Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5/B6/B7] Modyfikacje 1.8T - Pytania i odpowiedzi


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 7.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

On wybiera tylko mgiełkę olejowa nic więcej, nazywa się to separatorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Jestem Michal.

Poniewaz zajmuje sie glównie Mercedesami i ich zmianami wiec tu moge slozyc rada . Zakladam rowniez LPG ale tylko BRC .Na zdjeciu umieszczone moje S3 ( 2000 ) BEZWYPADKOWE bez modyfikacji poza coolerem ktore bede sprzedawal wiec moze bedzie ktos zainteresowny ktore kupilem by sie troszek pouczyc VAGa )

Przyznam ze przeczytalem juz wiekszosc postow i chcialem zadac pare pytan dotyczacych zmian w Audi A4-B6 1.8T ( AMB ) quattro Automatic ktore wlasnie kupielm bo musze miec auto z 4x4

Poniewaz jest o to wersja chyba 163 KM ( na tablicznec mam 170 KM ale auto z USA ) chcialem sie dowiedziec od osob ktore mialy doczynienia z takimi autami co pomoga zmiany i czy sa potrzebne .

Nakresle co chcaielm osiagnoc : ( auto dla mojej Zony ktora porusza sie teraz VW GOLF V R32 DSG ( LPG ) 270KM zrobione we Wloszech tych na poludniu a nie w Warszawie :decayed: , auto wazy 1600 KG )

Zmiany ktore zrobie wlasnorecznie :

1.Intercooler centralny i pozostawiony cooler z leweje strony , ew. dolozenie jeszcze coolera z prawej strony .

2.Wyciecie "kata" i down pipe zrobie sam .

3.Juz zamontowne hamulce 321 mm ( mialy sie zmiescic w oryginalne alu 16" na zime i sie zmiescily )

i teraz pytania :

1.Czy mam przebudowac uklad dolotowy ( auto mam byc ciche wiec tylko oyrginalna puszka ale moze trzeba zamontowac cos inngo bo czytam ze zmieniacie inne przeplywki ). Zdziwily mnie dwa pobory powietrza i chcialbym przerobic pobor z blotnika ktory chwyta glownie piach do filtra z nadkola. Chce przerobic kanal chlodzenia prawego coolera z Diesla V6 po to by on lapal "dynamicznie" powietrze.

2.Ile uzyskam na turbinie K-03/29 FD (058 145 703 J) i czy mam ja zmienic na k03S ( choc przeczytalem juz tyle opoinii z forum ze mam lekki mentlik .Przyznam,ze chcialbym by wszystko pasowalo bo nie mam zamiaru przerabiac kolektora.

Poniewaz malzonka tez lubi czasem cos wyprzedzic chucalbym zblizy osiagi mojego AVANTA do Golfa.

Mi koni nie brakuje poniewaz poruszam sie na codzien Mercedesm C32 AMG ( 4 matic )

moj mail [email protected]

S3_Tri_Intercooled.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny nick :grin::grin::grin::grin::grin:

wszystko o co pisałeś masz w tym dziale

w skrócie:

po zmianie przodu na 320mm musisz zmienic tez tył na 288 mm

z lewym coolerem bedzie troche kłopotu bo masz tam osuszacz klimy

lepiej zapodac centralny

silnik AMB ma 170kM na K03 uda Ci sie osiągnac max 210kM

trzeba wrzucac metalowego Tip-a, wtryski i najlepiej K04-015 jak nie chcesz mieszac z kolektorem i całym dolotem

ale to max 240kM dla wiekszej mocy polecam GT2X itd itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz wstawić centralny intercooler to głupotą będzie pozostawienie seryjnego,

przepływki podmienia się na większe kiedy idziemy w duże moce, seryjna ogarnie do 240KM

PS: jak by ktoś szukał to mam do odsprzedania przepływomierz 3" z S3 BAM 0280218065 wraz z wkładem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadam to pytanie tutaj ponieważ poszukuje wlascicielu B6 z quattro z większą mocą. Czy macie drgania w tyle auta przy przyśpieszaniu np. na 5tce od 2000obr? Od kiedy podniosłem moc to drga mi coś z tylu jak mocno cisnę z dolu. Jak jade z jednostajna predkoscia np. 200km/h to nic nie slychac. Sprzegło i dwumas mam nowe. Wymieniłem też wał na nowszy używany bo w moim szumiało już łożysko w podporze wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest 300+ i nic nie drga,

napisz dokładnie od kiedy masz drgania, odrazu po programie czy w międzyczasie coś wymieniałeś np w/w wał

objawy ewidentnie wskazują na dwumasa, może coś zostało źle poskładane podczas montażu sprzęgła i dwumas się wysypał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest 300+ i nic nie drga,

napisz dokładnie od kiedy masz drgania, odrazu po programie czy w międzyczasie coś wymieniałeś np w/w wał

objawy ewidentnie wskazują na dwumasa, może coś zostało źle poskładane podczas montażu sprzęgła i dwumas się wysypał

Jestem po korekcie softu u GTO w Digitun.pl.

k03s, wtryski 347cc przy 3 bar, tip fmic i takie tam.

Po podniesieniu doładowania do 1,2bara z dołu jak wrzuce np. 5tke i z niskich obotów np. 2500 wcisne gaz do końca to coś w tyle auta wpada w rezonans. Słychac, że coś rzęzi.

Jak przyśpieszam na niższych biegach to nie ma tego hałasu. Mogę też jechać ponad 200km/h z jednostajną predkością i też nie słyszę tego hałasu.

Powiedziano mi, że to może być luz na dyfrze, przegubie, podporze wału lub generalni gdzieś w tych okolicach dotyczących układu napędowego.

W aucie zmienialem sprzeglo i dwumas jakieđ 3 miesice temu. Wtedy był odkręcany wał od skrzyni. Potem wyjechałem na przejazdzke 200m z nieprzykrecona do końca podora wału :(

Wczesniej slizgalo mi się sprzeglo, a od wymiany bierze bardzo szybko i slychac pojedynczy stuk jak złapie. Chyba, ze puszczam je baaaardzo delikatnie to wtedy nie ma wspomnianego stuku.

Nagrałem nawet filmik z oględzin mojego auta pod spodem, ale jako amator nie jestem w tanie ocenić co jest nie tak:

Założyłem wał 8E0521101F ponieważ wymienia się na C (oryginalnie miałem C).

Ten co kupiłem miał w duże lepszym stanie podporę i łożysko, ale nie był to niestety ideał.

Po zamontowaniu w aucie, wał jest wyraźnie sztywniejszy gdy wykonuje te same ruchy co poprzedni sprawdzając luzy.

Wcześniej miałem następujące objawy:

Stuk przy puszczania sprzegla w trakcie ruszania z 1ki i puszczaniu po zmianie na 2ke.

Mamy stuk podczas wciskania sprzegla ale tylko w czasie jazdy gdy zmieniam z 1 na 2 lub z 2 na 3.

Oraz wibracje przy mocnym przyspieszaniu na 4 i 5 z samego dołu obrotow.

Po zmianie wału nadal mam:

Mamy stuk podczas wciskania sprzegla ale tylko w czasie jazdy gdy zmieniam z 1 na 2 lub z 2 na 3.

Oraz wibracje przy mocnym przyspieszaniu na 4 i 5 z samego dołu obrotow.

Co dalej robic? Może mam za duży Nm i dlatego mam te wibracje? Ale z drugiej strony to pewnie okolice 300-320Nm więc to chyba nie aż tak dużo.

Co robić dalej bo nie widać na pierwszy rzut oka, żeby któryś przegub miał luzy. Szarpałem półośkami i nic nie wyczułem, ale mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podniesienie mocy nie miało z tym nic wspólnego,

podejrzewam, że jak wymienialiście sprzęgło i nie dokręciliście podpory, tylny dyfer dostał po d*pie,

dla pewności sprawdźcie jeszcze dwumasa, nowy nie znaczy dobry, mógł mieć wadę i dlatego drga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam drgan na postoju, nie slysze drgan z przodu auta tylko z tyłu. Moim zdaniem korekta jednak miał jednak wpływ ponieważ zrobiłem z 2tyś km pomiędzy zmianą sprzęgła a korektą i nie miałem takich objawów. Może to wewnętrze przeguby w tylnym dyfrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po korekcie dawałeś ostro ze startów?

chyba że u GTO jak stroili to testowali program i katowali auto:eusathink:

ja bym jednak sprawdził dwumasa profilaktycznie, dużo roboty nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie dawałem na starcie. Nie strzelam ze sprzęgła. Ja prowadziłem auto na korekcie i nie było szaleństw.

Sprawdzenie dwumasu to nie jest dużo roboty? Przeciez to trzeba skrzynie sciagnac... Co rozumiesz przez sprawdzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z podnośnikiem zwalenie skrzyni i wyciągnięcie dwumasa to 30 minut, z podnośnikiem oczywiście.

Przez sprawdzenie rozumiem dwumasa czy wszystko z nim wporządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wedlug Ciebie lepiej kupic k04 niz k03s i bedzie pasowac . Z jakiego auta mam szukac takie turbo ? Czy do down pipe moge wykorzystac mocowanie od kata czy musze sobie wyciac nowe ? Czy wystarczy dolozyc cooler centralny czy jeszcze pomeczyc sie z prawym ?

Jesli chodzi o wtryski to mam je zamontowac np: z S3 8L czy z czegos innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna i druga turbjna jest p&p

K04 to customowa turbina nie bylo jej w seryjnych autach

K03S byla w B6 1.8T BEX

Zdejmuj smica i wal frontcoolera

Przy montarzu DP trzeba wyeliminowac programowo druga sonde

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego uwazacie ze trzeba wyrzucic oryginalny cooler. Rozumie ze chodzi wam o zwloke napelniania ukladu . Ale dzieki temu otrzymam lepsza elestycznosc.Widze to z autopsi w paru autach . W moim S3 po zamontowaniu srodkowego coolera auto jest w stanie sie wyciagnoc na 6 biegu z 40 km/h co przed montazem bylo nie do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobisz jak uwazasz, w zeszłym roku widziałem BEX-a z ori dwoma SMIC-ami

Oraz z frontcoolerem, lag maly byl ale jezdzil wzorowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wiem ze temat poruszany milion razy, ale w przypadku 1.8T pomodzonego na te 200 koni, najlepsza opcją wyboru świec są:

NGK PFR6Q

NGK PFR7Q

czy inne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy jak odłącze czujnik spalania stukowego od silnika i nadal wyskakują wartości po 8 stopni na vagu ( auto na luzie) to znaczy że czujnik nadaje sie do kosza? dodam że czujnik trzymam w ręku i nie dochodzą do niego drgania z silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...