Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Bi-xenon - parowanie - jak temu zapobiec ? i jaki % zaparowania u Was ?


miron78

Rekomendowane odpowiedzi

Nie miałem problemów z parowaniem lamp do momentu jak nie wymieniłem żarników i przy okazji pozostałych żarówek, Teraz obie lampy tak samo mocno parują. Nic z tego nie rozumiem ;(

Mam bi-xenony ori, może ta informacja naprowadzi was na przyczynę tego zjawiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem problemów z parowaniem lamp do momentu jak nie wymieniłem żarników i przy okazji pozostałych żarówek, Teraz obie lampy tak samo mocno parują. Nic z tego nie rozumiem ;(

Mam bi-xenony ori, może ta informacja naprowadzi was na przyczynę tego zjawiska.

mi to wyglada na rozszczelnienie lampy podczas jej wyciagania i zakladania.Nic innego nie przychodzi mi do glowy chyba ze zle skrecili ten plastik z tylu i teraz dostaje sie tam woda.

Moze ktos z was orientuje sie jak sobie z tym problemem radza ludzie na niemieckim forum albo w stanach?Kiedy bylem po auto w niemczech ogladalem w salonie 4 letni egzemplarz a 4 z zaparowanym bixem i przedstawiciel mowil ze to wystepuje w 90% pojazdow z calej produkcji.Dlaczego tak sie dzieje top podobno nie wie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wada fabryczna - Valeo dało dupska :thumbdown:. Lampa nie zapewnia odpowiedniej cyrkulacji powietrza i tyle

ważne że przetwornice Wam od tego nie padają a do parowania pozostaje się tylko przyzwyczaić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba poczekac az pojawia sie na rynku jakies nie-ori lampy... tylko ciekawe kiedy i co sie pojawi :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po kilkunastu dniach od uszczelnienia lampy i wsadzenia jej na miejsce wklejam fotki z pozytywnym efektem czyli...gdzie ta para :kox: :gwizdanie:

lampa uszczelniona

8ffb461f43fb7ebe.jpg

lampa nie uszczelniona

00e8b006fcfe5698.jpg

a tu widok z przodu-roznica na zywo jest znaczna

b7a3949028037f78.jpg

lampe uszczelnilem czarnym silikonem a dokladnie wokól miesjca gdzie reguluje sie wysokosc bi xenonu czyli sruba obok blotnika.Dalem duza ilosc silikonu wokol tego "jajowatego"alementu dokladnie go obsmarowujac,nie pozalowalem i posmarowalem tez dwa otwory wokol sruby przez ktora widac krecaca sie zembatke.Jak sie okaze ze nie da sie regulowac wysokosci to zerwe silikon wyreguluje i zaleje na nowo-uwazam ze warto to zrobic bo zabiegl pomogl jak widac na fotkach.Nawet po calodziennym postoju auta na deszczu czy jezdzie w deszczu nic nie paruje :> jedynie pojawia sie mala mgielka obok kierunkowskazu po obfitym myciu karcherem-to byl jedyny przypadek kiedy minimalnie zaparowalo.Lampa ta nie ma zadnych dodatkowych otworow przewietrzajacych-wszystko jest ori.Jak znajde czas to wyciagam druga lampe i robie to samo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratuluję :) kolega się spisał :th: widocznie każdy ma inną przyczynę parowania :gwizdanie:[br]Dopisany: 21 Maj 2008, 22:28 _________________________________________________a tak na poważnie coś w tym jest :th: u siebie też to zastosowałem i też działa :oklaski:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

foto

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/links/a4-/

zerknijcie jak mi paruje no doslownie brak slow

ma ktos jakis sprawdzony na 100% sposob bo nie wiem czy to przetwornice mam ruszac one mi tak paruja zaraz np po umyciu

albo prosze o jakis kontakt gdzie co i jak sprawdzic...jesli mam ktos troszke czasu

bo masakraaaa ....

lewa nic tylko prawa

[br]Dopisany: 31 Sierpień 2008, 17:40 pm_________________________________________________albo jakiegos fachowca co potrafi to zrobic z kuj-pomorskiego moze znacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otles Przede wszystkim musisz dobrze osuszyć tą lampę. Najlepiej wymontować, zdjąć dekiel i wysuszyć przez noc na włączonym grzejniku. Ewentualnie wygrzać całą lampę przez pół godziny w piekarniku z termoobiegiem ustawionym na max 150 stopni. Tylko wcześniej zdejmij z lampy gumową uszczelkę która biegnie naokoło. U mnie taki zabieg pomógł kilka ładnych miesięcy temu i do tej pory nic nie paruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale najdziwniejsze jest to ze on wciaz tak nie paruje .. czasami jest juz oki

a potem znowuuu nie wiem co jest

Wada fabryczna bixenonu.Było już dużo na ten temat na forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja swoje bixenony prześwietliłem już na wylot i w końcu po przeczytaniu topików na ten temat znalazłem u siebie przyczynę. - Suszyłem, dokręcałem dekielki i nic, aż zajżałem do układu regulacji wysokości świecenia - tak niefortunnie zrobiona, że woda spływa tam jak do kanału. Odkręciłem od góry tego torxa i wyciągłem kruciec do regulacji - pełno tam było syfu(czytaj drobny piach z kurzem) co powodowało nieszczelność oringu gumowego (troszkę już spłaszczonego) i na krućcu aż się kamień osadził z tych zacieków. Wyczyściłem wszystko dokładnie i na kruciec w górnej części nad origiem naładowałem wazeliny technicznej przed założeniem, tak że nad oringiem po włożeniu jest jej duża ilość i całe gniazdo się uszczelniło nie sądzę żeby się tamtędy cokolwiek dostało dopuki nie wyleci wazelinka, a że nie reguluje się często wysokości to myślę że będzie OK.

Wysuszyłem też całe reflektory włącznie z przetarciem kloszy od wewnątrz ( dobrze że żonka ma zgrabne rączki bo się tam dostała przez otwór ksenonu) i od miesiąca cieszę się suchymi piękniutkimi bixenonami.

Mnie pomogło więc może komuś też się uda.

Pozdrawiam forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a jak nalezy zdjac ta wtyczke

bo pękł mi ten uchwycik i nie chce za mocno zeby nic nie urwac

ale podważam i nic nie idzie

est jakiś haczyk czy co???

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd1634c0f4996445.html

poproszę wskazówkę

i nigdy bym nie pomyślał ze jest tyle zachodu by wymienić głupawa postojówke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a jak nalezy zdjac ta wtyczke

bo pękł mi ten uchwycik i nie chce za mocno zeby nic nie urwac

ale podważam i nic nie idzie

est jakiś haczyk czy co???

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd1634c0f4996445.html

poproszę wskazówkę

i nigdy bym nie pomyślał ze jest tyle zachodu by wymienić głupawa postojówke

[br]Dopisany: 16 Wrzesień 2008, 08:32_________________________________________________odciągnij to małe ucho , lekko, i wyciągnij wtyczkę....

moje lampki parują bo zaczęło padać, ale dzięki modom Wąskiego odparowują szybko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przestaly parowac w ogole odkad uszczelnilem silikonem i do tego parowaniu zapobiegaja zarowki kierunkowskazow ktore mam dwuwłóknowe-reszty chyba mozna sie domyslec :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOLEDZY ZEBY BYLO WSZYSTKO BARDZIEJ CZYTELNE

powiedzcie mi czy wy uszczelniacie te miejsca połączenia tego plastiku obudowy z lampa co sa przedstawione na poniższych zdjeciach?

czy co wy uszczelniacie, prosze o dokładniejszy opis zeby to sie juz przydalo innym usera (jasne i czytelne) :szukaj:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c93e7c91c88851a0.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/96dc3daa75e05a74.html

moja lampa juz sie suszy przy grzejniku później czym lepiej smarowac silikon czy wazelina?

POZDRAWIAM

:a4fan::quattro::audi::ON:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie moje orginalne bixenony również parowały ale znalazłem na nie sposób. Zanim jednak zabrałem się za wyciąganie lamp poczytałem wasze spostrzeżenia i uwagi.Wymyślacie tu jakieś teoria kwantowe a tu nie oto chodzi! Lampy parują ponieważ są nieszczelne.Przyczyną nieszczelności tych lamp są mikro pęknięcia szyb powstałe na wskutek wad produkcyjnych nie wychwyconych podczas procesu wytwarzania w fabryce Valeo.Valeo dało ciała! Pęknięcia te z czasem eksploatacji się powiększają (drgania,kamienie itd.) i powodują dostawanie się wody do środka lampy.Pod wpływem temperatury woda paruje i osadza się od środka na szybie.

Wiem co mówię ponieważ pracuję w fabryce Vale i właśnie produkujemy lampy w prawdzie nie te do Audi ale technologia wykonania jest taka sama do wszystkich samochodów.

Aby wyeliminować parowanie musicie wykręcić lampe dokładnie ją wysuszyć następnie dokładnie ja pooglądać szczególnie w miejscach łaczenia szyby z obudową czy niema tam pęknięć bo na pewno są. Jeśli już zlokalizujecie pęknięcie powinno być wyczuwalne pod paznokciem trzeba wziąć lutownicę i je delikatnie zgrzać tak aby nie wypalić dziury w szybie. Ja dodatkowo kupiłem silikon budowlany i objechałem miejsce zgrzewu oraz łączenia szyby z obudawą. Ponadto wyczyściłem miejsca regulacji sprawdziłem czy uszczelka i oringi nie są uszkodzone i posmarowałem je wazeliną techniczną. Po takiej interwencji lampy przestały parować i są git.

Jeśli macie jakieś pytania piszcie w miarę możliwości postaram się pomóc.

Pozdrawiam i życzę udanych napraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie moje orginalne bixenony również parowały ale znalazłem na nie sposób. Zanim jednak zabrałem się za wyciąganie lamp poczytałem wasze spostrzeżenia i uwagi.Wymyślacie tu jakieś teoria kwantowe a tu nie oto chodzi! Lampy parują ponieważ są nieszczelne.Przyczyną nieszczelności tych lamp są mikro pęknięcia szyb powstałe na wskutek wad produkcyjnych nie wychwyconych podczas procesu wytwarzania w fabryce Valeo.Valeo dało ciała! Pęknięcia te z czasem eksploatacji się powiększają (drgania,kamienie itd.) i powodują dostawanie się wody do środka lampy.Pod wpływem temperatury woda paruje i osadza się od środka na szybie.

Wiem co mówię ponieważ pracuję w fabryce Vale i właśnie produkujemy lampy w prawdzie nie te do Audi ale technologia wykonania jest taka sama do wszystkich samochodów.

Aby wyeliminować parowanie musicie wykręcić lampe dokładnie ją wysuszyć następnie dokładnie ja pooglądać szczególnie w miejscach łaczenia szyby z obudową czy niema tam pęknięć bo na pewno są. Jeśli już zlokalizujecie pęknięcie powinno być wyczuwalne pod paznokciem trzeba wziąć lutownicę i je delikatnie zgrzać tak aby nie wypalić dziury w szybie. Ja dodatkowo kupiłem silikon budowlany i objechałem miejsce zgrzewu oraz łączenia szyby z obudawą. Ponadto wyczyściłem miejsca regulacji sprawdziłem czy uszczelka i oringi nie są uszkodzone i posmarowałem je wazeliną techniczną. Po takiej interwencji lampy przestały parować i są git.

Jeśli macie jakieś pytania piszcie w miarę możliwości postaram się pomóc.

Pozdrawiam i życzę udanych napraw.

to bardzo ciekawe co piszesz ale moim uszczelnieniu silikonem nic nie paruje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...