Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap skrzyni Multitronic na manualną w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
elo pytanie rutynowe smigam już 4 misiace po przekładce 8 tys przelotu zrobione wsyztsko aldnie itp. , sterownik silnika , abs przekodowane ale co z licznikiem nic nie ruszałem :) czy cos należy przkekodwac (mam rb4) zastanawia mnie spalanie wyższe na fisie na manualu niż na automacie ,:jerk:

Przekonanie niektórych na tym forum że przekładka na manuala to jest ingerencja w budę auta, ale to jak się okazuje robota prosta jak zmiana skarpetek:)

Co tam dolegało twojemu multi że taka decyzja. Ja np: miałem dość ładowania kasy w automat.

Opublikowano

witam

tez wymienilem skrzynie z multi na manual...mialem silnik 2.5 tdi auto z 2003roku silnik malina lecz padla skrzynia koszt naprawy mnie bardzo mocno zaskoczyl..wiadomo..heh..kupilem cale auto z 2001r sprawne silnik 1.9tdi 130 awx z 5 stopniowa skrzynia..jestem wlasnie po przekladce..nie bylo sensu naprawiac multi lepiej wymienic silnik i skrzynie silnik 2.5 sprzedalem za 3tys. audi z silnikiem 1.9 kupilem za 7tys..tak wiec koszta robocizny spokojnie pokryly pieniadze za silnik 2.5..a pozostalosci po aucie zakupionym dla silnika i skrzyni poprostu sprzedalem szybko sie sprzedaly.. teraz mam zrobione dopiero jakies 500km niecale nawet i nie jest zle fakt faktem ze to nie V6 i dzwiek nawet nie jest fajny heh wiadomo V6 to V6..puki co trzeba sie cieszyc z malego silniczka..przynajmniej pali maUo nastepny bedzie 3.0 tdi a6 c6(choruje na to auto)..

dodam ze takowa przekladke zrobili mi w klubowym warsztacie :D daja rade chlopaki

http://a4-klub.pl/pomorskie-90/spoty-3m-kazda-sroda-godz-19-00-az-autoserwis-www-az-gda-pl-292/

AZ AutoSerwis AZet Auto Serwis - Ul. Nowowiejskiego 22B | 83-000 Pruszcz Gdański | Email: [email protected]

pozdrawiam

Opublikowano
elo pytanie rutynowe smigam już 4 misiace po przekładce 8 tys przelotu zrobione wsyztsko aldnie itp. , sterownik silnika , abs przekodowane ale co z licznikiem nic nie ruszałem :) czy cos należy przkekodwac (mam rb4) zastanawia mnie spalanie wyższe na fisie na manualu niż na automacie ,:jerk:

Przekonanie niektórych na tym forum że przekładka na manuala to jest ingerencja w budę auta, ale to jak się okazuje robota prosta jak zmiana skarpetek:)

Co tam dolegało twojemu multi że taka decyzja. Ja np: miałem dość ładowania kasy w automat.

zaczynał ruszac od 1200-1500 obrotow do przodu a ze się trafil rusek na nia za 1.5zł to bez zastanowienia od razu ja wyjołem w dodatku trafila się blisko calutki zestaw od b6 6p (choć chciałem hck ale nikt nie miał kpl wtedy :)

Opublikowano

Marcinazzz - roznica w polosiach multi manual polega na roznej dlugosci rur - przeguby sa te same

Co do reszty niewiem ,ja przekladalem manuala z takiego samego samochodu wiec nie bylo problemu ze cos nie bedzie pasowac - kupilem cale powypadkowe auto by wiedziec co dokladnie potrzebuje

aras837- przekladki multi na manual nie porownywalbym do zmiany skarpetek :)

Tak jak piszesz nie ma ingerencji w bude auta ale napracowac sie trzeba :)

15lolo - licznik tylko przekodowalem dlatego by nie miec bledu po podlaczeniu do vag - blad jest w grupie -instumenty - zadnych skutkow ubocznych nie odczuwalem

Spalanie to chyba sam wiesz dlaczego masz teraz wieksze ? :wink:

Opublikowano

Panowie pomóżcie bo juz 3 miechy śmigam po przekładce i nikt mi nie może przekodować. 2007r. 2.0 TDI BPW przełożony na 6b manual. Macie kogoś kto na pewno pomoże?

Opublikowano

i jak się wozidełko sprawuje na manualu??

Opublikowano
Panowie pomóżcie bo juz 3 miechy śmigam po przekładce i nikt mi nie może przekodować. 2007r. 2.0 TDI BPW przełożony na 6b manual. Macie kogoś kto na pewno pomoże?

kolego czego nie możesz przekodować (sterownika silnika czy abs) ponoc ecu nieraz należy zmienić , musisz sprawdzić w etce obecnie co masz czy bd pasował do manuala

Opublikowano
Panowie pomóżcie bo juz 3 miechy śmigam po przekładce i nikt mi nie może przekodować. 2007r. 2.0 TDI BPW przełożony na 6b manual. Macie kogoś kto na pewno pomoże?

kolego czego nie możesz przekodować (sterownika silnika czy abs) ponoc ecu nieraz należy zmienić , musisz sprawdzić w etce obecnie co masz czy bd pasował do manuala

Nie da się przekodować sterownika silnika. Jutro jade do G-lab z Łodzi. Dam znać po powrocie czy dali rade.

---------- Post dopisany at 19:50 ---------- Poprzedni post napisany at 00:55 ----------

W końcu udało się przekodować!!! Polecam firme G-lab z Łodzi. 1,5h i po problemie :)

Opublikowano
Panowie pomóżcie bo juz 3 miechy śmigam po przekładce i nikt mi nie może przekodować. 2007r. 2.0 TDI BPW przełożony na 6b manual. Macie kogoś kto na pewno pomoże?

kolego czego nie możesz przekodować (sterownika silnika czy abs) ponoc ecu nieraz należy zmienić , musisz sprawdzić w etce obecnie co masz czy bd pasował do manuala

Nie da się przekodować sterownika silnika. Jutro jade do G-lab z Łodzi. Dam znać po powrocie czy dali rade.

---------- Post dopisany at 19:50 ---------- Poprzedni post napisany at 00:55 ----------

W końcu udało się przekodować!!! Polecam firme G-lab z Łodzi. 1,5h i po problemie :)

Dlaczego wymieniłeś na manual, multi podobno z tego rocznika to skrzynia poprawiona?????

Opublikowano
Panowie pomóżcie bo juz 3 miechy śmigam po przekładce i nikt mi nie może przekodować. 2007r. 2.0 TDI BPW przełożony na 6b manual. Macie kogoś kto na pewno pomoże?

kolego czego nie możesz przekodować (sterownika silnika czy abs) ponoc ecu nieraz należy zmienić , musisz sprawdzić w etce obecnie co masz czy bd pasował do manuala

Nie da się przekodować sterownika silnika. Jutro jade do G-lab z Łodzi. Dam znać po powrocie czy dali rade.

---------- Post dopisany at 19:50 ---------- Poprzedni post napisany at 00:55 ----------

W końcu udało się przekodować!!! Polecam firme G-lab z Łodzi. 1,5h i po problemie :)

Dlaczego wymieniłeś na manual, multi podobno z tego rocznika to skrzynia poprawiona?????

Są rózne opinie co do multi. Nikt nie dał jednoznacznej odpowiedzi ile to wytrzyma po remoncie. Teraz mam manual i moge się pobawić mocą auta :)

Opublikowano
jest to nie mozliwe bo zatarta skrzynia stoi przed autem rozebrana na czesci,autem strasznie trzeslo,uszkodzone 2 talerze i lancuch,auto ma 180tysi,nie bylo serwisowane,o oleju w skrzyni pewnie zapomnieli.auto czeka na skrzynie manualna..obawiam sie elektroniki;/[br]Dopisany: 29 Lipiec 2011, 23:43_________________________________________________samochod zostal kupiony od wlasciciela bezposrednio u mechanika( bardzo dobry warsztat) klient przestraszyl sie kosztow nowej skrzyni i dwumasu,auto trafilo w moje rece,wiedzialem co kupuje,auto zostalo dobrze sprawdzone, potrzebna jest skrzynia.. najlepiej manualna,nie chcialbym za rok badz dwa 2gi raz wymieniac skrzynie,nie wiadomo co kupie i ile pochodzi.

Super decyzja, sam bym tak zrobił przed zakupem auta. Szukałbym niewyjeżdżonego auta z padniętym multi od niemca i zrobiłbym przekładkę w Polsce. Multi zwykle sypie się do 200 tys a niemiec nie chcę bawić się w naprawy,poprostu sprzedaje je po taniości. Znam osobiście jedną taką osobę która tak zrobiła z b6, kupując od Niemca samochód bardzo a to bardzo zadbany z przebiegiem 150 tys km i wstawiła manuala. To przecież lepsze niż zakup na allegro b6 z magicznym przebiegiem 200 tys km :)

Opublikowano

Panowie tak jak pisałem wyżej udało się przekodować sterownik, ale wsteczny nadal nie jest podpięty. Zaprowadziłęm tam gdzie przekładke robili i oni mówią że po sprawdzeniu nie widzą możliwości podłączenia się pod wsteczny. Auto z 2007r. Jakieś pomysły?

---------- Post dopisany 15-08-2013 at 13:37 ---------- Poprzedni post napisany 11-08-2013 at 12:27 ----------

Panowie tak jak pisałem wyżej udało się przekodować sterownik, ale wsteczny nadal nie jest podpięty. Zaprowadziłęm tam gdzie przekładke robili i oni mówią że po sprawdzeniu nie widzą możliwości podłączenia się pod wsteczny. Auto z 2007r. Jakieś pomysły?

?

Opublikowano
Panowie tak jak pisałem wyżej udało się przekodować sterownik, ale wsteczny nadal nie jest podpięty. Zaprowadziłęm tam gdzie przekładke robili i oni mówią że po sprawdzeniu nie widzą możliwości podłączenia się pod wsteczny. Auto z 2007r. Jakieś pomysły?

---------- Post dopisany 15-08-2013 at 13:37 ---------- Poprzedni post napisany 11-08-2013 at 12:27 ----------

Panowie tak jak pisałem wyżej udało się przekodować sterownik, ale wsteczny nadal nie jest podpięty. Zaprowadziłęm tam gdzie przekładke robili i oni mówią że po sprawdzeniu nie widzą możliwości podłączenia się pod wsteczny. Auto z 2007r. Jakieś pomysły?

?

Co to za firma która robi przekładkę i nie podłącza prawidłowo wiązki elektrycznej :facepalm:

Opublikowano

A ci mechanicy nie potrafia znalezc odpowiedniego kabla w wtyczce ktora byla podlaczona do multi czy tez wtyczki wstecznego na skrzyni???

Opublikowano
no włącznik sprzęgła na pewno albo w licznik ale wydaje sie mi ze do ecu trzeba podpiąć, wsteczny pewnie do MCE m predkosci do licznika albo ecu niewiem nie mam pojecia trzeba sprawdzic z orginałem

Pozwoliłem sobie na wrzucenie manuala jak podpiąć czujnik sprzęgła . DIY: TipTronic to Manual Transmission Swap

Kolego ale za***isty materiał w necie znalazłeś, włącznie z kodowaniem sterownika, good job :)

Opublikowano

Witam ja też mam problem ze swoim multitroniciem i zastanawiam się nad swapem na manual. Napiszcie jak wrażenia po przekładce jak sprawuje sie auto czy zachodzi jakaś obawa że się to rozsypie. I jeszcze jak by ktoś mógł mi polecić kogoś na Śląsku kto zajmuje się takimi rzeczami

Opublikowano
Witam ja też mam problem ze swoim multitroniciem i zastanawiam się nad swapem na manual. Napiszcie jak wrażenia po przekładce jak sprawuje sie auto czy zachodzi jakaś obawa że się to rozsypie. I jeszcze jak by ktoś mógł mi polecić kogoś na Śląsku kto zajmuje się takimi rzeczami

Nie zastanawiaj się nad zmianą . Ja już 2 lata śmigam po zmianie na manual i jest super . Zdecydowanie spadło mi spalanie . Dojrzałem do zmiany skrzyni w momencie jak zacząłem w samochodzie z laptopem jeździć , adaptacje etc.

Opublikowano
Witam ja też mam problem ze swoim multitroniciem i zastanawiam się nad swapem na manual. Napiszcie jak wrażenia po przekładce jak sprawuje sie auto czy zachodzi jakaś obawa że się to rozsypie. I jeszcze jak by ktoś mógł mi polecić kogoś na Śląsku kto zajmuje się takimi rzeczami

Nie zastanawiaj się nad zmianą . Ja już 2 lata śmigam po zmianie na manual i jest super . Zdecydowanie spadło mi spalanie . Dojrzałem do zmiany skrzyni w momencie jak zacząłem w samochodzie z laptopem jeździć , adaptacje etc.

U mnie też dwa lata i nic, poprostu 100% zadowolenia, i przytym spokój ducha. Też prawie rok czasu jeździłem z lapkiem w aucie :) Jak na razie nigdzie nie znalazłem osoby, która była by niezadowolona ze swojej decyzji albo miała problemy z autem po przekładce, w przeciwieństwie do osób które naprawiały multi i nadal były rozczarowane tą skrzynią:) Poza tym jest już nas sporo na forum, wystarczy sprawdzić cały ten wątek

---------- Post dopisany at 09:55 ---------- Poprzedni post napisany at 09:43 ----------

Witam ja też mam problem ze swoim multitroniciem i zastanawiam się nad swapem na manual. Napiszcie jak wrażenia po przekładce jak sprawuje sie auto czy zachodzi jakaś obawa że się to rozsypie. I jeszcze jak by ktoś mógł mi polecić kogoś na Śląsku kto zajmuje się takimi rzeczami

Z Częstochowy do Sieradza niedaleko. Masz jakieś 100 km. W okolicy Sieradza robiłem przekładke u Roberta. Ja przyjechałem specjalnie do niego z Wawy i warto było. Przed przekładką kontaktowałem sie z dwoma ziomalami z Wawy, którzy robili u niego swapa. Są bardzo zadowoleni. Jeden wywalał multi z a6 2.5 tdi a drugi a4 1.9 tdi.

Opublikowano

A masz jakieś bliższe namiary na tego Roberta Z Sieradza?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...