_clippo_ Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Mam problem z moją A4 B6 1,9TDI 130km. Temperatura na zegarach pokazuje mi zawsze poniżej 90 st. Myślałem ze to wina mrozów i krótkich odcinków, jednak na trasie było to samo. Moje podejrzenie automatycznie padło na termostat. Jednak nie miałem czasu go jeszcze wymienić. Po podłączeniu VAG pokazał mi błąd czujnika temperatury (po skasowaniu dalej występuje błąd). Gdzieś jeszcze wyczytałem, że ten czujnik steruje obiegiem cieczy chłodzącej i przez to mogę mieć zbyt niską temperaturę. Dodam, że auto spala mi ok 6-7 l na trasie więc to trochę przy dużo. Czy radzicie zostawić termostat i zająć się w 1 kolejności czujnikiem temperatury? Gdzie on jest w tym silniku zlokalizowany? 1
steve69 Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Skoro VAG pokazuje błąd czujnika, którego nie da się skasować, to zostaw na razie termostat w spokoju i zajmij się czujnikiem (lub jego wtyczka/wiązką). http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=180758.msg2120060#msg2120060 -- Pozdrawiam. Sławek
peAce Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Miałem podobna sytuację w moim poprzednim pasku b5 AJM. Od razu wymieniłem termostat i wszystko wrócilo do normy.
_clippo_ Opublikowano 16 Marca 2011 Autor Opublikowano 16 Marca 2011 A gdzie w mojej B6 znajdę czujnik temperatury paliwa? Robił ktoś już taką wymianę bo nie spotkałem się z postami na ten temat.
miro_x Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 kolego steve podał ci rozwiazanie na patelni a tobie nie chciało sie poczytac.
Artur82 Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 czytaj to: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4535.0 jest duzo, ale tu masz wszystko
_clippo_ Opublikowano 16 Marca 2011 Autor Opublikowano 16 Marca 2011 Sorka za szybko przewinąłem Jutro postaram się za to zabrać. Dzieki
lc Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 Kolego, co do czujnika temperatury paliwa, to zwróć uwagę na przewody przy wtyczce. U mnie się one przetarły zaraz przy czujniku tam gdzie kończy się czarna osłonka przewodów. VAG cały czas pokazywał błąd czujnika. Spalanie w samochodzie spadło tylko nie wiem dzięki czemu, ponieważ jednocześnie czyściłem turbo, wywaliłem kata i lutowałem te kabelki Jakby przyszło Ci je ewentualnie lutować, to proponuję cynę i zapalniczkę zamiast lutownicy.....
Sztomel Opublikowano 18 Marca 2011 Opublikowano 18 Marca 2011 clippo, sprecyzuj o jaki konkretnie czujnik temperatury Ci chodzi bo w temacie jest mowa o czujniku G81 temperatury paliwa a opisujesz objawy związane z niedogrzewaniem się silnika i wskazaniami wartości temperatury na wskaźniku w zegarach co sugeruje, że chodzi Ci o czujnik G62/G2 a poza tym to żaden czujnik nie steruje obiegiem cieczy chłodzącej - od tego jest termostat a nie czujnik. Jeśli chodzi o czujnik G81 to podaję jego lokalizację : http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f91fa255021b5489 i wygląd : http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=996531da720d2dd3
_clippo_ Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Opublikowano 21 Marca 2011 Na komputerze wyskakiwał mi błąd czujnika temperatury, ale również silnik mialem zawsze niedogrzany. Steve69 zaproponował zajęcie się czujnikiem temp. G81 bo on mógł być przyczyną niedogrzewania i dużego spalania. Wczoraj zabierając się za ten czujnik zobaczyłem, że jest oderwany jeden styk i dlatego był błąd. Po przylutowaniu i testach spalanie jest w miarę ok, ale silnik nadal się nie dogrzewa. Wszystkie czujniki cieczy i te od klimatyzacji wskazują poprawną temperaturę, więc zostaje mi wymiana termostatu. Sztomel dzieki za precyzyjne fotki lokalizacji czujnika! Pozdrawiam
steve69 Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 ... Steve69 zaproponował zajęcie się czujnikiem temp. G81 bo on mógł być przyczyną niedogrzewania i dużego spalania. Nie zrozumieliśmy się. Po objawach które opisałeś nigdy bym nie wpadł na to, że chodzi ci o czujnik temperatury paliwa G81 :> Przekonany byłem, że piszesz o błędzie czujnika temperatury płynu chłodzącego, czyli o czujniku G2/G62. Link, który podałem wcześniej, pokazywał właśnie gdzie jest ten czujnik i jak się do niego dobrać. -- Pozdrawiam. Sławek
_clippo_ Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Opublikowano 22 Marca 2011 Ważne że problem częściowo rozwiązany. Autko pali mniej tylko jeszcze się nie dogrzewa (staje na ok 80st). Wszystkie wskazania czujników dobre więc zostaje wymiana termostatu. P.S. To ze chodzilo mi o czujnik temp. paliwa bylo w temacie posta Pozdrawiam
steve69 Opublikowano 22 Marca 2011 Opublikowano 22 Marca 2011 ...To ze chodzilo mi o czujnik temp. paliwa bylo w temacie posta Przekonany byłem, że się po prostu pomyliłeś, bo co ma czujnik temp. paliwa do niedogrzewania silnika... -- Pozdrawiam. Sławek
adadur Opublikowano 22 Marca 2011 Opublikowano 22 Marca 2011 Clippo jakoś dziwnie się zabierasz za to ... po pierwsze zauważyłeś że niedogrzewa i podłączyłeś auto pod kompa. wywalił błąd ... to gdzie go masz, czemu go nie wrzuciłeś na forum. Druga sprawa niedogrzewania ... no to pokaż to nam na VAG to a nie z wpatrujesz się we wskazówkę która przekłamuje. Odczyt temp.: czujnik G62 01 [engine] > 007 (kolumna 4) czujnik G2 17 [instruments] > 003 (kolumna 1) G62 - czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU (01-Engine: 007) G2 - czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej (17-Instruments: 003); Jak by padl czujnik temp. w układzie chłodzenia to temp. będzie stała pomimo rozgrzewania silnika. Juz wiesz że czujnik jest podwójny więc sprawdzasz w oba odczyty i do tego porównujesz je ze sobą. Sprawdzasz jeszcze przewody (głównie przy wtyczce do czujnika). Na koniec albo zdiagnozowałeś czujnik albo wyeliminowałeś go i wymieniasz termostat. Polecam też wymianę płynu jak nie wiesz od kiedy i czym jest silnik zalany. Stosujesz płyn G12+ lub G12++
_clippo_ Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2011 adadur, nie wrzuciłem tego błędu ale go opisałem, tzn błąd czujnika temperatury paliwa. Odczyty temperatur jak już pisałem są ok. Jednak wczoraj miałem chwilę i wymieniłem w końcu termostat i problem oczywiście ustał Strzałeczka stoi idealnie na 90 Spalanie też już widzę, że spadło. Temat rozwiązany
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się