Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5/B6/B7] Modyfikacje 1.8T - Pytania i odpowiedzi


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 7.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

160 g/s to ok 1 bar

właśnie, tylko że to mój wynik i mam problem z niedoładowaniem w postaci falujących 0.3-0.4b ;s a mimo to taki wynik

---------- Post dopisany at 21:25 ---------- Poprzedni post napisany at 21:24 ----------

Grupy: 002,007,013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

sonda nowa a mimo to nie chula jak trzeba...ori BERU ale wiem że to nie przez nią bo na starej która szarpała troche ale dawała dobre napięcia też był słaby boost

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zyebany soft. ?

Zrob loga sondy na wolnych obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wolnych tez jest stałe napięcie (w tym samym logu druga połowa to wolne obroty) i wiem że jest coś nei tak tyle że sonda nówka... może okablowanie, już czasem nawet myśle ze ECU się w jakiś sposób rozjechało ale mało to prawdopodobne... bo auto jest w serii jeśli chodzi o program, z tym że na starej sondzie też nie jechało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka zyebana zawyża pomiar i ecu zbija doładowanie, najlepiej by było podmienic na sprawna, ta sonda też dziwnie wskazuje powinna przy bucie dawać jakieś 0,8v co w bloku 32?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplywka byla zmieniona na inna uzywke ori i to samo, zanim wyrzucilem kata i wsadzilem innego tipa mierzyla ok 125mg czyli normę a boostu wraz nie bylo, za co odpowiada kanał 32?

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ale nie było boostu na;

-Ori sondzie boscha która delikatnie szarpala autem ale miała wzorcowe napięcia, ale też chyba ona powodowała błąd mieszanki 00518

-Sondzie uniwersalnej ntk która wywalala błąd 16518 p1034

-I na obecnej beru zamienniku ori boscha jest to samo co na tej ntk, też wywala błąd, jest złe napięcie i nie ma boostu, tyle że nie szarpie na obydwu ostatnich, tak jakby ecu nie tolerowalo innych sond jak bosch

Muszę sprawdzić czy nie ma przerwy gdzieś w okablowaniu sondy

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos moze jakis sensowny artykuł jakie sa róznice miedzy poszczególnymi stage w modyfikacjach 1,8t?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos moze jakis sensowny artykuł jakie sa róznice miedzy poszczególnymi stage w modyfikacjach 1,8t?

na przykład tu Difference between stage 1 stage 2 and stage 3 tuning modifications.

ale to i tak jest tylko "pobieżnie", bo wszystko zależy od tego, co w aucie siedzi-

generalnie stage 1-to chip, MBC/EBC, filter pow.-praktycznie wszystko na seryjnych gratach

stage 2- to już inne/większe turbo, TIP, INNY/drugi/większy cooler, wydech, hamulce, większe wtryski-strojenie

stage 3-to już dochodzi sprzęgło,customowe hamulce, przelotowy wydech, duże turbo, duże wtryski, wydajniejsza pompa paliwa, zmiany korb, wałków, popychaczy, zaworów,zawieszenie et cetera-takim autem-już normalnie po drogach jeździ się trudno:decayed::wink:

no i stage 4-to już dochodzi swap, odelżenie auta, inna zawiecha, klatka-to już typowa rajdówka-takie auto mało przypomina seryjny egzemplarz i stwarza potencjalne zagrożenie dla reputacji u średnio rozgarniętego mechanika...:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Dominik, chciałem cos skrobnąć na forum na przykładzie TDI, ale widze że to przechodzi poza moja głowe:facepalm:, można skrobnac tylko watek tak jak to opisałes:wink: znalazłem jeszcze taki opis jakie turbo w jakim silniku

[TABLE=class: cms_table_grid, width: 100%, align: left]

CODE

BHP(OE)

C:R

Vehicle Fitment

Year From

Year To

Cast / Forged Crank

Head Port

VVT

Water pump

Turbo

Throttle

ETKA REMARKS

Injector size

Piston Pin

Notes

ADR

125

A4

11/94-04/99

LARGE THEN SMALL

NON THEN VVT

NASP

Large: 058 103 373 A, Small: 058 103 373 D

ADR

125

A6

10/95-10/97

LARGE THEN SMALL

NON THEN VVT

NASP

Large: 058 103 373 A, Small: 058 103 373 D

ADR

125

AUDI CABRIO

04/97-08/00

LARGE THEN SMALL

NON THEN VVT

NASP

Large: 058 103 373 A, Small: 058 103 373 D

ADR

125

PASSAT

12/96-01/99

LARGE THEN SMALL

NON THEN VVT

NASP

Large: 058 103 373 A, Small: 058 103 373 D

AEB

150

9.5:1

A4

02-95 (EA 827 block)

Dec-98

CAST

LARGE

NON VVT

EXTERNAL

K03

CABLE

20MM

AEB

150

9.5:1

A4

04-95 (EA 827 block)

Jul-98

CAST

LARGE

NON VVT

EXTERNAL

K03

CABLE

GR

20MM

AEB

150

9.5:1

A4

08-97 (EA 827 block)

Jul-98

CAST

LARGE

NON VVT

EXTERNAL

K03

CABLE

ZA

20MM

AEB

150

9.5:1

A6

04-97 (EA 827 block)

Jan-99

CAST

LARGE

NON VVT

EXTERNAL

K03

CABLE

20MM

AEB

150

9.5:1

A6

04-97 (EA 827 block)

Jul-98

CAST

LARGE

NON VVT

EXTERNAL

K03

CABLE

GR

20MM

AEB

150

9.5:1

PASSAT (6A block)

Oct-96

Dec-98

CAST

LARGE

NON VVT

EXTERNAL

K03

CABLE

20MM

AGU

150

9.5:1

A3

Dec-96

??

FORGED

LARGE

NON VVT

EXTERNAL

K03

CABLE

SMALL

20MM

AGU

150

9.5:1

A3

Dec-96

Jul-98

FORGED

LARGE

NON VVT

EXTERNAL

K03

CABLE

GR

SMALL

20MM

AGU

150

9.5:1

BORA

Sep-00

??

FORGED

LARGE

NON VVT

EXTERNAL

K03

CABLE

SMALL

20MM

AGU

150

9.5:1

BORA

May-00

01-Apr

FORGED

LARGE

NON VVT

EXTERNAL

K03

CABLE

J

SMALL

20MM

AGU

150

9.5:1

GOLF

Oct-97

??

FORGED

LARGE

NON VVT

EXTERNAL

K03

CABLE

SMALL

20MM

AGU

150

9.5:1

GOLF

Aug-98

01-Apr

FORGED

LARGE

NON VVT

EXTERNAL

K03

CABLE

J

SMALL

20MM

AJH

150

9.51

SHARAN

Nov-97

Feb-00

K03

CABLE

AJH

150

9.51

ALHAMBRA

Nov-97

Feb-00

K03

CABLE

AJL

180

9.5:1

A4

Aug-97

01-Sep

LARGE

KO3

CABLE

AJL

180

9.5:1

A4

Oct-97

Jul-98

LARGE

KO3

CABLE

GR

AJL

180

9.5:1

A6

Nov-97

Oct-00

LARGE

KO3

CABLE

AJL

180

9.5:1

A6

Nov-97

Jul-98

LARGE

KO3

CABLE

GR

AMB

170

A4

01-Jul

??

J

AMK

209

9.0:1

S3

Sep-00

02-Apr

FORGED

SMALL

VVT

INTERNAL

KO4

DBW

LARGE

AMU

225

9.0:1

TT

??

??

20MM

ANB

150

A4

May-99

Jun-00

ANB

150

A6

Jan-99

??

ANB

150

PASSAT

Jan-99

Aug-00

APH

150

9.5:1

BEETLE

Jan-99

Jun-00

NON VVT

SMALL

APP

180

9.5:1

A3

Jul-99

May-00

KO3

DBW

APP

180

9.5:1

TT

Sep-99

Sep-00

KO3

DBW

APP

180

9.5:1

TT

Sep-99

01-Oct

KO3

DBW

BR

APU

150

9.5:1

A4

Aug-98

01-Sep

APU

150

9.5:1

A4

Aug-98

Jul-99

ZA

APU

150

9.5:1

A6

Nov-98

??

APU

150

9.5:1

PASSAT

Jan-99

Aug-00

APX

225

9.0:1

TT

Oct-98

??

FORGED

NON VVT

INTERNAL

KO4

DBW

LARGE

20MM

APY

209

9.0:1

S3

Nov-98

Aug-00

NON VVT

KO4

DBW

LARGE

AQA

150

A3

Aug-98

01-Apr

AQJ

180

9.5:1

A3

Nov-98

Aug-00

NON VVT

INTERNAL

KO3

DBW

20MM

AQJ

180

9.5:1

TT

Oct-98

Aug-00

NON VVT

INTERNAL

KO3

DBW

20MM

AQX

150

9.5:1

IBIZACUPRA

1999

[TD=colspan: 2]2001[/TD]

SMALL

KO3

DBW

D4 std

ARK

150

A4

Jul-98

Jul-99

ARK

150

A6

Jan-99

May-99

ARX

150

9.5:1

A3

Sep-00

??

SMALL

VVT

KO3S

DBW

LARGE

ARX

150

9.5:1

BORA

Sep-00

01-Apr

SMALL

VVT

KO3S

DBW

LARGE

ARY

180

9.5:1

A3

Sep-00

??-05

NON VVT

KO3S

DBW

LARGE

19MM

ARY

180

9.5:1

TT

Sep-00

??-05

NON VVT

KO3S

DBW

LARGE

19MM

ARZ

150

9.5:1

A3

Sep-00

??

20MM

ARZ

150

9.5:1

GOLF

Sep-00

??

20MM

ATC

ATW

150

A4

Jan-00

??

NON VVT

KO3

DBW

ATW

150

PASSAT

Jan-00

??

NON VVT

KO3

DBW

AUG

180

GOLF

??

??

AUM

150

9.5:1

A3

May-00

??

SMALL

VVT

INTERNAL

KO3S

DBW

LARGE

19MM

AUM

150

9.5:1

TT

01-Jan

??

SMALL

VVT

INTERNAL

KO3S

DBW

LARGE

19MM

AUM

150

9.5:1

BORA

Sep-00

??

SMALL

VVT

INTERNAL

KO3S

DBW

LARGE

19MM

AUM

150

9.5:1

GOLF

Sep-00

??

SMALL

VVT

INTERNAL

KO3S

DBW

LARGE

19MM

AUQ

180

9.5:1

A3

May-00

??-05

VVT

KO3S

DBW

LARGE

19MM

AUQ

180

9.5:1

TT

Aug-00

??-05

VVT

KO3S

DBW

LARGE

19MM

AUQ

180

9.5:!

BORA

02-May

??-05

VVT

KO3S

DBW

LARGE

19MM

AUQ

180

9.5:1

GOLF

01-Jun

??-05

VVT

KO3S

DBW

LARGE

19MM

AVC

150

9.5:1

BEETLE

Jul-99

Oct-00

AVJ

150

9.5:1

A4

Dec-00

??

AWC

150

9.5:1

SHARAN

Apr-00

??

AWD

150

9.5:1

JETTA

May-99

??

NON VVT

LARGE

20MM

AWL

AWM

170

PASSAT

01-Feb

02-Apr

INTERNAL

MEX

AWM

170

PASSAT

02-May

??

INTERNAL

KO3

MEX V6

AWP

180

9.5:1

JETTA

01-Jun

??

VVT

KO3S

AWP

180

9.5:1

BEETLE

01-Nov

??

SMALL

VVT

INTERNAL

KO3S

DBW

LARGE

AWT

150

9.5:1

A4

Jun-00

01-Sep

VVT

KO3

DBW

SMALL

AWT

150

9.5:1

A6

May-00

??

VVT

KO3

DBW

SMALL

AWT

150

9.5:1

PASSAT

Oct-00

??

VVT

KO3

DBW

SMALL

AWU

150

BEETLE

Oct-00

??

VVT

KO3

DBW

SMALL

AWV

150

BEETLE

Jun-00

01-May

VVT

KO3S

DBW

LARGE

AWW

150

9.5:1

JETTA

Jun-00

??

VVT

AYN

AYP

150/180

9.5:1

IBIZACUPRA

2001>

??

SMALL

non-VVT

INTERNAL

KO3

DBW

20MM

9.5:1,emission spec EU2/EU3

BAM

225

9.0:1

S3

01-Aug

02-May

FORGED

SMALL

VVT

INTERNAL

KO4

DBW

LARGE

20MM

BAM

225

9.0:1

TT

Sep-00

??

FORGED

SMALL

VVT

INTERNAL

KO4

DBW

LARGE

20MM

BBU

180

9.5:1

IBIZA

??-05

??-08

KO3S

DBW

BBU

180

9.5:1

POLO

??-05

??-08

KO3S

DBW

BEK

180

JETTA

01-Jun

??

BEX

190

9.5:1

A4

02-Nov

??-03

KO3S

DBW

BE

190

9.5:1

TT

??-05

??-06

KO3S

DBW

BFB

163

9.5:1

A4

02-Apr

??

KO3S

DBW

BFV

240

9.0:1

TT - SPORT

??-05

??-06

KO4

DBW

BJX

150

9.5:1

IBIZA

??-04

??-08

KO3S

DBW

BJX

150

9.5:1

POLO

??-04

??-08

KO3S

DBW

BVP

[TD=align: right]163[/TD]

9.5:1

TT

??-05

??-06

KO3S

DBW

VER

[TD=align: right]150[/TD]

SHARAN

??

??

INTERNAL

VER

[TD=align: right]150[/TD]

BORA

INTERNAL

[TD][/TD]

[/TABLE]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplywka byla zmieniona na inna uzywke ori i to samo, zanim wyrzucilem kata i wsadzilem innego tipa mierzyla ok 125mg czyli normę a boostu wraz nie bylo, za co odpowiada kanał 32?

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Po wyjęciu kata trzeba od razu wystroic, bez tego ecu podaje złe dane bo masz większa przepustowość gazów napedzajacych turbine

---------- Post dopisany at 12:41 ---------- Poprzedni post napisany at 12:37 ----------

A tak BTW Dev K03 hybryda s siedzi już w aucie. Dzięki za namiary na chłopaków od regeneracji. Stara sie wysrala na uszczlniaczach i puszczala olej, tak średnio 200-300g w miesiącu i zaczął pękać korpus ze strony gorącej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łuki1984

Wczesniej miałes k03?

Jaki masz teraz wtryski?

Ile miałes KM przed zmiana turbiny?

Miales robiona korekte po wlozeniu tej hybrydy?

Jak CI jedzie auto teraz? Nie czujesz spadku mocy? Nie zapetlaja sie wtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyjęciu kata trzeba od razu wystroic, bez tego ecu podaje złe dane bo masz większa przepustowość gazów napedzajacych turbine

nie trzeba od razu stroić, tam nie ma żadnego czujnika, który mierzy przepustowość i powodował by jakieś anomalie w ECU

-jedynym czujnikiem, którego nie będzie-jest lambda i jedyną rzeczą, która ma wpływ na ECU, będzie temperatura gazów, a nie ich przepustowość... wycinanie katalizatora robi się po to, żeby turbina była swobodniej napędzana, co jest ułatwieniem w osiągnięciu mocy, ale na pewno nie ma to bezpośredniego wpływu na ECU,na tyle, żeby od razu walić do tunera na strojenie...

jeśli nie będzie lambdy-ECU będzie podawać dawkę na podstawie danych domyślnych, które są zapisane w ECU, na wypadek sytuacji, kiedy zostanie uszkodzona sonda, lub przewód i pojawi się błąd informujący o usterce, to samo będzie w przypadku EGT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łuki1984

Wczesniej miałes k03?

Jaki masz teraz wtryski?

Ile miałes KM przed zmiana turbiny?

Miales robiona korekte po wlozeniu tej hybrydy?

Jak CI jedzie auto teraz? Nie czujesz spadku mocy? Nie zapetlaja sie wtryski?

Spokojnie, spokojnie

dopiero sama turbine zmieniłem teraz muszę zaopatrzyć sie w wtryski z TT, jakiegoś Tipa i stozek. Ale wszystko w swoim czasie bo jeszcze gewinde zakładam.

jak dla mnie to auto dużo lepiej ciągnie w górnych obrotach i plynniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz 280cc, do tego k03s hybryde i masz poprawe w gornym zakresie obrotow przy seryjnym sofcie?

Masz moze jakies logi kanalu 2 i 115 po tej podmiance turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz 280cc, do tego k03s hybryde i masz poprawe w gornym zakresie obrotow przy seryjnym sofcie?

Masz moze jakies logi kanalu 2 i 115 po tej podmiance turbiny?

Wczesniej miałem K03 i program z logów w picu było jakieś 152gs na przepływce i 1bar w picu. W 120 bloku wyszło 260niutów. Potem wrzuciłem FMIC i turbawka budziła się przy 2600 zamiast 2800, plus niutki wzrosły do 274Nm i moc nic, intake spadł z 45 stopni celsjusza max. do 24 max. Co było mocno odczuwalne. Teraz wpadł wydech i K03s hybryda. Czuję że lepiej ciągnie u góry i do samego końca ale logów jeszcze nie miałem szansy zrobić. Jak zrobię to dam znać jakie rezultaty. Zostają wtryski i dolot i poprawa softu:decayed:

---------- Post dopisany at 16:12 ---------- Poprzedni post napisany at 16:10 ----------

I mam nadzieję, że przekroczymy magiczną granicę 200Km :wink:

---------- Post dopisany at 16:13 ---------- Poprzedni post napisany at 16:12 ----------

wampir a co masz wrzucone zamiast N75 że sprzedajesz????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...