Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa/Wymiana zrywnego sprzęgła kompresora klimatyzacji


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam u mnie po założeniu nowego sprzęgła i odpaleniu samochodu ukreciło śrube na ktorej jest tarcza sprzęgła. Jaka może być przyczyna tego ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek - nie wiem czy te sprzegla w tych sprezarkach sa zamienne ze soba (a raczej nie) ale ja jak bym zamienial to na takie samo jakie mialem.

Lliwer - moze sprezarka sie juz przyciera?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła pasowe raczej nie są kompatybilne, Ja na początku miałem kompresor który orginalnie miał to kwadratowe sprzęgło a później załorzony został już kompresor z kołem pasowym innym takim z 6 gumeczkami:D

Hmmm. A zbyt słabo napięty pasek mógł by spowodować odpadnięcie sprzęgła ????

Edytowane przez jacek2121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze raczej nie. Przed zalozeniem innej sprezarki sprawdziles czy np koła maja jednakowe srednice itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie paska nie ma znaczenia jeśli chodzi o zrywanie sprzęgła.

Ważna jest dokładność składania tak jak na filmie.

Już nie pamiętam ale chodzi o jakąś podkładkę czy pierścień dystansujacy. Jeżeli się zapomni go założyć to zaraz po odpaleniu zrywa sprzęgło. Inna kwestia to opór jaki stawia przytarta sprężarka. Po to jest właśnie sprzęgło żeby puscilo jak sprężarka dęba staje.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm właśnie jak kupowałem sprzęgło z kołem pasowym to pytałem dlaczego nie ma podkładki powiedzieli mi,że nie potrzebna jest też mnie troszkę to zdziwiło ale ok załorzone zostało wszystko i po 2 dniach sie popsóło a cały czas klima była włączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i po zabiegu :)

całość zajęła 40 minut i jest faktycznie banalnie prosta - zrzucić osłonę silnika, zrzucić pasek wielorowkowy, poodpinać wtyczki od kompresora i miski olejowej, odkręcić trzy śruby i opuścić kompresor, kluczyk 7, delikatne szarpnięcie przy zablokowanym kole i mamy tarczkę sprzęgła zrzuconą. Miazga gumowa wysypała się na glebe :)

Gumeczki zakupione w Euro klimie na Szyszkowej w Wawce. Jedna gumeczka u nich to 2,90pln

Cisza jak makiem zasiał a chodziła już całość jak grzechotka.

Całość zajęłaby zapewne mniej czasu gdybym miał kanał lub podnośnik. Niestety na kobyłkach tarzanie się pod samochodem utrudnia ruchy :(

Jeszcze jedna porada z mojej strony - zamiast po odkręceniu podwieszać kompresor na opaskach czy drutach lepiej zrobić to stabilniej. Kupiłem z 1,50 pln metrowy pręt gwintowany "ósemkę", przeciąłem na pół i po wykręceniu dwóch śrub mocujących kompresor (tych bliżej koła pasowego) w ich miejsce wkręciłem zakupiony pręt. Po wkręconych dwóch pręcikach opuściłem sprężarkę, która oparła się na wkręconych wcześnie na pręty nakrętkach. Nakrętkami możemy regulować sobie wysokość na jaką potrzebujemy opuścić kompresor. Możemy wkręcić po dwie i zakontrować co ułatwi nam wkręcanie/wykręcanie pręta. Proste, tanie i stabilniejsze nić szarpanie się z wiszącym na drucie żelastwem ;)

Edytowane przez COXymoX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Aby nie było już żadnych wątpliwości co do możliwości wyciągnięcia sprężarki bez ściągania przedniego pasa dorzucam fotkę jak to wygląda po odkręceniu w/w śrub - pozycja do demontażu koła pasowego...

Bartek tak patrzę na drugie zdjęcie w Twoim poście odnośnie odkręcania tarczki sprzęgła sprężarki. Na pierwszy rzut oka mam identyczną. Czy jest tam jakiś pierścień zabezpieczający, który trzeba zdjąć przed odkręcaniem tarczki ? Czy może wystarczy tylko nasadka 7 i kręcimy zgodnie z ruchem wskazówek zegarka i tarczka wychodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

W ubiegłym roku latem przestała działać mi klimatyzacja, zamieściłem na elektrodzie opis ustarki a wyglądał to tak:

Zgłaszam się z problemem nie działającej klimatyzacji. Tak jak podałem w temacie moje auto to Audi A4 B6 1,9TDI AVF produkcja 07.2003.
Na początku lipca podczas mega upałów (+32,5) po pracy odpaliłem auto, nie wsiadłem od razu, otworzyłem szybę i odczekałem aż trochę się przewietrzy, wsiadłem klima chłodziła, po przejechaniu kilometra przestało chłodzić i czułem ciepłe powietrze. Sprawdziliśmy ze znajomym na komputerze jakie błędy pokazuje - zdziwienie brak błędów, sprawdziliśmy czynnik, miałem 295g, raczej wystarczająca ilość, ale dopełniliśmy na maxa i nadal nic. Słyszałem że często spada taka tarczka od sprzęgła wiec odkręciłem osłony ale tarczka była na swoim miejscu, tylko trochę rozerwana od środka (wstawię zdjęcie), miedzy tą tarczką a obudową sprzęgła wystaję coś, na podobnego do jakiejś elastycznej ciągnącej się wąskiej tasiemki. Dodam że przy włączonym silniku wszystko się obraca (nawet pęknięta tarczka) oprócz metalowego wałka sprężarki.
Zastanawiam się czy po prostu padło mi sprzęgło z wypracowania czy może powodem rozerwania tej tarczki jest zatarta sprężarka, może ktoś miał coś podobnego i może coś powiedzieć na ten temat.

7953343900_1437909500_thumb.jpg

Proszę powiedzcie co może być powodem rozerwania tarczki przy wałku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj ręcznie obrócic tym trzpieniem/wałkiem od sprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, okazało się ze mój kompresor nie działa. Macie jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę? Myślę o regenerowanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Panowie mam pytanie odnośnie sprzęgła zrywalnego właśnie mi się posypało/: jaki koszt wymiany tego u speca od klimy? robił ktoś może w ostatnim czasie?

Edytowane przez balonikb6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzeglo chyba cos kolo 100-120zl i do tego gumki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KoJ@K u mnie jest to bez gumek jest ta nitowana guma. Na szczęście tylko się odkręciła osłona, guma w idealnym stanie. Skręciłem na klej i na razie klima śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dołączę się do wątku otóż chrobotało mi głośno jak załączałem klimatyzację więc jej nie uruchamiałem, lecz jadąc autostradą usłyszałem z powrotem to chrobotanie głośny jakby ktoś śrubki wsypał do sprężarki dobywający się ze sprężarki klimatyzacji i zanim zjechałem na pobocze usłyszałem jakby coś wyhamowywało ją i cisza, po wyjściu z auta słyszałem jak ucieka gaz z klimy (po włączeniu jej świeci się econ i nie da się go wyłączyć) podjechałem do mechaników i jeden powiedział że rozwalony elektromagnes na sprężarce drugi że się zatarła i trzeba cały układ czyścić a to koszt 2000zł i teraz pytanie do was jest jakaś opcja aby to zweryfikować?? dodam że sprawdzał specjalną lampą czy nie wyciekł olej ze sprężarki i nic takiego nie zauważył (mam nadzieję że się nie zatarła), dodam że koło od sprężarki obraca się na kole z paskiem wieloklin-owym i niedawno tzn. w styczniu była nabijana do pełna.

Edytowane przez fronek22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da sie jakosc z VAGa odczytac model sprezarki czy jaki mamy model sprzegielka?

czy musze wpierw wykrecic sprezarke by sprawdzic jakie sprzegielko musze kupic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da sie jakosc z VAGa odczytac model sprezarki czy jaki mamy model sprzegielka?

czy musze wpierw wykrecic sprezarke by sprawdzic jakie sprzegielko musze kupic?

Odkręć osłonę jeśli ja masz i wejdź pod samochód tam masz taką naklejkę z modelem na sprężarce wystarczy przetrzeć ściereczką i voila!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo male lusterko w dłoń, wkladasz lape z gory pod sprezarke i odczytujesz sobie numerki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a odpowie mi ktoś na moje pytania??

Witam

Dołączę się do wątku otóż chrobotało mi głośno jak załączałem klimatyzację więc jej nie uruchamiałem, lecz jadąc autostradą usłyszałem z powrotem to chrobotanie głośny jakby ktoś śrubki wsypał do sprężarki dobywający się ze sprężarki klimatyzacji i zanim zjechałem na pobocze usłyszałem jakby coś wyhamowywało ją i cisza, po wyjściu z auta słyszałem jak ucieka gaz z klimy (po włączeniu jej świeci się econ i nie da się go wyłączyć) podjechałem do mechaników i jeden powiedział że rozwalony elektromagnes na sprężarce drugi że się zatarła i trzeba cały układ czyścić a to koszt 2000zł i teraz pytanie do was jest jakaś opcja aby to zweryfikować?? dodam że sprawdzał specjalną lampą czy nie wyciekł olej ze sprężarki i nic takiego nie zauważył (mam nadzieję że się nie zatarła), dodam że koło od sprężarki obraca się na kole z paskiem wieloklin-owym i niedawno tzn. w styczniu była nabijana do pełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...