Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[S4 B5] Uderzenia przy zmianach biegów (Quattro)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

msz racje pet3r...

ale u mnie w okolicy (Irlandia) fachowcy to są "fachowcy"...A o quattro to słyszeli z TV w latach 80 - tych.... :wallbash:

a więc, u mnie też jest stukanie i luz na przeniesieniu napędu.

Wczoraj wymieniłem przegub wewn. lewy przód bo wyglądał że ma luz w porównaniu z prawym przegubem, ale nic się nie zmieniło.

W tamtym roku zmieniłem poduchy pod skrzynią, też nic..

Ostatnio zrobiłem taki test: podniosłem lewą stronę do góry i kręcąc kołem tylnim zauważyłem że muszę zrobić jakieś 20 stopni obrotu aby wał się poruszył. To samo jest w drugą stronę jak kręce wałem. Z przodu tego nie ma, jak zakręce przednim kołem to wał się kręci prawie od razu...

I co o tym myśleć??? Luzy w tylnym dyfrze...? Tak mi to wygląda. Patrząc w Etke mogą tam się wyrobić "flansze".... i wiele innych podzespołów.

Jeszcze chyba wymontuję tylne półosie i tam zobaczę czy nie ma luzów....

W każdym razie walka z "luzami" w quattro trwa... :)

no to dawaj do PL, tutaj połowa mechaników z ASO ma własne warsztaty więc nietrudno o kogoś obeznanego z quattro :)

Opublikowano

U mnie można powiedzieć ,ze w nowym aucie przebieg 8kkm też są odczuwalne wyraźne stuki w tylnym napedzie.podjechałem do ASO (gwarancja) i po dwoch dniach diagonza - wymiana calego tylnego zespołu napędowego.Na oględziny nawet przyjechał aż jakiś "specjalista" z firmy kulczyk w celu potwierdzenia diagnozy ( bardzo duży koszt naprawy gwarancyjnej ).Auto mi oddali informując ,ze częsci przyjdą za jakies 2 tyg ,więc dadzą zanć kiedy mam się do nich zgłosić na wymiane.Człowiek przyjmujący auto na serwis powiedział ,że to pierwzy taki przypadek z którym się spotkał.Ciekawi mnie co zrobią ,jeżeli po wymianie stuki nie ustaną , bo czytając ten cały temat to już sam wątpie żeby stuki ustąpiły a w szczególności po tym co już wymienił kolega Norbi i nie dało rezultatu. Dam znać jak już będe po calym zabiegu w ASO :)

Opublikowano

U mnie można powiedzieć ,ze w nowym aucie przebieg 8kkm też są odczuwalne wyraźne stuki w tylnym napedzie.podjechałem do ASO (gwarancja) i po dwoch dniach diagonza - wymiana calego tylnego zespołu napędowego.Na oględziny nawet przyjechał aż jakiś "specjalista" z firmy kulczyk w celu potwierdzenia diagnozy ( bardzo duży koszt naprawy gwarancyjnej ).Auto mi oddali informując ,ze częsci przyjdą za jakies 2 tyg ,więc dadzą zanć kiedy mam się do nich zgłosić na wymiane.Człowiek przyjmujący auto na serwis powiedział ,że to pierwzy taki przypadek z którym się spotkał.Ciekawi mnie co zrobią ,jeżeli po wymianie stuki nie ustaną , bo czytając ten cały temat to już sam wątpie żeby stuki ustąpiły a w szczególności po tym co już wymienił kolega Norbi i nie dało rezultatu. Dam znać jak już będe po calym zabiegu w ASO :)

Moję autko było już mocno leciwe, a jednocześnie miało praktycznie sportowe osiągi 5.0s do 100km/h. Jeździłem nim tak jak na osiągi przystało, więc mogło się wiele el. wyrobić. Wymieniłem wzystko co mogło być przyczyną (tak mi się wydawało :) ) i nic... U Ciebie nowy egzemplarz i takie kwiaty :blink:

Jestem ciekawy zakończenia sprawy.

Opublikowano

A więc tak. Przed chwilą odebrałem auto.Jestem świerzo po wymianie tylnego mostu i jak narazie cisza .Nic nie stuka ,puka w tylnym napędzie jak było wczesniej.Dokładnie wsłuchiwałem się w sytuacje w jakich stukanie było najwyrazniejsze i na razie jest :good: Czas pokaże tylko na jak długo będzie spokuj , czy za pare kkm spowrotem temat nie wroci.Tak z ciekawości koszt wymiany w ASO 12 tys pln.

Opublikowano

A co może być, jeśli stuka przy przyspieszaniu? to znaczy jeżdżę automatem Tiptronic, napęd quattro 2,5 TDI. Przy wciśnięciu gazu np. przy wyprzedzaniu, zadziała kickdown redukując bieg na niższy i w tym momencie słychać odczuwalny stuk, (można sie wystraszyć za pierwszym razem).

Co można podejrzewać, może ktoś się z tym spotkał?

pozdr...

Opublikowano

A co może być, jeśli stuka przy przyspieszaniu? to znaczy jeżdżę automatem Tiptronic, napęd quattro 2,5 TDI. Przy wciśnięciu gazu np. przy wyprzedzaniu, zadziała kickdown redukując bieg na niższy i w tym momencie słychać odczuwalny stuk, (można sie wystraszyć za pierwszym razem).

Co można podejrzewać, może ktoś się z tym spotkał?

pozdr...

podejrzewać można praktycznie wszystko, co było opisane w tym temacie. wjedź na kanał, podnieś jedno koło do góry (przód i tył, nie musi być jednocześnie) i kręć półosiami, wałem - może zauważysz gdzieś nadmierny luz lub zużycie np osłon przegubów.

Opublikowano

Własnie zostawiłem auto u mechanika, ale nie zpowodu stuków, tylko wylał mi się olej ze skrzyni biegów, na styku silnik-skrzynia biegów w ciągu kilkunastu sekund po trochę szybszej jeżdzie na autostradzie. Poszukam stosownego wątku do tego. A przy okazji sprawdzi się stuki, napiszę o wynikach. pozdr...

Opublikowano

Moje A4 jak w opisie ma już przejechane 166k km i po przeczytaniu tego tematu sprawdziłem, czy u mnie też nie stuka. Po przejechaniu się i redukcji na niższy bieg, czy też gwałtowne wciskanie i puszczanie pedału gazu - nie zauważyłem i nie usłyszałem stukania. Auto mam od nie dawna i nic nie wymieniałem z płynów jeszcze.....

Opublikowano

Witam, Ja posiadam A4 od niedawno i u mnie przy zmianach biegow nawet przy spokojnej jezdzie tez jest taki stuk. Po przegladzie zobaczymy czy wpadnie w oko jakiś mocno zużyty element. Jednak inna rzecz mnie nie pokoi troche. Na asfalcie gdy zawracam autem sluchać takie jakby szoranie opony (cos jakby zawracać BMW ze szperą 100%) CZy to normalne w w tym aucie z napedem na 4 koła? Dodam że opony mam szerokosci 255. Czy może tylni dyfer jest zatarty?

Opublikowano

Koledzy u mnie sprawa podobna słychać stukniecie przy zmianie biegów zwłaszcza 2-3 i przy szarpnięciu gazem. wskoczyłem pod auto i znalazłem luz w dyfrze (szarpiąc oską słychać pukanie i widać jak rusza się część do której przykręcony jest przegub) i tu moje pytanie jak zlikwidować ten luz ?? Pod przegubem jest śruba ale sprawdzałem czy jest dokręcona przy wymianie przegubu (jakieś 10tyś km temu) i było ok. Wtedy też wyczułem ten luz ale szarpiąc za półośkę ale chyba był mniejszy i nie było słychać stukania.

Panowie jak radzicie rozkręcać dyfer i próbować usuwać luz czy dać sobie na razie spokój i poczekać aż padnie a wtedy wymienić na nowy (czytaj używany)??

Opublikowano

...

Panowie jak radzicie rozkręcać dyfer i próbować usuwać luz czy dać sobie na razie spokój i poczekać aż padnie a wtedy wymienić na nowy (czytaj używany)??

Ja mam to samo i dalem se spokoj bo za duzo elementow ma luzy a jak chcecie na zero wszystko wyprowadzic to chyba 10 kzl nie pomoze i ... dalej moze stukac i pukac

Opublikowano

mialem to samo do czasu gdy nie przerobilem na RWD. za duzo masz czesci ktore sie zuzywaja. 8 przegubow 3 uklady roznicowe i skrzynia i jak tu ma byc dobrze. jak ciagnie jedna os jest inaczej

mialem juz 4 skrzynie u siebie w audi i jedna byla zje..... nie bylo szarpania jak na pozostaly.

Opublikowano

Witam

Odgrzeje trochę bo mam pytanie:

"Czy dyfer od automatu pasuje do manuala" - przełożenie powinno być takie same ale wole zapytać.

Z góry dzieki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...