoro bylaby woda to mialby probelmy w czasie jazdy i pewnie nie jezdzili tak jak powinien. A w tym przypadku jak juz odpali to jezdzi normalnie, nie przerywa, nie szarpie itp.
Marvel Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Tej wody nie musi być dużo. Ja trzy dni temu miałem takie same objawy jak ty. Auto stojące na dworze przy -15 na odpaliło na dotyk. Podjechałem do sklepu (ok 3km) i zaparkowałem. Po ok. 10min nie potrafiłem odpalić.Pozostał hol do garażu. Na drugi dzień auto odpaliło na dotyk. Wymieniłem filtr paliwa dolałem uszlachetniacza do ropy i 2 litry bp 95 na 40 l ON. Od dwóch dni objawy nie powtórzyły się. Mechanik wytłumaczy mi to w ten sposób że podczas jazdy przy takich mrozach pod wpływem powietrza zamarza woda w przewodach pod podwoziem i pompa nie potrafi zassać.
Lukasz_N Opublikowano 25 Lutego 2011 Autor Opublikowano 25 Lutego 2011 Dzisiaj stalo sie to czego sie obawialem. Na zewnatrz -15 i znow problem z odpaleniem. Ale po kliku kreceniach odpalil. 35km trasy i postoj 3 minuty i nie da rady juz go w ogole odpalic. Auto wrocilo na holu
crookers20 Opublikowano 26 Lutego 2011 Opublikowano 26 Lutego 2011 Witam. Mam Podobny problem z paleniem na zimnym.. Dużo ludzi tłumaczy to tym ze to Ropniak i to wszystko.. A ja się nie mogę z tym zgodzić gdyż wcześniej bywały również mocne mrozy i nie musiałem go tak katować.. Palił dobrze.. chodź przy -18 kopcił jak by ognisko pod nim ktoś rozpalił.. No dobrze ale nie odbiegajmy za daleko od Problemu.. Wiadomo że od Poniedziałki mamy mocne mrozy .. I właśnie wtedy pojawił się ten Problem... Auto chechła z dobre 1,5 minuty zanim ruszy.. Przy odpalaniu dodaje gazu.. niby czuć ze pobiera ropę bo wtedy zaczyna mocniej kręcić.. Do wymiany poszły : - Filtr Paliwa - Świecie z Bosha na M-Power - Aku 74ah I objawy są te same.. nic się nie polepszyło .. ;( aż szkoda mi mojej perełki.. Zastanawiałem się nad paliwem .. Niestety Na zwykłej i na Verwie jest to samo.. Może jakiś przekaźnik lub kąt wtrysku..nie wiem sam nie znam się za bardzo na tym.. Proszę o szybką poradę. Am dodam ze termostat padnięty.
SotoM Opublikowano 26 Lutego 2011 Opublikowano 26 Lutego 2011 no kat wtrysku i dawka paliwa jest bardzo wazną funkcją majacą mega duży wpływ na odpalanie. proponuje pojechać na spr tych parametrów. swiece,AQ i filtr to nic w porównaniu z tymi parametrami. Lukasz_N dla pewnosci sprawdź rozrzad. ale zycze ci aby sie to skonczyło tylko na nieszczelnosci układu paliwowego...
Lukasz_N Opublikowano 27 Lutego 2011 Autor Opublikowano 27 Lutego 2011 witam! dzis auto spedzilo troche czasu na warsztacie i okazalo sie ze doplyw paliwa byl nieszczelny i ciagnal powietrze. Takze wszystkie wezyki uszczelnione i zobaczmy co sie bedzie dzaialo
Gość lightfighter87 Opublikowano 27 Lutego 2011 Opublikowano 27 Lutego 2011 Czekamy zatem na relację A ludzie którzy twierdzą że auto nie jest pierwszej nowości niech się lepiej nie wypowiadają. Mój zecior pali z pół obrotu za każdym razem a jak było kiedyś na polu -15 może ze dwa razy zakręcił rozrusznikiem. W marcu będzie 16 latek
Vandit Opublikowano 27 Lutego 2011 Opublikowano 27 Lutego 2011 gdy będziesz wiedział dokładnie co jest przyczyna to daj znać, ja mam takie same problemy, kat wtrysku poprawny, wszystkie filtry powymieniane, świeczki sprawne a gdy przychodzi jesień i trochę się ochłodzi to na zimnym ma problemy z rozruchem na ciepłym jest ok i tez stawiam ze gdzieś cofa się paliwo bądź łapie powietrza
Azazello Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Mój też miał takie objawy ssał gdzieś powietrze więc uszczelniłem wymieniłem wszystkie wężyki i opaski na nowe ale dalej jest to samo daj znać co jeszcze zrobiłeś
crookers20 Opublikowano 1 Marca 2011 Opublikowano 1 Marca 2011 Taki mały pościk.. ja po pracy z nocnej zmiany na dworzu -18 stopni a on za przeproszeniem kur-a nawet się nie zająknąl po 3 podgrzaniach a na -5 chechła
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się