muszka76 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 witam mam taki dylemat: bylem na gieldzie i znalazlem B7 z kodem BPW do ktorego wlany byl olej castrol 10w40 i gosc sprawial wrazenie jakby w ogole nie mial pojecia o samochodach.Przebieg auta to 115 tys (OCZYWISCIE DO SPRAWDZENIA W ASO!!)Co moze stac sie z tym silnikiem po wlaniu takiego oleju i czy mozna go zmienic na powiedzmy 5w30?co powinienem sprawdzic podczas zakupu auta z takim silnikiem?
IDUAL Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Z tego co czytałem niestety w obydwu silnikach BLB i BPW występuje problem z napędem pompy oleju już niekiedy od przebiegu 140 000 km w niektórych przypadkach[br]Dopisany: 13 Marzec 2011, 12:41_________________________________________________http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1095543.html
muszka76 Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Opublikowano 13 Marca 2011 czyli mozna ten olej zostawic czy lepiej zmienic na inny ,a co silnika to przestudiowalem forum i chyba bym wywalil dpf i przy okazji troche podniosl moc-co o tym sadzicie?
Proof Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Na pewno ktoś grzebał w aucie poza ASO bo takiego oleju się nie leje do tego silnika,ja bym sobie odpuścił ten egzemplarz.
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Witam O ile mi wiadomo to taki silnik jest na pompkach. I jak dotąd to żaden olej 10w- 40 nie spełnia normy do pompowtrysków. A więc daj sobie spokój z tym autem bo widać ze to jakiś paprok go serwisował co nie ma zielonego pojęcia. Myślę ze ktoś go goni bo pewnie juz mu powiedzieli ze długo nie pośmiga. Pozdro ZC
emil82 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 albo wlali olej 10W40 bo przebieg był może z 400k km i żeby "wygłuszyć" ewentualne stuki, taka metoda u "magików" ale z poprzedniej dekady ;( szkoda czasu i kasy na to auto
muszka76 Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Opublikowano 13 Marca 2011 z rozmowy ze sprzedawca (ok 50lat)wynika ze kompletnie nie zna sie na autach i powiedzial ze auto ostatni przeglad aso wmialo w 2009 roku przy 90tys teraz na liczniku ma 115tys.Oczywiscie mam vin i kody wyposazenia z wlepki i wszystko sprawdze w aso,tylko chce wiedziec czy cos moze stac sie z silnikiem po takiej wymianie oleju.Silnik nie byl myty na sprzedaz ,zadnych wyciekow nie widzialem,nie kopci(moze bo ma DPF),wszystkie szyby ori,lakier tez wyglada na ori(do sprawdzenia oczywiscie).nie trzesie buda na biegu jalowym,opony z zeszlego roku,a u handlarzy tylko sliki jak u Kubicy w bolidzie.
jacek28 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Jesli go kupisz,zmieniaj olej jak najszybciej,ten nie spełnia normy,ja miałem podobny przypadek,z tym ze na tym oleju jeżdził może 8 tys.podobnie jak u Ciebie sprzedawca nie wiedział jaki olej sie leje.Ja u siebie wymieniłem,nic do tej pory sie nie dzieje.
michalik Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Zgadzam sie z Zimnym Chirurgiem2 to jest motorek na pompowtryskach i tam powinien byc lany tylko pelen syntetyk. Castrol EDGE
piotrsob1 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Olej powinien spełniać normę 507.00 ze względu na DPF-a, jak chcesz go wywalić to problemem może być tylko wałek rozrządu i turbulum, mogły dostać po d..pie na tym oleju
muszka76 Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Opublikowano 13 Marca 2011 tak samo powiedzialem gosciowi ,a on zrobil oczy ze w ogole to ma jakies znaczenie jaki jest olej.Wg karteczki wymieniony byl w sierpniu 2010 r to raczej duzo km nie przejechal bo raczej on i jego zona nie wygladali na przedstawicieli handlowych :)ale wiadomo ,ze to moze byc niezla lipa z ta karteczka i przebiegiem.A co mozna sobie pomyslec widzac handlarza ktory sprzedaje B7 z 2005 roku ,179tys km za 40.000+oplaty i pokazuje ksiazke wypelniona do samego konca z ostatnim wpisem w PL?
pukko Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Nie kupuj tego, będziesz żałował, gruby smród idzie z tego co mówisz,uciekaj raczej, jak można zalać takim olejem taki silnik, wlali coś żeby było, a do chaty nie dojedziesz, na 100 % kręcony licznik, nie wierzę w te zapewnienia o ASO, uciekaj, bo skoro ma dpf to pewnie z Niemiec ciągnięty, za dużo poszlak by w to wejść, na tej "okazji" możesz dużo stracić.
muszka76 Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 facet twierdzi ze auto z niemiec przywiozl jego kumpel dla zony ale okazalo sie dla niej za duze i odsprzedal go ojcu sprzedajacego ,a ten lezy w szpitalu itd. ale z ciekawosci sprawdze vin w aso tylko co jak potwierdzi sie przebieg i wszystkie wymiany??brac czy nie?
rob555 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 W ASO pracuja "Sprawni inaczej" ale olej dobieraja taki jak trzeba.... Moze karteczka z innego auta a akurat pod cofany licznik podeszla... zapomnial tylko sprawdzic co tam na niej wypisane
griga-st Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 O czym jak o czym, ale o olejach jest na forum chyba z 1GB(serwer ma dobre smarowanie ). Tez jestem laikiem,ale chyba norma VW507.00 jest ze względu na DPF wprowadzona(może jeszcze long-life).Pompki nie wiem czy są olejem smarowane ? Wydaje mi się ze nie. U mnie chłopaki w T4-kach ponad 300kkm przejechali na 10W40 i wiem ze te te samochody do dziś gdzieś tam kulają. BPW ma filter cząstek wiec olej o nieodpowiedniej normie możne go zniszczyć, natomiast na silnik nie powinien mieć jakiegoś złego wpływu.
sm402 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 A co mozna sobie pomyslec widzac handlarza ktory sprzedaje B7 z 2005 roku ,179tys km za 40.000+oplaty i pokazuje ksiazke wypelniona do samego konca z ostatnim wpisem w PL? można sobie pomyśleć, że za dużo jest nawpisywane, bo z tym przebiegiem, nie da sie wypełnić całej książki serwisowej
muszka76 Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 dzis sprawdzilem po vin i okazalo sie ze w 2007 r byl wymieniony rozrzad przy 139000 potem w 2008r wyciagnieto i zalozono z powrotem przednia szybe(ale po co?),ale za to w 2009r byl robiony przeglad przy 65000 km. zadzwonilem do goscia a on mowi ze nic otym nie wiedzial i tez zostal oszukany przez kolege ojca lub niemca w co watpie raczej
michalik Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Szybe mogli mu wymieniac z 2 powodow. Moze to blachostka i pekla mu od kamienia lub tez bardzo czesto sie zdarza ze gdy poduszka w desce wypali to peka szyba.[br]Dopisany: 14 Marzec 2011, 19:08_________________________________________________Ale o co chodzi z tym przebiegiem 2007r-139000 a w 2009r-65000tys. Czy powinno byc 165000tys?
emil82 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Szybe mogli mu wymieniac z 2 powodow. Moze to blachostka i pekla mu od kamienia lub tez bardzo czesto sie zdarza ze gdy poduszka w desce wypali to peka szyba.[br]Dopisany: 14 Marzec 2011, 19:08_________________________________________________Ale o co chodzi z tym przebiegiem 2007r-139000 a w 2009r-65000tys. Czy powinno byc 165000tys? szybę mógł mieć wymienianą jeżeli były odpryski od kamieni i TUV'u nie chcieli podbić (w DE jak ktoś ma voll kasko, to taka wymiana jest gratis w wielu firmach zajmujących się takimi usługami, chyba że właściciel pojechał do ASO to mu to odnotowali w historii). A może auto miało wymieniany silnik i w 2007 ten stary padł i nie opłacało się go naprawiać, a auto było na gwarancji i wsadzili nowy słupek ( w 2 lata ktoś nalatał 65k km to jak na niemcownie normalka) ale chyba tu też powinna być stosowna adnotacja jeżeli coś takiego było robione . Może się mylę, jeżeli tak to mnie poprawcie a i jeszcze jedno, pisałeś wcześniej że właściciel twierdził, że w 2009r był robiony przegląd przy 90k km więc o co kaman? , na mój gust to wszystko się kupy nie trzyma, każdy mówi co innego, chyba jednak warto to auto odpuścić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się