tomasimo Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 Panowie mam mały problem , mianowicie gdy przekrocze 140km/h auto drga i jest to takie odczucie jakby były koła zle wyważone . I tutaj moje pytanie ? Czy gdyby koncówki drązka stabilizatora były juz wywalone to byłby taki efekt , a moze to łączniki stabilizatora ( chodzi mi o przód ) ? Dodam ze łaczniki stabilizatora tył byly wymieniane razem z gumami na stabilizatorze
chris.lkr Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 możliwe, że masz koła źle wyważone ale równie dobrze mogą to być objawy końca łączników (łącznika) stabilizatora. zacznij od sprawdzenia kół, wiele nie kosztuje a przynajmniej wykluczysz je jako potencjalnego winowajce owych drgań. 1
tomasimo Opublikowano 8 Maja 2011 Autor Opublikowano 8 Maja 2011 No dzieki za odpowiedz , własnie użyłem i troche poczytałem .
ziby00 Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 jak nie fele to mogą być opony sprawdź u wulkanizatora a potem trzeba będzie szukać dalej
miodzio Opublikowano 9 Maja 2011 Opublikowano 9 Maja 2011 podłączam się do pytania z tym ze u mnie B7 BKE objawy te same drgania od 120 lekkie przy 140 mocno drażniące.Wymieniłem 3 komplety kół z oponami 16'zimówki(stalowe) 16'letnie (alu) 17' alu i na wszystkich jest to samo sama kierownica nie drży tylko jakby całe auto. Co dalej sprawdzać??[br]Dopisany: 08 Maj 2011, 23:49_________________________________________________no i co nikt nic nie poradzi :gwizdanie: chyba trzeba nowy wątek założyć
tolek85 Opublikowano 9 Maja 2011 Opublikowano 9 Maja 2011 Jeżeli chodzi o trzęsienie kołami i delikatnym drganiu na kierownicy, to w moim przypadku było tak. Koła, czyli felgi i opony kupiłem nowe. Po jakimś czasie, wulkanizator kazał mi „doważyć” koła. Przy okazji stwierdził „ząbkowanie” opon. Kazał mi dokładnie sprawdzić zawieszenie i zbieżność. No to do mechanika, zawieszenie – bez zarzutów. Zbieżność, była delikatna poprawka. Znów do wulkanizatora, ponowne wyważenie oraz zmiana przodu na tył… i jak ręką odjął. Nie miałem już żadnych problemów z trzęsieniem od 100 do 200. Więc w waszych przypadkach być może też wchodzi w grę ponowna zbieżność… i zamiana przodu z tyłem? dużo ta operacja nie kosztuje, a może pomoże
miodzio Opublikowano 9 Maja 2011 Opublikowano 9 Maja 2011 ok dzięki jutro podjadę zobaczyć na zbieżność.
tomasimo Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Opublikowano 10 Maja 2011 Panowie ja bylem u mechanika i stwierdził ze łączniki stabilizatora do wymiany ,jak to okreslił "straszny stan " opony ok .
miodzio Opublikowano 10 Maja 2011 Opublikowano 10 Maja 2011 u mnie sprawdzona zbieżność tył ok a przód tak nie do końca niby w normie się mieści :gwizdanie: - sprawdzone przy okazji zawieszenie i wszystko elegancko. Zbierzności nie ustawiałem bo po zmianie zawieszenia znowu trzeba by było ustawiać.
tomasimo Opublikowano 12 Maja 2011 Autor Opublikowano 12 Maja 2011 Panowie łaczniki wymienione i dalej to samo , wiec jak najszybciej moglem udałem sie do mr .wulkanizatora!!!!! 25 gram róznicy na 2 kołach!!!!!!!!!!!!!! Po ponownym wyważeniu udałem sie na test , 190km/h i spokój . Teraz to i ja jestem spokojny [br]Dopisany: 12 Maj 2011, 21:32_________________________________________________miodzio - a może przegub wewnętrzny , sprawdzałes ?
miodzio Opublikowano 12 Maja 2011 Opublikowano 12 Maja 2011 Panowie łaczniki wymienione i dalej to samo , wiec jak najszybciej moglem udałem sie do mr .wulkanizatora!!!!! 25 gram róznicy na 2 kołach!!!!!!!!!!!!!! Po ponownym wyważeniu udałem sie na test , 190km/h i spokój . Teraz to i ja jestem spokojny [br]Dopisany: 12 Maj 2011, 21:32_________________________________________________miodzio - a może przegub wewnętrzny , sprawdzałes ? nie nie sprawdzałem przegubów - a jak je sprawdzić??
tomasimo Opublikowano 13 Maja 2011 Autor Opublikowano 13 Maja 2011 Miodzio - najlepiej zrobisz jak pojedziesz na jakąś stacje diagnostyczną i zapytasz sie czy dadzą rade sprawdzic ( dasz 15 zł i bedziesz wiedział ) Tylko czy jak puszczasz nogę z gazu przy tej predkosci 120-140 km/h to dalej są drgania ? Bo jesli tak to nie przegub
jankes85 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Witam. mam dokładnie ten sam problem. od 140 km/h zaczyna drgac cała buda. co może byc dziwne to drgania nasilają się i zmniejszają. i tak z częstotliwością co kilka sekund. jak czytam to zacznę od wyważenia. zobaczymy jak będzie.
Malinaa Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 a u mnie wymiana bananów załatwiła sprawę teraz jest elegancko pozdrawiam
miodzio Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 a u mnie wymiana bananów załatwiła sprawę teraz jest elegancko pozdrawiam ?? możesz jaśniej kolego jakich bananów ??
Malinaa Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 banany to tylne dolne wahacze i o dziwo bardziej rozbity był ten od osi jezdni
grze Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 witam Ja mam podobny problem. Też drga i kierownica i cały kokpit, mniej więcej od 135km/h do 160km/h Powyżej 160 ustaje (też tak macie?) jak ręką odjął u mnie. Też się zastanawiam nad tymi 'bananami' Łączniki stabilizatorów wymieniałem kilka tyś km temu więc to nie to. Dzisiaj moze uda mi się spr koła, czy dobrze wyważone-dam znać popołudniu. pozdrawiam
Bartec6184 Opublikowano 7 Października 2018 Opublikowano 7 Października 2018 Siema mam problem z drganiem powyżej 120km/h do 140km/h i nie mogę dojść od czego to, opiszę swój przypadek może ktoś by się znalazł z mojego rewiru (Dąbrowa Górnicza) kto by mi wkoncu pomógł. Otóż mam Audi A4 b6 1.9 tdi AVF 131 kunia z wirusem na 167 koni z tym drganiem zmagam się jakieś półtora roku wymienione praktycznie wszystko co możliwe bo tak naprawdę kupiłem auto w fajnym stanie wizualnym ale co się okazało zawieszenie układ napędowy itp były w opłakanym stanie. Więc przez ten okres wymienilem: - wahacze ( jest minimalny luz na prawym bananie) - poł osie ( brak luzów na przeg wew) - tarcze hamulcowe ( są prosciutkie) - skrzynia biegow ( stara skrzynia miała luz na flanszach zdawczych i wydawało by się ze to przez to lecz nie) - dwu masa ( używka w dobrym stanie) - nowa tarcza+ docisk+łożysko Valeo. - koła wyważane i podmienie na inne - wuzek zawieszenia ( stary miał już zużyte gumy) Brakuje mi już pomysłów, dodam że jak auto jest załadowane drgania są mocniejsze ale ciągle w tym samym przedziale prędkości druga buda i lekko kiera, drgania występują przy wyrównaniu prędkości i przyspieszanie.
soul87 Opublikowano 8 Października 2018 Opublikowano 8 Października 2018 przyjrzyj się tylnemu zawieszeniu, wbrew pozorom tez moze wprowadzac bude w wibracje. Stan tuleji na tylnych gornych wahaczach z tylu.
Avant03 Opublikowano 29 Grudnia 2019 Opublikowano 29 Grudnia 2019 Bartec6184 witam. rozwiązałeś problem drgania???? też mam to samo i też powymieniałem to samo co Ty... audi A4 B8 1,9tdi 130km napęd przód
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się