DareQ Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Witam, Jakis czas temu przed wymiana rozrzadu pytalem co nalezy sprawdzic VAG'iem w czasie takiej wymiany by wszystko bylo ustawione jak trzeba. Niestety nikt mnie wtedy nie uswiadomil ze trzeba sprawdzic kat synchronizacji Sprawdzilem dzisiaj jak to wyglada: Przed wymiana: Po wymianie (pazdziernik): Miesci sie w zakresie, ale to mnie nie uspokaja. 1. Jezdzic tak jak jest czy korygowac do zera? Czy jazda z takim katem synchronizacji czyms grozi? 2. Jak nalezy to ustawic? Trzeba znowu zdejmowac caly pas przedni i dostawac sie do rozrzadu? Wymiana przeprowadzana w jednym z polecanych warsztatow jednak zadnego vagowanka w czasie/po wymianie nie bylo... Pozdrawiam.
DareQ Opublikowano 28 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2007 a jak to zrobic? wolalbym wiedziec, jezeli okaze sie ze gosc nie wie jak sie za to zabrac to mu z gory podziekuje
lukaszr Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 a jak to zrobic? wolalbym wiedziec, jezeli okaze sie ze gosc nie wie jak sie za to zabrac to mu z gory podziekuje Powinien to wiedzieć skoro robił rozrząd. Wartość w pozycji 4 powinna być na jałowym najlepiej 0.
DareQ Opublikowano 28 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2007 rozrzad wymienial, kata nie ustawial co zreszta widac moze ktos napisze jak sie to ustawia... trzeba rozbierac caly przod czy nie ??
DareQ Opublikowano 28 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2007 podsumowujac: mozna z tym jezdzic ale lepiej poprawic, nie trzeba rozbierac calego przodu. Dalej jestem ciekawy jak to zrobic/poprawic?
KrzyHo Opublikowano 29 Grudnia 2007 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Ja się podepnę. Też jestem ciekaw jak to ustawić?? Może ktoś napisać jakiś opis jak to się robi??
demoralizator Opublikowano 30 Grudnia 2007 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Pozwolę sobie zacytować słowa MASTERSA Mam nadzieje że coś wyjaśni w tej kwesti "Kąt poczatku tłoczenia jest niezwykle istotny. W silnikach z pompami VP..jego złe ustawienie ma kluczowy wpływ na uruchamianie zimnego silnika. Tylko zimnego...bo potem ECU odpowiednio wysterowywuje hydrauliczny przestawiacz kąta w zależności od obrotów i obciązenia silnika. Jesli mechanior zbagatelizuje ( a najczęściej się tak dzieje z powodu braku testera i wiedzy) temat sprawdzenia i korekty kąta po wymianie paska, moze powstać problem rozruchu. Jeśli kąt wtrysku jest ustawiony całkiem poza tolerancją ....mozemy odczuć spadek mocy i osiagów silnika gdyż przestawiacz pod pompą nie wyrabia sie z regulacją...gdyż brakuje zakresu regulacyjnego. Zazwyczaj owocuje to błedem w sterowniku 00550 w/g starego standartu albo 17656 w/g nowego...spritzbeginnregelung..regeldifferenz. Najczęściej zdarza się że mechanior który zabiera sie za wymiane paska robi sobie znaki farbą oznaczajac połozenie kół paska zębatego...zdejmuje pasek i zakłada nowy z uwagą aby namalowane wcześniej "punkty odniesienia" pokrywały się. Nawet jeśli prawidłowo to wszystko ustawi to i tak trzeba sprawdzić ustawienie pompy w stosunku do wału gdyż wystarczy lekko zmienić napręzenie paska napinaczem i mamy rozjechane parametry. Nie wspomnę o fakcie że czasami rozrząd jest źle ustawiony i po wymianie paska na "swoje" znaki jest nadal źle. W przypadku opisywanego silnika PD ustawienie przebiega w inny sposób. Po ustawieniu idealnego "0" wału blokujemy wałek rozrządu pasownym kołkiem. Zluzowuje się wtedy 3 śruby na sprzęgiełku gumowym wałka. Po ustawieniu hydronapinacza (4mm starsze modele... w nowszych nie ma hydronapinacza) i odpowiednim napręzeniu paska...dokrecamy śruby na sprzęgiełku i wyjmujemy blokade wałka. należy obrócić ze dwa razy wałem korbowym i ustawić go ponownie na "0". Blokada wałka powinna wchodzić na swoje miejsce. Generalnie jest to prawidłowe ustawienie statyczne silnika i musi on pracować poprawnie. Jesli ktos chce być absolutnym aptekarzem moze dokonać kontroli ustawienia Vag-iem. W kalane 004 bloków wartości mierzonych na ostatniej pozycji mamy synchronizację katową wałka rozrządu. Powinna tam być liczba 0,0*. Dopuszczalne są odchyłki +-0,5*. Jeśli Vag wskazuje inne wartości można dokonać korekty ustawienia. W tym celu należy zluzować 3 śruby na sprzęgiełku i przekręcić wałek pod obroty albo zgodnie z obrotami silnika w zależności od wskazań na Vag-u. Przed załozeniem pokrywy nalezy sprawdzic dokrecenie wszystkich śrub ....bo jak sie któraś odkręci to motor pójdzie w piz*u." Skopiowano z http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?p=336312
KrzyHo Opublikowano 30 Grudnia 2007 Opublikowano 30 Grudnia 2007 I tak ciężko jest to zrozumieć z samego opisu. Trzeba by jakieś fotostory zrobić.
DareQ Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2007 W kalane 004 bloków wartości mierzonych na ostatniej pozycji mamy synchronizację katową wałka rozrządu. Powinna tam być liczba 0,0*. Dopuszczalne są odchyłki +-0,5*. Jeśli Vag wskazuje inne wartości można dokonać korekty ustawienia. W tym celu należy zluzować 3 śruby na sprzęgiełku i przekręcić wałek pod obroty albo zgodnie z obrotami silnika w zależności od wskazań na Vag-u. Przed załozeniem pokrywy nalezy sprawdzic dokrecenie wszystkich śrub ....bo jak sie któraś odkręci to motor pójdzie w piz*u." Dzieki, o to chodzilo
Rogalotti Opublikowano 31 Grudnia 2007 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Panowie coś sie Mastersowi pomyliło, norma jest od 3 stopni na + do 3 stopni na -. Więc mieścisz się w tolerancji i nie będzie z autem nic złego się działo. Bardziej zastanawiające jest wachanie i tutaj poprosiłbym mechanika o napięcie paska (bardziej). Pozdrawiam
iwadrian Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Wszystko jasno i przejrzyście... jednak mam pytanko co do korekty ustawienia. Jeżeli watrtośc kąta synchronizacji jest np: -1 to zapłon jest za wczesny więc korygujemy obróceniem wałka pod obroty silnika?Gdy wartość jest np: +1 to zapłon za późny więc korygujemy obrotem wałka zgodnie z obrotami silnika?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się