mark31 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Witam mam mały spadek mocy po wymianje silnika stary był AFB a teraz jest AKN osprzet został stary,autko niema mocy tak jak powinno sprawdziłem u elektryka turbina niema tyle mocy co powinna wymieniłem turbinne ,przepływomierz i zawór rególujacy i jak by troche lepiej ale to nie jest to.I po wymianje silnika słychać gwizd turbiny {starei jak i nowei}.
SebMis Opublikowano 4 Grudnia 2007 Opublikowano 4 Grudnia 2007 nejlepiej byłoby zacząć od diagnostyki VAGiem PS jak elektryk sprawdził Ci moc turbiny
Flyer Opublikowano 4 Grudnia 2007 Opublikowano 4 Grudnia 2007 Niekoniecznie musisz slyszec turbine - moga to byc tez kolektory wydechowe. Tak, czy siak - swist turbiny nie musi oznaczac niczego zlego. Musisz zaczac od podpiecia auta pod komputer i zrobienia logow - kazdy Ci to powie.
Sprinter Opublikowano 4 Grudnia 2007 Opublikowano 4 Grudnia 2007 Na jakim sterowniku i sofcie to jeździ ?
bratpit Opublikowano 4 Grudnia 2007 Opublikowano 4 Grudnia 2007 Na jakim sterowniku i sofcie to jeździ ? I w jakim stanie są wałki ?? wytarte wałki powoduja spadek momentu obrotowego
mark31 Opublikowano 4 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2007 Nie mam pojecia na jakim sofcie jest auto jak to można sprawdzic? A o jakie wałki chodzi ? Jak ją kupiłem był motor AFB i na początku chodziła bardzo dobrze a pózniej też spadła moc i padł motor,wstawiłem drugi AKN ina tym samym kompie i osprzecie tylko turbina nowa ,auto jedzie i ma moc ale nie taką jak miało na początku na starym motorze?
kalina Opublikowano 4 Grudnia 2007 Opublikowano 4 Grudnia 2007 To ja przetłumacze (Sprinter chciał powiedzieć) - komputer silnika został stary, czy założony od tego drugiego silnika. - ale już wiemy że na starym, i tu prawdopodobnie pies pogrzebany.
Gość MorgothV8 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 To jest 100% jasne że to jest problem, jedź do jakiegoś chipmahera to Ci napewno pomoże
Sprinter Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Proponuję na początek zapakować ori soft AFB do epromów i przelutować je zamiast tych od AKN. A skoro już kupiłeś nowy silnik, to chyba podniósł ktoś dekle głowic i obejrzał wałki rozrządu ? Sterownik z AFB nie bardzo widzę w AKN'ie, wyszłoby kilka istotnych kłopotów, chociaż na pewno by jeździł...
Gość MorgothV8 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 U mnie były podobne cyrki, jak padł mi komp (w 1Z-cie) to zapodałem kompa 16-bitowego od Seata (AFN 110 km, turbina VTG), jechał jak potrącony, ale w trybie awaryjnym, bez turbo dojechałem do dr. Niutona vel Rogala - i potem zapier...ał jak szalony Przed operacją miał około 50-60 koni (szacuję) a po 130..... Komp z innego silnika wstawiony bez żadnych przeróbek zawsze będzie powodował problemy i prawie zawsze będzie jednak jakoś jechał....
mark31 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2007 Własnie jak wstawili mi silnik to na 100% nic nie było robione z kompem tylko odpalony i tak zostało.Mam pytanie czy normalny elektryk może zmienic sterowniki w autku,na czym to polega?
Sprinter Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Najlepiej jakbyś udał się do jakiegoś tunera, niech zdiagnozuje twoje auto, zmierzy moc, obejrzy program w sterowniku i ewentualnie podejmie decyzję. Absolutnie nie zmieniaj sterownika w całości na tego od AFB, bo on jest po prostu nieco inny...
Izu Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Na początku radzę ci jeszcze sprawdzić czy nie masz przypadkiem zatkanego wydechu(katalizatora) u mnie od tego, zaczęły sie wszystkie problemy (spadek mocy), wystukałem katalizator i auto jak nowe, turbina działała ale to nic nie dawało bo był przyduszony.
yacob79 Opublikowano 7 Grudnia 2007 Opublikowano 7 Grudnia 2007 Pewnie wymieniles silnik bo dymil i oleju ubywalo - a wystarczylo filtr odmy podziurawic (przy sprawnym termostacie - a co za tym idzie sprawnym filterku odmy ten motor jest nie do zajezdzenia)... no ale mniejsza o to - tak jak kolega powyzej zauwazyl sprawdz katalizator, a potem zalej egr wd40 na noc - jak mu nie pomoze to trzeba by go rozebrac i wyczyscic.
mark31 Opublikowano 7 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2007 Nie kolego wymieniłem silnik dla tego bo mi padł rozrząd i rozwaliło wszystko, a katalizator jest czysty :th: Może wie ktoś czy w podlaskim jest jakiś magik komputerpwy który wiedział by od czego zacząc?Ja jestem z Suwałk
bratpit Opublikowano 7 Grudnia 2007 Opublikowano 7 Grudnia 2007 (przy sprawnym termostacie - a co za tym idzie sprawnym filterku odmy ten motor jest nie do zajezdzenia) Niebardzo wiem co ma piernik do wiatraka
yacob79 Opublikowano 7 Grudnia 2007 Opublikowano 7 Grudnia 2007 moze to ci troche rozswietli temat - http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,21383.0.html Wspolczuje z powodu rozrzadu - straszna lipa - a moze podjedziesz do Kaunas i opedzlujesz autko w pare godzin - jakis glupi kazach da ci z 5 kola EU Szukaj dobrego mechatronika z dobrym sprzetem a nie ze starym KTSem to moze jeszcze poczujesz te 150km
bratpit Opublikowano 7 Grudnia 2007 Opublikowano 7 Grudnia 2007 moze to ci troche rozswietli temat - http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,21383.0.html Mi chodzi o to co ma wspólnego termostat z odmą
marcin j Opublikowano 7 Grudnia 2007 Opublikowano 7 Grudnia 2007 Pewnie wymieniles silnik bo dymil i oleju ubywalo - a wystarczylo filtr odmy podziurawic No Panowie ale o tym to jeszcze nie slyszalem, wymieniac owszem , ale zeby dziurawic.???[br]Dopisany: 07 Grudzień 2007, 22:26 _________________________________________________ moze to ci troche rozswietli temat - http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,21383.0.html Mi chodzi o to co ma wspólnego termostat z odmą Wg mnie tyle co czerwona fuga do czarnych plytek.....
bratpit Opublikowano 7 Grudnia 2007 Opublikowano 7 Grudnia 2007 Pewnie wymieniles silnik bo dymil i oleju ubywalo - a wystarczylo filtr odmy podziurawic No Panowie ale o tym to jeszcze nie slyszalem, wymieniac owszem , ale zeby dziurawic.???[br]Dopisany: 07 Grudzień 2007, 22:26 _________________________________________________ moze to ci troche rozswietli temat - http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,21383.0.html Mi chodzi o to co ma wspólnego termostat z odmą Wg mnie tyle co czerwona fuga do czarnych plytek..... :D no to wyjaśnia sprawe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się