Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa/Wymiana zrywnego sprzęgła kompresora klimatyzacji


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Należy pamiętać, że zatarty kompresor mógł zanieczyścić układ klimatyzacji drobinami metalu, dlatego nie wystarczy sama jego naprawa lub wymiana. Konieczne jest płukanie układu klimatyzacji oraz wymiana filtra osuszającego i zaworu rozprężnego.

sama nowa sprezarka to 1000-1500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Halasuje mi kompresor klimatyzacji na wyłączonym na włączonym wszystko cichnie przyczyną halasu może być sprzęgło kimpesora. Wspomnę że koło i sprzęgło jest takie jak daroo pokazuje na zdjeciach. Wyczuwalny jest Luz prawo lewo na osłonie tej blaszcze co przykrywa łożysko od koła pasowego. Tam powinien być luz czy na sztywno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz do wymiany gumki pod tarczką. Koszt kompletu gumek to 23 zeta plus godzinka roboty z kanału lub podnośnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz kolego ja mam inne te sprzęgło bez tych gumek tylko z tą blaszka nitowana w kształcie gwiazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie do użytkowników jakiej firmy sprzęgło klimatyzacji wybrać ? Jest tego dużo i nie wiem na które mam się zdecydować. Chodzi mi o cały komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mialem taka sytuacje, odpalilem auto, wlaczylem klime i zaczelo glosno wyc jakby pasek, wiec zgasilem szybko i odpalilem ponownie, byla cisza, ale w tym samym momencie zaczolem miec problemy z klima, nie dziala wentylator i na vagu jak wlacze klime rosnie cisnienie do 26 bar a moze i nawet wiecej. Ten dzwiek to moglo byc zerywajace sie sprzeglo od klimy? Wentylator nie bedzie dzialal jak sprzeglo jest zerwane?

Edytowane przez Chadury89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mialem taka sytuacje, odpalilem auto, wlaczylem klime i zaczelo glosno wyc jakby pasek, wiec zgasilem szybko i odpalilem ponownie, byla cisza, ale w tym samym momencie zaczolem miec problemy z klima, nie dziala wentylator i na vagu jak wlacze klime rosnie cisnienie do 26 bar a moze i nawet wiecej. Ten dzwiek to moglo byc zerywajace sie sprzeglo od klimy? Wentylator nie bedzie dzialal jak sprzeglo jest zerwane?

Skoro rośnie ciśnienie, to sprężarka pompuje a więc sprzęgiełko jest ok. Może ten dźwięk to właśnie kończący się wentylator klimatyzacji? Sprawdź ręcznie(pokręć go ręką) czy obraca się luźno czy ma przycięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde zerwalo mi sie sprzegielko na to wyglada

ile mozna jezdzic z takim sprzegielkiem jest ponad 500km od domu? sprezarka sie uszkodzi czy wymieniac na miejscu?

z nawiewu tylko gorace leci i boje sie ze przegrzeje jakis uklad dodatkowo jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem obudowę

nalepka jest

pomierzyłem i wyszło ok. 100-105MM i 6PK

czy to sprzegielko bedzie dobre?

http://euro-klima.pl/ca168-sprzeglo-kpl-denso-sr-100mm-6pk.html

http://www.czesciauto24.pl/thermotec/7615162

czy moze sama tarcze kupic i gumki w euro klima?

trzpien sprezarki luzno chodzi w obie strony, ze raczej nie zatarta

dostep w miare spoko

chyba na upartego tarcze to moze i bez odkrecania sprezarki da sie zmienic

cb3797346eddbf82gen.jpg

5f5a3f1e2b03b807gen.jpg


EDIT

i po wymianie

1h dla jednej osoby

ale wzgledem instrukcji na odwrot odkrecamy (jak na youtube.com/watch?v=ZFbxUT1oyMM - nie wiem jak mozna zerwac srube, luzno wszystko odchodzi)

warto miec dobry klucz 16 i miec jak go zablokowac po zluzowaniu paska, albo dlugi bardzo

fcd989c1936ba02cgen.jpg

nie dziwne, ze halasowalo, teraz cisza

tarcza + gumki 91zł (nie ma sensu wymieniac chyba kola pasowego, lozyska)

jak ktos bedzie szukał to:

2004 AVF 1.9TDI

8E0 260 805 BA

100mm 6PK
http://euro-klima.pl/ca168-sprzeglo-kpl-denso-sr-100mm-6pk.html
http://euro-klima.pl/ek2382-tarcza-denso-6seu-7seu-5sl-se-12.html

Edytowane przez niekrasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego #up ja ostatnio również miałem podobny problem. Do domu 450 km z klimy gorące powietrze, co tu robić? Otwieram maskę a tam się dymi.... Więc odciąłem pasek od klimy. Na osłonie leżało to po prawej http://obrazki.elektroda.pl/5565228200_1366749517.jpg. Dziś zamówiłem nowy pasek, a jutro wejdę pod spód zobaczyć co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na szczescie mi nie dymilo

sprzeglo zerwane, zabezpiecza kompresor

wymiana tarczy i gumek 100zl za czesci

mozna na tym jedzic byle nie uzywac klimy bo bedzie grzac, tylko na econ (wtedy nic sie nie grzeje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam pytanko do osób zmieniających tarczę sprzęgła lub koło pasowe. Czy mieliście u siebie dwie podkładki dystansujące? Ja mam jedną grubszą, która ma specjalne wyżłobienie na oś wirnika i druga cienka na niej. Nie wiem czy mam to tak zostawić czy pozbyć się tej cienkiej podkładki? Moja sprężarka jest identyczna jak powyżej czyli 6seu14c. Pozdrawiam

Edytowane przez Lastk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli by ktoś chciał to mam na sprzedaż komplet gumek i łożysko do sprężarki 6seu14c. Gumek przez nie uwagę zamówiłem 12 więc sześć mi zostało a łożysko było dobre więc go nie wymieniałem . U mnie sprzęgiełko nie chciało się wykręcić musiałem puknąć w tarczę i pękła :/ zamówiłem nową i hula . Co się okazało w moim sprzęgiełku już w ogóle nie było gumek ani jednej po prostu było puste i przy odpalaniu sobie terkotało. Teraz to zupełna cisza jest .

Ps co do pytania kolegi o ilość podkładek u mnie była jedna .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem obudowę

nalepka jest

pomierzyłem i wyszło ok. 100-105MM i 6PK

czy to sprzegielko bedzie dobre?

http://euro-klima.pl/ca168-sprzeglo-kpl-denso-sr-100mm-6pk.html

http://www.czesciauto24.pl/thermotec/7615162

czy moze sama tarcze kupic i gumki w euro klima?

trzpien sprezarki luzno chodzi w obie strony, ze raczej nie zatarta

dostep w miare spoko

chyba na upartego tarcze to moze i bez odkrecania sprezarki da sie zmienic

5f5a3f1e2b03b807gen.jpg

EDIT

i po wymianie

1h dla jednej osoby

ale wzgledem instrukcji na odwrot odkrecamy (jak na youtube.com/watch?v=ZFbxUT1oyMM - nie wiem jak mozna zerwac srube, luzno wszystko odchodzi)

warto miec dobry klucz 16 i miec jak go zablokowac po zluzowaniu paska, albo dlugi bardzo

nie dziwne, ze halasowalo, teraz cisza

tarcza + gumki 91zł (nie ma sensu wymieniac chyba kola pasowego, lozyska)

jak ktos bedzie szukał to:

2004 AVF 1.9TDI

8E0 260 805 BA

100mm 6PK

http://euro-klima.pl/ca168-sprzeglo-kpl-denso-sr-100mm-6pk.html

http://euro-klima.pl/ek2382-tarcza-denso-6seu-7seu-5sl-se-12.html

niekrasz w jaki sposób odkręciłeś tarczę sprzęgła. miałeś specjalny klucz z trzema bolcami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

padla mi prawdopodobnie taka sprezarka: 8e0260805cc

Zerwane sprzeglo i chyba zatarta bo walek ciezko sie obraca.

Czy musze szukac konkretnie z oznaczeniem cc czy kazda inna tez podpasi? Lepiej regenerowac? Czy uzywke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dopadł i mnie problem hałasu na trybie Econ. Moja sprężarka to 6SEU14C. Po przeczytaniu tego wątku, wiem że mam do wymiany gumki i być może łożysko. Zastanawia mnie po co i kiedy zmienia się tarczę? Po prostu chce mieć wszystko jak juz rozbiore sprzęgło.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz wiem wiecej, tarcze się zmienia po zerwaniu sprzęgła, zamówiłem dziś same gumki i bede rozbierał(koszt w sinex 29zł +14 przesylka :/  ) łożysk ponoć mogą być trzy rodzaje i lepiej najpierw rozebrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie gumek. Robota prosta. Rada do odkrecenia sprzęgła. . Śrubką kręcimy w prawo a całym kołem w lewo i puści. U mnie stare gumki były całe ale bardzo miękkie.dalem nowe. Dodatkowo łożysko do wymiany. Teraz cisza jak makiem zasial.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze wnioskuję :/ , jeśli ja mam sprężarkę ze sztywnym sprzęgłem to nic nie zabezpiecza moje sprężarki przed zatarciem ? O ile u większości najpierw pada zrywane sprzęgło, aby zabezpieczyć kompresor przed zatarciem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...