Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Po czyszczeniu turbiny nieszczelność metalowego wężyka olejowego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

po wyjeciu i przeczyszcienu turbiny w moim AFN zauwazylem pojawiajacy sie wycie oleju z przewodu podcisnienia oleju doprowadzajacego olej do turbiny (metalowy sztrywny wezyk). Olej pojawia sie od gory, gdzie rurka wchodzi do nakretki...czy jest tam jakas podkladka, ktora sie wyrobila przy zdejmowaniu turbo, czy wezyk jest do wymiany...

Poprosze o pomoc....

Opublikowano

witaj,podkladka tam nie wystepuje,jest to polaczenie na stozku,podobnie jak węzyki hamulcowe.Moze ta rurka jest ok,moze uszkodziles ten kruciec w ktoren wkrecasz ten przewod doprowadzajacy olej to turbo.na poczatek proponowalbym zmienic ten krociec przy turbo i probowac przykrecic ten przewód.powodzenia.

Opublikowano

Uszczelka jest tylko od dolu, od gory nie ma zadnych udziwnien. Pozostaje Ci wymiana wezyka.

Opublikowano

no to pieknie...najpierw szyszczenie turbo, dzis wymiana dwumasy, sprzewdla tarcz i klockow...a teraz jeszcze wezyk....Orientuje się ktos jakie koszta....:/

Opublikowano

ja wczoraj czyscilem turbcie i zrobilem na niej juz 400km i jest szczelne :mysli: a moze krzywo cheftles ta nakretke i nie doszla??

Opublikowano

kolego napisz do paputa, ma afna na czesci, moze mu jeszcze zostala to bedziesz mial dobra cene :)

Opublikowano

Albo kiepsko dokręciłeś, lub przekręciłeś przewód.

Jedna śróba idzie w turbo, a z niej druga w węzyk.

Opublikowano

Rozkręcić , wkręcić najpierw króciec z podkładką miedzianą do turbo a dopiero później ( po uprzednim sprawdzeniu czy stożek nie jest porysowany , ewentualnie lekko papierem go przetrzeć ) wkręcić przewód :cool1:.

Opublikowano

najprawdopodobniej źle został przykręcony przewód zasilania oleju

najlepsza opcja to gdyby obrobił się króciec turbiny bo łatwiej go wymienić niż przewód zasilania

Opublikowano

kolego też to miałem i okazało się, że gwint w śrubie w turbinie się zjechał :thumbdown: od razu Ci mówię, że nażynkami (czy jak to się nazywa) dużo nie zdziałasz :no:

ale być może, że tylko za bardzo wygiąłeś ten wężyk co doprowadza olej i to on jest przyczyną, jego koszt w ASO to ok. 150 zł :good:

ale jeżeli to będzie ta śuba w turbo to tylko toczenie z lepszego materiału :good:

Opublikowano

Albo kiepsko dokręciłeś, lub przekręciłeś przewód.

Jedna śróba idzie w turbo, a z niej druga w węzyk.

O właśnie. Zanim wymienisz spróbuj go do kręcić.

Ja miałem tak samo po czyszczeniu turbo, leciało jak głupie a dokręciłem ledwo ćwierć obrotu i po dziś dzień (ponad rok) jest sucho. Po prostu jak skręcałem nie chciałem tak mocno dokręcać i taki był efekt.

Umyj benzyną, dokręć, obserwuj.

Opublikowano

Albo kiepsko dokręciłeś, lub przekręciłeś przewód.

Jedna śróba idzie w turbo, a z niej druga w węzyk.

O właśnie. Zanim wymienisz spróbuj go do kręcić.

Ja miałem tak samo po czyszczeniu turbo, leciało jak głupie a dokręciłem ledwo ćwierć obrotu i po dziś dzień (ponad rok) jest sucho. Po prostu jak skręcałem nie chciałem tak mocno dokręcać i taki był efekt.

Umyj benzyną, dokręć, obserwuj.

dokładnie bez pochopnych decyzji

mialem podobnym motyw gdy w 1Z założyłem BRD i zaczęło się sączyć

później zauważyłem, że gniazdo do stożka przewodu zasilania oleju w BRD jest delikatnie inne ale na szczęście mocne dokręcenie pomogło

Opublikowano

wymien i po klopocie :)

Opublikowano

wymien i po klopocie :)

nie koniecznie bo jesli wymieni i źle skręci to dalej będzie ciekło.

Dokręć mocniej tylko z wyczuciem i najlepiej ten króciec wkręcany w turbine trzymaj jakims kluczem żeby się nie przekręcił bo uszkodzisz gniazdo w turbinie i wtedy dopiero będą schody.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...