Scratch Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Witam wszystkich Mam problem z audi a4 Silnik AFN jak dobrze pamiętam z oznakowania. Problem jest taki że strasznie kopci czarnym dymem zostawiając jednocześnie sadzę na podłożu (kostka/beton itp) Co do mocy 110KM (możliwe że jest jakiś chip ale już musiał być jak go kupiłem) audi zbiera się bardzo dobrze z jedną wadą , chyba każde tak ma ale chcę się upewnić. Dając opór gazu na 1 biegu idzie równo do maxymalnych obr pozostawiając chmurę dymu jak by nie była przepalana z rok czasu... na 2biegu też od minimalnych obrotów idzie dobrze do maxymalnych ale na 3-4-5 biegu jeśli jadę np. 4 biegiem na 1.5 tys obr i wcisnę pedał gazu , samochód zaczyna ożywać dopiero przy 2-2.5 tys obr, i tutaj chyba każde audi tak ma bo powiązane jest to raczej z załączającym się przy tych obr turbem. Dobrze myślę ? Jeśli tak nie powinno być to prosił bym o pomoc, dodam że jak wbije te 2 tys obr ponad to idzie jak przecinak , ale straszniee kopci i chciał bym tą wadę usunąć. Czytałem dużo na ten temat na innych forach i ludzie pisali że pękają gumy łączące korektor z intercoolerem bodajże. Czy to może być to ? czy szukać winy w czymś innym. Taką gumę mógł bym załatwić chodzi o tą jak w tym temacie : http://ww.a6klub.pl/a6-c5-demontaz-i-naprawa-opuszczania-klapy-schowka-vt21583.htm?view=previous Proszę o wypowiedzi, tą gumę niebawem i tak wymienię ale co do tego przyśpieszania, Jak coś nie jasno to napiszę dokładniej.
juby_p Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 powiązane jest to raczej z załączającym się przy tych obr turbem. Dobrze myślę ? Jak wyobrażasz sobie załanczanie sie turbo?? niema czegoś takiego jak załanczanie turbo bo to nie żarówka, tubina kręci się od odpalenia silnika a ładuje dopiero wtedy gdy jest dodtatecznie dużo spalin żeby ja napedzi. Gumy oczywiście sprawdź wszystkie i jak potrzeba to wymień kopcenie może być sowoowane nadmiarem paliwa do powietrza wiec albo ucieka ci powietrze albo jest program który leje paliwem bez umiaru a możę box?co dojechania od 1.5tys rpm to warto by było jakbyś sobie znalazł w necie i obejżał wykes momentu obrotowego twojego auta np tu http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_11.624.jpg auto powino przyspieszać według przerywanej lini jesli jest inaczej i wszystko jest sprawne to masz jakąś modyfikację programu.
vauxhall95 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 moze powerbox siedzi.Sprawdz czy nie masz w okolicach kostki od nastawnika jakiegos pudelka
goldi Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Dobrze byłoby żebyś zrobił komplet logów można było coś wstępnie powiedzieć co do dymienia i czy masz program po logach będzie wiadomo w jakim stanie są wtryski może już leją i dlatego tak dymi poszukaj kogoś w twoim rejonie z forum co pomoze ci wykonać logi
dante0018 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Kto wogóle wymyslił motyw z załączającą się turbiną?? 3/4 ludzi uważa że turbo się włącza od jakiejś tam ilości obr. Zacznij od logów. Może rzeczywiście siedzi gówniany box i leje ropą za bardzo . Gdyby była dziura w dolocie to na wyższych obrotach nie powinien wejść tryb awaryjny ?
danielm21 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 ja miałem ale w 1Z niedokręcona opaskę w dolocie i tez strasznie kopcił ale to mój przypadek
Scratch Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2011 No właśnie mam w tej gumie pęknięcia, Dzięki za pomoc ale nie mam do tego przyrządów żeby sprawdzić logi . Ogólnie to jestem zielony w samochodach , nie ja tym jeżdżę tylko rodzice ale czasem jak się przejadę to kopci to aż strach jechać... Gdzie dokładnie te kable/kostki są żeby ten powerbox wyczaić tam jeśli jest ... Mi się cały czas wydaje że to przez tą gumę , po świętach wymienię i zobaczę efekty jak dalej nic się nie zmieni to wtedy chyba na warsztat zaprowadzimy Aha i ktoś tu napisał że jeśli dziura będzie w tych gumach to powietrze będzie wychodzić tamtędy ? i większą ilość ropy będzie miał do spalenia w stosunku do powietrza ? a to nie jest przypadkiem tak że łapie wtedy lewe powietrze ? tak mi się zdawało bynajmniej ...
kubson Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 No właśnie mam w tej gumie pęknięcia, Dzięki za pomoc ale nie mam do tego przyrządów żeby sprawdzić logi . Ogólnie to jestem zielony w samochodach , nie ja tym jeżdżę tylko rodzice ale czasem jak się przejadę to kopci to aż strach jechać... Gdzie dokładnie te kable/kostki są żeby ten powerbox wyczaić tam jeśli jest ... Mi się cały czas wydaje że to przez tą gumę , po świętach wymienię i zobaczę efekty jak dalej nic się nie zmieni to wtedy chyba na warsztat zaprowadzimy Aha i ktoś tu napisał że jeśli dziura będzie w tych gumach to powietrze będzie wychodzić tamtędy ? i większą ilość ropy będzie miał do spalenia w stosunku do powietrza ? a to nie jest przypadkiem tak że łapie wtedy lewe powietrze ? tak mi się zdawało bynajmniej ... nie nie wtedy bedzie za duzo paliwa do powietrza i bedzie kopcił na czarno wymień to i powinno być ok
Scratch Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2011 To na razie tyle w temacie, wymienię tą gumę gdzieś we wtorek i jak będzie nadal to samo to jeszcze się odezwę, liczę że to ustąpi bo chce się jej wcisnąć ale głupio tak dymić komuś przed maską , aż wstyd
malinek21 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Dokładnie wstyd i do tego auto straciło ileś % swej mocy bo spalanie jest do du...aha i syfisz EGR dolot i VNT w turbie,aha i kata
kubson Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Dokładnie wstyd i do tego auto straciło ileś % swej mocy bo spalanie jest do du...aha i syfisz EGR dolot i VNT w turbie,aha i kata święta są przecież nie bedzie dzisiaj latał i wymieniał.. i sie nie boj bo wszystko co wymieniles przetrwa :>
malinek21 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 No to chyba jasne ze nie dzis bedziesz to wymieniał przetrwać przetrwa ale pasowało by to przeczyścić bo sadzy tam bedzie niemiłosiernie.
kubson Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Jak Kolega jezdzi dynamicznie to sie samo przepali
junior10001 Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Witam, ostatnio zauważyłem w swoim samochodzie audi a4 AFN 110 km. 98r. po dynamicznej jeździe w pewnym momencie auto straciło moc i wyłączyło sie turbo a przed samymm wyłączeniem turba zaczoł kopcić na czarno. po odstaniu turbo zaczeło kręcic lecz autko zaczeło kopcić na I i II biegu na czarno. Proszę o pomoc !!!!
grzegorzmen Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 kolego posprawdzaj owężowanie -gumowe łączniki- czy nie pękł któryś -ewentualnie sprawdź filtr powietrza w jakim jest stanie
maciejas002 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 . wydaje mi się że mam podobną sytuację, jednak pewności nie mam, czy da się jakoś sprawdzić czy jest to jakiś gumowy wąż - łącznik czy może coś innego i przyczyn/y należy szukać gdzie indziej ?
kyluck Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Pewnie dziura w dolocie... posprawsdzaj wszystko opaski itp
maciejas002 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 w kolektorze sugerujesz ? rury posprawdzam, tą od intercooler'a także looknę na tyle ile bd mógł, dod. to co w 1szych postach przy łączniku w okolicy erg,hmm czy jak nie ma kata to powinno syczeć?
Kali S4 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Panowie,jeżeli organoleptycznie nic nie znajdziecie to zróbcie logi i bedziemy mysleć, tak to wróżenie z fusów
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się